Devlet Okullarında Yardımcı Hizmetler Sınıfında Görev Yapan Personelin İş Doyum Düzeylerinin Belirlenmesi


SABANCI A., Ünver A., Akcan N.

8th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.117

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.117
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı, okullarda çalışan yardımcı hizmetlilerin çalıştıkları alanda iş doyumu düzeylerini ve bağımsız (demografik) değişkenler açısından görüşlerinin farklılaşıp farklılaşmadığını belirlemektir. Araştırma nicel desende, genel tarama modeline göre yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın örneklemini Antalya İli 5 merkez ilçesi ve çevre ilçelerden biri olan Alanya ilçelerinde, oransız küme örnekleme yöntemi ile seçilen okullarda görev yapmakta olan 307 hizmetli oluşturmuştur. Veri toplamak amacıyla “Minnesota İş Doyum Ölçeği”, hizmetlilere uyarlanarak kullanılmıştır. Ankette katılımcıların iş doyum düzeylerinin belirlenmesini yansıtan 20 adet soruya yanıt vermeleri istenmiştir. Araştırma bulguları SPSS paket programından yararlanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonucunda, elde edilen bulgulara göre yardımcı hizmetlilerin içsel boyutta iş doyum düzeylerinin düşük dışsal boyutta iş doyum düzeylerinin yüksek ve genel iş doyumu düzeylerinin yüksek olduğu bulunmuştur.

Anahtar Sözcükler: Eğitim, Yardımcı Hizmetli, İş Doyumu,