Milli Eğitim Müdürlükleri Çalışanlarının Örgütsel Bağlılık Düzeyleri (Antalya İli Örneği)


SABANCI A., Erol Emiroğlu S., Düztepe H.

8th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.155

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: Antalya
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.155
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmanın amacı Milli Eğitim Müdürlükleri çalışanlarının örgütsel bağlılık düzeylerinin belirlenmesi;
çalışanların yaş, cinsiyet, görev, kıdem ve çalışma sürelerine göre görüşlerindeki farklılıkların
değerlendirilmesidir. Bu araştırmada Balay (2000) tarafından geliştirilen uyum, özdeşleşme ve
içselleştirme olmak üzere üç boyuttan oluşan örgütsel bağlılık ölçeği Milli Eğitim Müdürlüğü
çalışanlarına uyarlanarak kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma evrenini, Antalya ili İl Milli Eğitim
Müdürlüğü ile beş merkez İlçe Milli Eğitim Müdürlüklerinde şef, programcı, tekniker, teknisyen,
bilgisayar işletmeni, veri hazırlama kontrol işletmeni, memur, şoför ve hizmetli kadrolarında görev
yapan çalışanlar oluşturmaktadır. Bu kapsamda evren 428 kişiden oluşmaktadır. Veri toplama aracı
evreni oluşturan 428 kişiye uygulanmış; analizlerde dönüşü sağlanan 330 anket kullanılmıştır. Çalışma
sonucunda Milli Eğitim Müdürlükleri çalışanlarının içselleştirme boyutunda yüksek düzeyde uyum
boyutunda düşük ve özdeşleşme boyutunda ise göreli olarak orta düzeyde bağlılık duygusuna sahip
oldukları, demografik faktörlere göre yapılan analizlerde ise yalnızca görev yeri değişkenine göre
uyum boyutunda fark bulunduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Örgütsel bağlılık, uyum, özdeşleşme, içselleştirme.