Eğitim Bilgileri
1994 - 1999
1994 - 1999Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Abd., Eğitim Yönetimi, Teftşl, Planlaması Ve Ekonomisi Bilim Dalı, Türkiye
1991 - 1994
1991 - 1994Yüksek Lisans
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Abd., Eğitim Yönetimi Ve Denetimi Bilim Dalı, Türkiye
1985 - 1991
1985 - 1991Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Batı Dilleri Ve Edebiyatları Bölümü, İngiliz Dil Bilimi Anabilim Dalı, Türkiye
Yaptığı Tezler
1999
1999Doktora
İlköğretim Okullarındaki Ödül Sisteminin Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi, Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi
Hacettepe Üniversitesi, Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Eğitim Bilimleri Abd., Eğitim Yönetimi, Teftşl, Planlaması Ve Ekonomisi Bilim Dalı
1994
1994Yüksek Lisans
Eğitim Yönetiminde Çift Yönlü İletişim Yönetilenleri Motivasyon ve İş Doyumu Bakımından Nasıl Etkilemektedir?
İnönü Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetimi Ana Bilim Dalı
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Ekonomisi ve Planlaması
Eğitim Yönetimi ve Teftiş
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1999 - Devam Ediyor
1999 - Devam EdiyorYrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2019 - 2021
2019 - 2021Fakülte Kurulu Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2018 - 2021
2018 - 2021Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2004 - 2005
2004 - 2005Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2004 - 2005
2004 - 2005Bölüm Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2003 - 2005
2003 - 2005Bölüm Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Bölümü
2004 - 2004
2004 - 2004Dekan Yardımcısı
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2002 - 2004
2002 - 2004Bölüm Başkan Yardımcısı
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Akdeniz Üniversitesi Orta Öğretim Fen Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü
2002 - 2002
2002 - 2002Bölüm Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Akdeniz Üniversitesi Orta Öğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Doktora
Uzmanlık Alan Dersi
Yüksek Öğretimin Yönetimi: Politika ve Uygulamalar
Yönetimde ve Denetimde Etik
Yönetilen Tezler
2017
2017Yüksek Lisans
DENETİMİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN SINIF İÇİ MOTİVASYONLARINA ETKİSİ
SABANCI A.
R.ÇELİK(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTSEL ADALET ALGILARI İLE PSİKOLOJİK ŞİDDET ALGILARI ARASINDAKİ İLİŞKİ,
SABANCI A.
B.ATAR(Öğrenci)
2016
2016Doktora
İLKÖĞRETİM KURUMU YÖNETİCİLERİNİN YÖNETSEL İLİŞİLERİNDE KULLANDIKLARI MİZAHA İLİŞKİN GÖRÜŞLER İLE MİZAH İKLİMİ, YÖNETİCİLERİN MİZAH TARZLARI VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ STRATEJİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİ
SABANCI A.
A.ŞAHİN(Öğrenci)
2016
2016Doktora
İlköğretim kurumu yöneticilerinin yönetsel ilişkilerinde kullandıkları mizaha ilişkin görüşler ile mizah iklimi, yöneticilerin mizah tarzları ve çatışma yönetimi stratejileri arasındaki ilişki
SABANCI A. (Danışman)
A.Şahin(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Ortaokullarda kullanılan bilgi iletişim teknolojilerinin öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerine etkisi
SABANCI A.
R.ARAT(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Anaokulu öğretmenlerinin okuldaki stres belirtileri, stres kaynakları, bu stres kaynakları ile başa çıkma yolları ve yaşadıkları örgütsel stresin performanslarına etkisi nedir?
SABANCI A.
M.Ömeroğlu(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Fatih Projesi Kapsamındaki Okullarda Bilişim Teknolojilerinin Kullanımının Sınıf Yönetimi Açısından Değerlendirilmesi
SABANCI A.
E.Albayrak(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Kaynaştırma Eğitimi Öğrencisi Bulunan İlkokul Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetiminde Karşılaştıkları Zorluklar ve Bu Zorluklarla Başa Çıkma Yöntemleri
SABANCI A.
R.Gök(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Kaynaştırma eğitimi öğrencisi bulunan ilkokul sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetiminde karşılaştıkları zorluklar ve bu zorluklara başa çıkma yöntemleri
SABANCI A. (Danışman)
R.Gök(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İŞGÖRENLERE YÖNELİK YILDIRMA DAVRANIŞLARI, NEDENLERİ VE İŞGÖRENLERİN BU DAVRANIŞLARLA BAŞA ÇIKMA YÖNTEMLERİ: BİR İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ÖRNEĞİ
SABANCI A.
R.Nazaroğlu(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İlköğretim okulu öğrencilerinin okul yaşam kalitesine ilişkin algıları (Bursa İli Yıldırım İlçesi örneği)
SABANCI A.
G.TÜRKOĞLU(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İşgörenlere yönelik yıldırma davranışları, nedenleri ve işgörenlerin bu davranışlarla başa çıkma yöntemleri (Bir ilçe Milli Eğitim Müdürlüğü örneği)
SABANCI A. (Danışman)
R.Nazaroğlu(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında öğretmen veli ilişkilerinde veliye yönelik mobbing eylemleri (Antalya ili ilköğretim okulları örneği).
SABANCI A.
E.Yücel(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Eğitim denetçilerinin görevleri ile ilgili stres kaynakları ve bu stres kaynakları ile baş etme yöntemleri
SABANCI A.
Ş.Canlı(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim okullarının etkililik düzeyleri ile örgüt sağlığı arasındaki ilişki
SABANCI A.
Y.Türker(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Kısmi Zamanlı Geçici Öğretici Olarak Görevlendirilen Personelin İş Doyum Düzeyleri
SABANCI A.
M.Kaya(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Resmi ilköğretim okulu yöneticilerinin bilgi yönetimi araçlarını kullanma yeterlik düzeyine ilişkin bir araştırma (Antalya ili örneği)
SABANCI A.
N.Fidan(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Kişilerarası İletişim Becerileri Ve Çatışma Yönetimi Stratejileri Arasındaki İlişki” Akdeniz Üniversitesi
SABANCI A.
A.Şahin(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
Resmi ilköğretim okulu yöneticilerinin bilgi yönteimi araçlarını kullanma yeterlik düzeyine ilişkin bir araştırma (Antalya ili örneği)
SABANCI A. (Danışman)
N.Fidan(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans
İlköğretim okulu yöneticilerinin kişilerarası iletişim becerileri ve çatışma yönetimi stratejileri arasındaki ilişki
SABANCI A. (Danışman)
A.Şahin(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Resmi İlköğretim Okulu Sınıf Öğretmenlerinin Performanslarının Değerlendirilmesine İlişkin Ölçek Denemesi ve İlköğretim Okulu Beşinci Sınıf Öğretmenlerinin Performans Düzeyi
SABANCI A.
O.Yılmaz(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
İlköğretim müfettişlerinin mesleki etik davranışları: Antalya ili örneği
SABANCI A.
G.Hakverdi(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. Learning on the job: a close look at teachers’ informal learning in the workplace
Özyıldırım G., Güler T., Sabancı A.
Studies in Continuing Education
, cilt.47, sa.1, ss.135-154, 2025 (SSCI)
2018
20182. PEDAGOJİK FORMASYON EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUL YÖNETİCİLERİ İLE ÖĞRETMENLERE İLİŞKİN ALGILARI: METAFOR ÇALIŞMASI
ŞAHİN A., SABANCI A.
TURKISH STUDIES
, cilt.13, sa.4, ss.1057-1082, 2018 (SSCI)
2017
20173. Views of School Managers and Teachers about School Culture
SABANCI A., Şahin A., Sönmez M. A., Yılmaz O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.8, sa.1, ss.28-45, 2017 (SSCI)
2013
20134. Mobbing Behaviours Towards Parents in Elementary Schools in Teacher-Parent Relations
SABANCI A., YUCEL E.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.28, sa.2, ss.348-363, 2013 (SSCI)
2010
20105. Evaluating primary schools' gardens in terms of environmental contribution to student learning: A case study in Antalya, Turkey
MANSUROGLU S., SABANCI A.
JOURNAL OF FOOD AGRICULTURE & ENVIRONMENT
, cilt.8, sa.2, ss.1097-1102, 2010 (SCI-Expanded)
2009
20096. Views of Primary School Administrators, Teachers and Parents on Parent Involvement in Turkey
Sabanci A.
EGITIM ARASTIRMALARI-EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.9, sa.36, ss.245-262, 2009 (SSCI)
2007
20077. The extent inspectors realize their guidance duties for state primary school teachers by means of professional competencies
SABANCI A., SAHIN A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.32, sa.145, ss.85-95, 2007 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
20231. MESLEKİ VE TEKNİK ORTAÖĞRETİM OKULLARI”NDA GÖREV YAPAN KÜLTÜR DERSLERİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖRGÜTLERİNE İLİŞKİN ADALET ALGILARININ ADAMS’IN “ADALET KURAMI’NA GÖRE İNCELENMESİ
SABANCI A., ENGÜR A.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.66, ss.84-109, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20232. Teachers’ Organizational Commitment: The Role of Demographic Characteristics and Their Psychological Empowerment in Turkey
Berhanu K. Z., SABANCI A., YALÇIN M. G.
Research in Educational Administration and Leadership
, cilt.8, sa.3, ss.600-634, 2023 (ESCI)
2022
20223. Türk Eğitim Sistemindeki Kariyer Uygulamalarının İnsan Kaynakları Yönetimi Açısından İncelenmesi
Güler T., Kayıkçı K., Sabancı A.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.1, sa.36, ss.1-36, 2022 (ESCI)
2022
20224. Türk eğitim sistemindeki kariyer uygulamalarının insan kaynakları yönetimi açısından incelenmesi., Investigation of Career Practices in the Turkish Education System in Terms Of Human Resources Management
GÜLER T., KAYIKÇI K., SABANCI A.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.36, ss.1-36, 2022 (ESCI)
2021
20215. Ethical Knowledge and Ethical Sensitivity of Prospective Teachers about Classroom Management
Özyıldırım G., Sabancı A.
E-International Journal of Educational Research , cilt.12, sa.5, ss.232-254, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Perceptions of School Principals and Teachers Regarding School Principals' Lesson Supervision: A Metaphor Study
Parlak Aras D., Erdoğan İ. C., Sabancı A.
E-International Journal of Educational Research , cilt.12, sa.4, ss.151-172, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. İŞ-YAŞAM DENGESİ ÖLÇEĞİ’NİN TÜRKÇEYE UYARLANMASI: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Ekinci H., Sabancı A.
Trakya Eğitim Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.151-163, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Üniversite Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Etkileyen Faktörler ve Başarılarını Artırmak için Kullanılan Stratejiler: Etiyopya Örneği
Zelalem Berhanu K., SABANCI A.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.21, sa.3, ss.1165-1180, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Okul Müdürlerinin Soruşturma Görevlerini Yerine GetirirkenKarşılaştıkları Sorunlar
Ekinci H., Sabancı A.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.39, sa.1, ss.138-154, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202010. The Adaptation of Behavior and Instructional Management Scale into Turkish Language Context: Validity and Reliability Analysis
Sabancı A., Özyıldırım G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL LEADERSHIP AND MANAGEMENT
, cilt.8, sa.1, ss.34-59, 2020 (ESCI)
2019
201911. ILKÖĞRETIM ÖĞRETMENLERININ MOTIVASYONUNU ETKILEYEN FAKTÖRLER VE OKUL YÖNETICILERININ UYGULADIKLARI STRATEJILER: ETIYOPYA ÖRNEĞİ
Zelalem Berhanu K., SABANCI A.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.52, ss.237-260, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201912. Okul Müdürlerinin Ders Denetimi Görevlerinin Rehberlik EtkililiğiAçısından Değerlendirilmesi
SABANCI A., Akcan N.
Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Degisi , cilt.27, sa.5, ss.1893-1910, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201913. Warwick-Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği: Öğretmenler için Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ŞAHİN A., GÖK R., SABANCI A.
Turkish Studies
, cilt.14, sa.3, ss.1713-1730, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201814. Okul Yöneticilerinin, Öğretmenlerin ve Velilerin Görüşlerine Göre Ana Sınıfı Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlar
SABANCI A., Altun M., Altun S. U.
KURAM VE UYGULAMADA EĞİTİM YÖNETİMİ
, cilt.24, sa.2, ss.339-385, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201815. THE CORRELATION BETWEEN INTERPERSONAL COMMUNICATION SKILLS OF INSPECTION GROUPS AND THEIR CONFLICT MANAGEMENT STRATEGIES
SABANCI A., Şahin A., Özdemir I.
European Journal of Education Studies , cilt.4, sa.4, ss.176-196, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201816. Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Maarif Müfettişlerine İlişkin Algıları: Metafor Çalışması
ŞAHİN A., SABANCI A.
E-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi,
, cilt.9, sa.1, ss.83-101, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201817. Milli Eğitim Müdürlükleri Çalışanlarının Örgütsel Bağlılık Düzeyleri (Antalya İli Örneği
SABANCI A., EMİROĞLU S. E., DÜZTEPE H.
MİLLİ EĞİTİM , cilt.47, sa.217, ss.111-130, 2018 (Scopus)
2018
201818. The Perception of Pedagogical Formation Students have towards Educational Concepts: Metaphoric Study
ŞAHİN A., SABANCI A.
JOURNAL OF EDUCATION AND FUTURE-EGITIM VE GELECEK DERGISI
, sa.13, ss.179-207, 2018 (ESCI)
2017
201719. Turkısh And Ethiopian Teachers’ Views About Students’ Undesirable Behaviours In The Classroom And The Techniques They Use To Cope Up With: A Case Study
Berhanu K. Z., SABANCI A.
European Journal of Education Studies , cilt.3, sa.11, ss.307-337, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201720. Okul Müdürlerinin Elektronik İletişim Tercihleri ve Gelecek İçin Çıkarımları
SABANCI A., Çimili Gök E. B., Özyıldırım G.
kastamonu eğitim fakültesi dergisi , cilt.25, sa.3, ss.1083-1098, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201621. The correlation between school managers’ communication skills and school culture
SABANCI A., ŞAHİN A., SÖNMEZ M. A., YILMAZ O.
International Journal of Progressive Education , cilt.12, sa.3, ss.155-171, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. School Managers’ Interpersonal Communication Skills in Turkey
SABANCI A., ŞAHİN A., SÖNMEZ M. A., YILMAZ O.
International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences.
, cilt.6, sa.8, ss.13-30, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201623. Conflict Management Strategies of the Leaders of Inspection Groups in Turkey
SABANCI A., Şahin A., Özdemir İ.
International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences , cilt.6, sa.12, ss.88-98, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201624. Interpersonal Communication Skills of the Leaders of Inspection Groups in Turkey
SABANCI A., Şahin A., Özdemir İ.
International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development , cilt.5, sa.4, ss.148-159, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201525. Denetmenlerin Etik Dışı Davranışlarının Betimlenmesi
SABANCI A., YÜCEL E.
e-International Journal of Educational Research/e-Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.6, sa.3, ss.71-86, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201526. Devlet İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Çalışma koşullarına İlişkin Görüşleri
SABANCI A., GÖK R.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.8, sa.4, ss.507-538, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201527. Preschool Teachers' Views and Experiences about ICT Use in Instruction: A Case Study
SABANCI A., Ömeroğlu M.
International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences
, cilt.5, sa.6, ss.170-183, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201528. Team Leadership: Leadership Role Achievement in Supervision Teams in Turkey
SABANCI A., Özdemir İ.
International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences
, cilt.5, sa.3, ss.243-260, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201529. Assessing Stress at Work across Occupations and Cultures Using the Occupational Stress Inventory Revised
Hicks R. E., SABANCI A., Bahr M.
World Journal of Management , cilt.6, sa.1, ss.1-9, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201530. Teachers' use of social networks in Turkey:Educational Outcomes
SABANCI A., Urhan M. U.
International Journal of Academic Research in Progresive Education and Devolopment , cilt.4, sa.1, ss.67-78, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201431. Understanding School Leaders’ Characteristics and Estimating the Future.
SABANCI A., Şahin A., KASALAK G.
Open Journal of Leadership , cilt.2, sa.3, ss.56-62, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201432. Characteristics Of A School Leader According To The Views Of School Principals: A Qualitative Study
Sabancı A., Şahin A., Kasalak G.
International Journal of Business and Social Science , cilt.5, sa.13, ss.177-185, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201433. Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Denetmenlerin Etik Dışı Davranma Düzeyleri
SABANCI A., Yücel E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.5, sa.2, ss.0-19, 2014 (Scopus)
2014
201434. İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Öğretmenlere Yönelttikleri Yıldırma Davranışları ve Bu Davranışların Nedenleri
SABANCI A., Şekerci R.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.31, ss.18-48, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201435. İlk ve Ortaokul Öğretmenlerinin Velilere Yönelik Psikolojik Yıldırma Davranışları Gösterme Düzeyi
SABANCI A., Yücel E.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION , cilt.3, sa.3, ss.40-55, 2014 (ESCI)
2014
201436. The Effect of ICT Usage on the Classroom Management: A Case Study in Language Teaching
SABANCI A., Özyıldırım G., Imsir R.
INTERNATIONAL REVIEW OF SOCIAL SCIENCES AND HUMANITIES , cilt.7, sa.1, ss.232-245, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201437. Profiles of Secondary School Students’ Use of Social Media and their Views about its Outcomes to Learning
SABANCI A., Urhan M. U.
International Journal of Academic Research in Progressive Education and Development , cilt.3, sa.1, ss.271-284, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201338. Views of Independent Kindergarten Teachers about Inspection Done by Province Inspectors
SABANCI A., Ömeroğlu M.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.5, sa.3, ss.667-700, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201339. Understanding School Leaders’ Characteristics and Estimating the Future
SABANCI A., Şahin A., Kasalak G.
Open Journal of Leadership , cilt.2, sa.3, ss.56-62, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201340. Halk Eğitim Merkezlerinin Denetiminde Karşılaşılan Sorunlar/Problems of the Supervision of the Public Education Centres
SABANCI A., Rodoplu D. E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH , cilt.4, sa.2, ss.61-77, 2013 (Scopus)
2011
201141. The Effect of Teachers’ Stress on Educational Organizations’ Health
SABANCI A.
International Journal of Business and Social Science , cilt.2, sa.11, ss.91-100, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201042. İlköğretim Okul Yöneticilerinin Görüşlerine Göre Öğrencilerin İstenmeyen Davranışları ve Bu Davranışlarla Başa Çıkma Yöntemleri
SABANCI A., Nezihioğlu G. Ö.
Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.28, ss.41-53, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200943. Yaşlılık ve Eğitim Bilimi: Yeni Bir Bakış Açısı
SABANCI A., HOWE J.
[Contemporary Education Journal] Çağdaş Eğitim Dergisi , sa.362, ss.8-14, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200944. Yeni İlköğretim Programının Değerlendirilmesi
SABANCI A., Kayıkçı K.
[National Education] Millî Eğitim , sa.181, ss.240-252, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200845. School Principals’Assumptions about Human Nature
SABANCI A.
EDUCATIONAL MANAGEMENT ADMINISTRATION & LEADERSHIP , sa.36, ss.511-529, 2008 (Scopus)
2008
200846. The effect of primary school teachers’ burnout on organizational health
SABANCI A.
Procedia Social and Behavioral Sciences , cilt.1, sa.1, ss.195-205, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200747. Özel İlköğretim Okulu Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlik Alanlarına Göre Denetmenlerin Rehberlik Rollerini Gerçekleştirme Düzeyleri
SABANCI A., Şahin A., Sönmez M. A.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM DERGİSİ , sa.334, ss.8-14, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200748. Müdürlerin Vizyoner Liderlik Özelliklerine İlişkin Müdürlerin, Müdür Yardımcılarının ve Öğretmenlerin Görüşlerinin Değerlendirilmesi
SABANCI A.
[National Education] Milli Eğitim
, sa.174, ss.333-342, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200749. Sınıf Öğretmenlerin Davranışlarının Demokratik Tutum Geliştirme Açısından Denetlenmesi
SABANCI A., Şahin A., Fidan N.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM DERGİSİ , sa.342, ss.25-31, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200650. Farklı Branşlardan Atanan İlköğretim Okulu Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlik Düzeyleri
SABANCI A., Şahin A.
[Educational Administration: Theory and Practice] Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , cilt.12, sa.4, ss.531-556, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
200551. Çağdaş Okul Liderliği Açısından Karizmatik, Dönüşümcü ve Vizyoner Liderlik Yaklaşımları
SABANCI A.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM DERGİSİ , sa.318, ss.26-33, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200452. İlköğretim Denetmenlerinin Görev Alanlarının ve Yüklerinin Yeterlik Alanları Açısından Değerlendirilmesi (Antalya İli Örneği)
SABANCI A., Günbayı İ.
Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.1, ss.114-121, 2004 (Hakemli Dergi)
1999
199953. Ödül Sisteminin İlköğretim Okullarındaki Öğretmenler ve Müdür Yardımcıları İçin Önem Derecesi Gereksinimleri Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyi
SABANCI A.
KURAM VE UYGULAMADA EĞİTİM YÖNETİMİ , sa.19, ss.363-391, 1999 (Hakemli Dergi)
1998
199854. Güdüleme Düzeyi Açısından Türk Milli Eğitim Örgütünde Mevcut Ödül ve Terfi sistemine Bir Bakış
SABANCI A.
ÇAĞDAŞ EĞİTİM DERGİSİ , sa.240, ss.45-48, 1998 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
20181. OKUL MÜDÜRLERİNİN, MÜDÜR YARDIMCILARININ VE ÖĞRETMENLERİN GÖRÜŞLERİNE GÖRE OKUL MÜDÜRLERİNİN LİDERLİK BİÇEMLERİ
SABANCI A., ASIFI R.
9. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU, Antalya, Türkiye, 1 - 04 Kasım 2018, ss.127-146, (Tam Metin Bildiri)
2018
20182. Warwick-Edinburgh Zihinsel İyi Oluşluk Ölçeği: Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve GüvenirlikÇalışması
ŞAHİN A., GÖK R., SABANCI A.
V th International Eurasian EducationalResearch Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20183. FACTORS INFLUENCING UNIVERSITY STUDENTS’ ACADEMIC ACHIEVEMENT AND STRATEGIES TAKEN TO IMPROVE ACHIEVEMENT
SABANCI A., Zelalem Berhanu K.
9th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.63, (Özet Bildiri)
2018
20184. FACTORS INFLUENCING PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ MOTIVATION AND STRATEGIES TAKEN TO IMPROVE THEIR MOTIVATION
SABANCI A., Zelalem Berhanu K.
9th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.64, (Özet Bildiri)
2018
20185. ÖĞRETMENLERİN OKULLARDAKİ GRUPLARIN TEMEL BELİRLEYİCİLERİ İLE BİÇİMSEL VEDOĞAL GRUP İLİŞKİLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
SABANCI A., Çimili Gök E. B.
9th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.96, (Özet Bildiri)
2018
20186. İngiltere Eğitim Sisteminde Ortaokuldan Liseye Geçişte Gerçekleştirilen YönlendirmeUygulamalarının İncelenmesi
SABANCI A., Engür A.
V th International Eurasian EducationalResearch Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)
2018
20187. Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme Düzeyi İle Sınıf Yönetimi İnançları Arasındaki İlişki
SABANCI A., Özyıldırım G.
V th International Eurasian EducationalResearch Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.487-488, (Özet Bildiri)
2018
20188. The reliability and validity study of Behaviour and Instructional Management Scale in Turkish context
Özyıldırım G., SABANCI A.
International AGP Humanities and Social Sciences Conference, Valletta, Malta, 26 - 29 Ocak 2018, ss.59-60, (Tam Metin Bildiri)
2017
20179. Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Okul Yöneticileri İle Öğretmenlere İlişkin Algıları: Metafor Çalışması
Şahin A., SABANCI A.
6th World Congress on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Kasım 2017, ss.58-59, (Özet Bildiri)
2017
201710. Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Maarif Müfettişlerine İlişkin Algıları: Metafor Çalışması
Şahin A., SABANCI A.
3rdnternational Congress on Education, Distance Education and Educational Technology-, Antalya, Türkiye, 24 - 25 Kasım 2017, ss.37, (Özet Bildiri)
2017
201711. ÖĞRETMEN ADAYLARININ SINIF YÖNETİMİNE İLİŞKİN ETİKSEL OLAYLARA YÖNELİK ALGILARI
SABANCI A., Özyıldırım G.
9. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2017, ss.10, (Özet Bildiri)
2017
201712. Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimine İlişkin Etiksel Olaylara Yönelik Algıları
Sabancı A., ÖZYILDIRIM G.
9. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2017, ss.50-51, (Özet Bildiri)
2017
201713. Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Eğitim Kavramlarına İlişkin Algıları: Metafor Çalışması
Şahin A., SABANCI A.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.22, (Özet Bildiri)
2017
201714. Milli Eğitim Müdürlükleri Çalışanlarının Örgütsel Bağlılık Düzeyleri (Antalya İli Örneği)
SABANCI A., Erol Emiroğlu S., Düztepe H.
8th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.155, (Özet Bildiri)
2017
201715. Devlet Okullarında Yardımcı Hizmetler Sınıfında Görev Yapan Personelin İş Doyum Düzeylerinin Belirlenmesi
SABANCI A., Ünver A., Akcan N.
8th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.117, (Özet Bildiri)
2017
201716. Ana Sınıfı Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Müdür, Öğretmen ve Veli Görüşleri
SABANCI A., Altun M., Uçar Altun S.
IV nd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.428-429, (Özet Bildiri)
2017
201717. İlköğretim Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Türk Eğitim Sisteminde Öğrenci Tanılama ve Yönlendirme Çalışmalarının Değerlendirilmesi
SABANCI A., Engür A.
IV nd International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.436-437, (Tam Metin Bildiri)
2017
201718. Evaluation Of The School Principals’ Classroom Supervision Duties By Means Of Guidance Effectiveness
SABANCI A., Akcan N.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi,, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.848-851, (Özet Bildiri)
2017
201719. Turkish and Ethiopian Teachers’ Views About Students’ Undesirable Behaviours In The Classroom and The Techniques They Use To Cope Up With: A Comparative Case Study
SABANCI A., Berhanu K. Z.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.747-748, (Özet Bildiri)
2016
201620. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİYE ERİŞİM VE BİLGİYİ DEĞERLENDİRMEDEKİ TUTUM VE DAVRANIŞLARI İLE BU SÜREÇTE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR
SABANCI A., ÖZYILDIRIM G., Engür A.
EYFOR VII, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Kasım 2016, ss.144-145, (Tam Metin Bildiri)
2016
201621. Denetmenlerin Karşılaştıkları Sorun Durumlarına İlişkin Çözümlemelerinin Etik Türleri Açısından Değerlendirilmesi
SABANCI A., Özyıldırım G., Engür A.
EYFOR VII, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Kasım 2016, ss.146-147, (Tam Metin Bildiri)
2016
201622. DENETMENLERİN KARŞILAŞTIKLARI SORUN DURUMLARINA İLİŞKİN ÇÖZÜMLEMELERİNİN ETİK TÜRLERİ AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
SABANCI A., ÖZYILDIRIM G., Engür A.
EYFOR VII, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Kasım 2016, ss.146-147, (Tam Metin Bildiri)
2016
201623. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgiye Erişim Ve Bilgiyi Değerlendirmedeki Tutum Ve Davranışları İle Bu Süreçte Karşılaştıkları Sorunlar
SABANCI A., Özyıldırım G., Engür A.
EYFOR VII, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Kasım 2016, ss.144-145, (Özet Bildiri)
2016
201624. Akademisyenlerin Görüşlerine Göre Soruşturmacı Olarak Soruşturma Süreçlerinde Etik İlke ve Kurallara Uygun Davranma Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Ölçme Aracı Geliştirme Çalışması
SABANCI A., ÖZYILDIRIM G., ENGÜR A.
VIII. Uluslararasi Eğitim Denetimi Kongres, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.19, (Tam Metin Bildiri)
2016
201625. Akademisyenlerin Görüşlerine Göre Soruşturmacı Olarak Soruşturma Süreçlerinde Etik İlke ve Kurallara Uygun Davranma Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Ölçme Aracı Geliştirme Çalışması
SABANCI A., ÖZYILDIRIM G., ENGÜR A.
VIII. Uluslararasi Eğitim Denetimi Kongres, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.19, (Tam Metin Bildiri)
2016
201626. Öğretmenlerin Öğretim Becerileri Algısı Ölçeğinin GeliGtirilmesi
SABANCI A., KAYIKÇI K., ÖZDEMİR İ.
V. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.80-81, (Özet Bildiri)
2016
201627. Öğretmenlerin Öğretim Becerileri Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi
SABANCI A., Kayıkçı K., Özdemir İ.
V. Ulusal Eğitimde Ve Psikolojide Ölçme Ve Değerlendirme Kongresi (Uluslararası Katılımlı), Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.80-81, (Özet Bildiri)
2014
201428. Denetim Grup Başkanlarının Takım Liderliği Rolünü Gerçekleştirme Düzeyi
SABANCI A., Özdemir İ., Kılıç İ.
6. Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Haziran 2014, ss.128-129, (Özet Bildiri)
2014
201429. Assessing stress at work across occupations and cultures using the occupational stress inventory revised
Hicks R. E., SABANCI A., Bahr M.
26th International Business Research Conference, Londra, Birleşik Krallık, 7 - 08 Nisan 2014, ss.1-9, (Tam Metin Bildiri)
2013
201330. İşgörenlere Yönelik Yıldırma Davranışları, Nedenleri Ve İşgörenlerin Bu Davranışlarla Başa Çıkma Yöntemleri
SABANCI A., Şekerci R.
2nd World Conference on Educational and Instructional Studies WCEIS, Antalya, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013, ss.73, (Özet Bildiri)
2013
201331. English Language Teachers’ Views About The Effect Of Ict On The Classroom Management: A Case Study
SABANCI A., İmşir R., ÖZYILDIRIM G.
The 8th International Topical Conference ecoMEDIAeurope Network. e-Competence, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2013, ss.87-99, (Tam Metin Bildiri)
2013
201332. English Language Teachers’ Views About The Effect Of Ict On The Classroom Management: A Case Study
SABANCI A., İmşir R., ÖZYILDIRIM G.
The 8th International Topical Conference ecoMEDIAeurope Network. e-Competence, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2013, ss.87-99, (Tam Metin Bildiri)
2013
201333. Pre-school teachers;'views and experiences about ICT Use instruction: A case study
SABANCI A., Ömeroğlu M.
The 8th international topical conference EcoMEDIA europe Network, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2013, ss.48-49, (Tam Metin Bildiri)
2013
201334. Profiles of Secondary School Teachers’ Use of Social Media and Their Views about the Role of Social Media in Education
SABANCI A., Urhan M. U.
8th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2013, ss.59-60, (Tam Metin Bildiri)
2013
201335. Akran Denetimi Yaklaşımının Eğitim Denetiminde Etik Kavramı Açısından Doğurguları
SABANCI A., Atıcı M.
II.KAMU ETİĞİ, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Mart 2013, cilt.1, ss.466-483, (Tam Metin Bildiri)
2012
201236. Local and global values dilemma in educational leadership: inferences for future
SABANCI A.
21st Annual Conference of the European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.149-170, (Tam Metin Bildiri)
2012
201237. Local and global values dilemma in educational leadership: Inferences for future” in Educational Leaders as Change Agents”, Meeting an Uncertain Future.
SABANCI A.
21st Annual Conference of the European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management (ENIRDELM)., Antalya, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.149-170, (Tam Metin Bildiri)
2012
201238. Characteritics of a school leader: Understanding the time, estimating the future
Sabancı A., Şahin A., KASALAK G.
European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management (ENIRDELM), Antalya, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2012
201239. Characteritics of a school leader: Understanding the time, estimating the future
Sabancı A., Şahin A., KASALAK G.
European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management (ENIRDELM), Antalya, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.48, (Özet Bildiri)
2012
201240. Bağımsız Anaokulu Öğretmenlerinin İl Eğitim Denetmenlerinin Gerçekleştirdiği Denetime İlişkin Görüşleri
SABANCI A., Ömeroğlu M.
7. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, Malatya, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2012, ss.91-92, (Özet Bildiri)
2011
201141. Lisansüstü Öğrenim Gören Öğretmenlerin Öğrenimlerine Yönelik Karşılaştıkları Sorunlar, Bu Sorunlarla Baş Etme Yöntemleri ve Beklentileri
SABANCI A.
V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 7 - 08 Ekim 2011, ss.44-54, (Tam Metin Bildiri)
2011
201142. Inspectors and Teachers Perceptions about The Probable Unethical Behaviours Of Inspectors In Relation to Their Guidance and Supervision Duties
SABANCI A., Yücel E., Canlı Tetik Ş.
220th Annual Meeting of the European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management, Reykjavik, İzlanda, 22 - 24 Eylül 2011, ss.149-170, (Tam Metin Bildiri)
2008
200843. İlköğretim Okulu Yöneticilerinin ve Öğretmenlerinin Moral Düzeylerinin Örgüt Sağlığına Etkisi
Sabancı A.
17. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Sakarya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2008, cilt.17, sa.2, ss.271-303, (Tam Metin Bildiri)
2009
200944. The effect of primary school teachers' burnout on organizational health
SABANCI A.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.195-205, (Tam Metin Bildiri)
2008
200845. Leadership Issue In Educational Organizations: Who Is The Leader?
SABANCI A.
Erasmus Intensive Programmes, Linz, Avusturya, 17 - 31 Ağustos 2008, ss.165-177, (Tam Metin Bildiri)
2005
200546. Öğretmen Etkinlik Odaklı Hayat Bilgisi Öğretiminde Sınıf Yönetimi Değişkeni Açısında Değerlendirilmesi: Bilen Öğretmenden Bulduran Öğretmene Doğru”. Kayseri: Eğitimde Yansımalar
SABANCI A., Şahin A.
Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, ss.383-393, (Tam Metin Bildiri)
2005
200547. İlköğretim Okulu müdürlerinin, Müdür Yardımcılarının ve öğretmenlerin Görüşlerine Göre Okul Müdürlerinin Benimsedikleri Liderlik Biçemi
SABANCI A.
14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.42-48, (Tam Metin Bildiri)
2005
200548. Different Cultures Living Together: What is the role of the teachers for orientation of multicultural and bilingual students in classroom settings in primary schools
SABANCI A.
BASIC Intensive Programme, Antalya, Türkiye, 28 Ağustos - 09 Eylül 2005, ss.1-16, (Tam Metin Bildiri)
2005
200549. A Comparative Analysis of Duties of the Inspectors with Relation to Their Organizational Structures in Turkey and European Union Countries
SABANCI A.
Analysis of Educational Policies in a Comparative Educational Perspective, Linz, Avusturya, 28 Ağustos - 09 Eylül 2005, ss.135-158, (Tam Metin Bildiri)
1998
199850. Türk Milli Eğitim Örgütünde Mevcut Ödül ve Terfi Sisteminin Öğretmenlerin Gereksinimlerini Karşılama ve İş Doyumu Sağlama Düzeyine Üst Düzey Yöneticiler Açısından Bir Bakış
SABANCI A.
Eğitimde Yansımalar: Cumhuriyetin 75. Yılında İlköğretim 1. Ulusal Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Kasım 1998, ss.148-159
Kitaplar
2022
20221. Eğitimde Klinik Denetim Zümre Temelli Klinik Denetim Modeli
SABANCI A., ÖZYILDIRIM G.
Anı Yayıncılık, Ankara, 2022
2016
20163. Denetmenlerin Karşılaştıkları Sorun Durumlarına İlişkin Çözümlemelerinin Etik Türleri Açısından Değerlendirilmesi
SABANCI A., Özyıldırım G., Engür A.
Eğitime Dönüş, Doç. Dr. Emine BABAOĞLAN Yard. Doç. Dr. Erkan KIRAL Dr. Adem ÇİLEK, Editör, Eyuder Yayınları, Ankara, ss.35-53, 2016
2016
20164. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgiye Erişim Ve Bilgiyi Değerlendirmedeki Tutum Ve Davranışları İle Bu Süreçte Karşılaştıkları Sorunlar
SABANCI A., Özyıldırım G., Engür A.
Eğitime Dönüş, Doç. Dr. Emine BABAOĞLAN Yard. Doç. Dr. Erkan KIRAL Dr. Adem ÇİLEK, Editör, Eyuder Yayınları, Ankara, ss.54-70, 2016
2016
20165. Eğitim-Temel Kavramlar
SABANCI A.
Eğitbilim:Pedandragoji, Erdal TOPRAKÇI, Editör, Ütopya Yayınları, Ankara, ss.11-37, 2016
2016
20166. EĞİTİME FARKLI YAKLAŞIMLAR
SABANCI A., ALTUNAY E., DEMİRTAŞ H., ÇINAR İ., TOPRAKÇI E., KAYIKÇI K., et al.
EĞİTBİLİM PEDANDRAGOJİ, TOPRAKÇI ERDAL, Editör, ÜTOPYA, Ankara, ss.447-492, 2016
2014
20147. The 8th International Topical Conference ecoMEDIAeurope Network. e-Competence: Needs and Demands of Innovative Education.
SABANCI A., Şahin A., Yılmaz O.
Kutlu Avcı Ofset Form, Antalya, 2014
2014
20148. Farklılıklara Yönelme [Addressing Diversity]
SABANCI A.
Denetim ve Öğretimsel Liderlik:Gelişimsel Bir Yaklaşım [Supervision and Instructional Leadership: A Developmental Approach], Mualla Bilgin Aksu-Esmahan Ağaoğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.369-394, 2014
2014
20149. Sınıf Yönetiminin Temelleri
SABANCI A.
Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Sınıf Yönetimi, Çelikten M., Teyfur, M., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.1-24, 2014
2013
201310. Educational Leaders As Change Agents Meeting an Uncertain Future.Meeting an Uncertain Future
Aksu M., SABANCI A., Aksu T.
Anı Publishing, Ankara, 2013
2013
201311. Local and global values dilemma in educational leadership: inferences for future
SABANCI A.
Educational Leaders As Change Agents Meeting An Uncertain Future, Aksu, M., Sabancı, A., Aksu T., Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.149-170, 2013
2011
201112. The very best of Acep and Sinex Erasmus Intensive Programmes 2009 in Linz
Bluma D., Bonfield T., Kiefer S., SABANCI A.
Rudolph Trauner Druck Gmbh & Co. Kg, Köglstrasse 14, 4020 Linz, Liz, 2011
2008
200813. Eğitimin Temel Kavramları
SABANCI A., KIZILOLUK İ. H., DEMİRTAŞ H., ÇINAR İ., KAYIKÇI K., ÜSTÜNER M., et al.
Eğitbilimine Giriş, Erdal TOPRAKÇI, Editör, Ütopya Yayınları, Ankara, ss.13-40, 2008
2008
200814. Eğitimin Temel Kavramları
SABANCI A.
Eğitbilimine Giriş, Erdal TOPRAKÇI, Editör, Ütopya Yayınları, Ankara, ss.13-40, 2008
2005
200515. Analysis of Educational Policies in a Comparative Educational Perspective. Poceedings of BIP Intensive Programme
Kiefer S., Michalak J., SABANCI A., Winter K.
Trauner Verlag, Liz, 2005
Diğer Yayınlar
2010
20101. İlköğretim Okulları Bahçelerinin Eğitimsel Etkinlik ve Öğrencilere Katkılarının Değerlendirilmesi: Antalya Örneği
MANSUROĞLU S., SABANCI A., ERDOĞAN R.
Teknik Rapor, ss.159, 2010
2006
20062. Transformation of Turkish Education System in E.U. Participation Process
SABANCI A.
Sunum, ss.1-10, 2006
Desteklenen Projeler
2008 - 2008
2008 - 2008
Comparing aging by means of these who are older that 70 years old Turkish and German people and the effect of education in providing life satisfaction, using qualitative and quantitative methods
Diğer Uluslararası Fon Programları
SABANCI A. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorE-INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Nisan 2018
Nisan 2018Bilim Armonisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2018
Mart 2018Educational Management, Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2018
Mart 2018African Educational Research Journal
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mart 2018
Mart 2018Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2018
Şubat 2018Sakarya University Journal of Education
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2018
Ocak 2018Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2018
Ocak 2018Milli Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2017
Kasım 2017İnönü Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2017
Ağustos 2017E-INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
Diğer Dergiler
Ağustos 2017
Ağustos 2017Milli Eğitim Dergisi
Diğer Dergiler
Haziran 2017
Haziran 2017E-uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2017
Haziran 2017Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2017
Mayıs 2017Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2016
Ağustos 2016E-INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
Diğer Dergiler
Haziran 2016
Haziran 2016Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2016
Nisan 2016Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2015
Ekim 2015Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2015
Eylül 2015E-INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
Diğer Dergiler
Temmuz 2015
Temmuz 2015International Online Journal of Educational Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2015
Haziran 2015Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2015
Mayıs 2015Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2015
Ocak 2015Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2014
Aralık 2014Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Aralık 2014
Aralık 2014International Online Journal of Educational Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Temmuz 2014
Temmuz 2014E-INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCHES (E-IJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2014
Haziran 2014BARTIN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2014
Şubat 2014British Journal of Education, Society & Behavioural Science
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2014
Ocak 2014E-INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCHES (E-IJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2014
Ocak 2014British Journal of Education, Society & Behavioural Science
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2013
Kasım 2013International Online Journal of Educational Sciences
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2013
Kasım 2013E-INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
Diğer Dergiler
Ekim 2013
Ekim 2013Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2013
Ağustos 2013Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2013
Ağustos 2013Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2013
Ağustos 2013Journal of Tacher Education and Educators
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2013
Haziran 2013Educational Management Administration & Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2013
Nisan 2013Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2013
Nisan 2013Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2013
Mart 2013Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2013
Ocak 2013Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2013
Ocak 2013Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2012
Aralık 2012Hacettepe Eğitim Fakültesi Dergisi
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2012
Aralık 2012Educational Management Administration & Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2012
Kasım 2012E-INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCHES (E-IJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2012
Eylül 2012Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2012
Mayıs 2012Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2012
Şubat 2012MKÜ Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2012
Şubat 2012Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2012
Şubat 2012E-INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCHES (E-IJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2012
Ocak 2012Milli Eğitim Dergisi
Diğer Dergiler
Eylül 2011
Eylül 2011Educational Management Administration & Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2011
Ağustos 2011E-INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCHES (E-IJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Şubat 2011
Şubat 2011E-INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
Diğer Dergiler
Ekim 2010
Ekim 2010E-INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCHES (E-IJER)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2010
Haziran 2010E-INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
Diğer Dergiler
Ocak 2010
Ocak 2010Educational Management Administration and Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2009
Aralık 2009Educational Management Administration & Leadership
SSCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Mayıs 2018
Mayıs 2018Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Ağustos 2016
Ağustos 2016Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Nisan 2014
Nisan 2014Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018FACTORS INFLUENCING UNIVERSITY STUDENTS’ ACADEMIC ACHIEVEMENT AND STRATEGIES TAKEN TO IMPROVE ACHIEVEMENT
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018İngiltere Eğitim Sisteminde Ortaokuldan Liseye Geçişte Gerçekleştirilen Yönlendirme Uygulamalarının İncelenmesi
Katılımcı
-Türkiye
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018ÖĞRETMENLERİN OKULLARDAKİ GRUPLARIN TEMEL BELİRLEYİCİLERİ İLE BİÇİMSEL VE DOĞAL GRUP İLİŞKİLERİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ
Katılımcı
-Türkiye
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018Warwick-Edinburgh Zihinsel İyi Oluşluk Ölçeği: Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Katılımcı
-Türkiye
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme Düzeyi İle Sınıf Yönetimi İnançları Arasındaki İlişki
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018FACTORS INFLUENCING PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ MOTIVATION AND STRATEGIES TAKEN TO IMPROVE THEIR MOTIVATION
Katılımcı
-Türkiye
01 Ocak 2018 - 01 Ocak 2018
01 Ocak 2018 - 01 Ocak 2018The reliability and validity study of Behaviour and Instructional Management Scale in Turkish context
Katılımcı
Valletta-Malta
01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017
01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimine İlişkin Etiksel Olaylara Yönelik Algıları
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017
01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Okul Yöneticileri İle Öğretmenlere İlişkin Algıları: Metafor Çalışması
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017
01 Kasım 2017 - 01 Kasım 2017Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Maarif Müfettişlerine İlişkin Algıları: Metafor Çalışmas
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Eğitim Kavramlarına İlişkin Algıları: Metafor Çalışması
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017Devlet Okullarında Yardımcı Hizmetler Sınıfında Görev Yapan Personelin İş Doyum Düzeylerinin Belirlenmesi
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017İlköğretim Öğretmenlerin Görüşlerine Göre Türk Eğitim Sisteminde Öğrenci Tanılama ve Yönlendirme Çalışmalarının Değerlendirilmesi
Katılımcı
Denizli-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017Milli Eğitim Müdürlükleri Çalışanlarının Örgütsel Bağlılık Düzeyleri (Antalya İli Örneği)
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017
01 Mayıs 2017 - 01 Mayıs 2017Ana Sınıfı Eğitiminde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Müdür, Öğretmen ve Veli Görüşleri
Katılımcı
Denizli-Türkiye
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017Evaluation Of The School Principals’ Classroom Supervision Duties By Means Of Guidance Effectiveness
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017Turkish and Ethiopian Teachers’ Views About Students’ Undesirable Behaviours In The Classroom and The Techniques They Use To Cope Up With: A Comparative Case Study
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016
01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgiye Erişim Ve Bilgiyi Değerlendirmedeki Tutum Ve Davranışları İle Bu Süreçte Karşılaştıkları Sorunlar
Katılımcı
Girne-Kıbrıs (Kktc)
01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016
01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016Denetmenlerin Karşılaştıkları Sorun Durumlarına İlişkin Çözümlemelerinin Etik Türleri Açısından Değerlendirilmesi
Katılımcı
Girne-Kıbrıs (Kktc)
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016Akademisyenlerin Görüşlerine Göre Soruşturmacı Olarak Soruşturma Süreçlerinde Etik İlke ve Kurallara Uygun Davranma Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Ölçme Aracı Geliştirme Çalışması
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016
Öğretmenlerin Öğretim Becerileri Algısı Ölçeğinin Geliştirilmesi", V. Ulusal Eğitimde Ve Psikolojide Ölçme Ve Değerlendirme Kongresi (Uluslararası Katılımlı)
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Kasım 2014 - 01 Kasım 2014
01 Kasım 2014 - 01 Kasım 20142nd World Conference on Educational and Instructional Studies WCEIS
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Haziran 2014 - 01 Haziran 2014
01 Haziran 2014 - 01 Haziran 2014VI.Uluslararası Katılımlı Eğitim Denetimi Kongresi
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 20147. Meslek Standardı Hazırlama Çalıştayı
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 201426th International Business Research Conference
Katılımcı
London-Türkiye
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013
01 Mayıs 2013 - 01 Mayıs 2013The 8th International Topical Conference ecoMEDIAeurope Network. e-Competence: Needs and Demands of Innovative Education.
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 2012
01 Eylül 2012 - 01 Eylül 201221st Annual Conference of the European Network for Improving Research and Developmentin Educational Leadership and Management (ENIRDELM)
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Ekim 2011 - 01 Ekim 2011
01 Ekim 2011 - 01 Ekim 2011V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Şubat 2009 - 01 Şubat 2009
01 Şubat 2009 - 01 Şubat 2009World Conference on Educational Sciences
Katılımcı
Lefkoşe-Kıbrıs (Kktc)
01 Nisan 2008 - 01 Nisan 2008
01 Nisan 2008 - 01 Nisan 200817. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Katılımcı
Kayseri-Türkiye
01 Ocak 2006 - 01 Ocak 2006
01 Ocak 2006 - 01 Ocak 2006On Yedinci Milli Eğitim Şurası
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Kasım 2005 - 01 Kasım 2005
01 Kasım 2005 - 01 Kasım 2005Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozumu
Katılımcı
Kayseri-Türkiye
01 Temmuz 2005 - 01 Temmuz 2005
01 Temmuz 2005 - 01 Temmuz 2005Eğitimde Yansımalar: VIII Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu
Katılımcı
Kayseri-Türkiye
01 Haziran 2005 - 01 Haziran 2005
01 Haziran 2005 - 01 Haziran 2005Uluslararası AB SOCRATES ERASMUS Eğitim Projeleri Çok Kültürlü Ortamlarda Temel Rehberlik Becerileri Çalıştayı
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Haziran 2005 - 01 Haziran 2005
01 Haziran 2005 - 01 Haziran 2005Uluslararası AB SOCRATES ERASMUS Eğitim Projeleri Basıc Çalıştayı
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Haziran 2005 - 01 Haziran 2005
01 Haziran 2005 - 01 Haziran 2005Uluslararası AB SOCRATES ERASMUS Eğitim Projeleri BIP Intensive Programme
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Haziran 2005 - 01 Haziran 2005
01 Haziran 2005 - 01 Haziran 2005Uluslararası AB SOCRATES ERASMUS Eğitim Projeleri IMUN Çalıştayı
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Mayıs 2005 - 01 Mayıs 2005
01 Mayıs 2005 - 01 Mayıs 2005XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi
Katılımcı
Denizli-Türkiye
01 Şubat 2004 - 01 Şubat 2004
01 Şubat 2004 - 01 Şubat 2004Eğitim Bilimleri Bakış Açısıyla Eğitimin Güncel Sorunları ve Çözüm Önerileri Çalıştayı
Katılımcı
Ankara-Türkiye
01 Ekim 2003 - 01 Ekim 2003
01 Ekim 2003 - 01 Ekim 2003Yoksuluk ve Sosyal Hizmetler-Sosyal Hizmet Sempozyumu
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Ocak 1998 - 01 Ocak 1998
01 Ocak 1998 - 01 Ocak 1998Eğitimde Yansımalar: IV. Ulusal Sempozyumu: Cumhuriyetin 75. Yılında İlköğretim
Katılımcı
Ankara-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 17
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Mayıs-2018
Mayıs 2018