Pedagojik Formasyon Öğrencilerinin Eğitim Kavramlarına İlişkin Algıları: Metafor Çalışması


Şahin A., SABANCI A.

2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.22

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.22
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı pedagojik formasyon öğrencilerinin eğitim, okul ve sınıftan oluşan temel eğitim kavramları ile müdür, müdür yardımcısı, öğretmen, öğrenci ve müfettişlerden oluşan okulun iç paydaşları hakkındaki algılarının değerlendirilmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim çalışması olarak desenlenmiştir. Veri toplama yöntemi olarak mecaz kullanımından yararlanılmıştır. Bu amaçla çalışma grubunun kavramlara ilişkin geliştirdikleri metaforları belirlemek üzere oluşturulmuş yazılı bir soru formu kullanılmıştır. Soru formunun birinci bölümünde katılımcıların demografik bilgileri sorulmuştur. İkinci bölümde ise pedagojik formasyon kursiyerlerin verilen kavramları neye benzettikleri nedenleri ile birlikte istenmiştir. Veriler, (metaforik) betimsel analize tabi tutulmuştur. Çalışma grubu 2015-2016/2016-2017 güz ve bahar dönemlerinde Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesinde pedagojik formasyon programına katılan kursiyerlerin arasından amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenmiştir. Bu çerçevede 523 pedagojik formasyon kursiyerinden gelen soru formu değerlendirmeye alınmıştır.
Anahtar Kelimeler: Eğitim, Okul, Sınıf, Okul Yöneticisi, Öğretmen, Öğrenci, Müfettiş