Eğitim Bilgileri
2004 - 2010
2004 - 2010Doktora
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye
2001 - 2004
2001 - 2004Yüksek Lisans
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Lisans
Selçuk Üniversitesi, Karaman İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Kaynak temelli teori bağlamında üretim ve pazarlama stratejilerinin işletme performansı üzerine etkisi: Türkiye'de faaliyet gösteren yabancı sermayeli şirketlerde bir uygulama
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme
2004
2004Yüksek Lisans
Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) uygulamalarının işletme performansına etkileri ve konaklama işletmelerinde CRM uygulamaları
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Üretim Yönetimi
Turizm ve Otel İşletmeciliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Serik İşletme Fakültesi, Turizm İşletmeciliği
2018 - 2019
2018 - 2019Yrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Serik İşletme Fakültesi, Turizm İşletmeciliği
2017 - 2018
2017 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Selçuk Üniversitesi, Beyşehir Ali Akkanat Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği
2011 - 2018
2011 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Selçuk Üniversitesi, Beyşehir Ali Akkanat İşletme Fakültesi, İşletme
2008 - 2011
2008 - 2011Öğretim Görevlisi
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Ermenek Meslek Yüksekokulu, İşletme
2001 - 2008
2001 - 2008Araştırma Görevlisi
Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme
Yönetimsel Görevler
2020 - 2024
2020 - 2024Dekan Yardımcısı
Akdeniz Üniversitesi, Serik İşletme Fakültesi, Turizm İşletmeciliği
2019 - 2021
2019 - 2021Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Serik İşletme Fakültesi, Turizm İşletmeciliği
2018 - 2021
2018 - 2021Bölüm Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Serik İşletme Fakültesi, Turizm İşletmeciliği
2015 - 2017
2015 - 2017Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Selçuk Üniversitesi, Ali Akkanat İşletme Fakültesi, İşletme
2014 - 2017
2014 - 2017Bölüm Başkanı
Selçuk Üniversitesi, Ali Akkanat İşletme Fakültesi, İşletme
2012 - 2017
2012 - 2017Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Selçuk Üniversitesi, Ali Akkanat İşletme Fakültesi, İşletme
2012 - 2017
2012 - 2017Dekan Yardımcısı
Selçuk Üniversitesi, Ali Akkanat İşletme Fakültesi, İşletme
2012 - 2017
2012 - 2017Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Selçuk Üniversitesi, Ali Akkanat İşletme Fakültesi, İşletme
2009 - 2011
2009 - 2011MYO Müdür Yardımcısı
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi, Ermenek Meslek Yüksekokulu, İşletme Yönetimi
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
STRATEJİK REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ SAĞLAMADA İNOVASYON STRATEJİLERİ: HAVACILIK SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA
Özilhan Özbey D. (Danışman)
A.Gülden(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
KENT İMAJI OLUŞUMUNA ETKİ EDEN UNSURLARIN KENTİN MARKALAŞMASI SÜRECİNDEKİ ROLÜ: KONYA İLİ ÖRNEĞİ
ÖZİLHAN ÖZBEY D.
H.HALİL(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024How Does Digital Transformation Moderate Green Culture, Job Satisfaction, and Competitive Advantage in Sustainable Hotels?
Coşkun Değirmen G., Özilhan Özbey D., Şardağı E.
SUSTAINABILITY , cilt.16, sa.18, ss.1-28, 2024 (SSCI)
2024
2024How Does Environmental Education Moderate Local People’s Commitment to the Environment and Intention to Support Tourism Development?
Ozbey D. O., Coşkun Değirmen G., Guven Y., Gözen E., Hicyakmazer C. T., Yalız Solmaz D., et al.
Sustainability (Switzerland) , cilt.16, sa.13, 2024 (SCI-Expanded)
2024
2024Employer Brand Attractiveness and Organizational Commitment: The Moderating Role of Organizational Support
Onur N., Yetim A. Ç., Güven Y., Gozen E., Ozbey D. O., Degirmen G.
SUSTAINABILITY , cilt.16, sa.13, ss.1-23, 2024 (SCI-Expanded)
2024
2024Green Core Competencies, Green Process Innovation, and Firm Performance: The Moderating Role of Sustainability Consciousness, a Mixed Method Study on Golf Hotels
ÖZİLHAN ÖZBEY D., COŞKUN DEĞİRMEN G., Berk O. N., ŞARDAĞI E., Celep E., Koc D., et al.
Sustainability (Switzerland) , cilt.16, sa.10, 2024 (SCI-Expanded)
2011
2011Manufacturing and business performance in small and medium sized enterprises of the textile and automotive supply industry
Gules H. K., Turkmen M., Ozilhan D.
IKTISAT ISLETME VE FINANS , cilt.26, sa.304, ss.79-112, 2011 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Akdeniz Üniversitesi Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı Lisansüstü Tezlerinin Bibliyometrik Analizi
ÇELİK ÇAYLAK P., ÖZİLHAN ÖZBEY D.
Journal of Tourism Intelligence and Smartness , cilt.6, sa.3, ss.242-252, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023The Content Analysis of the Post-graduate Theses Related with Competition in Civil Aviation
EKŞİLİ N., Soyugüzel A. G., ÖZİLHAN ÖZBEY D.
International Journal of Business and Economic Studies , ss.152-165, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Olan Biteni Kaçırma Korkusu (FoMO) Konusunda Yapılmış Lisansüstü Tezlerin İçerik Analizi Yöntemi ile Değerlendirilmesi
Kaya C., ÖZİLHAN ÖZBEY D.
Journal of Tourism Intelligence and Smartness , cilt.5, sa.1, ss.61-70, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
2020Do The Strategic Innovative Organizations Reduce Social Loafing Behaviors?
ÖZİLHAN ÖZBEY D., GÖKÇEN KAPUSUZ A.
INDEPENDENT JOURNAL OF MANAGEMENT AND PRODUCTION , cilt.11, sa.6, 2020 (ESCI)
2017
2017Assessing the Effect of Innovative Performance on Firm Performance: The Case of Footwear Industry
GELMEZ E., ÖZTÜRK M., ÖZİLHAN ÖZBEY D.
International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences , cilt.7, sa.7, ss.22-28, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016A RESEARCH TO DETERMINE THE EFFECTS OF INNOVATION STRATEGIES AND INNOVATIVE PERFORMANCE ON FIRM PERFORMANCE
GELMEZ E., ÖZİLHAN ÖZBEY D., ÖZTÜRK M.
The Macrotheme Review , cilt.5, sa.5, ss.129-136, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015KENT MARKA İMAJI OLUŞUMUNDA ETKİLİ UNSURLARIN ÖNEM VE YETERLİLİK DERECELERİNİN KONYA AÇISINDAN İNCELENMESİ
ÖZİLHAN ÖZBEY D., HACI HALİL B.
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH , cilt.8, sa.39, ss.923-932, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015THE PLACE AND SIGNIFICANCE OF WORKING STAFF IN PERCEIVED INSIDER STATUS
GÖK S. G., ÖZİLHAN ÖZBEY D.
JOURNAL OF UFUK UNIVERSITY INSTITUTE OF SOCIAL SCIENCES , cilt.4, sa.7, ss.59-67, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015A RESEARCH ON DETERMINING THE RELATIONSHIP BETWEEN LEARNING ORIENTATION AND FIRM INNOVATIVENESS
ÖZİLHAN ÖZBEY D., GELMEZ E.
THE MACROTHEME REVIEW , cilt.4, sa.5, ss.138-147, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015EXPLORING THE RELATIONSHIP BETWEEN INNOVATION STRATEGIES AND ORGANIZATIONAL PERFORMANCE A FIELD STUDY IN AUTOMOTIVE INDUSTRY
ÖZİLHAN ÖZBEY D., FINDIK M., GELMEZ E.
The Macrotheme Review , cilt.4, sa.8, ss.1-9, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015A STUDY TO DETERMINE THE INFLUENCE OF INNOVATION AND MARKET ORIENTATION ON BUSINESS PERFORMANCE
GELMEZ E., ÖZİLHAN ÖZBEY D., ADA Ş.
The Macrotheme Review , cilt.4, sa.6, ss.244-253, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015A STUDY ABOUT THE ROLE OF THE ELEMENTS OF CITY BRAND IMAGE IN CITY BRANDING PROCESS THE EXAMPLE OF KONYA
ÖZİLHAN ÖZBEY D., BAŞER H. H.
The Macrotheme Review , cilt.4, sa.7, ss.179-190, 2015 (Hakemli Dergi)
2010
2010Müşteri İlişkileri Yönetimi (MİY) Uygulamalarının İşletme Performansına Etkileri
ÖZİLHAN ÖZBEY D.
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi , cilt.1, sa.1, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010KAYNAK TEMELLİ TEORİ BAĞLAMINDA ÜRETİM VE PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN İŞLETME PERFORMANSI ÜZERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
GULES H. K., ÖZİLHAN ÖZBEY D.
Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi , cilt.10, sa.19, ss.477-490, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009Pazarlamanın Postmodern Yönelimi ve Küreselleşme Ekseninde İşletme Yapılarındaki Dönüşüm
ZERENLER M., ÖZİLHAN ÖZBEY D., AKGÖBEK İ.
Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi , cilt.12, ss.391-408, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
0
0Dıgıtal Based Innovatıveness And Costumer Experiences On Tourism Marketing
ÖZİLHAN ÖZBEY D., ÇELİK P., YAĞMUR A.
8th International Conference Of Strategic Reserch On Scientific Studies And Education, Antalya, Türkiye
2018
2018The Mediatıng Role Of Social Capital On The Link Between Tourizm And Sustaınable Urban Development : A Research ın Antalya cıty Turkey
YAĞMUR A., ÖZİLHAN ÖZBEY D., ÇELİK P.
9th International Conferance Of strategic Research On Scientific Studies And Education, Antalya, Türkiye, 19 - 21 Kasım 2018, ss.122
2018
2018The Mediating Role of Social Capital on the Link between Tourism and Sustainable Urban Development: A Research in Antalya City, Turkey
YAĞMUR A., ÇELİK P., ÖZİLHAN ÖZBEY D.
9th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education (9th ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2018
2018
2018THE RELATIONSHIP BETWEEN INDUSTRY 4.0 AND TOURISM: DIGITAL BASED INNOVATIVENESS ON THE HOTEL BUSINESSES
ÇELİK P., ÖZİLHAN ÖZBEY D.
9th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education (9th ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2018
2018
2018DIGITAL BASED INNOVATIVENESS AND COSTUMER EXPERIENCES ON TOURISM MARKETING
ÖZİLHAN ÖZBEY D., ÇELİK P., YAĞMUR A.
8th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education 2018, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2018
2018
2018THE EFFECTS OF GREEN TOURISM PRACTICES IN ECO-FRIENDLY HOTELS ON PURCHASING BEHAVIOURS OF CONSUMERS
ÖZİLHAN ÖZBEY D., ÇELİK P., YAĞMUR A.
8th International Conference of Strategic Research on Scientific Studies and Education 2018, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2018
2018
2018WEDDING TOURISM: AN ECONOMIC PERSPECTIVE ON THE INDIAN WEDDING MARKET IN ANTALYA DESTINATION
ÖZİLHAN ÖZBEY D., ÇELİK P., YAĞMUR A.
Innovation and Global Issues in Social Sciences III, Antalya, Türkiye, 26 - 29 Nisan 2018, ss.772-780
2018
2018Dıgıtal Based Innovatıveness And Costumer Experiences On Tourism Marketing
Özilhan Özbey D., Çelik Çaylak P., Yağmur A.
8th International Conference Of Strategic Reserch On Scientific Studies And Education, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2018
2017
2017THE ROLE OF ADVERTISING IN TERMS OF CONSUMER BEHAVIOR: A STUDY OF CONSUMER ATTITUDES TOWARD SHAMPOO ADVERTISEMENTS OF SHOPPING CENTER CUSTOMERS
ÖZİLHAN ÖZBEY D., UYSAL A.
7th International Conference of Strategic Research on Social Science and Education(ICoSReSSE), Antalya, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2017
2017
2017Yükseköğretimde Hizmet Kalitesinin Servqual Yöntemiyle Ölçülmesi: Selçuk Üniversitesi Örneği
ÖZİLHAN ÖZBEY D., GELMEZ E., BERK O. N.
2. Uluslararası Sosyal Bilimler Sempozyumu, Alanya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.1165-1176
2016
2016THE MEDIATING ROLE OF ORGANIZATIONAL COMMITMENT ON EFFECTSOF EMOTIONAL LABOR AND JOB SATISFACTION A FIELD STUDY INFINANCIAL SERVICES SECTOR
ÖZTÜRK M., ÖZİLHAN ÖZBEY D., GELMEZ E.
1 st INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, ss.2817-2821
2016
2016AN APPLICATION FOR DETERMINING ENTREPRENEURIALTENDENCIES THE CASE OF SELCUK UNIVERSITY
ÖZİLHAN ÖZBEY D., GELMEZ E., ERGÜN Z.
1 st INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, ss.2700-2707
2015
2015YENİLİK VE PAZAR YÖNLÜLÜK İLE İŞLETME PERFORMANSI İLİŞKİSİ KONAKLAMA İŞLETMELERİ ÜZERİNE BİR İNCELEME
ÇAĞLIYAN V., ÖZİLHAN ÖZBEY D., GELMEZ E., GÖRAL R.
ULUSLARARASI KATILIMLI 15. ÜRETİM ARAŞTIRMALARI SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 14 - 16 Ekim 2015, ss.867-874
2014
2014A REGIONAL ANALYSIS OF INTER AND INTRAORGANIZATIONAL KNOWLEDGE SHARING
ÖZİLHAN ÖZBEY D., GELMEZ E., KARTAL M.
12TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON KNOWLEDGE, ECONOMY AND MANAGEMENT, Antalya, Türkiye, 27 - 30 Kasım 2014, ss.917-927
2014
2014A RESEARCH TO DETERMINE THE RELATIONSHIP BETWEEN EMOTIONAL LABOR AND BURNOUT
ÖZİLHAN ÖZBEY D., GELMEZ E.
14TH EBES CONFERENCE BARCELONA, Barcelona, İspanya, 23 - 25 Ekim 2014, ss.2551-2557
2013
2013The Effect of Employee Relationships and Knowledge Sharing on Employees' Performance: An Empirical Research on Service Industry
Kuzu O. H., Ozilhan D.
2nd World Conference on Business, Economics and Management (BEM), Antalya, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2013, cilt.109, ss.1370-1374
2013
2013An innovative Approach to Costomer Centric Marketing Collaborating on the Social Media
ÖZİLHAN ÖZBEY D., KUZU Ö. H.
The Clute Institute International Academic Conference, Paris, Fransa, 9 - 11 Haziran 2013, ss.189-194
Kitap & Kitap Bölümleri
2023
2023Sağlık Turizminde Hastane Web Sitelerinin Kurumsal Tanıtım Amaçlı Kullanımı: Antalya Üzerine Bir Araştırma
USLU M., ÖZİLHAN ÖZBEY D., COŞKUN DEĞİRMEN G.
Turizm ve Destinasyon Araştırmaları-III, Onur Çelen, Aydın Ünal, Editör, Paradigma Yayınevi, Çanakkale, ss.165-184, 2023
2023
2023Sağlık Turizminde Hastane Web Sitelerinin Kurumsal Tanıtım Amaçlı Kullanımı: Antalya Üzerine Bir Araştırma
Uslu M., ÖZİLHAN ÖZBEY D., COŞKUN DEĞİRMEN G.
Turizm ve Destinasyon Araştırmaları-III, Onur Çelen, Aydın Ünal, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.93-114, 2023
2023
2023Gastronomi Turistlerinin e-Şikayet Davranışları: Tripadvisor Yorumlarının İçerik Analizi
Başar Değer M., ÖZİLHAN ÖZBEY D.
Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Uluslararası Araştırma ve Değerlendirmeler-I, Hakan Altıntaş, Mustafa Mete, Neslihan Bolat Bozaslan, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.431-444, 2023
2022
2022COVİD-19 SONRASI DEĞİŞEN TATİL SATIN ALMA DAVRANIŞININ KARAVAN TURİZMİ EKSENİNDE İNCELENMESİ: KARAVAN TURİZMİ HABERLERİNİN İÇERİK ANALİZİ
Dalmaz O., Özilhan Özbey D., Çelik Çaylak P.
Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Uluslar arası Araştırmalar-III, İrfan Yıldız,Salih Batal, Editör, Serüven Yayınevi, İzmir, ss.83-99, 2022
2022
2022TURİZM SEKTÖRÜNDE MARKA OTELLER VE MARKALAŞMA SÜREÇLERİ
Özilhan Özbey D., Başer H. H.
TURİZM SEKTÖRÜNDE MARKALAŞMA, ANALİZLER, SORUNLAR, ÇÖZÜMLER, PROF.DR.METE SEZGİN,ABDULLAH KÖSEOĞLU, Editör, Eğitim Yayınları, Konya, ss.195-211, 2022
2021
2021Kent Markalaşması (City Branding) Kent Marka Kimliği, Markalaşma Süreci ve Dijital Dönüşümde Akıllı Kentler
BAŞER H. H., ÖZİLHAN ÖZBEY D.
Eğitim Yayınevi, Konya, 2021
2021
2021TURİZM SEKTÖRÜNDE DESTİNASYON REKABETİ: ALANYA DESTİNASYONUNU TEKRAR ZİYARET EDEN BİREYLERİN ZİYARET MOTİVASYONLARINI İNCELEMEYE YÖNELIK AMPİRİK BİR ÇALIŞMA
KAYA C., ÖZİLHAN ÖZBEY D.
SOSYAL VE BEŞERÎ BİLİMLERDE ARAŞTIRMA VE DEĞERLENDİRMELER, Oğuz Diker, Yasin Akyıldız, Aytaç Toptaş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.371-394, 2021
2020
2020TURİZM İŞLETMELERİNDE MODERN PAZARLAMA YÖNETİMİ
Özilhan Özbey D. (Editör)
Detay Yayıncılık, Ankara, 2020
2020
2020MULTİDİSİPLİNER PERSPEKTİFTEN TURİZM
Özilhan Özbey D. (Editör)
Detay Yayıncılık, Ankara, 2020
2020
2020Tüketici Satınalma Davranışı
BERK O. N., ÖZİLHAN ÖZBEY D.
Turizm İşletmelerinde Modern Pazarlama Yönetimi Teori Strateji Örnek Olaylar, Özilhan Özbey Derya, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.67-95, 2020
2020
2020AKILLI TURİZM UYGULAMALARININ SANAL GERÇEKLİK VE ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK KAPSAMINDA DEĞERLENDİRİLMESİ
BERK O. N., ÖZİLHAN ÖZBEY D.
Multidisipliner Perspektiften Turizm, Derya Özilhan ÖZBEY, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.279-294, 2020
2018
2018Şarap Turizmi
ÇELİK P., ÖZİLHAN ÖZBEY D.
Turizmde Niş Pazarlar, Ramazan Göral, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.213-234, 2018
2017
2017The Relationship Between Tendency of Using Mobile Shopping Applications and Price Elasticity: an Empirical Research
ÖZİLHAN ÖZBEY D., Berk O. N.
Researches On Science And Art In 21st Century Turkey Volume 2, Prof.Dr.Hasan Arapgirlioğlu, Prof.Dr.Robert L.Elliot, Assoc.Prof.Dr.Edward Turgeon, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.2547-2554, 2017
2016
2016Turizm İşletmelerinde Müşteri İlşkileri Yönetimi
ÖZİLHAN ÖZBEY D.
Turizm Paradigmaları, Erkan Akgöz, Editör, Detay Yayıncılık, Ankara, ss.283-303, 2016
2012
2012YENİLİKÇİLİK KÜLTÜRÜNÜN ÇALIŞANLARIN ÖRGÜTSEL BAĞLILIĞINA ETKİLERİ
ÖZİLHAN ÖZBEY D.
İŞLEMLER YÖNETİMİNDE GÜNCEL YAKLAŞIMLAR SEÇME YAZILAR, ÇAĞLIYAN VURAL, Editör, GAZİ KİTABEVİ, Ankara, ss.293-310, 2012
Ansiklopedide Bölümler
2022
2022