Eğitim Bilgileri
2014 - 2018
2014 - 2018Doktora
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2011 - 2014
2011 - 2014Yüksek Lisans
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri, Türkiye
2006 - 2010
2006 - 2010Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitim Yönetimi ve Teftiş
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2018 - 2022
2018 - 2022Araştırma Görevlisi Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2013 - 2018
2013 - 2018Araştırma Görevlisi
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans Seminer
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan
Eğitim Yönetiminde ve Denetiminde Etik
Denetimde Yeni Yaklaşımlar
Yüksek Lisans Danışmanlık
Eğitim Yönetiminde ve Denetiminde Etik
Dönem Projesi
Denetimde Yeni Yaklaşımlar
Dönem Projesi
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
Yüksek Lisans Seminer
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Öğretmenlerin İş Stresinin, Kurumdan Ayrılma Niyeti ve Mesleki Bağlılığına Etkisi
Özyıldırım G. (Danışman)
M.ULUÇAY(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. Learning on the job: a close look at teachers’ informal learning in the workplace
Özyıldırım G., Güler T., Sabancı A.
Studies in Continuing Education
, cilt.47, sa.1, ss.135-154, 2025 (SSCI)
2024
20242. Teachers' occupational health: A structural model of work-related stress, depressed mood at work, and organizational commitment
ÖZYILDIRIM G.
Psychology in the Schools
, cilt.61, sa.7, ss.2930-2948, 2024 (SSCI)
2024
20243. The effect of peer bullying on academic achievement: A meta-analysis study related to results of TIMSS and PIRLS
Özyıldırım G., Karadağ E.
PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS , sa.1, ss.1-19, 2024 (SSCI)
2024
20244. Does parental involvement affect student academic motivation? A meta-analysis
ÖZYILDIRIM G.
Current Psychology
, 2024 (SSCI)
2022
20225. Time Spent on Homework and Academic Achievement: A Meta-analysis Study Related to Results of TIMSS
ÖZYILDIRIM G.
PSICOLOGIA EDUCATIVA
, cilt.28, sa.1, ss.13-22, 2022 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
20211. Ethical Knowledge and Ethical Sensitivity of Prospective Teachers about Classroom Management
Özyıldırım G., Sabancı A.
E-International Journal of Educational Research , cilt.12, sa.5, ss.232-254, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20212. Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetiminde Etik Duyarlıklarının İncelenmesi: Bir Karma Yöntem Çalışması
ÖZYILDIRIM G., AKSU M.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.34, sa.1, ss.1-43, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20213. HOW TEACHERS IN ELEMENTARY SCHOOLS EVALUATE THEIR CLASSROOM ENVIRONMENTS: AN EVALUATION OF FUNCTIONS OF THE CLASSROOM THROUGH AN ENVIRONMENTAL APPROACH
ÖZYILDIRIM G.
JOURNAL ON EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.14, sa.3, ss.180-194, 2021 (ESCI)
2020
20204. Reflective Thinking and Probabilistic Thinking: An Example of Elementary School Students.
ÖZYILDIRIM GÜMÜŞ F., ÖZYILDIRIM G.
Acta Didactica Napocensia , cilt.13, sa.1, ss.43-56, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20205. The Effect of Pre-Service Teachers’ Beliefs on Behavior and Instructional Management on Their State of Liking of Children
ÖZYILDIRIM G.
International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.12, sa.1, ss.143-165, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20206. The Adaptation of Behavior and Instructional Management Scale into Turkish Language Context: Validity and Reliability Analysis
Sabancı A., Özyıldırım G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL LEADERSHIP AND MANAGEMENT
, cilt.8, sa.1, ss.34-59, 2020 (ESCI)
2019
20197. ÖRGÜTSEL YALNIZLIK ANKETİNİN GELİŞTİRİLMESİ VE İL MAARİF MÜFETTİŞLERİNİN ÖRGÜTSEL YALNIZLIKLARININ İNCELENMESİ
ÖZYILDIRIM G., KAYIKÇI K.
e-Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) , cilt.11, sa.52, ss.137-164, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20198. Loneliness of Supervisors: Its Causes and Their Coping Ways
Kayıkçı K., Özyıldırım G.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.7, sa.4, ss.1500-1524, 2019 (ESCI)
2019
20199. Relationship Between Classroom Management Beliefs and Ethical Sensitivity Levels of Preservice Elementary Mathematics Teachers
ÖZYILDIRIM G., ÖZYILDIRIM GÜMÜŞ F.
Journal of Teacher Education and Educators , cilt.8, sa.2, ss.131-155, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201910. Örgütsel Yalnızlık Anketinin Geliştirilmesi ve İl Maarif Müfettişlerinin Örgütsel Yalnızlıklarının İncelenmesi
ÖZYILDIRIM G., KAYIKÇI K.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.52, ss.137-164, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201811. Denetim Anlayışı ve Uygulamalarındaki Değişimler Hakkında Okul Müdürlerinin Görüşleri
KAYIKÇI K., ÖZDEMİR İ., ÖZYILDIRIM G.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.17, sa.4, ss.2170-2187, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201812. OKUL YÖNETİCİSİ SEÇME VE YERLEŞTİRME UYGULAMASINAİLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME: GÖREV SÜRESİ DOLAN OKULMÜDÜRLERİNİN, YENİDEN GÖREVLENDİRİLME USULLERİNEİLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
KAYIKÇI K., Özdemir İ., ÖZYILDIRIM G.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) , cilt.17, sa.67, ss.874-888, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201813. Okul Yöneticisi Seçme Ve Yerleştirme Uygulamasına ilişkin Bir Değerlendirme: Görev Süresi Dolan Okul müdürlerinin, Yeniden Görevlendirilme Usullerine ilişkin Görüşleri
KAYIKÇI K., Özdemir İ., ÖZYILDIRIM G.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.17, sa.67, ss.874-888, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201714. The Conflict Management Strategies Of School Administrators While Conflicting With Their Supervisors
ÖZYILDIRIM G., KAYIKÇI K.
European Journal of Education Studies
, cilt.3, sa.8, ss.1-20, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201715. The Assessment On The Applıcation Of School Administrator Selection In Turkey Related To Competency And Career Principles Of Human Resource Management
ÖZYILDIRIM G., Kayıkçı K.
European Journal of Education Studies
, cilt.3, sa.7, ss.270-297, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201716. The Assessment On The Applıcation Of School Administrators Selection In Turkey Related To Competency And Career Principles Of Human Resource Management
ÖZYILDIRIM G., KAYIKÇI K.
European Journal of Education Studies
, cilt.3, sa.7, ss.270-297, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201717. Okul Müdürlerinin Elektronik İletişim Tercihleri ve Gelecek İçin Çıkarımları
SABANCI A., Çimili Gök E. B., Özyıldırım G.
kastamonu eğitim fakültesi dergisi , cilt.25, sa.3, ss.1083-1098, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201718. School Managers’ Electronic Communication Preferences and Their Implications for Future
Sabancı A., Çimili Gök E. B., ÖZYILDIRIM G.
Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.3, ss.1083-1098, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201619. The Assessment of School Administrators Selection Policy in Regards to Equality and Assurance Principles and Its Effect on Their Loyalty
KAYIKÇI K., ÖZYILDIRIM G., ÖZDEMİR İ.
e-International Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.1, ss.98-115, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201620. An Investigation on Developmental Supervision Model: Supervisors' and Administrators' Opinions and Teachers' Expectations
ÖZYILDIRIM G., AKSU M.
International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences , cilt.6, sa.3, ss.125-146, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201621. The Investigation of Discipline Problems About Teachers and Administrators Reported to the Provincial Directorate of Education Yönetici ve Öğretmenler Hakkında İl Milli Eğitim Müdürlüğüne Yansıyan Disiplin Sorunlarının İncelenmesi
KAYIKÇI K., ÖZYILDIRIM G., ÖZDEMİR İ.
Eğitimde Kuram ve Uygulama
, cilt.12, sa.1, ss.78-102, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Yönetici ve Öğretmenler Hakkında İl Milli Eğitim Müdürlüğüne Yansıyan Disiplin Sorunlarının İncelenmesi
KAYIKÇI K., ÖZDEMİR İ., ÖZYILDIRIM G.
Eğitimde Kuram ve Uygulama , cilt.12, sa.1, ss.78-102, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201523. İlk Defa ve Yeniden Okul Müdürü Görevlendirilmesi Sözlü SınavÜzerine Bir Değerlendirme
KAYIKÇI K., ÖZDEMİR İ., ÖZYILDIRIM G.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.21, sa.4, ss.471-498, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201524. Theory-practice relations: the views of school administrators
AKSU M., AKSU T., ÖZYILDIRIM G.
Contemporary Educational Leadership , cilt.2, sa.1, ss.72-95, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201425. The Effect of ICT Usage on the Classroom Management: A Case Study in Language Teaching
SABANCI A., Özyıldırım G., Imsir R.
INTERNATIONAL REVIEW OF SOCIAL SCIENCES AND HUMANITIES , cilt.7, sa.1, ss.232-245, 2014 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Öğretmen adaylarının zaman yönetimi becerileri ile sınav kaygıları arasındaki ilişki
ÖZYILDIRIM G.
EYFOR-X, Antalya, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2019, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2019
20192. Öğretmen adaylarının sınıf yönetimine ilişkin özyeterlik inançları.
ÖZYILDIRIM G.
EYFOR-X, Antalya, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2019, ss.2, (Tam Metin Bildiri)
2018
20183. Örgütsel Yalnızlık Ölçeğinin Geliştirilmesi
KAYIKÇI K., ÖZYILDIRIM G.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.499-500, (Özet Bildiri)
2018
20184. Öğretmen Adaylarının Çocuk Sevme Düzeyi İle Sınıf Yönetimi İnançları Arasındaki İlişki
SABANCI A., Özyıldırım G.
V th International Eurasian EducationalResearch Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, ss.487-488, (Özet Bildiri)
2018
20185. The reliability and validity study of Behaviour and Instructional Management Scale in Turkish context
Özyıldırım G., SABANCI A.
International AGP Humanities and Social Sciences Conference, Valletta, Malta, 26 - 29 Ocak 2018, ss.59-60, (Tam Metin Bildiri)
2017
20176. Öğretmen Adaylarının Sınıf Yönetimine İlişkin Etiksel Olaylara Yönelik Algıları
Sabancı A., ÖZYILDIRIM G.
9. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2017, ss.50-51, (Özet Bildiri)
2017
20177. İl Milli Eğitim Müdürlüğü Bünyesindeki Maarif Müfettişleri Biriminin Örgütsel Yalnızlık Açısından İncelenmesi
ÖZYILDIRIM G., Kayıkçı K.
9. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2017, ss.23-24, (Özet Bildiri)
2017
20178. An Investigation of Preservice Elementary Mathematics Teachers’ Beliefs About Classroom Management According To Some Variables
ÖZYILDIRIM G., Özyıldırım Gümüş F.
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.306-308, (Tam Metin Bildiri)
2017
20179. Investigation of Preservice Elementary Mathematics Teachers’ Ethical Sensitivities in Terms of Some Variables
ÖZYILDIRIM G., Özyıldırım Gümüş F.
12. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, ss.303-305, (Tam Metin Bildiri)
2016
201610. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgiye Erişim Ve Bilgiyi Değerlendirmedeki Tutum Ve Davranışları İle Bu Süreçte Karşılaştıkları Sorunlar
SABANCI A., Özyıldırım G., Engür A.
EYFOR VII, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Kasım 2016, ss.144-145, (Özet Bildiri)
2016
201611. Denetmenlerin Karşılaştıkları Sorun Durumlarına İlişkin Çözümlemelerinin Etik Türleri Açısından Değerlendirilmesi
SABANCI A., Özyıldırım G., Engür A.
EYFOR VII, Girne, Kıbrıs (Kktc), 3 - 05 Kasım 2016, ss.146-147, (Tam Metin Bildiri)
2016
201612. Akademisyenlerin Görüşlerine Göre Soruşturmacı Olarak Soruşturma Süreçlerinde Etik İlke ve Kurallara Uygun Davranma Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Ölçme Aracı Geliştirme Çalışması
SABANCI A., ÖZYILDIRIM G., ENGÜR A.
VIII. Uluslararasi Eğitim Denetimi Kongres, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.19, (Tam Metin Bildiri)
2016
201613. Akademisyenlerin Görüşlerine Göre Soruşturmacı Olarak Soruşturma Süreçlerinde Etik İlke ve Kurallara Uygun Davranma Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Ölçme Aracı Geliştirme Çalışması
SABANCI A., ÖZYILDIRIM G., ENGÜR A.
VIII. Uluslararasi Eğitim Denetimi Kongres, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2016, ss.19, (Tam Metin Bildiri)
2016
201614. Lisansüstü Öğrencilerinin Eğitimin Ekonomi Üzerindeki Etkisine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
KARATAŞ S., ÖZYILDIRIM G., SU A.
25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 - 24 Nisan 2016, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
2015
201515. Okul Yöneticilerinin Denetmenler İle Yaşadıkları Çatışmaları Yönetme Stratejileri
KAYIKÇI K., ÖZYILDIRIM G., ÖZDEMİR İ.
VII. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.70-71, (Özet Bildiri)
2015
201516. Türkiye'de Denetim Anlayışı ve Uygulamalarındaki Değişmeler Hakkında Okul Müdürlerinin Görüşleri
KAYIKÇI K., ÖZDEMİR İ., ÖZYILDIRIM G.
7. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.27, (Özet Bildiri)
2015
201517. Okul Yöneticilerinin Denetmenler ile Yaşadıkları Çatışmaları Yönetme Stratejileri
KAYIKÇI K., ÖZYILDIRIM G., öZDEMİR İ.
7. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.70-71, (Özet Bildiri)
2014
201418. Supervısors’ And Admınıstrators’ Understandıng And Teachers’ Expectatıons Of Supervısıon To Glıckman’s Developmental Model
ÖZYILDIRIM G., AKSU M.
WCEIS, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2014, ss.59, (Tam Metin Bildiri)
2014
201419. Supervısors’ And Admınıstrators’ Understandıng And Teachers’ Expectatıons Of Supervısıon To Glıckman’s Developmental Model
ÖZYILDIRIM G., AKSU M.
WCEIS, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2014, ss.59, (Tam Metin Bildiri)
2014
201420. How Do Educatıonal Admınıstrators See The Issues On Access To Educatıon Of Dısadvantageous Chıldren? A Phenomenologıcal Study
AKSU M., ÖZYILDIRIM G.
INTE 2014 (International Conference on New Horizons in Education), Paris, Fransa, 24 - 28 Haziran 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
2013
201321. How Do Educational Administrators See Theory and Practice Relations?.
AKSU M., AKSU T., ÖZYILDIRIM G.
ENIRDELM 2013 (European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management),, Portoroz, Slovenya, 19 - 21 Eylül 2013, ss.1, (Özet Bildiri)
2013
201322. How do educational administrators see theory and practice relations? A Phenomenological Study
AKSU M., AKSU T., Özyıldırım G.
ENIRDELM (European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management, Portoroz, Slovenya, 19 - 21 Eylül 2013, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2013
201323. English Language Teachers’ Views About The Effect Of Ict On The Classroom Management: A Case Study
SABANCI A., İmşir R., ÖZYILDIRIM G.
The 8th International Topical Conference ecoMEDIAeurope Network. e-Competence, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2013, ss.87-99, (Tam Metin Bildiri)
2013
201324. English Language Teachers’ Views About The Effect Of Ict On The Classroom Management: A Case Study
SABANCI A., İmşir R., ÖZYILDIRIM G.
The 8th International Topical Conference ecoMEDIAeurope Network. e-Competence, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Mayıs 2013, ss.87-99, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Eğitimde Klinik Denetim Zümre Temelli Klinik Denetim Modeli
SABANCI A., ÖZYILDIRIM G.
Anı Yayıncılık, Ankara, 2022
2022
20222. A Socio-Ecological Approach To Understanding Teacher Education For Sustainable Development
ÖZYILDIRIM G.
International Research In Education Sciences, Nurten ÖZÇELİK, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, ss.53-73, 2022
2016
20163. Denetmenlerin Karşılaştıkları Sorun Durumlarına İlişkin Çözümlemelerinin Etik Türleri Açısından Değerlendirilmesi
SABANCI A., Özyıldırım G., Engür A.
Eğitime Dönüş, Doç. Dr. Emine BABAOĞLAN Yard. Doç. Dr. Erkan KIRAL Dr. Adem ÇİLEK, Editör, Eyuder Yayınları, Ankara, ss.35-53, 2016
2016
20164. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilgiye Erişim Ve Bilgiyi Değerlendirmedeki Tutum Ve Davranışları İle Bu Süreçte Karşılaştıkları Sorunlar
SABANCI A., Özyıldırım G., Engür A.
Eğitime Dönüş, Doç. Dr. Emine BABAOĞLAN Yard. Doç. Dr. Erkan KIRAL Dr. Adem ÇİLEK, Editör, Eyuder Yayınları, Ankara, ss.54-70, 2016
2016
20165. Supervision as a Personnel Development Device
KAYIKÇI K., ÖZYILDIRIM G.
Progress in Education, Roberta V. Nata, Editör, NOVA Publications , New York, ss.87-106, 2016
Desteklenen Projeler
2021 - 2023
2021 - 2023Digital Internationalisation in Vocational Education
Erasmus Projesi
Önal İ., Turan S., Özyıldırım G., Bayındır R.(Yürütücü)
2019 - 2023
2019 - 2023