Doç. Dr. MİRAY DAĞYAR


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Prog.Ve Öğretim


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler Genel, Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Program Geliştirme, Eğitim Teknolojisi, Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme, Eğitim Programları ve Öğretim


Yayınlardaki İsimler: Uyar Miray, Dagyar Miray

E-posta: mdagyar@akdeniz.edu.tr
İş Telefonu: +90 242 227 4400 Dahili: 4671
Web: https://avesis.akdeniz.edu.tr/mdagyar
Ofis: A/424
Posta Adresi: Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Metrikler

Yayın

50

Atıf (WoS)

72

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

78

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Scholar)

729

H-İndeks (Scholar)

10

Atıf (TrDizin)

15

H-İndeks (TrDizin)

3

Proje

6

Tez Danışmanlığı

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2010 - 2014

2010 - 2014

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim Abd, Türkiye

2006 - 2008

2006 - 2008

Yüksek Lisans

Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Program Geliştirme Ve Öğretim, Türkiye

2002 - 2006

2002 - 2006

Lisans

Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2014

2014

Doktora

PROBLEME DAYALI ÖĞRENMENİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü

2006

2006

Yüksek Lisans

EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DERS ÇALIŞMADA ÖĞRENME STRATEJİLERİ KULLANIM SIKLIĞININ VE AKADEMİK BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMALI OLARAK İNCELENMESİ

Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstiütüsü, Program Geliştirme Ve Öğretimi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Program Geliştirme

Eğitim Teknolojisi

Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme

Eğitim Programları ve Öğretim

Akademik Unvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2011 - 2013

2011 - 2013

Öğretim Görevlisi

Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Dekan Yardımcısı

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

İleri Eğitim İstatistiği

Lisans

Lisans

Eğitimde proje hazırlama

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Eğitimde Ölçek Geliştirme ve Uygulamaları

Lisans

Lisans

Eğitime Giriş

Lisans

Lisans

Eğitim Sosyolojisi

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması II

Lisans

Lisans

İlkokul Programı

Lisans

Lisans

Eğitim Felsefesi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Temel İstatistik

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Program Geliştirmeye Giriş

Lisans

Lisans

Öğretim ilke ve Yöntemleri

Lisans

Lisans

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Program Geliştirmenin Toplumsal Temelleri

Lisans

Lisans

Öğretmenlik Uygulaması I

Lisans

Lisans

Okul Deneyimi

Lisans

Lisans

Gözlem Teknikleri

Lisans

Lisans

Özel Öğretim Yöntemleri

Lisans

Lisans

Rehberlik

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2022

2022

Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Problem Çözmeye Yönelik Eğitimsel Tasarımının İncelenmesi

Ersoy M., Dağyar M.

10th International Congress on Curriculum and Instruction , Ankara, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2022, ss.100

2020

2020

Öğrenci Sinizmi ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İkili Lojistik Regresyon Analizi ile İncelenmesi

DAĞYAR M., KASALAK G.

International Congress of Pedagogical Research, Düzce, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2020, ss.25

2020

2020

Eğitim Örgütlerinde Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Meta-Sentez Yöntemiyle İncelenmesi

KASALAK G., DAĞYAR M.

Uluslararası Multidisipliner Sosyal Bilimler Kongresi ICMUSS, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2020, cilt.1, ss.108-119

2020

2020

ÖĞRENME YAKLAŞIMI İLE ÖĞRENME ANLAYIŞI ARASINDAKİ İLİŞKİ

DAĞYAR M.

11th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 Nisan 2020, cilt.1, ss.16

2019

2019

Yabancı dil öğrenme kaygısının üst bilişsel farkındalık ve öz yeterlik inancıyla ilişkisi

KATMAN N., DAĞYAR M.

International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology, Antalya, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2019

2019

2019

Üniversite Öğrencilerinin Özdüzenleyici Öğrenme Stratejilerinin ve Akademik Başarılarının Özyeterlik İnançlarını Yordama Gücü

ŞAHİN H., DAĞYAR M.

ISES (International Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences Studies), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Haziran 2019, ss.66

2018

2018

Bilişim Çocukları, Kendi Mobil Oyununu Kendin Geliştir

DAĞYAR M., SEZGİN E., KASALAK G.

2nd International Symposium on Innovative Approaches in Scientific Studies, Samsun, Türkiye, 30 Kasım - 02 Aralık 2018, ss.11

2018

2018

Lise Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımları ve Öğrenme Anlayışları: Yapısal Eşitlik Modellemesi

DAĞYAR M., Sadi Ö., Çevik M.

5th International Multidisciplinary Studies Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, ss.12

2014

2014

Probleme Dayalı Öğrenmenin Etkililiğine İlişkin Bir Meta-Analiz Çalışması.

DAĞYAR M., DEMİREL M.

3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014

2012

2012

The Relationship between cognitive self-regulated learning strategies and biology achievement: A path model

SADI Ö., DAĞYAR M.

3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, ss.847-852 identifier

2012

2012

Lise Öğrencilerinin Biyoloji Dersi Başarıları ile Kaynak Yönetimi Strateji Kullanımları Arasındaki İlişki.

SADI Ö., DAĞYAR M.

5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012

2012

2012

TÜBİTAK Projesi: Aranızda Matematiği Sevmeyen Var mı?

ÖZDOĞAN ÖZBAL E., DAĞYAR M.

3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2012

2011

2011

Öğrenme Stratejileri Kullanımının Akademik Başarıya Yansımaları.

ŞAHİN H., DAĞYAR M.

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011

Kitap & Kitap Bölümleri

2021

2021

Meta-Analiz Deseni

Dağyar M.

Bilimsel Araştırma Becerileri ve Araştırmada Güncel Desenler, Abdulkadir Uzunöz, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.165-180, 2021 Creative Commons License

2021

2021

Eğitim Programının Temel Öğesi: Hedef

Dağyar M.

EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME, Etem Yeşilyurt, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.357-402, 2021

2020

2020

Probleme Dayalı Öğrenme

DAĞYAR M.

Eğitim Sosyal ve Beşeri Bilimlerine Multidisipliner Bakış, Etem Yeşilyurt, Editör, Güven Plus, İstanbul, ss.305-330, 2020

2020

2020

Eğitim örgütlerinde öğretmen liderliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin meta-sentez yöntemiyle incelenmesi

KASALAK G., DAĞYAR M.

Current Debates on Social Sciences 4, CEYLAN, A.; DURMUŞ, İ.; ÇEÇEN, S. , Editör, Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara, ss.108-122, 2020

2019

2019

Türk Eğitim Sisteminin Felsefi Temelleri

DAĞYAR M.

Eğitim Felsefesi, Biçer B., Zabun, B., Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.267-287, 2019

2018

2018

Sosyolojinin Temel Kavramları ve Sosyoloji Bilimi

Köse E., Dağyar M.

Eğitim Sosyolojisi, Köse E., Genç S. Z., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.2-24, 2018

Desteklenen Projeler



Burslar

2008 - 2009

2008 - 2009

YLSY

Milli Eğitim Bakanlığı

2006 - 2008

2006 - 2008

TÜBİTAK yurt içi yüksek lisans programı

TÜBİTAK