Öğretmen Etkinlik Odaklı Hayat Bilgisi Öğretiminde Sınıf Yönetimi Değişkeni Açısında Değerlendirilmesi: Bilen Öğretmenden Bulduran Öğretmene Doğru”. Kayseri: Eğitimde Yansımalar


SABANCI A., Şahin A.

Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu, Kayseri, Türkiye, 14 - 16 Kasım 2005, ss.383-393

  • Yayın Türü: Bildiri / Tam Metin Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Kayseri
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.383-393
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmada, ilköğretim müfettişlerinin görüşlerine göre yapılandırmacı yaklaşım çerçevesinde etkinlik odaklı hayat bilgisi öğretiminde sınıf yönetimi değişkenleri açısından olası sorunlar ve gereksinimler belirlenmek istenmiştir. Veriler 39 açık uçlu maddeden oluşan anket yoluyla elde edilmiştir. Anket, Hatay ve Antalya İllerinde görev yapmakta 65 ilköğretim müfettişine uygulanmıştır. Müfettişlerin görüşlerine göre, yapılandırmacı yaklaşımı temele alan yeni hayat bilgisi öğretimi programının  etkinlik odaklı ve materyal destekli içeriği ile olumlu sonuçlar yaratabileceği ancak, mevcut sınıf yönetimi değişkenleri açısından fiziki mekanlar, materyal tasarımı, korunması, yönetim, öğretmen,  öğrenci, veli ve çevre niteliği vb. ile ilgili olarak yeni düzenlemelere gereksinim olduğu anlaşılmaktadır. 

The purpose of this study is to define the problems and necessities by means of classroom management variables, to get success in “Natural and Social Sciences Teaching” lesson based on constructivist  teaching method. The data were gathered from 65 inspectors joined to in service training course on the subject by an open-ended questionnaire. As a result the inspectors believe the new approach based on the constructivist method will provide success by means of classroom management variables. But also they express that new arrangements and changes are needed about physical conditions, material planning, teaching methods and at the attitude of management, teacher, student, parents and the environment