Mobbing Behaviours Towards Parents in Elementary Schools in Teacher-Parent Relations


SABANCI A., YUCEL E.

HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION, cilt.28, sa.2, ss.348-363, 2013 (SSCI) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 28 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2013
  • Dergi Adı: HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Social Sciences Citation Index (SSCI), TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.348-363
  • Anahtar Kelimeler: mobbing, mobbing in educational organizations, parent-school-relations, INVOLVEMENT, CHILDREN
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Araştırma nitel ve nicel yöntemlerle karma olarak desenlenmiştir. Araştırma 2010–2011 ve 2011 -2012
eğitim öğretim yıllarında yürütülmüştür. Araştırmanın amacı Antalya ili ilköğretim okullarında görev yapmakta olan
öğretmenler ve aynı okullarda öğrenim görmekte olan öğrencileri bulunan velilerin psikolojik yıldırma kavramı
hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmaya katılan okullar ve bu okullardan seçilen öğretmenler nitel aşamada
maksimum çeşitlilik örneklemesi ile veliler ise ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Veriler paralel iki ayrı yarı-
yapılandırılmış soru formu kullanılarak toplanmıştır. Görüşmelerin çözümlenmesinde içerik analizi yapılmıştır. Nicel
aşamada ise örneklem Antalya ili merkez ilköğretim okullarından örneklem genişliği tablolarından yararlanılarak
yansızlık kuralına göre seçilen 381 öğretmen ile 384 öğrenci velisinden oluşmuştur. Bu aşamada veriler nitel aşamada
elde edilen temalara dayalı iki ayrı anketle toplanmış, SPSS paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Nitel
verilere dayalı olarak psikolojik yıldırma davranışları betimlenmiş, bu davranışların nedenleri ve etkileri
belirlenmiştir. Araştırmanın nicel aşamasında betimlenen psikolojik yıldırma davranışlarının genel görüşü de
yansıttığı; bu davranışların nedenlerine ve sonuçlarına ilişkin görüşlerin ise düşük düzeyde kabul gördüğü
anlaşılmıştır.

 

 

The research was conducted using mixed methods: Qualitative and quantitative. The research
was carried on in 2010- 2011 and 2011 -2012 education years. The purpose of the study is to determine the views of
teachers and parents about mobbing behaviours towards parents reflected by teachers. In the qualitative research stage
the schools and teachers were determined according to maximum variation sampling method but parents were chosen
by criterion sampling. Two semi-structured interview forms with parallel questions were used. The data were analyzed
by content analysis. In the quantitative research stage the sample consisted of 381 teachers and 384 parents chosen
from the schools in the central provinces of Antalya using sample size tables and random sampling. Quantitative data
were collected by two questionnaires based on the items constructed through qualitative stage. The data were analysed
using SPSS package programme. As a result it can be asserted that mobbing behaviours, their causes and
consequences, were determined qualitatively and only mobbing behaviours were confirmed quantitatively.