6th World Congress on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Kasım 2017, ss.58-59
Bu çalışmanın amacı pedagojik formasyon öğrencilerinin okul yöneticileri ve öğretmenlere ilişkin
algılarının değerlendirilmesidir. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim çalışması olarak
desenlenmiştir. Veri toplama yöntemi olarak mecaz kullanımından yararlanılmıştır. Çalışma grubu
Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesinde pedagojik formasyon programına katılan kursiyerlerin
arasından amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile belirlenmiştir.
Veriler, metaforik çözümlemelerden yararlanılarak tümevarımcı içerik analizine tabi tutulmuştur. Sonuç
olarak öğretmen adayları okul müdürlerinin rollerini ağırlıklı olarak güç merkezi kavramı ile
açıklanabilecek şekilde otorite, düzen ve disiplin sağlayıcı nitelikte algılamaktadır. Okul müdürü otorite
ve bürokrasi sembolü olarak görülürken müdür yardımcıları destek sağlama, meslektaşlık ve mesleki
donanım, arkadaşlık, yardım ve işbirliği gibi kavramlarla öğretmene daha yakın konumlandırılmaktadır.
Bu bakımdan öğretmenlerin müdür yardımcıları ile daha yakın, daha samimi ve daha açık ilişki ve
iletişim kurma eğilimi içinde oldukları söylenebilir. Öğretmenlerle ilgili olumlu algılar ise öğretmenlere ilişkin bir güvenin var olduğuna ve öğrenme süreçlerinin önemli bir ögesi olarak algılanmaya devam
edildiklerine işaret etmektedir.
Anahtar Sözcükler: Okul müdürü, Müdür yardımcısı, Öğretmen, Öğretmen adayı.