V th International Eurasian EducationalResearch Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.1-8
Amaç: Bu çalışmada amaç, İngiltere eğitim sisteminde ortaokuldan liseye geçişte gerçekleştirilen yönlendirme uygulamalarının
öğretmen ve eğitim yöneticisi görüşlerine dayalı olarak incelenmesidir. Elde edilen verilerin, Türk eğitim sisteminin temel
sorunlarından biri olan yönlendirme sisteminin iyileştirilmesi konusunda farklı fikirlerin geliştirilmesine katkı sağlaması ve farklı
modellerin tartışılmasında ışık tutması beklenebilir.
Yöntem: Araştırma nitel araştırma yönteminde ve olgubilim deseninde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma gurubu, İngiltere eğitim
sisteminde ortaöğretim kademesinde çalışan 3 öğretmen ve 1 (okul geliştirme, rehberlik ve yönlendirme sorumlusu)
yönetici/denetmen ile yapılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak görüşme yöntemi kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde NVivo 10
nitel veri analizi paket programı ile yazıya aktarılan veriler kodlanmış, temalar bulunmuş, daha sonra veriler temalar ve kodlara göre
düzenlenmiştir.
Bulgular: Araştırma sonucunda, öğrencilerin sınavlardaki başarılarına göre her ders için seviye sınıflarının oluşturulduğu görülmüştür.
Yönlendirmede öğrencilerin ders başarılarının ve öğretmenlerin gözlemlerinin en etkili yöntemler olduğunu belirttikleri görülmüştür.
Her iki eğitim sisteminde de son kararın aile tarafından verildiği belirtilmektedir. Yapılan araştırma sonunda İngiltere eğitim sisteminde
en önemli rolün öğretmenler tarafından üstlenildiği anlaşılmaktadır. Bununla birlikte öğrencilerin bireysel olarak daha ayrıntılı
değerlendirildiği ve bireysel ihtiyaçlarına dayalı birkaç çeşit rehberlik servisi oluşturulduğunu görülmüştür.
Sonuç ve Öneriler: Sonuçlar değerlendirildiğinde, Öğretmenlerin gözlem yeteneğini geliştirici sınıf içi çalışmaların ve rehber
öğretmenler için daha özel seviyede oluşturulacak uzmanlık alanlarının tanılama ve yönlendirme çalışmalarında çözüm olabileceği
düşünülebilir.
Purpose : Purpose of this study, İn the UK education system routing applications from middle school to high school evaluation
according to teachers and managers opinions. The data obtained at the end of the study, it can be expected to contribute to the
development of different ideas about the improvement of the orientation system which is one of the Turkish education system and to
shed light on the discussion of different models.
Method : in this research, qualitative research along with phenomenology design has been employed. İn order to collect data,
interview technique was used. The interviews were conducted using a semi-structured, open-ended interview questions. The study
has been carried out with 4 participants who are working in the UK education system. One participant is manager/inspector (school
development and guidance counselor). The interwievs were made face to face tape recorder was used to record the interwievs.
Finally the interviews were prepared to be analyzed transforming them into written text. İn the analysis technique was used using the
NVİVO 10 program.
Findings: The findings show that, in the UK education system are created classes for every level according to the success of the
students in the exams, and course successes and teacher observations are the most effective ways to guide. At the same time in
both education system (the Turkish and the UK education system) final decision are made by families. Moreover, in the UK education
system, students are indivudially assessed in more detail and several types of guidance services are available at schools.
Conclusion and Recommendations: Consequently, it seems that there is need for more activities and applications to develop
teacher’s observtion ability, and also there is a need specialist guidance service employees in more specialized areas.