The extent inspectors realize their guidance duties for state primary school teachers by means of professional competencies


SABANCI A., SAHIN A.

EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE, cilt.32, sa.145, ss.85-95, 2007 (SSCI) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 32 Sayı: 145
  • Basım Tarihi: 2007
  • Dergi Adı: EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Social Sciences Citation Index (SSCI), TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.85-95
  • Anahtar Kelimeler: supervisor, educational supervision, supervision, inspection, professional guidance in education
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çalışmada, ilköğretim okulu sınıf öğretmenlerinde bulunması öngörülen kişisel ve
mesleki yeterliliklerden hareketle mevcut denetmenlerin öğretmenlerin kişisel ve mesleki
gelişimlerine ilişkin rehberlik görevlerini gerçekleştirme dereceleri belirlenmek istenmiştir.
Araştırma alan taraması modelinde desenlenmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen
anket, Antalya il merkezinde görev yapmakta olan ilköğretim denetmenleri ile sınıf
öğretmenlerine uygulanmıştır. Yeterlikler, mesleki değerler ve kişisel gelişim, öğretme ve
öğrenme sürecine ilişkin yeterlikler, okul, aile ve çevre ilişkileri, program geliştirme ve içerik
bilgisi, öğrenci rehberlik hizmetleri olmak üzere beş boyut olarak belirlenmiştir. Denetmenler,
belirlenen beş boyutta öğretmenlere mesleksel ve kişisel rehberlik görevlerini gerçekleştirme
düzeylerine ilişkin olumlu görüş bildirirken, öğretmenlerin, olumsuz görüşlere sahip
oldukları anlaşılmıştır. Bu farklı sonuçların, tarafların performansa ilişkin algılarındaki ve
beklentilerindeki farklılıklardan kaynaklandığı söylenebilir.

 

 

The purpose of this study is to determine to what extent the inspectors realize their
duties about training and developing primary school teachers by means of theoretical
teaching professional criteria, personally and professionally. The data were gathered from 283
primary school teachers and 42 inspectors in Antalya Province by a questionnaire developed
by the researchers. Five dimensions were determined as professional values and personal
development, pedagogical qualifications, school, family and environment relations, program
development and subject matter knowledge and guidance. According to the findings,
inspectors have positive ideas about five dimensions determined for guiding teachers, while
teachers express negative feelings. The difference between views of the two groups may be
the result of different perceptions and expectations in regard with performance.