Eğitim Bilgileri
2010 - 2014
2010 - 2014Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Programları Ve Öğretim Abd, Türkiye
2006 - 2008
2006 - 2008Yüksek Lisans
Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Program Geliştirme Ve Öğretim, Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Süleyman Demirel Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2014
2014Doktora
PROBLEME DAYALI ÖĞRENMENİN AKADEMİK BAŞARIYA ETKİSİ: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü
2006
2006Yüksek Lisans
EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN DERS ÇALIŞMADA ÖĞRENME STRATEJİLERİ KULLANIM SIKLIĞININ VE AKADEMİK BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMALI OLARAK İNCELENMESİ
Süleyman Demirel Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstiütüsü, Program Geliştirme Ve Öğretimi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Program Geliştirme
Eğitim Teknolojisi
Eğitim Yönetimi ve Eğitimde Program Geliştirme
Eğitim Programları ve Öğretim
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2011 - 2013
2011 - 2013Öğretim Görevlisi
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDekan Yardımcısı
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
YABANCI ÖĞRENCİLERİN EĞİTİMDE YAŞADIĞI SORUNLARA YÖNELİK BİR META-SENTEZ ÇALIŞMASI
Dağyar M. (Danışman)
A.ALTINIŞIK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul matematik öğretiminde problem kurma yaklaşımının öğrencilerin problem çözmeye yönelik algılarına etkisinin incelenmesi
Dağyar M. (Danışman)
M.ERSOY(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul Öğrencilerinin Üst Bilisel Farkındalığı, Öz Yeterlik İnançları ve Yabancı Dil Öğrenme Kaygıları Arasındaki İlişkilerin Yapısal Eşitlik Modellemesi ile İncelenmesi
Dağyar M. (Danışman)
N.Katman(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
ÇOKKÜLTÜRLÜLÜK BAĞLAMINDA ORTAÖĞRETİM İNGİLİZCE DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ
Dağyar M. (Danışman)
D.Özen(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024A longitudinal investigation of gifted students’ creative project production and management for real-life problem solving
Özbek G., DAĞYAR M.
Asia Pacific Education Review , 2024 (SSCI)
2022
2022Reflective thinking skills of academic administrators in higher education
Kasalak G., Dağyar M., Özcan M., Yeşilyurt E.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY , cilt.13, ss.1-11, 2022 (SSCI)
2022
2022Üstün Yetenekli Öğrencilerin Eğitim Programlarına İlişkin Değerlendirmelerinin Proje Üretimi ve Yönetimi Açısından İncelenmesi.
Özbek G., Dağyar M.
FRONTIERS IN PSYCHOLOGY , sa.13, ss.1-13, 2022 (SSCI)
2016
2016Effects of Problem-Based Learning on Attitude: A Meta-analysis Study
Demirel M., Dagyar M.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION , cilt.12, sa.8, ss.2115-2137, 2016 (SSCI)
2015
2015High School Students' Epistemological Beliefs, Conceptions of Learning, and Self-efficacy for Learning Biology: A Study of Their Structural Models
Sadi O., Dagyar M.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION , cilt.11, sa.5, ss.1061-1079, 2015 (SSCI)
2015
2015Effects of Problem-Based Learning on Academic Achievement: A Meta-Analysis Study
Dagyar M., Demirel M.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE , cilt.40, sa.181, ss.139-174, 2015 (SSCI)
2013
2013THE RELATIONSHIP BETWEEN SELF-EFFICACY, SELF-REGULATED LEARNING STRATEGIES AND ACHIEVEMENT: A PATH MODEL
Sadi O., Uyar M.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION , cilt.12, sa.1, ss.21-33, 2013 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Yabancı Öğrencilerin Eğitimde Yaşadığı Sorunlara Yönelik Bir Meta Sentez Çalışması
Altınışık Akgöz A., Dağyar M.
, cilt.7, sa.2, ss.386-404, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022A MATHEMATICAL PROBLEM-SOLVING PERCEPTION SCALE FOR SECONDARY SCHOOL STUDENTS: A VALIDITY AND RELIABILITY STUDY
Ersoy M., Dağyar M.
PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY , cilt.80, sa.5, ss.693-707, 2022 (ESCI)
2022
2022Upper-secondary school students' cerebral dominance and learning styles: The mediation of chronotypes
Tongal A., Dağyar M.
PROBLEMS OF EDUCATION IN THE 21ST CENTURY , cilt.80, sa.4, ss.602-616, 2022 (ESCI)
2022
2022Teacher burnout and demographic variables as predictors of teachers’ enthusiasm
Kasalak G., Dağyar M.
Participatory Educational Research (PER) , cilt.9, sa.2, ss.280-296, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Gifted and talented youth leadership, perfectionism, and lifelong learning
Dağyar M., Kasalak G., Özbek G.
International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.14, sa.1, ss.566-596, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021ACADEMIC CAREER AWARENESS IN HIGHER EDUCATION: A SCALE DEVELOPMENT STUDY YÜKSEKÖĞRETİMDE AKADEMİK KARİYER FARKINDALIĞI: BİR ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
Dağyar M., Kasalak G., Uğurlu N.
Milli Egitim , cilt.50, sa.230, ss.557-580, 2021 (Scopus)
2020
2020What do primary school students think about mobile programming education? ‘Developing my own mobile game’
Dağyar M., Kasalak G., Sezgin E.
World Journal on Educational Technology: Current Issues , cilt.12, sa.4, ss.258-277, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Academic career awareness and academic career interest among Turkish undergraduate students
Dağyar M., Kasalak G., Uğurlu N.
Cypriot Journal of Educational Science , cilt.15, sa.5, ss.937-954, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020The adaptation of teacher enthusiasm scale intoTurkish language: Validity and reliability study
KASALAK G., DAĞYAR M.
International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.12, sa.2, ss.797-814, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Çokkültürlülük Bağlamında Ortaöğretim İngilizce DersKitaplarının İncelenmesi
Derya Ö., DAĞYAR M.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.53, sa.2, ss.601-636, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020University Student Satisfaction, Resource Management and Metacognitive Learning Strategies
KASALAK G., DAĞYAR M.
Teachers and Curriculum , cilt.20, sa.1, ss.73-85, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020The relationship between teacher self-efficacy and teacher job satisfaction: A meta-analysis of the teaching and learning international survey (talis)
KASALAK G., DAĞYAR M.
Educational Sciences: Theory and Practice , cilt.20, sa.3, ss.16-33, 2020 (Scopus)
2020
2020Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarının ve öğretme-öğrenme anlayışlarının incelenmesi
DAĞYAR M.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.110-126, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Eğitim fakültesi öğrencilerinin öz düzenleme öğrenme stratejilerinin ve akademik başarılarının öz yeterlik inançlarını yordama gücü
DAĞYAR M., ŞAHİN H.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.396-414, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öz düzenleme Öğrenme Stratejilerinin ve Akademik Başarılarının Öz yeterlik İnançlarını Yordama Gücü.
DAĞYAR M., ŞAHİN H.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.1, ss.396-414, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Relationship Between Pre-service Teachers' University Image Perceptions and Student Loyalty: A Structural Equation Model
KASALAK G., ÖZCAN M., DAĞYAR M.
Universal Journal of Educational Research , cilt.7, sa.2, ss.480-489, 2019 (Scopus)
2018
2018A Meta-Analysis Study on the Antecedents and Consequences of Organized Cynicism in the Educational Organizations
Dağyar M., Kasalak G.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION , cilt.33, sa.4, ss.967-986, 2018 (ESCI)
2018
2018Yaratıcı Problem Çözme Öğretiminin Lisans Öğrencilerinin Rehberlik Dersi Erişi Düzeylerine Etkisi
DAĞYAR M.
International Journal of Education Sciences and Learning Technology , cilt.1, sa.1, ss.16-21, 2018 (Hakemli Dergi)
2016
2016An Investigation of Science Teachers' Lifelong Learning Competencies (The Case of Karaman)
Demirel M., Sadi O., Dagyar M.
PEGEM EGITIM VE OGRETIM DERGISI , cilt.6, sa.1, ss.19-40, 2016 (ESCI)
2014
2014The relationships among usage of motivation, learning strategies, parents educational level and gender
SADI Ö., DAĞYAR M.
Cypriot Journal of Educational Sciences , cilt.9, sa.3, ss.147-158, 2014 (Scopus)
2014
2014The Turkish adaptation of the conceptions of learning science questionnaire: The study of validity and reliability
SADI Ö., DAĞYAR M.
Journal of Educational and Instructional Studies in the World , cilt.4, sa.2, ss.73-85, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Lise öğrencilerinin Biyoloji dersi başarılarında cinsiyet, sınıf düzeyi ve aile yapısının rolü
SADI Ö., DAĞYAR M., YALÇIN h.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.138-151, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Öğrenme stratejileri kullanımının akademik başarıya yansımaları
ŞAHİN H., DAĞYAR M.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.13, sa.1, ss.20-26, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012TÜBİTAK projesi: Aranızda matematiği sevmeyen var mı?
ÖZDOĞAN ÖZBAL E., DAĞYAR M.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.3, ss.64-69, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2022
2022Ortaokul Matematik Ders Kitaplarının Problem Çözmeye Yönelik Eğitimsel Tasarımının İncelenmesi
Ersoy M., Dağyar M.
10th International Congress on Curriculum and Instruction , Ankara, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2022, ss.100
2020
2020Öğrenci Sinizmi ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkinin İkili Lojistik Regresyon Analizi ile İncelenmesi
DAĞYAR M., KASALAK G.
International Congress of Pedagogical Research, Düzce, Türkiye, 24 - 26 Haziran 2020, ss.25
2020
2020Eğitim Örgütlerinde Öğretmen Liderliğine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Meta-Sentez Yöntemiyle İncelenmesi
KASALAK G., DAĞYAR M.
Uluslararası Multidisipliner Sosyal Bilimler Kongresi ICMUSS, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Haziran 2020, cilt.1, ss.108-119
2020
2020ÖĞRENME YAKLAŞIMI İLE ÖĞRENME ANLAYIŞI ARASINDAKİ İLİŞKİ
DAĞYAR M.
11th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 Nisan 2020, cilt.1, ss.16
2019
2019Yabancı dil öğrenme kaygısının üst bilişsel farkındalık ve öz yeterlik inancıyla ilişkisi
KATMAN N., DAĞYAR M.
International Congress on Education, Distance Education and Educational Technology, Antalya, Türkiye, 29 - 30 Kasım 2019
2019
2019Üniversite Öğrencilerinin Özdüzenleyici Öğrenme Stratejilerinin ve Akademik Başarılarının Özyeterlik İnançlarını Yordama Gücü
ŞAHİN H., DAĞYAR M.
ISES (International Symposium on Academic Studies in Educational and Social Sciences Studies), Ankara, Türkiye, 13 - 15 Haziran 2019, ss.66
2018
2018Bilişim Çocukları, Kendi Mobil Oyununu Kendin Geliştir
DAĞYAR M., SEZGİN E., KASALAK G.
2nd International Symposium on Innovative Approaches in Scientific Studies, Samsun, Türkiye, 30 Kasım - 02 Aralık 2018, ss.11
2018
2018Lise Öğrencilerinin Öğrenme Yaklaşımları ve Öğrenme Anlayışları: Yapısal Eşitlik Modellemesi
DAĞYAR M., Sadi Ö., Çevik M.
5th International Multidisciplinary Studies Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2018, ss.12
2014
2014Probleme Dayalı Öğrenmenin Etkililiğine İlişkin Bir Meta-Analiz Çalışması.
DAĞYAR M., DEMİREL M.
3. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 7 - 09 Mayıs 2014
2012
2012The Relationship between cognitive self-regulated learning strategies and biology achievement: A path model
SADI Ö., DAĞYAR M.
3rd World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Brüksel, Belçika, 25 - 28 Ekim 2012, ss.847-852
2012
2012Lise Öğrencilerinin Biyoloji Dersi Başarıları ile Kaynak Yönetimi Strateji Kullanımları Arasındaki İlişki.
SADI Ö., DAĞYAR M.
5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012
2012
2012TÜBİTAK Projesi: Aranızda Matematiği Sevmeyen Var mı?
ÖZDOĞAN ÖZBAL E., DAĞYAR M.
3rd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2012
2011
2011Öğrenme Stratejileri Kullanımının Akademik Başarıya Yansımaları.
ŞAHİN H., DAĞYAR M.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011
Kitap & Kitap Bölümleri
2021
2021Meta-Analiz Deseni
Dağyar M.
Bilimsel Araştırma Becerileri ve Araştırmada Güncel Desenler, Abdulkadir Uzunöz, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.165-180, 2021
2021
2021Eğitim Programının Temel Öğesi: Hedef
Dağyar M.
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME VE DEĞERLENDİRME, Etem Yeşilyurt, Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.357-402, 2021
2020
2020Probleme Dayalı Öğrenme
DAĞYAR M.
Eğitim Sosyal ve Beşeri Bilimlerine Multidisipliner Bakış, Etem Yeşilyurt, Editör, Güven Plus, İstanbul, ss.305-330, 2020
2020
2020Eğitim örgütlerinde öğretmen liderliğine ilişkin öğretmen görüşlerinin meta-sentez yöntemiyle incelenmesi
KASALAK G., DAĞYAR M.
Current Debates on Social Sciences 4, CEYLAN, A.; DURMUŞ, İ.; ÇEÇEN, S. , Editör, Bilgin Kültür Sanat Yayınları, Ankara, ss.108-122, 2020
2019
2019Türk Eğitim Sisteminin Felsefi Temelleri
DAĞYAR M.
Eğitim Felsefesi, Biçer B., Zabun, B., Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.267-287, 2019
2018
2018Sosyolojinin Temel Kavramları ve Sosyoloji Bilimi
Köse E., Dağyar M.
Eğitim Sosyolojisi, Köse E., Genç S. Z., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.2-24, 2018
Desteklenen Projeler
2019 - 2020
2019 - 2020Bilim İnsanı Adaylarının Akademik Kariyer Farkındalığı
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
DAĞYAR M. (Yürütücü), KASALAK G., Uğurlu N.
2018 - 2019
2018 - 2019Bilişim Çocukları Kendi Mobil Oyununu Kendin Geliştir
TÜBİTAK Projesi
Dağyar M. (Yürütücü), Kasalak G., Sezgin E.
2016 - 2017
2016 - 2017Eğitim Örgütlerinde Örgütsel Sinizmin Öncülleri ve Sonuçları Üzerine Bir MetaAnaliz Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Dağyar M., Kasalak G. (Yürütücü)
2011 - 2013
2011 - 2013Aranızda Matematiği Sevmeyen Var mı?
TÜBİTAK Projesi
Dağyar M., Özdoğan Özbal E.(Yürütücü)
2011 - 2012
2011 - 2012Karamanoğlu Mehmetbey üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Dağyar M., Sadi Ö.(Yürütücü)
Burslar
2008 - 2009
2008 - 2009YLSY
Milli Eğitim Bakanlığı
2006 - 2008
2006 - 2008