Özel İlköğretim Okulu Sınıf Öğretmenlerinin Yeterlik Alanlarına Göre Denetmenlerin Rehberlik Rollerini Gerçekleştirme Düzeyleri


SABANCI A., Şahin A., Sönmez M. A.

ÇAĞDAŞ EĞİTİM DERGİSİ, sa.334, ss.8-14, 2007 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Basım Tarihi: 2007
  • Dergi Adı: ÇAĞDAŞ EĞİTİM DERGİSİ
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Other Indexes
  • Sayfa Sayıları: ss.8-14
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Çalışmada, özel ilköğretim okulu sınıf öğretmenlerinde bulunması öngörülen kişisel ve mesleki yeterliliklerden hareketle denetmenlerin öğretmenlere rehberlik görevlerini gerçekleştirme dereceleri belirlenmek istenmiştir. Anketle elde edilen veriler, Antalya il merkezinde görev yapmakta olan ilköğretim denetmenleri ile özel ilköğretim  okulu sınıf öğretmenlerine uygulanmıştır. Denetmenler, belirlenen beş boyutta öğretmenlere mesleksel ve kişisel rehberlik görevlerini gerçekleştirme derecelerine ilişkin olumlu görüşlere sahiptir. Öğretmenlerin ise olumsuz görüşlere sahip oldukları anlaşılmıştır. Sonuçlar, öğrencilerin, velilerin ve yöneticilerin özel okulların kendine özgü yanlarından kaynaklanan farklı beklentilerini karşılayabilmek için öğretmenlerin sürekli ve sistemli bir rehberlik hizmeti ihtiyacında olduklarını göstermektedir.

The purpose of the study was to to determine to what extent the inspectors realize their duties about training and developing private primary school teachers in terms of professional criterias, personally and professionally. According to the findings, inspectors have positive ideas about five dimensions determined for guiding teachers, while teachers express negative feelings. The findings show that teachers need systematic and continuous prfessional guidance because of private schools’ self aspects in terms of student, families and management expectations.