Eğitim Bilgileri
2010 - 2016
2010 - 2016Doktora
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İletişim, Türkiye
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye
2001 - 2005
2001 - 2005Lisans
Ege Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Kitle İletişimi ve Araçları
Halkla İlişkiler
Akademik Unvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Böl.
2016 - 2019
2016 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İnsan Kaynakları Yönetimi
2010 - 2016
2010 - 2016Araştırma Görevlisi
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Böl.
2005 - 2010
2005 - 2010Okutman
Akdeniz Üniversitesi, Elmalı Meslek Yüksekokulu, İngilizce Okutmanı
Yönetimsel Görevler
2019 - 2020
2019 - 2020Dekan Yardımcısı
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi
2016 - 2019
2016 - 2019Bölüm Başkanı
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İnsan Kaynakları Yönetimi
2016 - 2018
2016 - 2018Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Kültürlerarası iletişim bağlamında sağlık iletişimi: Antalya ilindeki göçmenlere yönelik bir araştırma
Gök Demir Z. (Danışman)
Z.ÖZTAŞ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
SİYASAL İLETİŞİM ARACI OLARAK SOSYAL MEDYA: DAĞLIK KARABAĞ SAVAŞINDA İ. H. ALİYEV VE N. V. PAŞİNYAN'IN TWİTTER KULLANIMI
Gök Demir Z. (Danışman)
M.PIRNAZAROV(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. The interplay between progressivism and logical fallacy: implications for climate change communications
Demir M. Ö., Gök Demir Z., Erendağ Sümer F., Karakaya Ç., Aydoğan H., Arslan B.
ENVIRONMENTAL RESEARCH COMMUNICATIONS
, cilt.7, ss.1-13, 2025 (SCI-Expanded)
2024
20242. Global warming communicative actions of publics in Türkiye: Utilizing fuzzy rule based system
Demir M. Ö., Gök Demir Z., KARAKAYA Ç., Erendağ Sümer F.
Heliyon
, cilt.10, sa.15, 2024 (SCI-Expanded)
2024
20243. Circular Economy for Sustainability: A Bibliometric Analysis for the Tourism/Hospitality Field
Şahin E., Yiğitoğlu V., Gök Demir Z., Karakaya Ç., Erendağ Sümer F., Güneri B.
Sustainability (Switzerland)
, cilt.16, sa.15, 2024 (SCI-Expanded)
2024
20244. An examination of immersive journalism by bibliometric analysis from 1999 to 2023
Arık M. A., KARADUMAN M., KARADUMAN S., KARAKAYA Ç., ERENDAĞ SÜMER F., GÖK DEMİR Z.
Heliyon
, cilt.10, sa.14, 2024 (SCI-Expanded)
2024
20245. Women’s Struggle for a Voice in Gaming Culture Among Youth in Türkiye
Demir Z., Sümer F. E., KARAKAYA Ç., Aydın Ş.
SAGE Open
, cilt.14, sa.3, 2024 (SSCI)
2023
20236. Political segmentation based on pictorial preferences on social media
demir M. Ö., Simonetti B., GÖK DEMİR Z.
Quality and Quantity
, cilt.57, ss.367-381, 2023 (SCI-Expanded)
2023
20237. Decision Tree Analysis of Sustainable and Ethical Food Preferences of Undergraduate Students of Gastronomy and Culinary Arts
Gök Demir Z., Şahin E.
SUSTAINABILITY , cilt.15, sa.4, ss.1-13, 2023 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
20211. Is Communication A Receipt For Doctors? The Relationship Between Communication Competence And Trust: A Research On Breast Patients
KARAKAYA Ç., ERENDAĞ SÜMER F., GÖK DEMİR Z., DURMAZ E.
TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES
, cilt.0, sa.37, ss.92-108, 2021 (ESCI)
2020
20202. Gamification Characteristics' Effects On Brand Loyalty
demir m. ö., GÖK DEMİR Z.
JOURNAL OF YASAR UNİVERSİTY , cilt.15, sa.58, ss.270-287, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20203. A Bibliometric Analysis of Public Relations Models
GÖK DEMİR Z., ERENDAĞ SÜMER F., KARAKAYA Ç.
CONNECTIST-ISTANBUL UNIVERSITY JOURNAL OF COMMUNICATION SCIENCES
, sa.58, ss.105-132, 2020 (ESCI)
2019
20194. Consumer switching behavior in banking industry: Can consumer base be purchased, or earned?
DEMİR M. Ö., GÖK DEMİR Z.
Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20185. Sosyal Medya Üzerinden Kriz Yönetimi: Krize Yanıt Verme Stratejileri Üzerine Bir Araştırma
gök demir z., KARAKAYA Ç., ERENDAĞ SÜMER F.
Akdeniz iletişim , sa.30, ss.410-428, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20186. An Evaluation on Public Relations Profession through Online Job Advertisements
KARAKAYA Ç., ERENDAĞ SÜMER F., gök demir z.
Akdeniz iletişim , sa.29, ss.104-118, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20187. KAMULARIN DURUMSAL KURAMI BAĞLAMINDA STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLERDE KAMU SEGMENTLERİ: TÜRKİYE’DEKİ AKTİF, UYANMIŞ VE GİZLİ KAMULARIN PROFİLİ
GÖK DEMİR Z., KARAKAYA Ç.
e-gifder , cilt.6, sa.2, ss.1073-1105, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
20178. The Effect Of Image Repair Strategies On Corporate Reputation, Trust And Behavioral Intentions
ERENDAĞ SÜMER F., GÖK DEMİR Z., KARAKAYA Ç.
Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi , cilt.7, sa.3, ss.519-527, 2017 (Hakemli Dergi)
2013
20139. The uses and Gratifications Approach of Tv Series Watchers in Turkey
DEMİR M. Ö., GÖK DEMİR Z.
Akademik Bakış Dergisi , 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201110. European Journalism Education
GÖK DEMİR Z.
Akdeniz İletişim , sa.15, ss.168-173, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201011. Reaktif Halkla İlişkiler Stratejisi Olarak Örgütsel Söylemler Üzerinden Krizde İmaj Düzeltme Stratejileri: Burger King
KARAKAYA Ç., GÖK DEMİR Z.
Akdeniz İletişim , sa.14, ss.1-22, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201012. ÇERÇEVELEMENİN KARAR VERME SÜRECİNE ETKİSİ
GÖK DEMİR Z.
Akdeniz İletişim , sa.13, ss.161-180, 2010 (Hakemli Dergi)
2008
200813. Merkez ve Taşra Birimleri Olan Kurumlarda Kurumsal Marka Kişiliği Algı Farklılıkları: Akdeniz Üniversitesi Kurumsal Marka Kişiliği Üzerine Bir Araştırma
GÖK DEMİR Z.
Akdeniz İletişim , cilt.9, ss.34-74, 2008 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
20231. Researching the Skills and Competencies of Employees in The Horeca Sector
Gök Demir Z.
7th International Conference on Advanced Research in Social Sciences and Humanities, Vienna, Avusturya, 16 - 18 Haziran 2023, ss.1, (Özet Bildiri)
2021
20212. Bullying in The Context of Gender: A Qualitative Research in Turkey
Gök Demir Z., Karakaya Ç., Erendağ Sümer F.
5th International Conference on Research in Humanities &Social Sciences, Berlin, Almanya, 17 - 19 Aralık 2021, ss.239-240, (Özet Bildiri)
2020
20203. Risk Taking Behavior as an Antecedent of Susceptibility to Persuasion Strategies and Brand Loyalty
demir m. ö., GÖK DEMİR Z.
The 2nd Communication in the Digital Age Symposium, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2020, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2020
20204. The Nature of Activism in Turkey
GÖK DEMİR Z.
BledCom 2020 27th International Public Relations Research Symposium, Bled, Slovenya, 03 Temmuz 2020, ss.78-79, (Özet Bildiri)
2019
20195. INDUSTRY 4.0 COMPETENCIES FOR CAREER MANAGEMENT OF MANAGERS: A RESEARCH IN TURKEY, POLAND, ROMANIA, HUNGARY AND SPAIN
GÖK DEMİR Z., DEMİR M. Ö.
XX. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Kiev, Ukrayna, 20 Haziran 2019 - 22 Haziran 2020, (Özet Bildiri)
2018
20186. HALKLA İLİŞKİLER MESLEĞİ ÜZERİNE BİR DEĞERLENDİRME: ONLİNE İŞ İLANLARI NE DİYOR?
KARAKAYA Ç., ERENDAĞ SÜMER F., GÖK DEMİR Z.
3rd International Media Studies Symposium, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
20187. Communication Skills Required by Industry 4.0 for Career Management of Graduates: A Research in Turkey, Poland, Romania, Hungary and Spain
GÖK DEMİR Z., DEMİR M. Ö.
INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON COMMUNICATION IN THE DIGITAL AGE CIDA 2018, Mersin, Türkiye, 18 - 19 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20188. Kurumsal İtibar Kavramı ve Ölçümlenmesi Üzerine Bir Değerlendirme
GÖK DEMİR Z.
1. Uluslararası Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kongresi, Antalya, Türkiye, 12 - 13 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
20189. How the Change of Corporate Brand Name Affects Corporate Brand Personality
GÖK DEMİR Z., DEMİR M. Ö.
16th International Symposium Communication in the Millennium, 25 - 28 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
201810. CORPORATE BRAND PERSONALITY IN UNIVERSITIES
GÖK DEMİR Z.
XV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Aydın Kuşadası, Türkiye, 1 - 03 Şubat 2018, (Özet Bildiri)
2017
201711. The Analysis of the Situational Theory of Publics in Turkey in the Context of Culture
GÖK DEMİR Z.
24th International PublicRelations Research Symposium BledCom2017, Bed, Slovenya, 30 Haziran - 01 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2015
201512. Segmentation of Publics in Strategic Public Relations
GÖK DEMİR Z.
VII European Conference on Social and Behavioral Sciences, Bükreş, Romanya, 11 - 13 Haziran 2015, (Özet Bildiri)
2013
201313. Kamuların Durumsal Kuramı Çerçevesinde Stratejik Halkla İlişkilerde Kamu Segmentasyonu
GÖK DEMİR Z.
1st International Symposium on Media Studies, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Kasım 2013, ss.349-357, (Tam Metin Bildiri)
2012
201214. THE POWER OF PUBLICS IN STRATEGIC PUBLIC RELATIONS: THE EFFECT OF SOCIAL MEDIA ON FORMATION OF PUBLICS
KARAKAYA Ç., GÖK DEMİR Z.
EUPRERA Congress, İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Eylül 2012, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. A comparative analysis of creative advertising strategies of hotels in Cyprus, Macedonia, Poland, Spain, and Türkiye
Aydoğan H., Gök Demir Z.
HoReCa4VET for sustainable development , Katarzyna Sławińska, Editör, Stowarzyszenie na Rzecz Innowacji i Edukacji, Radom, ss.73-88, 2023
2023
20232. A systematic analysis of hotel management and advertising literaturę
Gök Demir Z., Aydoğan H.
HoReCa4VET for sustainable development , Katarzyna Sławińska, Editör, Stowarzyszenie na Rzecz Innowacji i Edukacji, Radom, ss.89-111, 2023
2021
20213. APPLYING THE SITUATIONAL THEORY OF PROBLEMSOLVING IN COVID 19: A COMPARATIVE ANALYSIS OF TURKEY AND SIERRA LEONE
GÖK DEMİR Z., Conteh B.
Covid 19 Sürecinde İletişim ve Medya Çalışmaları, Yılmaz, M; Çiftçi, H; Doğar, M, Editör, İksad Publishing, Ankara, ss.257-286, 2021
2021
20214. The Nature of Activism in Turkey
GÖK DEMİR Z.
A'dan Z'ye İletişim Çalışmaları 1, Mihalis (Michael) KUYUCU, Hasan Çiftçi, Editör, İksad Publishing House, Ankara, ss.217-239, 2021
2020
20205. GENÇLİK VE GÖNÜLLÜLÜK BAĞLAMINDA SivilAnT®
GÖK DEMİR Z., Bayırlı M.
Adana Nobel Kitabevi, Ankara, 2020
2020
20206. SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA PAYDAŞ İLİŞKİLERİ SÜRECİNDE GENÇ GÖNÜLLÜLER
GÖK DEMİR Z.
Gençlik ve Gönüllülük Bağlamında SivilAnT, Gök Demir, Z; Bayırlı, M, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.30-50, 2020
2019
20197. INDUSTRY 4.0 COMPETENCIES IN TURKEY FOR CAREER MANAGEMENT
GÖK DEMİR Z., DEMİR M. Ö., ÇELİKER N.
Career Management in the Age of Industry 4.0, Gök Demir, Zuhal ve Demir, Mehmet Özer, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.23-58, 2019
2019
20198. CAREER MANAGEMENT IN THE ERA OF INDUSTRY 4.0
GÖK DEMİR Z., DEMİR M. Ö.
Career Management in the Age of Industry 4.0, Gök Demir, Zuhal ve Demir, Mehmet Özer, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.11-21, 2019
2019
20199. CONCLUSION REMARKS SUGGESTION FOR CAREER PATHS TO INDUSTRY 4.0
GÖK DEMİR Z., DEMİR M. Ö.
Career Management in the Age of Industry 4.0, Gök Demir, Zuhal ve Demir, Mehmet Özer, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.219-233, 2019
2019
201910. BACKGROUND, CONTEXT, AND OUTPUTS OF THE PROJECT
GÖK DEMİR Z., GOICEANU D., ORDONEZ PUIME A., KRISKA JAMBOR J., NAWRAT – WYRAZ D.
CAREER MANAGEMENT IN THE AGE OF INDUSTRY 4.0, Gök Demir, Zuhal ve Demir, Mehmet Özer, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.7-10, 2019
2019
201911. Dijital Hikaye Anlatımı Kullanım Alanları ve Hazırlama Süreci
GÖK DEMİR Z.
Dijitalleşen İletişim, Ayhan Ahmet, Editör, Literatürk, Konya, ss.79-104, 2019
2016
201612. The Role of corporate reputation on trust and behavioral intentions: A study on a private health institution in Turkey
KARAKAYA Ç., gök demir z.
Trust in Communication Management, Okay A., Editör, Peter Lang, Frankfurt, ss.131-156, 2016
2015
201513. Stratejik Halkla İlişkiler ve Uygulamaları
KARAKAYA Ç., ERENDAĞ SÜMER F., gök demir z.
Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2015
2014
201414. Medyada kadın olmak” Kadın medya profesyonellerinin memnuniyet, mobbing ve cam tavan algıları araştırması
GÖK Z.
Tc Başbakanlık Basın Yayın Enformasyon Müdürlüğü Yayınları, Ankara, 2014
2013
201315. The Power of Publics in Strategic Public Relations The Effect of Social Media on Formation of Publics
KARAKAYA Ç., GÖK DEMİR Z.
Researching the Changing Profession of Public Relations, Okay Aydemir, Carayol Valerie, Tench Ralph, Editör, Peter Lang, Berlin, ss.239-254, 2013
2011
201116. Stratejik Halkla İlişkilerin İtici Gücü Eylemcilik
GÖK DEMİR Z.
Halkla İlişkiler'den Stratejik Halkla İlişkiler'e, Karakaya Şatır Çiğdem, Editör, Nobel, Ankara, ss.85-106, 2011
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026TourVet: Sustainable Tourism and Hospitality VET in South Mediterranean Countries
AB Destekli Diğer Projeler
Gök Demir Z.
2020 - 2023
2020 - 2023Market qualifications – a signpost for minimizing competence gaps between education and the labour market in the HoReCa sector
AB Destekli Diğer Projeler
Gök Demir Z. (Yürütücü)
2020 - 2022
2020 - 2022Playing to Eco-build for learning to protect environment
AB Destekli Diğer Projeler
Gök Demir Z. (Yürütücü)
2020 - 2022
2020 - 2022
A videogame to use in schools to promote gender equality
AB Destekli Diğer Projeler
Gök Demir Z. (Yürütücü)
2017 - 2019
2017 - 2019Career Guide and Mobile Application for Employees
Erasmus Projesi
Gök Demir Z. (Yürütücü), Demir M. Ö.
2017 - 2018
2017 - 2018Alanya Alaaddin Keykubat Üniversitesi Kurumsal Marka Kişiliği Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Gök Demir Z. (Yürütücü)
2012 - 2014
2012 - 2014