2nd World Conference on Educational and Instructional Studies WCEIS, Antalya, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2013, ss.73
İşgörenler farklı şekillerde yıldırmaya maruz kalmaktadır. Yöneticiler yıldırmanın çeşidi, miktarı ve yönü
ne olursa olsun, tüm yıldırıcı davranışların, işgörenleri olumsuz anılmada etkilediğini bildiği ve
yöneticilerin baskın, popüler ve gelecekte kendi yerlerini alabileceklerini düşündükleri işgörenlerini
daha çok yıldırma eğiliminde oldukları görülmektedir. Yıldırmayla başa çıkmada, görev yeri
değişikliğinin daha etkili olduğunu düşünülmektedir, ancak yöneticilerin işgörenlere göre bir an önce
yer değişikliği talebinde bulunmanın daha doğru olduğuna inandıkları, işgörenlerin ise yer değişikliği
için daha uzun süre sabır ve anlayış gösterdikleri söylenebilir.
Araştırma 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Antalya İli Korkuteli İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’nde görev
yapmakta olan yönetici ve işgörenlerin, işgörenlere yönelik uygulanan yıldırma davranışları, bu
davranışların nedenleri ve bu davranışlarla başa çıkma yöntemlerine ilişkin görüşlerini kapsamaktadır.
Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı bu araştırmaya maksimum çeşitlilik örneklemesi ile seçilen 5
yönetici ve 5 işgören katılmıştır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak
toplanmış, veriler içerik analizi tekniği ile çözümlenmiştir.
Anahtar Sözcükler: Eğitim örgütlerinde mobbing, işyerinde yıldırma.