TURİZM SEKTÖRÜNDE MARKALAŞMA, ANALİZLER, SORUNLAR, ÇÖZÜMLER, PROF.DR.METE SEZGİN,ABDULLAH KÖSEOĞLU, Editör, Eğitim Yayınları, Konya, ss.195-211, 2022
Üstün hizmet kalitesi ve markalaşma, turizm sektörünün daha sürdürülebilir, ulusal ve uluslar arası konjonktür karşısında daha az hassas olabilmesi ve istikrarlı bir büyüme trendini yakalayabilmesi için oldukça önemlidir. Bu noktada hem destinasyon markalaşması hem de konaklama işletmelerinde markalaşma etkileşimli; aracı, açıklayıcı ve sentezleyici rol üstlenmektedir.
Alamet-i farika kavramı ile de özdeşleşen marka, bir ürün ya da hizmeti benzerlerinden ayıran her şeyle ilişkilendirilebilir. Kopyalama hızının arttığı, ürün ve hizmetlerin gitgide birbirine benzediği günümüz rekabet koşullarında her işletmenin korkulu rüyası haline gelen emtialaşmadan kurtulmanın en temel yolu rakiplerin sunduklarından farklılaşmak ve bunu özgünleştiren bir markaya sahip olmaktır. Özgün ve güçlü bir marka, tüketici nezdinde duygusal bir bağ oluştururken, işletmeyi de sürekli iyileştirme ve yenilik konusunda motive eder.