The Investigation of Discipline Problems About Teachers and Administrators Reported to the Provincial Directorate of Education Yönetici ve Öğretmenler Hakkında İl Milli Eğitim Müdürlüğüne Yansıyan Disiplin Sorunlarının İncelenmesi


Creative Commons License

KAYIKÇI K., ÖZYILDIRIM G., ÖZDEMİR İ.

Eğitimde Kuram ve Uygulama, cilt.12, sa.1, ss.78-102, 2016 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 12 Sayı: 1
  • Basım Tarihi: 2016
  • Dergi Adı: Eğitimde Kuram ve Uygulama
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source
  • Sayfa Sayıları: ss.78-102
  • Akdeniz Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu çalışmanın amacı, okul ve eğitim kurumlarında görevli yönetici ve öğretmenlerin istenmeyen davranışlarıyla ilgili son üç öğretim yılında Antalya il Milli Eğitim Müdürlüğüne yansıyan disiplin olaylarını incelenmektir. Bu çalışma, model olarak nitel karakterli olup, durum çalışması desenindedir. Çalışmada, veri toplama tekniği olarak doküman analizi kullanılmıştır. Antalya Maarif Müfettişleri Başkanlığının inceleme ve soruşturmaya ilişkin son üç öğretim yılına ait kayıtları incelenmiştir. Dokümanlar aracılığı ile ulaşılan verilerin analizinde, betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Son üç öğretim yılında sırasıyla 325, 415, 348 yönetici hakkında soruşturma yapılmış olup; 125, 139 ve 181 yöneticiye ceza verilmiştir. Aynı dönemde 327, 464 ve 371 öğretmen hakkında soruşturma yapılmış olup; 202, 215 ve 231 öğretmene ceza verilmiştir. Ceza alan yönetici oranı yaklaşık % 6, öğretmen oranı yaklaşık % 1?dir. Yöneticilere ve öğretmenlere uygulanan cezaların büyük bir çoğunluğu aylıktan kesme ve daha hafif cezalarıdır. Beş boyut altında 23 ayrı istenmeyen davranış türü tespit edilmiştir. Ceza alan yöneticilerin istenmeyen davranışlarının tekrar sayısı; son üç yılda 146, 222 ve 227 iken; öğretmenlerin istenmeyen davranışlarının tekrar sayısı, 191, 314 ve 294?tür. İşe, öğrencilere, okul çalışanlarına ve velilere yönelik istenmeyen davranışlar, en çok tekrarlanan davranışlardır. İstenmeyen davranışların önlenmek için, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitim konusunda öneriler getirilmiştir.

 

The purpose of this study was to examine the disciplinary incidents of the undesirable behaviours of principals and teachers working in schools and educational institutions that had been reflected in the Antalya Provincial Directorate of National Education in the last three academic years. This study had qualitative method quality and it was a case study. In this study, the document analysis method was used as a data collection technique. The last three academic years of records on the inquisition and investigation of Antalya Presidency Of Inspectors of Education were examined. The descriptive analysis method was used in the analysis of the data that were obtained through documents. In the last three academic years, respectively, investigations on 325, 415 and 348 administrators were done and 125, 139 and 181 administrators were punished. In the same period, respectively, investigations on 327, 464 and 371 teachers were done and 202, 215 and 231 teachers were punished. The proportion of the administrators who received punishment is about 6 percent, whereas this proportion for the teachers was about 1 percent. The majority of the punishments that were given administrators and teachers were forfeiture of pay and lighter punishments. 23 different undesirable behaviours have been identified under five dimensions. In the last three years, while the number of repetitions of the undesirable behaviours of the administrators that received punishment were 146, 222 and 227, the number of repetitions of the undesirable behaviours of teachers were 191, 314 and 294. The most repeated undesirable behaviours were the work, students, school staff and parents oriented ones. In order to prevent undesirable behaviours, suggestions on pre-service and in-service training were mad