SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Türkçe Ders Kitaplarının Metin ve Metin Önü-Sonu Sorularındaki Düşünme Türleri ve Kök Değerler
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.Volume 17 Issue 2, sa.Volume 17 Issue 2, ss.215-232, 2022 (Hakemli Dergi)
OKUL MÜDÜRLERİNİN GÖZÜNDEN “OKUL 2023” PROJESİNİN İNCELENMESİ
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.1, ss.570-584, 2020 (Hakemli Dergi)
8. SINIFLARDA CÜMLE TÜRLERİ KONUSUNUN ÖĞRETİMİNDE BASAMAKLI ÖĞRETİM PROGRAMININ KULLANIMI
Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.29, ss.64-87, 2019 (Hakemli Dergi)
Türkiye’de Toplumdilbilim Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Çeşitli Açılardan İncelenmesi
TURKISH STUDIES
, cilt.14, sa.2, ss.427-440, 2019 (Hakemli Dergi)
Youth Language Variation Arıatıon According to The Levels of Education (Öğrenim Düzeylerine Göre Gençlik Dili Değişkesi)
International Journal of Language Academy
, cilt.5, sa.8, ss.111-126, 2017 (Hakemli Dergi)
Türkçe Öğretmen Adaylarının Gençlik Diline İlişkin Görüşlerinin Toplumdilbilimsel Yaklaşımla İncelenmesi (Investiagation of Turkish Teacher Candidates' Opinions about Youth Language by Sociolinguistics Approach)
International Journal of Language Academy
, cilt.5, sa.1, ss.161-173, 2017 (Hakemli Dergi)
Difficulties encountered by both teachers and students in teaching and learning Turkish as a second language
Educational Research and Reviews
, cilt.10, sa.9, ss.1335-1346, 2015 (Hakemli Dergi)
Avusturya ve Türkiye'de öğretmen Adayı Belirleme Süreci
PEGEM EĞİTİM VE ÖĞRETİM DERGİSİ
, cilt.5, sa.1, ss.113-132, 2015 (Hakemli Dergi)
Göç Yaşamış 6. Sınıf Öğrencileri’nin Noktalama İşaretlerini Uygulama Düzeylerinin Toplumdilbilimi Açısından İncelenmesi.
Mediterranean Journal of Humanities
, cilt.3, sa.1, ss.189-210, 2013 (Hakemli Dergi)
Türkçe Ders Kitaplarındaki Kalıp Sözler ve Öğrencilerin Kalıp Sözleri Kullanma Düzeyleri.
TURKISH STUDIES
, cilt.8, sa.7, ss.217-232, 2013 (Hakemli Dergi)
Almanya’da Okula Alma Uygulamaları ve Kiel Okula Alma Testinin Türkçeye Uyarlanması
İlköğretimonline
, cilt.11, sa.1, ss.1-17, 2012 (Scopus)
Divanü Lügati't Türk'te zaman kavramı: XI. yy.da Türklerde zaman.
AKADEMİK ARAŞTIRMALAR DERGİSİ
, cilt.10, sa.39, ss.141-156, 2009 (Hakemli Dergi)
Yabancı dil öğretimine başlamada en uygun yaşın ne olduğuna ilişkin dilbilimsel yaklaşımlar ve öğretmen görüşleri
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.123-140, 2005 (Hakemli Dergi)
Zweispracherwerb unter Migrationsbedingungen
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, ss.37-55, 2002 (Hakemli Dergi)
Die Sozialisation der türkischen Kinder in Deutschland
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.204-215, 2002 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
TÜRKÇE DERSLERİNDE YARATICI YAZMA ETKİNLİKLERİNİN KULLANIMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
XI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2019, ss.1
TÜRKÇE DERSLERİNDE YARATICI YAZMA ETKİNLİKLERİNİN KULLANIMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
XI. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2019, ss.1
Okul Yöneticilerinin İki Dilli Eğitim Uygulamalarına Yönelik Görüşleri: Fenomonolojik Bir İnceleme
II. Uluslararası Avrupalı Türkler ve İkidillilik Çalışmaları Kongresi (BISET), Köln, Almanya, 10 - 11 Ekim 2019, ss.1
İki Dilli Eğitim Alanında Yapılan Akademik Çalışmalara Ait İçerik Çözümlemesi
II. Uluslararası Avrupalı Türkler ve İkidillilik Çalışmaları Kongresi (BISET ), Köln, Almanya, 10 - 11 Ekim 2019, ss.1
İbradı (Antalya) Yer Adları
III. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi, Kyyiv, Ukrayna, 5 - 06 Ekim 2018
Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılan Ders Kitaplarındaki Dil Bilgisi Öğretimi Yöntemlerinin İncelenmesi
XI. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Ankara, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018
TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ YABANCI DİL ALGILARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
3. International Symposium on Language Education and Teaching, Rome, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, ss.231
Ortaokul veli öğrenci ve öğretmenlerinin Gençlik Diline İlişkin Görüşleri
Uluslararası Türk Dili ve Edebiyatı Bilgi Şöleni, Erzurum, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, sa.1, ss.1
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yabancı Dil Algılarına İlişkin Görüşleri
3. International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.1
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yabancı Dil Algılarına İlişkin Görüşleri
3. International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, cilt.1, sa.1, ss.1
Türkçe Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Gençlik Diline İlişkin Görüşleri
9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Burdur, Türkiye, 6 - 09 Ekim 2016, ss.99
Türkiye de öğrenim gören yabancı öğrencilerin Türkçe öğretimine ilişkin görüşleri
9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi ve Öğretimi Kurultayı, Burdur, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, cilt.1, sa.1, ss.91
Yabancılara Türkçe Öğretimi Kitaplarının Şekil İçerik ve Metin Yönünden İncelenmesi
2. Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu, Münih, Almanya, 19 - 21 Mayıs 2016, cilt..
Yabancılara Türkçe Öğretimi Kitaplarının Şekil İçerik ve Metin Yönünden İncelenmesi
2. Uluslararası Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi Sempozyumu, Münih, Almanya, 19 - 21 Mayıs 2016, cilt..
Leselust vermitteln, aber wie
Lesen im Herkunfssprachenunterrricht Türkisch, Bad Kreuznach, Almanya, 28 Mayıs 2015, cilt.1
Toplumdilbilimsel yaklaşımla Almanyadaki Türk göçmenlerin İkidillilik ve Okul Sorunları
Bildungspolitik und innovative Ansaetze im Himblick auf Migration Multikultralitaet und demographische Entwicklungen in Deutschland und in der Türkei, Antalya, Türkiye, 23 - 25 Ekim 2014, cilt.1, sa.1, ss.1
Avusturya ve Türkiye'de Öğretmen Adayı Belirleme Süreci
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.318
Avusturya ve Türkiye'de Öğretmen Adayı Belirleme Süreci
22. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.318
Göçün İlköğretim 8. sınıf Öğrencilerinin Yazım ve Noktalama Kurallarını Uygulama Düzeylerine Etkisinin Toplumdilbilim Açısından İncelenmesi
I Uluslararası Türkçe Eğitimi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 15 - 16 Aralık 2011, ss.60-68
Almanya’da Öğrenim Gören Türk Kökenli Üniversitelilerin Anadili Ve Erek Dili Düzeyleri.
25. Dilbilim Kurultayı, Adana, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2011, ss.105-114
Türkçenin Almanya’da Öğretimi, bu alana öğretmen yetiştirme, mevcut uygulamalar, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi ve Öğretmenliği Çalıştayı, Muğla, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2010, cilt.1, ss.35-43
Avrupa`da Yapılan Anadili Türkçe Öğretimini Etkileyen Faktörler
IInd Internatıonal Congress of European Turks: Education and Integration, Antwerp, Belçika, 14 - 16 Mayıs 2009, cilt.1
Almanya’da anadili tartışmaları: Yeni bir Paradigma
Yurtdışındaki Türkler: 50. Yılında Göç ve Uyum Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 23 - 28 Mayıs 2008, cilt.1, ss.359-366
Almanya’da ilköğretime hazırbulunuşluk düzey tespit testlerinin Türkiye’de uygulanabilirliği üzerine bir inceleme.
XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, cilt.1, ss.1-5
Almanya’da uygulanan okula alma testlerinin türkiye’de uygulanabilirliği
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, cilt.1, ss.1-5
Dil Bilimi Açısından Zaman ve Dil
V. Uluslar Arası Türk Dili Kurultayı, Ankara, Türkiye, 20 - 24 Eylül 2004, cilt.1
Almanya Ve Türkiye ilköğretim okullarının anadil öğretiminde konuşma ve dinleme becerilerine yaklaşımları.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı., Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, ss.119-120
Almanya'da yaşayan Üçüncü Kuşak Türk Gençlerinin Sosyo-Kültürel Yetileri.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, ss.209-221
Almanya Ve Türkiye ilköğretim okullarının anadil öğretiminde konuşma ve dinleme becerilerine yaklaşımları.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı., Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, ss.119-120
Kitap & Kitap Bölümleri
Türk göçmen öğrencilere verilen anadili dersinin Alman eğitim sistemindeki yeri
Göç ülkeleri olarak Almanya ve Türkiye: Türk işgücü göçünden 60 yıl sonra politikalar ve uygulamalar, Esen Erol, Borowski Damaris, Editör, Siyasal Kitabevi, Ankara, ss.161-173, 2022
Castellio Calvin'e Karşı ya da Vicdanın Zorbalığa İsyanı
Palet Yayınları, Konya, 2019
İlkokul Öğrencilerinin Dil Gelişim Özellikleri
Türkçe Öğretimi, Prof. Dr. Mehmet CANBULAT, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-13, 2019
Die Mehrsprachigkeit im Kontext der aktueller Diskussionen: Der soziolinguistischer Ansatz
Ein Kind - Zwei Sprachen. Bedingungen und Perpektiven der Deutsch-Türkischen Frühkindlichen Bildung am Beispiel Berlin, Esen, E., Editör, Siyasal Kitapevi, Ankara, ss.167-184, 2016
Güncel Tartımalar Bağlamında Çok Dillilik: Toplum Dilbilimsel Yaklaşım
Bir Çocuk - İki Dil, Berlin Örneğinde Türk-Alman Okul Öncesi Eğitim Koşulları ve Fırsatlar, Esen, E., Editör, Siyasal Kitabevi, Ankara, ss.151-166, 2016
Migration in Deutschland-eine Reise ins Ungewisse
Jugend - Migration - Sozisalisation - Bildung, Fischer, C., Athemeliotis, A., Editör, Lıt Verlag, Berlin, ss.134-149, 2009
Multikultralitaet an türkischen Schulen
Ethnische Vielfalt und Mehrsprachigkeit an Schulen, Dirim, İ,Hauenschild, K., Lütje -Klose, B,. Löser, Jessica M., Sievers, I., Editör, Brandes&Apsel, Franfurt Am Main, ss.155-165, 2008
Wir denken deutsch und fühlen Türkisch
İko Verlag Für Interkulturelle Kommunikation, Franfurt Am Main, 2007
Formalisierung und Konzeptualisierung von Zeit im Türkischen und Deutschen
Peter Lang Publishing, Inc., Franfurt Am Main, 2002