The 2nd INTERNATIONAL SYMPOSIUM: COMMUNICATION IN THE DIGITAL AGE (CIDA 2020), İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2020, ss.24-26
Toplum 5.0, Endüstri 4.0’ın gelişmesiyle birlikte değişen toplumun ihtiyaçlarını belirleyen ve gideren bir toplum olarak tanımlanmaktadır. Bu insan merkezli toplumun amacı, siber alanı fiziksel alan ile bütünleştirmek ve böylece dengeleyici bir sistem aracılığıyla toplumsal sorunların ortaya çıkmasını önlemektir. Bu toplumla birlikte, toplumun her üyesinin bir diğerine saygı duyduğu ve bir lider olma potansiyelinin olduğu eğlenceli ve etkinlik bir insanlık düzeyine ulaşmak planlanmaktadır. Bunun gerçekleşebilmesi amacıyla, büyük miktarlardaki veriler, siber ortamlardaki kullanıcılardan fiziksel alanlarına dönük olarak toplanmakta ve daha sonra yapay zekâ yoluyla analiz edilmektedir ve bu analiz sonuçları kullanıcıların fiziksel alanlarında çok çeşitli amaçlarla uygulamaya geçirilecek eylemler için dikkate alınmaktadır. Bu durum, özellikle yapay zekâ kullanan şirketlerin diyalojik iletişim ilkeleri bağlamında Instagram’da hedef kitleleri ile nasıl iletişim kurduğu sorusunu gündeme getirmektedir. Bu bağlamda, bu çalışma Forbes listesinde ilk onda yer alan yapay zekâ şirketlerinin Instagram sayfalarını Kent ve Taylor’ın (1998) geliştirdiği diyalojik iletişim ilkelerini kullanarak içerik analizi ile incelemektedir. Bu inceleme yoluyla çalışma şirketlerin genel eğilimlerine yönelik bilgiler sunmaktadır.
Society 5.0 is described as a society which determines and meets the needs of a society changing with the development of Industry 4.0. The objective of this human-centered society is to integrate the cyber space with the physical one, and to hinder the emergence of social problems via a balancing system. With this society, it is planned to reach an entertaining and active level of humanity, in which each member of the society has respect for each other and has the potential to become a leader. In order to make this happen, big amounts of data are collected from the users on cyber space regarding their physical space, and later analyzed through artificial intelligence (AI), and the analysis results are taken into account for actions to be taken in various way in the physical space of these users. This prompts the question of how the AI-using companies communicate with their target audience on Instagram with regard to dialogic communication principles. Accordingly, this study content-analyses the Instagram pages of the top ten companies using AI technology listed by Forbes, utilizing the dialogic communication principles by Kent and Taylor (1998). This study provides information regarding the general trends of companies.