Publications & Works

Articles Published in Other Journals

Decoding the DNA of Viral Video Ads

JOURNAL OF ERCIYES COMMUNICATION , vol.10, no.1, pp.123-147, 2023 (Peer-Reviewed Journal) Creative Commons License
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences

SANAL INFLUENCER İLE İLİŞKİ DE SANAL MI? KULLANICI YORUMLARI ÜZERİNDEN BİR ANALİZ

BAİBÜİLEF-İG 2025 2. Uluslararası Yapay Zeka ve Hipermedya Sempozyumu, Bolu, Turkey, 12 - 14 May 2025, pp.1, (Full Text)

ÖZEL GÜN REKLAMLARINDA KULLANILAN ANLATI ARAÇLARI: SOCAR KARABAĞ İLETİŞİMİ ÖRNEĞİ

İFİG2025 - 12. Uluslararası İletişim Günleri, Baku, Azerbaijan, 14 - 16 May 2025, pp.1, (Full Text)

JUST IMAGINE A BRAND HUMILIATING ITS AI-GENERATED ADVERTISEMENTS: KİTKAT

3. Uluslararası Dijital İşletme, Yönetim ve Ekonomi Kongresi (ICDBME2023), Mersin, Turkey, 8 - 10 September 2023, pp.1, (Summary Text) Creative Commons License

TIMELESS ADS OF TURKEY’S CENTENNIAL BRANDS: NARRATIVE ANALYSIS

IV. BASKENT INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTIDISCIPLINARY STUDIES , Ankara, Turkey, 4 - 06 August 2023, pp.460, (Summary Text) Creative Commons License

“Bizim Yorum Tarzımız Güzel” Boyner’in Özel Günler Reklamlarına Yönelik YouTube Yorumlarının İncelenmesi

19. International Symposium Communication in the Millenium (CIM2022), Eskişehir, Turkey, 12 - 14 October 2022, pp.155-156, (Summary Text) Creative Commons License

CONSUMERS’ RESPONSES TO DIGITAL SOCIAL ADVERTISING ON INTERNET ADDICTION: ANALYSIS OF YOUTUBE COMMENTS ON #INTERNETITADINDAKULLAN CAMPAIGN

2. ULUSLARARASI DİJİTAL İŞLETME, YÖNETİM VE EKONOMİ KONGRESİ, Mersin, Turkey, 9 - 11 September 2022, pp.44-45, (Summary Text) Creative Commons License

Tracing the Footprints of Online Behavioral Advertising Research in Literature: A Bibliometric Study.

International Ege Congress on Social Sciences & Humanites, İzmir, Turkey, 2 - 04 September 2022, pp.325, (Summary Text) Creative Commons License

An Analysis of the Executional Strategies of Child-Friendly Hotels’ Advertisements in Turkey

4th International Family, Youth and Child Friendly Tourism Management Congress, İstanbul, Turkey, 1 - 03 June 2022, pp.20, (Summary Text) Creative Commons License

Should Parents Be Included in the Future of Advertising Literacy Education?

CIM Symposium 2018, İstanbul, Turkey, 5 - 06 November 2020, pp.367, (Summary Text) Creative Commons License Sustainable Development

AI-USING COMPANIES AND DIALOGIC COMMUNICATION ON INSTAGRAM: A CONTENT ANALYSIS STUDY

The 2nd INTERNATIONAL SYMPOSIUM: COMMUNICATION IN THE DIGITAL AGE (CIDA 2020), İzmir, Turkey, 26 - 28 October 2020, pp.24-26, (Summary Text) Creative Commons License

Genç Kuşağın "Yaşlılığa Dair" Risk Enformasyonu Edinme ve İşleme (RISP) Motivasyonları

Senex: III. Lisansüstü Yaşlılık Çalışmaları Kongresi, Antalya, Turkey, 1 - 02 November 2019, pp.1, (Summary Text)

How Generations Perceive, React and Cope with Online Behavioral Advertising in Turkey: Recommendations for Digital Advertising Literacy Education

RedMIL’08 Summer School: Literacies as culture, practices or competencies, La Louviere, Belgium, 11 - 14 September 2018, pp.1, (Summary Text) Creative Commons License Sustainable Development

YAŞLI NÜFUS ORANI EN YÜKSEK OLAN ÜLKELERDE VE TÜRKİYE’DE TV REKLAMLARINDA YAŞLI TEMSİLİ

I. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklamcılık (IPRAC), Antalya, Turkey, 12 - 13 May 2018, pp.88, (Summary Text)

DİJİTAL REKLAM OKURYAZARLIĞI VE ONLINE DAVRANIŞSAL REKLAMCILIK: BIR ODAK GRUP ÇALIŞMASI

I. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklamcılık (IPRAC), Antalya, Turkey, 12 - 13 May 2018, pp.26, (Summary Text)

THE REPRESENTATION OF THE ELDERLY IN THE AWARDED ADVERTISEMENTS: THE CRYSTAL APPLE AWARDS

III. INES Education and Social Science Congress (ESS - 2018), Antalya, Turkey, 28 April - 01 May 2018, pp.2, (Summary Text)

Tüketirken Konuşun, Konuşurken Tüketin: Lipton ile #KonuşalımArtık

III. INES Education and Social Science Congress (ESS - 2018), Antalya, Turkey, 28 April - 01 May 2018, pp.2, (Summary Text)

MEDYA OKURYAZARLIĞI VE ONLİNE DAVRANIŞSAL REKLAMCILIK: ANTALYA’DAKİ YAŞLILARLA BİR NİTEL ÇALIŞMA

Uluslararası Antalya Kongresi, Antalya, Turkey, 1 - 03 March 2018, pp.195-196, (Summary Text)

DİJİTAL HALKLA İLİŞKİLER, KURUMSAL BLOGLAR VE KÜRESEL HAVAYOLU ŞİRKETLERİ: BİR İÇERİK ÇÖZÜMLEMESİ ÇALIŞMASI

II. INES Uluslararası Akademik Araştırmalar Kongresi, Antalya, Turkey, 18 - 21 October 2017, pp.775, (Summary Text)

The Analysis of the Influence of Television Advertisements on the Kids: ‘Koton Kids’ Advertisement Sample

Conference of the International Journal of Arts and Sciences, Viyana, Austria, 17 - 21 April 2016, vol.9, no.2, pp.241-250, (Full Text) Creative Commons License
Books

Sustainability Advertising and Consumer Feedback: Insights from Arçelik’s ‘Designed with Love’ Campaign

in: PIONEER AND INNOVATIVE STUDIES IN SOCIAL, HUMAN AND ADMINISTRATIVE SCIENCES, Osman Yılmaz, Editor, All Sciences Academy, Ankara, pp.431-450, 2024 Creative Commons License

Advertising Education under the Spotlight: A Bibliometric Study

in: Pioneer and Innovative Studies in Educational Sciences, Yavuz Değirmenci, Editor, All Sciences Academy, Ankara, pp.107-125, 2024 Creative Commons License

Documenting the Stories “in the Blink of an Eye”: The Case of Arçelik’s Advermentary Strategy as a Blend of Advertising and Documentary

in: PIONEER AND INNOVATIVE STUDIES IN SOCIAL, HUMAN AND ADMINISTRATIVE SCIENCES, Osman Yılmaz, Editor, All Sciences Academy, Ankara, pp.452-468, 2024 Creative Commons License

Duygusal Fay Hattı Üzerindeki Markalar: Deprem Dönemindeki Reklamlara Tüketici Tepkileri Bağlamında Bir Değerlendirme

in: İletişim Perspektifinde Sosyal ve Ekonomik Olaylar, Dr. Ömer Faruk Aslan,Doç. Dr. Sait Sinan Atılgan, Editor, Efe Akademi Yayınları, Ankara, pp.21-55, 2023 Creative Commons License

Medya Okuryazarlığı Odaklı Ciddi Oyunun Reklamına Tüketici Tepkileri: Google Interland Örneği

in: Oyunla Öğretime Geleneksel ve Teknolojik Yaklaşımlar, Serpil Timurkaan Akçınar, Editor, EFE AKADEMİ YAYINLARI, İstanbul, pp.233-256, 2023 Creative Commons License

Türkiye’nin Otomobili TOGG’un Reklamlarına Yönelik Tüketici Tepkileri

in: Cumhuriyet'in 100. Yılında İletişim Alanında Kazanımlar, Doç. Dr. Seyfi Kılıç,Doç. Dr. Şakir Güler, Editor, Paradigma Akademi, Çanakkale, pp.45-83, 2023 Creative Commons License

Ebeveynlerin Dijital Reklamlarla Mücadelesi: Reklam Okuryazarlığı Bağlamında Nitel Bir Araştırma

in: EĞİTİM & BİLİM 2023-II, Doç. Dr. Songül Karabatak, Editor, Efe Akademi Yayınları, Ankara, pp.333-348, 2023 Creative Commons License

Content Marketing

in: THE ESSENTIALS OF TODAY'S MARKETING-3, Baş Mehmet,Erdoğan Tarakçı İnci,Aslan Ramazan, Editor, Efe Akademi Yayınları, İstanbul, pp.213-228, 2023 Creative Commons License

IKEA’da ‘Yaşamından Kesit Bul’: Animasyon Reklamda Hikâye Anlatıcılığı ve Anlatı Araçları

in: SOSYAL, İNSAN VE İDARİ BİLİMLERDE YENİLİKÇİ ÇALIŞMALAR, Doç. Dr. Serap Sarıbaş,Dr. Öğr. Üyesi Turgay Akkuş, Editor, DUVAR YAYINEVİ, İzmir, pp.1359-1380, 2023 Creative Commons License

A systematic analysis of hotel management and advertising literaturę

in: HoReCa4VET for sustainable development , Katarzyna Sławińska, Editor, Stowarzyszenie na Rzecz Innowacji i Edukacji, Radom, pp.89-111, 2023 Creative Commons License

A comparative analysis of creative advertising strategies of hotels in Cyprus, Macedonia, Poland, Spain, and Türkiye

in: HoReCa4VET for sustainable development , Katarzyna Sławińska, Editor, Stowarzyszenie na Rzecz Innowacji i Edukacji, Radom, pp.73-88, 2023 Creative Commons License

Ebeveynlerin Dijital Reklamlarla Mücadelesi: Reklam Okuryazarlığı Bağlamında Nitel Bir Araştırma

in: EĞİTİM & BİLİM 2023-II, Doç. Dr. Songül Karabatak, Editor, EFE AKADEMİ YAYINLARI, İstanbul, pp.333-348, 2023 Creative Commons License

Hastanelerin Kurumsal Reklamlarında Menşei Ülke Göstergeleri: JCI Akreditasyonlu Türk Hastaneleri Örneği

in: Kurumsal İletişim Araştırmaları, Levent ÖZKOÇAK, Editor, Literatürk, Konya, pp.127-148, 2021 Creative Commons License

Dijital Reklam Okuryazarlığı

in: Reklamcılıktan Siyasal İletişime Disiplinler Arası Çalışmalar, Dr. Öğr. Üyesi Levent Özkoçak, Editor, Detay, Konya, pp.59-84, 2020

Dijital Çağda Halkla İlişkiler Okuryazarlığı

in: Teori ve Pratikte Halkla İlişkiler YENİDEN, Levent ÖZKOÇAK, Editor, Detay, Ankara, pp.149-172, 2020 Creative Commons License

Global Havayolu Şirketlerinin Dijital Halkla İlişkiler Aracı Olarak Kurumsal Bloglar: Bir İçerik Çözümlemesi Çalışması

in: İletişim Çalışmaları 2017, Özgür,A. Z.,İşman,A., Editor, Sakarya Üniversitesi, Sakarya, pp.326-346, 2017
Episodes in the Encyclopedia

Retargeting Ads

İLETİŞİM VE TOPLUM ARAŞTIRMALARI MERKEZİ, pp.1-11, 2023 Creative Commons License

Programmatic Advertising

İLETİŞİM VE TOPLUM ARAŞTIRMALARI MERKEZİ, pp.1-10, 2023 Creative Commons License

Native Advertising

İLETİŞİM VE TOPLUM ARAŞTIRMALARI MERKEZİ, pp.1-12, 2023 Creative Commons License