Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2006 - 2010
2006 - 2010Doktora
Akdeniz Üniversitesi, Turizm İşl.Ve Otelcilik, Türkiye
2002 - 2004
2002 - 2004Yüksek Lisans
Anadolu Üniversitesi, Turizm Ve Otel İşletmeciliği, Türkiye
1988 - 1992
1988 - 1992Lisans
Akdeniz Üniversitesi, Turizm İşl.Ve Otelcilik, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Tur Operatörü-Seyahat Acentesi Elektronik Müşteri İlişkileri Yönetiminde Web Sitesi Kalitesinin, Memnuniyet ve Güven Üzerine Etkisi
Akdeniz Üniversitesi, Turizm İşl.Ve Otelcilik, Turizm İşl.Ve Otelcilik
2004
2004Yüksek Lisans
Uluslararası Doğrudan Yabancı Sermaye Turizm Yatırımları ve OLI Paradigmasının Yansımaları
Anadolu Üniversitesi, Turizm Ve Otel İşletmeciliği, Turizm Ve Otel İşletmeciliği
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorProf. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği
2012 - 2020
2012 - 2020Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği
2008 - 2012
2008 - 2012Öğretim Görevlisi Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Serik Gülsün-Süleyman Süral Meslek Yüksekokulu, Otel Lokanta ve İkram Hiz. Böl.
2005 - 2008
2005 - 2008Öğretim Görevlisi
Akdeniz Üniversitesi, Manavgat Meslek Yüksekokulu, Seyahat-Turizm ve Eğlence Hizmetleri
Yönetimsel Görevler
2021 - 2024
2021 - 2024Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği
2021 - 2024
2021 - 2024Bölüm Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm Rehberliği
Akademi Dışı Deneyim
1996 - 2002
1996 - 2002Ticari Kuruluş Özel, Yapı Ve Kredi Bankası Aş.
1993 - 1996
1993 - 1996Ticari Kuruluş Özel, National Tours Aş.
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Turist Rehberlerinin Performansı ve Müze Ziyaretçilerinin Deneyimleri Arasındaki İlişki
Caber M. (Danışman)
B.BÖLÜKBAŞ(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Turist Rehberliği Mesleğinde İş Stresi Olgusu ve Algılanan Stresin Görev Performansına Etkisi
Caber M. (Danışman)
M.BERKAY(Öğrenci)
2024
2024Doktora
Rehberlerin Kalıp Yargılarının Yabancı Turistlere Yönelik Tutumlarındaki Rolü: Kapadokya Bölgesi Turist Rehberleri Üzerine Bir Araştırma
Caber M. (Danışman)
A.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Sosyal medya etkileyicilerinin turist davranışı üzerindeki etkileri
Caber M. (Danışman)
D.KILIÇARSLAN(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Sürdürülebilir toplum temelli turizm deneyimleri bağlamında sorumlu turist davranışı: Temellendirilmiş kuram kapsamında bir model önerisi
, Caber M. (Danışman)
A.GÜVEN(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Organize Turlarda Turistlerin Rehber ve Grup Üyesi Etkileşimleri ile Grup Uyumu Algıları
CABER M.
C.Ünal(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Müşteri-Çalışan Bağının Memnuniyet, Algılanan Değer ve Davranışsal Niyet ile İlişkisi
CABER M.
A.USLU(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Tek ve Çift Kültürlü Tüketicilerin Tatil Tercihleri ve Kısıtlayıcıları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma
CABER M.
Ö.DAVRAS(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ziyaretçi Yönetimi Kapsamında Ziyaretçilerin Atmosfer ve Kalabalık Algılarının Memnuniyet Üzerindeki Etkisinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma: Topkapı Sarayı Örneği
CABER M.
D.KILIÇARSLAN(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Sosyal Medyanın Turizm İşletmeleri Açısından Önemi: Antalya’da Bir Delfi Tekniği Uygulaması
CABER M.
Ç.ŞENGÜL(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Kruvaziyer Turizmi Katılımcılarının Deneyimleri, Memnuniyetleri ve Davranışsal Niyetleri
CABER M.
Ö.ÇETİNKAYA(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Hüzün Turizmi Katılımcılarının Kişilik Özellikleri, Motivasyonları ve Memnuniyetleri Arasındaki İlişki
CABER M.
A.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Otel İşletmelerinde Müşteri Profili Oluşturmada Veri Madenciliği Tekniklerinin Kullanılması: RFM Modeli Örneği
CABER M.
A.DURSUN(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Profesyonel Turist Rehberlerinin Mesleki Yeterliliklerinin Turistlerin Destinasyon İmaj Algısı ve Genel Memnuniyeti Üzerine Etkisi (Alman Turistlere Yönelik Antalya Şehir Turunda Bir Uygulama)
CABER M.
C.ÜNAL(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Kongre Katılımcılarının Destinasyon Özelliklerine Verdikleri Önemin Önem-Performans Analizi ile Tespiti: Antalya-İstanbul Karşılaştırması
CABER M.
T.İSMAYILLI(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. Unravelling the influence of service failure on negative customer engagement: The moderating role of service recovery
ALBAYRAK T., Kılıçarslan Ö., Fong L. H. N., CABER M., GÜVEN HAMURİŞÇİ A.
International Journal of Hospitality Management
, cilt.130, 2025 (SSCI)
2025
20252. Using machine learning methods to predict future churners: an analysis of repeat hotel customers
Dursun-Cengizci A., CABER M.
International Journal of Contemporary Hospitality Management
, cilt.37, sa.1, ss.36-56, 2025 (SSCI)
2025
20254. Determinants of user behavior in 360º virtual tours: a hybrid analytical approach with PLS-SEM and fsQCA
González-Rodríguez M. R., Díaz-Fernández M., CABER M., ALBAYRAK T.
Journal of Travel and Tourism Marketing
, cilt.42, sa.5, ss.627-644, 2025 (SSCI)
2024
20245. Engaging psychologically or behaviourally? A segmentation of the integrated resort customers
ALBAYRAK T., Fong L. H. N., CABER M., Cater C.
Tourism Management Perspectives
, cilt.54, 2024 (SSCI)
2024
20246. The changing role of hotel attributes in destination competitiveness throughout a crisis
ALBAYRAK T., Dursun-Cengizci A., Fong L. H. N., CABER M.
International Journal of Contemporary Hospitality Management
, cilt.36, sa.10, ss.3264-3282, 2024 (SSCI)
2024
20247. Determinants of religious tourists’ social media usage behaviour
CABER M., Drori N., ALBAYRAK T., Simonetti B.
Current Issues in Tourism
, cilt.27, sa.23, ss.4276-4292, 2024 (SSCI)
2024
20248. An investigation of the asymmetric relationships between service quality attributes and customer engagement: a three-factor theory approach
ALBAYRAK T., DAVRAS Ö., CABER M., Mikulić J.
Journal of Hospitality Marketing and Management
, cilt.33, sa.7, ss.898-916, 2024 (SSCI)
2024
20249. Building customer citizenship behaviour through mobile application quality: the mediating role of flow experience and customer engagement
CABER M., ALBAYRAK T., Karasakal S., González-Rodríguez M. R.
Current Issues in Tourism
, cilt.27, sa.18, ss.2918-2933, 2024 (SSCI)
2023
202310. The Use of Mobile Applications for Travel Booking: Impacts of Application Quality and Brand Trust
ALBAYRAK T., Rosario González-Rodríguez M., CABER M., Karasakal S.
Journal of Vacation Marketing
, cilt.29, sa.1, ss.3-21, 2023 (SSCI)
2021
202111. Big data use in determining competitive position: The case of theme parks in Hong Kong
ALBAYRAK T., Cengizci A. D., CABER M., Fong L. H. N.
JOURNAL OF DESTINATION MARKETING & MANAGEMENT
, cilt.22, 2021 (SSCI)
2021
202112. Social media usage behaviours of religious tourists: The cases of the Vatican, Mecca, and Jerusalem
CABER M., Drori N., ALBAYRAK T., Herstein R.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM RESEARCH
, cilt.23, ss.816-831, 2021 (SSCI)
2021
202113. Flow, satisfaction and storytelling: a causal relationship? Evidence from scuba diving in Turkey
Cater C., ALBAYRAK T., CABER M., Taylor S.
CURRENT ISSUES IN TOURISM
, cilt.24, sa.12, ss.1749-1767, 2021 (SSCI)
2021
202114. A quality measurement proposal for corporate social network sites: the case of hotel Facebook page
ALBAYRAK T., CABER M., Sigala M.
CURRENT ISSUES IN TOURISM
, cilt.24, sa.20, ss.2955-2970, 2021 (SSCI)
2019
201915. Mass tourism underwater: a segmentation approach to motivations of scuba diving holiday tourists
ALBAYRAK T., CABER M., Cater C.
TOURISM GEOGRAPHIES
, 2019 (SSCI)
2019
201916. Conflict management styles of professional tour guides: A cluster analysis
Caber M., Unal C., Cengizci A. D., Guven A.
TOURISM MANAGEMENT PERSPECTIVES
, cilt.30, ss.89-97, 2019 (SSCI)
2018
201817. Exploring religious tourist experiences in Jerusalem: The intersection of Abrahamic religions
ALBAYRAK T., Herstein R., CABER M., Drori N., Bideci M., Berger R.
TOURISM MANAGEMENT
, cilt.69, ss.285-296, 2018 (SSCI)
2018
201818. Examining the relationship between tourist motivation and satisfaction by two competing methods
ALBAYRAK T., CABER M.
TOURISM MANAGEMENT
, cilt.69, ss.201-213, 2018 (SSCI)
2018
201819. Analysis of destination competitiveness by IPA and IPCA methods: The case of Costa Brava, Spain against Antalya, Turkey
ALBAYRAK T., CABER M., Rosario Gonzalez-Rodriguez M., AKSU A. A.
TOURISM MANAGEMENT PERSPECTIVES
, cilt.28, ss.53-61, 2018 (SSCI)
2018
201820. A motivation-based segmentation of holiday tourists participating in white water rafting
ALBAYRAK T., CABER M.
JOURNAL OF DESTINATION MARKETING & MANAGEMENT
, cilt.9, ss.64-71, 2018 (SSCI)
2018
201821. The Effect of Tour Guide Performance and Food Involvement on Food Neophobia and Local Food Consumption Intention
CABER M., YILMAZ G., KILIÇARSLAN D., ÖZTÜRK A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT , cilt.30, sa.3, ss.1472-1491, 2018 (SSCI)
2018
201822. Assessing daily tour service quality: A proposal for a DAILYSERV scale
CABER M., ALBAYRAK T.
JOURNAL OF DESTINATION MARKETING & MANAGEMENT
, cilt.7, ss.18-25, 2018 (SSCI)
2017
201723. Assessing Recreational Activities' Service Quality in Hotels: An Examination of Animation and Spa & Wellness Services
ALBAYRAK T., CABER M., ÖZ E. K.
JOURNAL OF QUALITY ASSURANCE IN HOSPITALITY & TOURISM
, cilt.18, sa.2, ss.218-234, 2017 (SCI-Expanded)
2016
201624. Identification of hotel attributes for senior tourists by using Vavra's importance grid
ALBAYRAK T., CABER M., BIDECI M.
Journal of Hospitality and Tourism Management
, cilt.29, ss.17-23, 2016 (SSCI)
2016
201625. Push or pull? Identifying rock climbing tourists' motivations
CABER M., ALBAYRAK T.
TOURISM MANAGEMENT
, cilt.55, ss.74-84, 2016 (SSCI)
2016
201626. Destination attribute effects on rock climbing tourist satisfaction: an Asymmetric Impact-Performance Analysis
ALBAYRAK T., CABER M.
TOURISM GEOGRAPHIES
, cilt.18, sa.3, ss.280-296, 2016 (SSCI)
2016
201627. Tourist shopping: The relationships among shopping attributes, shopping value, and behavioral intention
ALBAYRAK T., CABER M., Comen N.
TOURISM MANAGEMENT PERSPECTIVES
, cilt.18, ss.98-106, 2016 (SSCI)
2016
201628. The Main and Interaction Effects of Package Tour Dimensions on the Russian Tourists' Satisfaction
ALBAYRAK T., CABER M., Hutcheson G. D., Moutinho L.
JOURNAL OF QUALITY ASSURANCE IN HOSPITALITY & TOURISM
, cilt.17, sa.3, ss.274-289, 2016 (SCI-Expanded)
2014
201429. Does the importance of hotel attributes differ for senior tourists? A comparison of three markets
CABER M., ALBAYRAK T.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT
, cilt.26, sa.4, ss.610-628, 2014 (SSCI)
2013
201330. Penalty-Reward-Contrast Analysis: a review of its application in customer satisfaction research
ALBAYRAK T., CABER M.
TOTAL QUALITY MANAGEMENT & BUSINESS EXCELLENCE
, cilt.24, sa.11-12, ss.1288-1300, 2013 (SSCI)
2013
201331. The symmetric and asymmetric influences of destination attributes on overall visitor satisfaction
ALBAYRAK T., CABER M.
CURRENT ISSUES IN TOURISM
, cilt.16, sa.2, ss.149-166, 2013 (SSCI)
2013
201332. The Classification of Extranet Attributes in Terms of Their Asymmetric Influences on Overall User Satisfaction: An Introduction to Asymmetric Impact-Performance Analysis
CABER M., Albayrak T., Loiacono E. T.
JOURNAL OF TRAVEL RESEARCH
, cilt.52, sa.1, ss.106-116, 2013 (SSCI)
2012
201233. How Far does Overall Service Quality of a Destination Affect Customers' Post-Purchase Behaviours?
Moutinho L., ALBAYRAK T., CABER M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TOURISM RESEARCH
, cilt.14, sa.4, ss.307-322, 2012 (SSCI)
2012
201234. The effect of personality traits on private brand consumer tendencies A cross-cultural study of Mediterranean countries
Herstein R., Tifferet S., Abrantes J. L., Lymperopoulos C., ALBAYRAK T., CABER M.
CROSS CULTURAL MANAGEMENT-AN INTERNATIONAL JOURNAL
, cilt.19, sa.2, ss.196-214, 2012 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
20221. Hotel customer segmentation according to eco-service quality perception: the case of Russian tourists
Aksu A. A., ALBAYRAK T., CABER M.
JOURNAL OF HOSPITALITY AND TOURISM INSIGHTS
, cilt.5, sa.3, ss.501-514, 2022 (ESCI)
2022
20222. The Role of Hotel Customer-Employee Bond in Generating Positive Customer Behavioural Outcomes
Uslu A., Caber M.
TOURISM ANALYSIS , cilt.27, sa.3, ss.299-315, 2022 (ESCI)
2021
20213. How does Perceived Crowding Moderate Tourist Shopping Experience and Satisfaction Relationship?
Albayrak T., Güzel F. Ö., Caber M., Kocabulut Ö., Dursun Cengizci A., Güven A.
International Journal of Tourism Cities , cilt.7, sa.1, ss.1-20, 2021 (ESCI)
2020
20204. How does a Destination’s Food Image Serve the Common Targets of the UNESCO Creative Cities Network?
YILMAZ G., Kılıçarslan D., CABER M.
International Journal of Tourism Cities , cilt.6, sa.4, ss.785-812, 2020 (ESCI)
2020
20205. The Role of In-flight Magazines in Corporate Public Relations in the Aviation Sector.
CABER M., Öztürk S.
e-Review of Tourism Research , cilt.17, sa.6, ss.921-933, 2020 (Scopus)
2019
20196. Uçak-içi Dergilerdeki Genel Müdür Söylemlerinin Halkla İlişkiler Açısından İncelenmesi
CABER M.
Turizm Akademik Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.77-90, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20197. Comparison of the holiday tourism constraints of mono- and bicultural people
DAVRAS Ö., CABER M., Crawford D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CULTURE TOURISM AND HOSPITALITY RESEARCH
, cilt.13, sa.2, ss.190-203, 2019 (ESCI)
2019
20198. Turist Rehberlerinin Mesleki Yeterliliklerinin Destinasyon İmajına ve Memnuniyetine Etkisi
ÜNAL C., CABER M.
Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi , cilt.30, sa.1, ss.82-92, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20189. Customer-Based Market Positions of Domestic Airlines in Turkey
CABER M.
Journal of Tourismology , cilt.4, ss.9-19, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201810. The Impacts of Perceived Crowding, and Atmospherics on Visitor Satisfaction at Cultural Heritage Sites: A Comparison of Turkish and British Visitors to Topkapi Palace, Istanbul
KILIÇARSLAN D., CABER M.
JOURNAL OF TOURISM AND SERVICES
, cilt.9, sa.17, 2018 (ESCI)
2017
201711. Uçuş Deneyiminde Müşterilerarası Etkileşimler: Kritik Olaylar Tekniği İle Bir Durum Analizi
CABER M.
Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi , cilt.28, sa.1, ss.69-80, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201712. A study of domestic honeymoon tourism in Turkey
Unal C., Dursun A., CABER M.
EUROPEAN JOURNAL OF TOURISM HOSPITALITY AND RECREATION
, cilt.8, sa.1, ss.65-74, 2017 (ESCI)
2017
201713. Analysis of Congress Destinations’ Competitiveness Using Importance Performance Competitor Analysis
CABER M., ALBAYRAK T., İsmayıllı T.
JOURNAL OF CONVENTION & EVENT TOURISM , cilt.18, sa.2, ss.100-117, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201614. Key Destination Attributes of Behavioral Intention: An Application of Neural Networks
Santos Silva M. M., ALBAYRAK T., CABER M., Moutinho L.
EUROPEAN JOURNAL OF TOURISM RESEARCH , cilt.14, ss.16-28, 2016 (Scopus)
2016
201615. Motivation-based Segmentation of Cruise Tourists: A Case Study on International Cruise Tourists Visiting Kuşadası, Turkey
CABER M., ALBAYRAK T., Ünal C.
Tourism in Marine Environments , cilt.11, sa.2-3, ss.101-108, 2016 (Scopus)
2016
201616. Key destination attributes of behavioural intention: An application of neural networks
Santos Silva M. M., ALBAYRAK T., CABER M., Moutinho L.
EUROPEAN JOURNAL OF TOURISM RESEARCH
, cilt.14, ss.16-28, 2016 (ESCI)
2016
201617. Exploring how to match local products fair participation motivations of the visitors and businesses
CABER M., Guven A., ÖZTÜRK A.
JOURNAL OF CONVENTION & EVENT TOURISM
, cilt.17, sa.3, ss.220-233, 2016 (ESCI)
2014
201418. Yaşlı Turistlerin Otel İşletmelerinde Önem Verdiği Ürün ve Hizmetler: Alman, İngiliz ve Hollandalı Turistlere Yönelik Bir Karşılaştırma
ALBAYRAK T., CABER M., BİDECİ M.
Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi
, cilt.25, sa.1, ss.62-75, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201419. Symmetric and asymmetric influences of service attributes: The case of fitness clubs
ALBAYRAK T., CABER M.
Managing Leisure
, cilt.19, sa.5, ss.307-320, 2014 (Scopus)
2013
201320. Framing and involvement effects on consumers’ brand choice
Gamliel E., Herstein R., Abrantes J. L., ALBAYRAK T., CABER M.
EuroMed Journal of Business
, cilt.8, sa.2, ss.117-133, 2013 (Scopus)
2013
201321. The effect of environmental concern and scepticism on green purchase behaviour
ALBAYRAK T., AKSOY Ş., CABER M.
Marketing Intelligence and Planning
, cilt.31, sa.1, ss.27-39, 2013 (Scopus)
2012
201222. A model for exploiting e-CRM in B-TO-B e-COMMERCE
CABER M., AKSU A. A., ALBAYRAK T.
Tourismos
, cilt.7, sa.2, ss.122-143, 2012 (Scopus)
2012
201223. Classification of the destination attributes in the content of competitiveness (by revised importance-performance analysis)
CABER M., ALBAYRAK T., Matzler K.
Journal of Vacation Marketing
, cilt.18, sa.1, ss.43-56, 2012 (Scopus)
2011
201124. The Influence of Skepticism on Green Purchase Behavior
ALBAYRAK T., CABER M., Moutinho L., Herstein R.
International Journal of Business and Social Science , cilt.2, sa.13, ss.189-197, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201125. Önem-Performans Analizi: Destinasyon Yönetimine Dair Bir Örnek
ALBAYRAK T., CABER M.
Ege Akademik Bakış , cilt.11, sa.4, ss.627-638, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201126. Guest editorial
ALBAYRAK T., CABER M.
Journal of Modelling in Management
, cilt.6, sa.3, 2011 (Scopus)
2010
201027. Relationships of the Tangible and Intangible Elements of Tourism Products with Overall Customer Satisfaction
ALBAYRAK T., CABER M., AKSOY Ş.
International Journal of Trade, Economics, and Finance , cilt.1, sa.2, ss.140-143, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201028. Clustering Consumers According to theirEnvironmental Concerns and Scepticisms
ALBAYRAK T., CABER M., AKSOY Ş.
International Journal of Trade, Economics, and Finance , cilt.1, sa.1, ss.84-88, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200929. Measurement of the destination evaluation supporting factors and their effects on behavioral intention of visitors: Antalya region of Turkey
Akin Aksu A., CABER M., ALBAYRAK T.
Tourism Analysis
, cilt.14, sa.1, ss.115-125, 2009 (Scopus)
2007
200730. Leisure constraints and the pursuit of adventure activities in Turkey
ALBAYRAK T., CABER M., Crawford D.
Anatolia
, cilt.18, sa.2, ss.243-254, 2007 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Turistlerin Kalabalık Algısının Alışveriş Davranışlarına Etkisi
ALBAYRAK T., GÜZEL F. Ö., CABER M., Kocabulut Ö., DURSUN CENGİZCİ A., GÜVEN A.
20. Ulusal Turizm Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 16 - 19 Ekim 2019, ss.277-285, (Tam Metin Bildiri)
2018
20182. Turizm Rehberliği Bölümü Lisans Öğrencilerinin Turizm Sektörü ve Profesyonel Turizm Rehberliği Mesleği Seçimleri İle İlgili Unsurlar
KILIÇARSLAN D., ÖZTÜRK A., KOCABULUT Ö., CABER M.
1. Turizm Rehberliği Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 27 - 28 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
20183. Turizm Rehberliği Uzmanlaşma Eğitiminde Farkındalık Yaratma: Turizm Paydaşlarına Yönelik Bir Durum Çalışması
GÜVEN A., ÜNAL C., CABER M.
1. Turizm Rehberliği Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 27 - 28 Nisan 2018, ss.1-15, (Tam Metin Bildiri)
2017
20174. Relationship Marketing in Eco Tourism and its Influences on Sustainable Growth: Ormana Active Project
Caber M., Güven A.
International Multidisciplinary Studies Congress (IMSC), Antalya, Türkiye, 25 - 26 Kasım 2017, ss.23, (Özet Bildiri)
2017
20175. Kültürel Miras ve Üniversitelerin Turizm Rehberliği Bölümlerinde (Lisans/Önlisans) Kültürel Miras Eğitimi Üzerine Bir Durum Tespiti
Öztürk A., CABER M.
Uluslararası Turizm ve Kültürel Miras Kongresi, Muğla, Türkiye, 4 - 08 Ekim 2017, ss.131, (Tam Metin Bildiri)
2016
20166. A Preliminary Study about the Impact of Destination Websites’ Persuasiveness on Perceived Risk and Purchase Intention
CABER M.
1st International Conference on Evolving Trends in Social Sciences and Business Studies (ETSBS-OCT-2016), Bali, Endonezya, 25 - 26 Ekim 2016, cilt.1, sa.1, ss.13-16, (Tam Metin Bildiri)
2016
20167. Trust on e-Business Transactions and a Test of its Dimensional Structure
CABER M.
ISERD – 70th International Conference on Economics, Management and Social Study (ICEMSS), Jakarta, Endonezya, 26 - 27 Ağustos 2016, ss.1-6, (Tam Metin Bildiri)
2016
20168. Evaluation of the Accessible Destinations’ DMO Websites: A Content Analysis on DMO Websites of the European Union EDEN 2013 Project Destinations
ÖZTÜRK A., KILIÇARSLAN D., MAHMUDOV M., CABER M.
6th AHTMM Conference, Guangzhou, Çin, 14 - 17 Temmuz 2016, ss.1-9, (Tam Metin Bildiri)
2016
20169. Sorumlu Çevresel Davranış ile Doğa-Temelli Rekreasyon Tercihleri Arasındaki İlişki: Antalya’ya Gelen Alman Turistlere Yönelik Bir Araştırma
Dursun A., Ünal C., CABER M.
2. Ulusal Sürdürülebilir Turizm Kongresi, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.273-288, (Tam Metin Bildiri)
2015
201510. Lisans Düzeyinde Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Türkiye Kültürel Miras Unsurları İle İlgili Bilgi ve Deneyimlerinin Tespiti
ÖZTÜRK A., KILIÇARSLAN D., DEMİR Y., CABER M.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Turizm Fakültesi 16. Ulusal Turizm Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2015, ss.1-19, (Tam Metin Bildiri)
2015
201511. The Effect of First-time and Repeat Customers' Overall Satisfaction on Their Behavioural Intentions
CABER M.
2015 Prague International Academic Conference, Prague, Çek Cumhuriyeti, 6 - 09 Eylül 2015, ss.1-5, (Tam Metin Bildiri)
2014
201412. Competitiveness of Turkish Tourism and Travel Sector in the Context of Sustainable Development: A Meso-Level Comparison with the Euro-Mediterranean Countries
CABER M.
14th EBES Conferance, Barcelona, İspanya, 23 - 25 Ekim 2014, ss.179, (Özet Bildiri)
2013
201313. PERCEIVED VALUE OF THE TOURISTS' FROM A DAILY TOUR
CABER M.
IJAS-Conference of the International Journal of Arts and Sciences, Freiburg, Almanya, 3 - 06 Aralık 2013, ss.35, (Özet Bildiri)
2012
201214. Distinguishing Prior Service Attributes for Customer Satisfaction by Dual Importance Mapping
CABER M., ALBAYRAK T., Ülger N.
LCBR European Marketing Conference,, Munich, Almanya, 13 - 16 Temmuz 2012, ss.34-37, (Tam Metin Bildiri)
2011
201115. Comparision of Tourist Perceptions About the Environmental Attributes in a Mass Tourism Destination,
CABER M., ERDOĞAN A., ALBAYRAK T.
6rd International Symposium on Ecology and Environmental Problems, Antalya, Türkiye, 17 - 20 Kasım 2011, ss.199, (Özet Bildiri)
2011
201116. Kültürel Turizm Değerleri Olarak Antik Tiyatrolar ve Koruma-Destekleme Kaynaklarının Önemi
CABER M.
I. Ulusal Kırsal Turizm Sempozyumu, Karaman, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2011, ss.1-15, (Tam Metin Bildiri)
2011
201117. The Effects of Service Attributes on Customer Outcomes in All-Inclusive Package Tours
AKINCI S., ATILGAN İNAN E., AKSOY Ş., ALBAYRAK T., CABER M.
International Conference on Business and Information, Bangkok, Tayland, 6 - 09 Temmuz 2011, ss.30-34, (Tam Metin Bildiri)
2011
201118. The Effects of Service Attributes on Customer Outcomes in All-Inclusive Package Tours
AKINCI S., ATILGAN İNAN E., AKSOY Ş., ALBAYRAK T., CABER M.
International Conference on Business and Information, Bangkok, Tayland, 6 - 09 Temmuz 2011, ss.30-34, (Tam Metin Bildiri)
2010
201019. What Lies Behind the Consumers’ Shopping Motivations?
CABER M., ALBAYRAK T.
LCBR European Marketing Conference, Munich, Almanya, 10 - 12 Ekim 2010, ss.34-37, (Tam Metin Bildiri)
2010
201020. Tangible and Intangible Elements of Tourism Products and their Relationships with Overall Customer Satisfaction: A Comparison of Six Countries
CABER M., Albayrak T., Aksoy S.
2010 International Conference on Business, Economics and Tourism Management, Singapore, Singapur, 26 - 28 Şubat 2010, ss.55-59, (Tam Metin Bildiri)
2010
201021. Diverse Roles of Environmental Concern and Scepticism on Environmentally Sensitive Consumer Behavior
ALBAYRAK T., Caber M., Aksoy S.
2010 International Conference on Business, Economics and Tourism Management, Singapore, Singapur, 26 - 28 Şubat 2010, ss.50-54, (Tam Metin Bildiri)
2009
200922. Sustainability Concerns Versus Economical Benefits of Tourism in Mass Tourism Destinations: Case of Antalya, Turkey
ALBAYRAK T., CABER M.
IFHP International Conference Tourism Current and Future Challenges for Urban Development, Mikulov, Çek Cumhuriyeti, 10 - 12 Ekim 2009, ss.45-47, (Tam Metin Bildiri)
2009
200923. Tour Operators’ Extranet Quality and its Influence on Travel Agencies Sales Staff Satisfaction in the Context Of B-To-B E-Crm
CABER M., ALBAYRAK T.
3rd Advances in Tourism Marketing Conference, Bournemouth, Birleşik Krallık, 10 - 12 Temmuz 2009, ss.25-28, (Tam Metin Bildiri)
2008
200824. Tourists’ Satisfaction and Its Interaction With Loyalty Towards To A Destination
ALBAYRAK T., CABER M.
Building Bridges in a Global Economy, Salamanca, İspanya, 9 - 11 Ağustos 2008, ss.15-17, (Tam Metin Bildiri)
2008
200825. The Share Of Online Purchases In Tourism Industry: A Comparision Of European Travellers To Turkey
CABER M., ALBAYRAK T.
Tourism In The New Eastern Europe Global Challenges - Regıonal Answers, Warsaw, Polonya, 10 - 13 Temmuz 2008, ss.20-25, (Tam Metin Bildiri)
2007
200726. An Investigation of the Determinants of Customer Behavioral Intentions in Hospitality Sector
CABER M., ALBAYRAK T.
Strategic Developments in Services Marketing, Chios, Yunanistan, 11 - 13 Temmuz 2007, ss.15, (Tam Metin Bildiri)
2007
200727. Clustering Customers by Satisfaction: A Case Study in Antalya, Turkey
ALBAYRAK T., CABER M.
International Conference Advances in Tourism Economics, Coimbra, Portekiz, 5 - 07 Haziran 2007, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
2006
200628. Türkiye İç Turizm Potansiyelinin Geliştirilmesini Engelleyen Unsurlar
CABER M.
II. Ulusal Eğirdir Turizm Sempozyumu, Isparta, Türkiye, 9 - 12 Kasım 2006, ss.149-161, (Tam Metin Bildiri)
2006
200629. Testing The Hierarchical Leisure Constraints Model in Nature-Based Tourism in Turkey
CABER M., ALBAYRAK T.
Perspectives of Rural Tourism in The New Europe, Kosice, Slovakya, 29 - 30 Haziran 2006, ss.1-10, (Tam Metin Bildiri)
2004
200430. Türk Turizminde Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımlarının Konumu ve Dünya Turizm Trendleri ile Uyum Derecelerinin Analizi
CABER M.
II.Lisansüstü Turizm Öğrencileri Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 19 - 23 Mayıs 2004, ss.1-3, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2018
20181. Turist Rehberliği Uzmanlaşma Eğitiminde Farkındalık Yaratma: Turizm Paydaşlarına Yönelik Bir Durum Çalışması
GÜVEN A., ÜNAL C., CABER M.
Turist Rehberliği Üzeerine Güncel Araştırmalar, Hacıoğlu, N., Avcıkurt, C., Kılıç, A., Ulusoy Yıldırım, H., Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.200-221, 2018
2018
20182. Turizm Rehberliği Bölümü Lisans Öğrencilerinin Turizm Sektörü ve Profesyonel Turizm Rehberliği Mesleği Seçimleri ile İlgili Unsurlar
KILIÇARSLAN D., ÖZTÜRK A., KOCABULUT Ö., CABER M.
Turist Rehberliği Üzerine Güncel Araştırmalar, Necdet Hacıoğlu, Cevdet Avcıkurt, Arzu Kılıç, Hasret Ulusoy Yıldırım, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.58-67, 2018
2010
20103. Markalaşma Yolunda Side- Manavgat Müşteri Analizi
ERDOĞAN A., ALBAYRAK T., CABER M.
Koçlar Gazetecilik Ve Matbaacılık, Antalya, 2010
2009
20094. Markalaşma Yolunda Side- Manavgat Müşteri Analizi
ERDOĞAN A., ALBAYRAK T., CABER M.
Koçlar Gazetecilik Ve Matbaacılık, Antalya, 2009
2008
20085. Markalaşma Yolunda Side- Manavgat Müşteri Analizi
ERDOĞAN A., ALBAYRAK T., CABER M.
Koçlar Gazetecilik Ve Matbaacılık, Antalya, 2008
2008
20086. AKDENİZ BÖLGESİ
ÇETİN İ., CABER M.
TURİZM COĞRAFYASI, Aktaş, G., Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.213-239, 2008
2008
20087. Ekonomi ve Turizm
CABER M.
Turizm Ekonomisi, Gökalp N.Selçuk, Türkan Şahin, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.11-53, 2008
2007
20078. Markalaşma Yolunda Side- Manavgat Müşteri Analizi
ERDOĞAN A., ALBAYRAK T., CABER M.
Koçlar Gazetecilik Ve Matbaacılık, Antalya, 2007
Diğer Yayınlar
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Turist Alışverişinde Deneyim, Duygu Ve Memnuniyet Arasındaki İlişkide Algılanan Kalabalığın Etkisi: Alman Turistlere Yönelik Bir Araştırma
TÜBİTAK Projesi
CABER M., GÜZEL F. Ö.
2015 - 2017
2015 - 2017Yerel Halk ve Yurt Dışında Yaşayan Türklerin Tatil Tercihleri ve Kısıtlayıcılarının Karşılaştırılması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
CABER M. (Yürütücü), DAVRAS Ö.
2015 - 2016
2015 - 2016Motivasyon ile Müşteri Memnuniyeti Arasındaki İlişkinin Tespiti Rafting Örneği
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
CABER M. (Yürütücü), ALBAYRAK T., ÖZTÜRK A., DERMAN E., KOCABULUT Ö., KILIÇ A., et al.
2015 - 2016
2015 - 2016Prioritisation of the hotel attributes according to their influence on satisfaction A comparison of two techniques
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
CABER M. (Yürütücü), ALBAYRAK T.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorCURRENT ISSUES IN TOURISM
Editörler Kurulu Üyesi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorJournal of Hospitality and Tourism Management
Değerlendirme Kurul Üyesi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorJournal of Tourism, Leisure and Hospitality
Danışma Kurul Üyesi
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorJournal of Gastronomy, Hospitality and Travel (JOGHAT)
Değerlendirme Kurul Üyesi
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAnatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorEntrepreneurship and Sustainability Issues
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorAssociation of Global Educators (AGE)
Üye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Ağustos 2016 - 01 Ağustos 2016
01 Ağustos 2016 - 01 Ağustos 2016TÜBİTAK-ARDEB 1001-1005-3501 Araştırma Destek Programları Tecrübe Paylaşım Günü
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016Nitel Veri Analizi Programı Atölyesi
Katılımcı
-Türkiye
01 Aralık 2015 - 01 Aralık 2015
01 Aralık 2015 - 01 Aralık 2015AB Hibe Programları ve Proje Hazırlama Eğitimi, Antalya Valiliği Avrupa Birliği Projeleri Koordinasyon Merkezi
Katılımcı
-Türkiye
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015
01 Nisan 2015 - 01 Nisan 2015