Eğitime Dönüş, Doç. Dr. Emine BABAOĞLAN Yard. Doç. Dr. Erkan KIRAL Dr. Adem ÇİLEK, Editör, Eyuder Yayınları, Ankara, ss.54-70, 2016
Bu çalışmanın amacı Eğitim Fakültesinde okumakta olan öğrencilerin bilgiye erişim sürecinde başvurdukları kaynakların belirlenmesi, bu kaynaklardan elde ettikleri bilgilerin ders, proje, sunum, sınav, kişisel gelişim vb. amaçlarla kullanımı sırasında geçerlik ve güvenirlik denetimine ilişkin uygulamalarının betimlenmesi ve bilgiye erişim süreçlerinde karşılaştıkları sorunların belirlenmesidir. Çalışma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması desenindedir. Çalışma grubu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi ile eğitim bilimleri enstitüsünde lisans ve lisansüstü düzeyde öğrenim görmekte olan öğrencilerden oluşmuştur. Bulgulara göre lisansüstü öğrencilerinin lisans öğrencilerine göre bilimsel kaynakları daha çok tercih ettikleri anlaşılmıştır. Bilgiye erişim ve çalışma süreleri ile ilgili olarak lisansüstü öğrenciler daha düzenli çalıştıklarını, lisans öğrencileri yapacakları işleri son ana bıraktıklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca lisans öğrencileri lisansüstü öğrencilere göre hobilerine daha fazla zaman ayırdıklarını, lisansüstü öğrenciler ise mesleki konuları araştırmaya daha çok vakit ayırdıklarını söylemişlerdir. Bilgi kaynaklarını seçme ölçütleri ise her iki grup için de ilgi çekici, bilgilendirici ve güncel olmasıdır. Hem lisans hem de lisansüstü öğrenciler konuya ilgi duyduklarında daha sonra tekrar ayrıntılı olarak araştırma yaptıklarını vurgulamaktadırlar. Eriştikleri bilginin doğruluğunu teyit ederken ise lisansüstü öğrencilerin lisans öğrencilerine göre bilimsel kaynakları daha çok tercih ettikleri görülmüştür.
Anahtar sözcükler: Yükseköğretimde Bilgi Kaynakları, Bilgiye Erişim Araçları, Öğretmen Yetiştirme, Bilgi Okuryazarlığı
The purpose of this study was to determine the information resources of students studying at the Faculty of Education
and the Institute of Education at Akdeniz Universitiy. Furthermore, we aimed to find out their reliability and validity criteria
during the use of the information obtained from these sources in the process of courses obtained, projects, presentations, exams
and personal development and finally to determine their problems during the information access process. The study is based
on the case study model of qualitative research. The study group consisted of students studying at the undergraduate and
graduate level at the Akdeniz University Faculty of Education and the Institute of Educational Sciences. According to findings,
it was understood that the students of the graduate students prefered the scientific resources more than the undergraduate
students. In regards to the information access and working time, it was found out that the graduate students were working more
regularly but that undergraduate students dealt with their assignements at the last moment. Moreover; according to the data
undergraduate students spent more time in their hobbies than graduate students, while post-graduate students indicated that
they spent more time in researching occupational topics. The criteria for selecting information sources were interest,
informativeness and up-to-date for both groups. Both undergraduate and graduate students emphasized that when they were
interested in the topic, they were doing research again afterwards. While confirming the accuracy of the information they had
gained, it was seen that undergraduate students prefer scientific resources more than their undergraduate students.