Eğitim Bilgileri
2008 - 2012
2008 - 2012Doktora
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme-Üretim Yönetimi Ve Pazarlama, Türkiye
2006 - 2008
2006 - 2008Yüksek Lisans-Tezsiz
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme-Üretim Yönetimi Ve Pazarlama, Türkiye
2002 - 2006
2002 - 2006Lisans
Marmara Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
ULUSAL KÜLTÜRÜN ALGILANAN HİZMET KALİTESİ VE ALGILANAN MÜŞTERİ DEĞERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: TURİZM SEKTÖRÜNDE BİR ARAŞTIRMA
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme-Üretim Yönetimi Ve Pazarlama
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Uygulamalı Bilimler Fakültesi, Pazarlama
2013 - 2017
2013 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Ayşe Sak Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Pazarlama
2006 - 2013
2006 - 2013Araştırma Görevlisi
Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, Yönetim Bilişim Sistemleri
Yönetimsel Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Akdeniz Üniversitesi, Ayşe Sak Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Pazarlama
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Evidence of grade inflation in bachelor of business administration degrees in Turkey for the period from 2002 to 2022
Karadağ E., Dörtyol İ. T.
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS , cilt.11, sa.352, ss.1-9, 2024 (AHCI)
2021
2021Do consumers need to smell? Scale development and validation
DÖRTYOL İ. T.
JOURNAL OF SENSORY STUDIES
, cilt.36, sa.2, 2021 (SCI-Expanded)
2014
2014How do international tourists perceive hotel quality? An exploratory study of service quality in Antalya tourism region
DÖRTYOL İ. T., Varinli I., KİTAPCI O.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY HOSPITALITY MANAGEMENT
, cilt.26, sa.3, ss.470-495, 2014 (SSCI)
2013
2013The paths from service quality dimensions to customer loyalty: An application on supermarket customers
KİTAPCI O., Dortyol İ. T., YAMAN Z., GÜLMEZ M.
Management Research Review
, cilt.36, sa.3, ss.239-255, 2013 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Behind my pet's shadow: exploring the motives underlying the tendency of socially excluded consumers to anthropomorphize their pets
Tanrikulu E., DÖRTYOL İ. T.
Qualitative Research Journal
, cilt.24, sa.4, ss.341-357, 2024 (ESCI)
2024
2024A Qualitative Study on the Determination of Balancing Factors in the Relationship between Products, Consumers and Package Schema on the Basis of Balance TheoryP
ALKAN A., DÖRTYOL İ. T., NALBANT M.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , cilt.17, sa.2, ss.457-494, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
2022PAZARLAMA YAZININDA PSİKOLOJİ FENOMENİNİN ANLAŞILMASI ÜZERİNE BİR SİSTEMATİK TARAMA
GÜVEN A., ALKAN A., ÖNCÜL U., MAKUL S., DÖRTYOL İ. T.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
, cilt.15, sa.2, ss.593-644, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Do we always drink the same coffee? The effect of weight and colour on takeaway coffee perception
SAKARYA A., DÖRTYOL İ. T.
YOUNG CONSUMERS
, cilt.23, sa.1, ss.72-89, 2022 (ESCI)
2020
2020Tüketim Sosyolojisi’nin Dünü, Bugünü ve Yarını
SAKARYA A., ALKAN A., DÖRTYOL İ. T.
Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar , cilt.4, sa.1, ss.1-12, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Being Jean-Baptiste Grenouille: on the trail of consumers' olfactory perceptions
DÖRTYOL İ. T.
QUALITATIVE RESEARCH JOURNAL
, cilt.20, sa.2, ss.188-204, 2020 (ESCI)
2017
2017Sosyal Pazarlama Literatür İncelemesi: Prensipler ve Teknikler Kapsamında Ele Alınan Temel Konular (1971-2014)
KİTAPCI O., DÖRTYOL İ. T., GÜLMEZ M.
Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar , cilt.1, sa.1/2, ss.23-31, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Exploring the Multi Sensory Based Memorable Tourism Experiences A Study of Adam Eve Hotel in Turkey
GÜZEL F. Ö., DÖRTYOL İ. T.
Journal of Marketing and Consumer Behaviour in Emerging Markets , cilt.2, sa.4, ss.28-34, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Do personality types make consumers exhibit different complaint behaviors?
KİTAPCI O., DÖRTYOL İ. T.
Journal of Marketing and Consumer Behaviour in Emerging Markets , cilt.1, sa.2, ss.2-11, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Misyon ifadeleri üzerinden pazarlama felsefelerinin keşfedilmesi: Capital 500 üzerine bir araştırma
DÖRTYOL İ. T.
ÖNERİ: Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Hakemli Dergisi , cilt.11, sa.44, ss.189-203, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Algılanan Hizmet Kalitesi, Algılanan Müşteri Değeri ve Davranışsal Eğilimler Üzerinde Ulusal Kültür Etkisi: Antalya'da Bir Uygulama
DÖRTYOL İ. T., VARİNLİ İ., KİTAPCI O.
Verimlilik Dergisi , cilt.2014, sa.2, ss.73-111, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
2012Ağızdan Ağıza Çevrimiçi İletişimin Otellerdeki Oda Satışlarına Etkisi Üzerine bir Araştırma
Kitapcı O., Akdoğan C., Taştan S., Dörtyol İ. T.
Doğuş Üniversitesi Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.266-274, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011The Effect Of Astrology On Young Customer Behaviors
Gülmez M., Kitapcı O., Dörtyol İ. T.
Studies in Business and Economics , cilt.6, sa.3, ss.97-109, 2011 (ESCI)
2011
2011"The Effect Of Astrology On Young Customer Behaviors,"
GÜLMEZ M., KİTAPCI O., DÖRTYOL İ. T.
STUDIES IN BUSINESS AND ECONOMICS , cilt.6, sa.3, ss.97-109, 2011 (ESCI)
2010
2010Beyaz Eşya Sektöründe Marka, Kalite Ve Fiyat Değişkenlerinin Farklı Gelir Gruplarındaki Ailelerin Satın Alım Kararları Üzerindeki Etkileri
DÖRTYOL İ. T.
Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , sa.27, ss.123-138, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009The differences in customer complaint behaviour between loyal customers and first comers in the retail banking industry: The case of Turkish customers
Kitapci O., Dortyol İ. T.
Management Research News
, cilt.32, sa.10, ss.932-941, 2009 (Scopus)
2009
2009Perakendecilik Sektöründe İş Gören (Çalışan) Tatminini Etkileyen Faktörler ve Bir Araştırma
GÜLMEZ M., DÖRTYOL İ. T.
CELAL BAYAR ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.7, sa.2, ss.27-44, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009“Perakendecilik Sektöründe İşgören (Çalışan) Tatminini Etkileyen Faktörler ve Bir Uygulama
GÜLMEZ M., DÖRTYOL İ. T.
Celal Bayar Üni. Sosyal Bilimler Dergisi, , sa.2, ss.27-44, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009Tüketici Satın Alma Karar Sürecinde Aile Bireylerinin Etkisi: Kadını Değişen Rolü, Sivas İlinde Bir Uygulama
KİTAPCI O., DÖRTYOL İ. T.
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.331-348, 2009 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
2019Denge Kuramı Perspektifinden Paket Şematiği, Ürün ve Tüketici Arasındaki İlişkide Dengeleyici Unsurların Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma
ALKAN A., DÖRTYOL İ. T.
2nd Business Organization Research Conference, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Dokunsal ve Görsel İşaretler Kapsamında Çoklu Duyu Etkileşimin ve Duyusal Uyumsuzluğun Tat ve Fiyat Algısı Üzerine Etkisi
SAKARYA A., DÖRTYOL İ. T.
Business and Organization Research Conference, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2019, ss.282-284
2016
2016DAHA KİŞİSELLEŞTİRİLMİŞ KARARLAR İNTERAKTİF TÜKETİCİ KARAR YARDIMCILARININ KULLANIMININ TESPİTİ
ÇOŞKUN A., DÖRTYOL İ. T.
21. PAZARLAMA KONGRESİ, Kütahya, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, cilt.2, ss.525-528
2016
2016The Impacts of Decision Making Approaches on Growth and Competitiveness of Hotel Organizations
DÖRTYOL İ. T., MOHAMMED B. W., GÜLMEZ M.
5th World Conference on Business, Economics andManagement, 12 - 14 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015Exploring The Multi Sensory Based Memorable Tourism Experiences: A Search On Adam&Eva Hotel In Turkey
GÜZEL F. Ö., DÖRTYOL İ. T.
Annual Paris Business Research Conference, Paris, Fransa, 13 - 14 Ağustos 2015
2015
2015The Differences and Similarities in the Consumer Complaint Behaviours among Personality Types
KİTAPCI O., DÖRTYOL İ. T.
Annual Paris Business Research Conference, Paris, Fransa, 13 - 14 Ağustos 2015, cilt.-
2015
2015Sosyal Pazarlama Literatür İncelemesi: Prensipler Ve Teknikler Kapsamında Ele Alınan Temel Konular (1971-2014)
KİTAPCI O., DÖRTYOL İ. T., GÜLMEZ M.
20. Ulusal Pazarlama Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 10 - 13 Haziran 2015, cilt.2, ss.479-486
2014
2014The Effects Of Customer Portals On Cargo Operations Efficiency
Uca N., KARAYÜN İ., DÖRTYOL İ. T.
International Logistics and Supply Chain Congress, İstanbul, Türkiye, 30 - 31 Ekim 2014, cilt.-, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013The Impact of Service Quality Dimensions on Patient Satisfaction, Repurchase Intentions and Word-of-Mouth Communication in the Public Healthcare Industry
KİTAPCI O., Akdogan C., Dortyol İ. T.
2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM), Prague, Çek Cumhuriyeti, 13 - 17 Eylül 2013, cilt.148, ss.161-169
2013
2013The Usage of Geographical Information Systems (GIS) in the Marketing Decision Making Process: A Case Study for Determining Supermarket Locations
TÜRK T., KİTAPCI O., DÖRTYOL İ. T.
2nd International Conference on Strategic Innovative Marketing (IC-SIM), Prague, Çek Cumhuriyeti, 13 - 17 Eylül 2013, cilt.148, ss.227-235, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010“Creating Loyalty in Relationship Marketing: A Case Study in Supermarket Loyalty Programs in Turkey”, Venice ITALY-FRANCE. January 21-23 2010.
Kitapcı O., Dörtyol İ., GÜLMEZ M.
9th International Conference Marketing Trends,, Venedik, İtalya, 21 - 23 Haziran 2010, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010The Effects of Technology Usage on Customer Loyalty Creation Process in Medium Sized Hotel Enterprises
KİTAPCI O., DÖRTYOL İ. T.
32nd INFORMS Marketing Science Conference, Almanya, 1 - 04 Haziran 2010, ss.19
2009
2009The Effects of Demographics on the Relationship Between Customer Complaint Behaviour and Customer Exit in Turkish Retail Banking
KİTAPCI O., DÖRTYOL İ. T.
International Conference on Social Sciences organized by Social Sciences Research Society (SoSReS), İzmir, Türkiye, 10 - 11 Eylül 2009, cilt.-, ss.193-206
2009
2009Perakendecilik Sektöründe İş Gören (Çalışan) Tatminini Etkileyen Faktörler ve Bir Araştırma
GÜLMEZ M., DÖRTYOL İ. T.
8. Anadolu İşletmecilik Kongresi, Manisa, Türkiye, 1 - 04 Nisan 2009, ss.173-178, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2019
2019ULUSLARARASI PAZARLAMA VE SOSYOLOJİ
DÖRTYOL İ. T.
PAZARLAMA VE SOSYOLOJİ, ÜNSALAN, M., Editör, Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, ss.285-330, 2019
2019
2019TÜKETİCİ SİNİZMİ
DÖRTYOL İ. T.
YENİ NESİL PAZARLAMA YAKLAŞIMLARI -VAKA ANALİZLERİ İLE-, AYSUN KAHRAMAN, ESRA GÜVEN, Editör, Gazi Kitabevi, ss.125-142, 2019
2018
2018A Review of Factors Affecting Turkish Consumer Behaviour
DÖRTYOL İ. T., ÇOŞKUN A., KİTAPCI O.
Marketing Management in Turkey (Marketing in Emerging Markets), Öztürkcan, Selcen Yolbulan Okan, Elif, Editör, Emerald Publishing Limited, West Yorkshire, ss.105-139, 2018
2014
2014Ulusal Kültür Perspektifinden Hizmet Kalitesi ve Müşteri Değeri
DÖRTYOL İ. T.
Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2014
2013
2013Açıklamalı Pazarlama Sözlüğü, 2. Basım
GÜLMEZ M., DÖRTYOL İ. T.
Detay Yayıncılık, Ankara, 2013
Diğer Yayınlar
2018
2018ANTALYA FİRMALARINA YÖNELİK ENDÜSTRİ 4.0 DURUM TESPİTİ
KİTAPCI O., SAKARYA M. C., DÖRTYOL İ. T., SEZGİN İ. V., Çelik N., Koçyiğit M., et al.
Diğer, ss.33, 2018
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024
Tek Kullanımlık Plastik Tüketiminin Azaltılmasında Duygu ve Mesaj Çerçevesinin Etkileşimli Etkisi: Duyguların İhmal Edilen Rolü
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
(Proje Sonuç Raporu)
Dörtyol İ. T. (Yürütücü)
2018 - 2021
2018 - 2021KOKU ÖNEMLİ Mİ KOKLAMA DUYUSU İLE İLGİLİ BİLGİNİN SÜREÇLENMESİ KOKLAMA İHTİYACI ÖLÇEĞİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
DÖRTYOL İ. T. (Yürütücü)
2018 - 2021
2018 - 2021Akdeniz Üniversitesi Araştırma Altyapısı Makine - Teçhizat ve Hizmet Envanteri Altyapısının Hazırlanması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
(Proje Özeti)
KİTAPCI O. (Yürütücü), DÖRTYOL İ. T., ERDOĞAN AKTAN H., SAKARYA M. C., GÜDEKLİ İ. A., GÜNAY M., et al.
2019 - 2020
2019 - 2020Dokunsal ve Görsel İşaretler Kapsamında Duyusal Uyumsuzluğun Tat ve Fiyat Algısı Üzerine Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
DÖRTYOL İ. T. (Yürütücü), SAKARYA A.
2018 - 2020
2018 - 2020DENGE KURAMI PERSPEKTİFİNDEN PAKET ŞEMATİĞİ, ÜRÜN VE TÜKETİCİ ARASINDAKİ İLİŞKİDE DENGELEYİCİ UNSURLARIN BELİRLENMESİ ÜZERİNE NİTEL BİR ARAŞTIRMA
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
DÖRTYOL İ. T. (Yürütücü), ALKAN A.
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorWorld Business Institute
Üye
Ödüller
Ağustos 2015
Ağustos 2015Journal Best Paper
World Business Institute
Şubat 2012
Şubat 2012Garanti Bilim Olimpiyatları
Garanti Bankası
Mart 2010
Mart 2010Garanti Bilim Olimpiyatları
Garanti Bankası
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Eylül 2017 - 01 Eylül 2017
01 Eylül 2017 - 01 Eylül 201722. Ulusal Pazarlama Kongresi
Katılımcı
Trabzon-Türkiye
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 201621. Ulusal Pazarlama Kongresi
Katılımcı
Kütahya-Türkiye
01 Ağustos 2015 - 01 Ağustos 2015
01 Ağustos 2015 - 01 Ağustos 2015Annual Paris Business Research Conference
Katılımcı
PARİS-Fransa
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 201520. Ulusal Pazarlama Kongresi
Katılımcı
ESKİŞEHİR-Türkiye
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014International Logistics and Supply Chain Congress
Katılımcı
İSTANBUL-Türkiye
01 Eylül 2013 - 01 Eylül 2013
01 Eylül 2013 - 01 Eylül 2013International Conference on Strategic Innovative Marketing
Katılımcı
Prag-Çek Cumhuriyeti
01 Kasım 2011 - 01 Kasım 2011
01 Kasım 2011 - 01 Kasım 201116. Ulusal Pazarlama Kongresi
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Ekim 2010 - 01 Ekim 2010
01 Ekim 2010 - 01 Ekim 201015. Ulusal Pazarlama Kongresi
Katılımcı
İzmir-Türkiye
01 Haziran 2010 - 01 Haziran 2010
01 Haziran 2010 - 01 Haziran 201032nd INFORMS Marketing Science Conference
Katılımcı
Köln-Almanya
01 Ocak 2010 - 01 Ocak 2010
01 Ocak 2010 - 01 Ocak 20109th International Conference Marketing Trends
Katılımcı
Venedik-İtalya
01 Ekim 2009 - 01 Ekim 2009
01 Ekim 2009 - 01 Ekim 200914. Ulusal Pazarlama Kongresi
Katılımcı
Yozgat-Türkiye
01 Eylül 2009 - 01 Eylül 2009
01 Eylül 2009 - 01 Eylül 2009International Conference on Social Sciences organized by Social Sciences Research Society (SoSReS)
Katılımcı
İzmir-Türkiye
01 Mayıs 2009 - 01 Mayıs 2009
01 Mayıs 2009 - 01 Mayıs 20098. Anadolu İşletmecilik Kongresi
Katılımcı
Manisa-Türkiye
01 Ekim 2008 - 01 Ekim 2008
01 Ekim 2008 - 01 Ekim 200813. Ulusal Pazarlama Kongresi
Katılımcı
Adana-Türkiye
01 Ekim 2008 - 01 Ekim 2008
01 Ekim 2008 - 01 Ekim 2008