Eğitim Bilgileri
2010 - 2015
2010 - 2015Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim, Türkiye
2012 - 2013
2012 - 2013Doktora
University of California, Berkeley, The Graduate School of Education, Graduate Group in Science and Math Education, Amerika Birleşik Devletleri
2007 - 2010
2007 - 2010Yüksek Lisans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Türkiye
2003 - 2007
2003 - 2007Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Alan Bilgilerinin Öğretim Materyali Geliştirme Temelli Mesleki Gelişim Çalışması Bağlamında İncelenmesi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim
2010
2010Yüksek Lisans
Kırsal Bölgelerdeki Matematik Eğitimi Sorunları: Öğretmen ve Öğrenciler Açısından Bir Değerlendirme Çalışması
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorProf. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2019 - 2025
2019 - 2025Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi
2018 - 2019
2018 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2016 - 2018
2016 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2015 - 2016
2015 - 2016Araştırma Görevlisi Dr.
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2009 - 2015
2009 - 2015Araştırma Görevlisi
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
2012 - 2013
2012 - 2013Araştırma Görevlisi
University of California, Berkeley, Graduate School Of Education, Mathematics Education
2009 - 2009
2009 - 2009Araştırma Görevlisi
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim
Yönetimsel Görevler
2018 - 2020
2018 - 2020Enstitü Müdür Yardımcısı
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
Yüksek Lisans Tezi
Yüksek Lisans Danışmanlık
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
Lisans
Lisans
Okul Deneyimi
Öğretmenlik Uygulaması
Topluma Hizmet Uygulamaları
GEOMETRİ
Temel Matematik II
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Özel Öğretim Yöntemleri I
Matematik Öğretimi II
Temel Matematik I
Öğretim Yöntem ve İlkeleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Matematik Öğretimi I
Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri
Yönetilen Tezler
2018
2018Yüksek Lisans
Kırsal bölge ortaokul öğrencilerinin orantısal akıl yürütme stratejilerinin materyal destekli problem çözme sürecinde incelenmesi
Çiftçi Karadağ Ş. K. (Danışman)
B.ÇOMRUK(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Contributions from Türkiye on grade inflation in higher education: educational landscapes before, during, and after COVID-19
Karadağ E., Çiftçi Karadağ Ş. K.
HIGHER EDUCATION , cilt.89, sa.1, ss.1-22, 2025 (SSCI)
2025
2025How did Turkish higher education respond to emergency distance education in the COVID-19 pandemic? Acceptance and use by Turkish academics
Çiftçi Karadağ Ş. K., Karadağ E., Ergin-Kocaturk H.
TECHNOLOGY, PEDAGOGY AND EDUCATIONS , cilt.34, sa.2, ss.1-19, 2025 (SSCI)
2024
2024Between gendered walls: Assessing the impact of single-sex and co-education on student achievement, self-confidence, and communication skills
Çiftçi Karadağ Ş. K., Karadağ E., Cin F.
WOMEN'S STUDIES INTERNATIONAL FORUM , cilt.107, ss.1-12, 2024 (SSCI)
2024
2024Grade inflation effects of capacity expansion in higher education: a longitudinal study in undergraduate teacher education programs from 2003 to 2022
Çiftçi Karadağ Ş. K., Karadağ E.
HUMANITIES & SOCIAL SCIENCES COMMUNICATIONS , cilt.11, ss.1-9, 2024 (SSCI)
2023
2023The effects of parental’s cultural and economic capital and parental support on being an elite scientists
Çiftçi Ş. K., Karadağ E., Ergin-Kocatürk H.
PLOS ONE , cilt.18, sa.7, ss.1-18, 2023 (SCI-Expanded)
2023
2023Why research productivity of some scientists is higher? Effects of social, economic and cultural capital on research productivity
Karadağ E., Çiftçi Ş. K.
HELIYON , cilt.9, sa.8, ss.1-25, 2023 (SCI-Expanded)
2023
2023Acceptance and use of the distance education systems of Turkish medical educators during COVID-19 pandemic: an analysis of contextual factors with the UTAUT2
Çiftçi Ş. K., Gök R., Karadağ E.
BMC MEDICAL EDUCATION , cilt.23, sa.36, ss.1-12, 2023 (SCI-Expanded)
2022
2022Deepening the Effects of the Academic Inbreeding: Its Impact on Individual and Institutional Research Productivity
Karadağ E., Çiftçi Ş. K.
RESEARCH IN HIGHER EDUCATION , cilt.63, ss.1016-1036, 2022 (SSCI)
2019
2019Cognitive Structures of Teachers in Relation to 'Ideal School'
KARADAĞ E., Cin F. M., Ciftci Ş. K.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.44, sa.197, ss.261-274, 2019 (SSCI)
2018
2018What matters for rural teachers and communities? Educational challenges in rural Turkey
ÇİFTÇİ KARADAĞ Ş. K., CİN F. M.
COMPARE-A JOURNAL OF COMPARATIVE AND INTERNATIONAL EDUCATION
, cilt.48, sa.5, ss.686-701, 2018 (SSCI)
2016
2016Map of Scientific Publication in the field of Educational Sciences and Teacher Education in Turkey: A Bibliometric Study
Ciftci S. K., Danisman S., Yalcin M., TOSUNTAŞ Ş. B., Ay Y., Solpuk N., et al.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.16, sa.4, ss.1077-1123, 2016 (SSCI)
2015
2015Effects of Secondary School Students' Perceptions of Mathematics Education Quality on Mathematics Anxiety and Achievement
Ciftci S. K.
EDUCATIONAL SCIENCES-THEORY & PRACTICE
, cilt.15, sa.6, ss.1487-1501, 2015 (SSCI)
2014
2014INSTRUCTION OF STATISTICS VIA COMPUTER-BASED TOOLS: EFFECTS ON STATISTICS' ANXIETY, ATTITUDE, AND ACHIEVEMENT
Ciftci S. K., Karadag E., Akdal P.
JOURNAL OF EDUCATIONAL COMPUTING RESEARCH
, cilt.50, sa.1, ss.119-133, 2014 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023The impact of academicians' cultural and social capital on their individual job performance
Çiftçi Ş. K., Karadağ E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF PRODUCTIVITY AND PERFORMANCE MANAGEMENT , cilt.72, sa.10, ss.3119-3136, 2023 (ESCI)
2023
2023Examination of Primary School Teachers' Field Knowledge on Length Measurement in a Situated Perspective Based Professional Development Study
ÇİFTÇİ Ş. K., GÜVEN AKDENİZ D., AT E.
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.58, sa.58, ss.146-165, 2023 (Hakemli Dergi)
2021
2021Multi-Group Analysis ff the Effects of Coping with Mathematics on Math Anxiety and Achievement
ÇİFTÇİ Ş. K., KARADAĞ E.
Research in Pedagogy , cilt.11, sa.2, ss.340-350, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021COVID-19 Pandemisi Sürecinde Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Kapasiteleri
KARADAĞ E., ÇİFTÇİ Ş. K., GÖK R., SU A., ERGİN H., ÇİFTÇİ Ş. S.
Üniversite Araştırmaları Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.8-22, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020MATEMATiK İNANCI ÖLÇEĞİ: YAPI GEÇERLİĞİ VE GÜVENİRLİK ANALİZLERİ
YILDIZ P., ÇİFTÇİ Ş. K.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.56, ss.121-138, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Preservice Middle School Mathematics Teachers’ Definitions of Algebraic Expression and Equation
YILDIZ P., ATAY A., ÇİFTÇİ Ş. K.
International Journal of Contemporary Educational Research
, cilt.7, sa.2, ss.156-164, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019The Effect of Gender on Algebra Achievement: The Meta-Analysis of Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS
ÇİFTÇİ Ş. K., YILDIZ P.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.617-627, 2019 (Scopus)
2019
2019Mathematics self-efficacy beliefs and sources of self-efficacy: A Descriptive Study with two Elementary School Students
YILDIZ P., ÇİFTÇİ Ş. K., YETKİN ÖZDEMİR İ. E.
International Journal of Progressive Education , cilt.15, sa.3, ss.194-206, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019The Effect of Self-Confidence on Mathematics Achievement: The Meta-Analysis of Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS)
Ciftci S. K., YILDIZ P.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.12, sa.2, ss.683-694, 2019 (ESCI)
2019
2019Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Alan Ölçme Konusundaki Anlamalarının İncelenmesi
ÇİFTÇİ Ş. K., YETKİN ÖZDEMİR İ. E.
Mediterranean Journal of Educational Research , cilt.13, sa.27, ss.24-45, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019The Effect of Mathematics Teacher Candidates’ Locus of Control on Math Anxiety: Structural Equation Modeling
ÇİFTÇİ Ş. K.
European Journal of Education Studies , cilt.5, sa.10, ss.148-161, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Analysis of mathematics teachers' beliefs on mathematics instruction and teaching self-efficiencies within the scope of flow theory
Çiftçi S. K., KARADAĞ E.
Annales Universitates Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Mathematicae Pertinentia
, cilt.11, ss.73-88, 2019 (Scopus)
2017
2017Türkiye’xxde Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Alanındaki Bilimsel Yayınların Atıf Analizleri
KARADAĞ E., YALÇIN M., ÇİFTÇİ Ş. K., DANİŞMAN Ş., SÖLPÜK N., TOSUNTAŞ Ş. B., et al.
Bilgi Dünyası , cilt.18, sa.1, ss.9-28, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017The citation analyses of scientific publications in the field of educational sciences and teacher education in Turkey
KARADAĞ E., YALÇIN M., ÇİFTÇİ Ş. K., DANİŞMAN Ş., SÖLPÜK N., TOSUNTAŞ Ş. B., et al.
Bilgi Dünyası
, cilt.18, sa.1, ss.9-28, 2017 (Scopus)
2017
2017Exploring Classroom Inequalities in a Mathematics Class through a Capabilities-Based Social Justice Framework
ÇİFTÇİ KARADAĞ Ş. K., CİN F. M.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.32, sa.1, ss.228-244, 2017 (ESCI)
2016
2016Scientific Publication Map of Journals Published in the Field of Educational Sciences in Turkey An Analysis Impact Factors of Journals
DANİŞMAN Ş., YALÇIN M., ÇİFTÇİ Ş. K., TOSUNTAŞ Ş. B., SÖLPÜK N., AY Y., et al.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , cilt.22, sa.4, ss.483-506, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016DEVELOPING A MATHEMATICS EDUCATION QUALITY SCALE
Ciftci S. K., Karadag E.
AFRICA EDUCATION REVIEW
, cilt.13, sa.3-4, ss.211-234, 2016 (ESCI)
2016
2016Testing the Mediating Role of Self-Efficacy on the Predictive Effect of Self Esteem on Mathematics Teachers' Professional Motivation with the Use of Structural Equation Modelling
DANİŞMAN Ş., ÇİFTÇİ KARADAĞ Ş. K., TOSUNTAŞ Ş. B., KARADAĞ E.
STUDIES IN PSYCHOLOGY-PSIKOLOJI CALISMALARI DERGISI
, cilt.36, sa.1, ss.21-40, 2016 (ESCI)
2015
2015Ortaokul 7 Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel İfadeleri ve Değişkenleri Yorumlama Sürecinde Yaptıkları Hatalar
AKDAL P., ÇİFTÇİ Ş. K., ŞENGİL AKAR Ş., SEZER E.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.18-31, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Materyal Kullanımına İlişkin Görüşleri
ÇİFTÇİ Ş. K., AKDAL P., BOZKURT E.
Eğitimde Politika Analizi Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.79-89, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeleri ve değişkenleri yorumlama sürecinde yaptıkları hatalar
YILDIZ P., ÇİFTÇİ Ş. K., ŞENGL_AKAR Ş., SEZER E.
. Hacettepe University Graduate School of Educational Sciences The Journal of Educational Research , cilt.1, sa.1, ss.18-31, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Lise Öğretmen Adaylarının Çevre ve Alan Kavramlarına İlişkin Bilgilerinin Belirlenmesi
YENİLMEZ K., ÇİFTÇİ Ş. K.
EĞİTİM VE İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ: TEORİ VE UYGULAMA , cilt.5, sa.10, ss.23-35, 2014 (Hakemli Dergi)
2010
2010Kırsal Bölgelerde Öğrenim Gören Öğrencilerin Matematiğe İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi
ACAT M. B., ÇİFTÇİ Ş. K.
Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori ve Uygulama , cilt.1, sa.2, ss.3-16, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2020
2020Matematiksel Görevlerin Bilişsel Düzeylerindeki Değişimin İncelenmesi: Sınıf İçi Uygulamalar
ÇİFTÇİ Ş. K., ATAY A., yıldız p., GÜVEN AKDENİZ D.
7. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 23 - 24 Ekim 2020
2019
2019Sınıf Öğretmenlerinin Ölçmeye İlişkin Alan Bilgilerinin Gelişiminde Mesleki Gelişim Çalışmasının Rolü
ÇİFTÇİ Ş. K., CAN D.
2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Matematik Öğretmen Adaylarının Cebirsel İfade ve Denklem Kavramlarının Farkına İlişkin Kavrayışları
YILDIZ P., ATAY A., ÇİFTÇİ Ş. K.
18. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019
2019
2019Sınıf Öğretmenlerinin Alan Ölçme Birimlerine İlişkin Anlamalarının İncelenmesi
ÇİFTÇİ Ş. K., ATAY A., YILDIZ P.
18.Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 16 - 20 Ekim 2019
2019
2019Sınıf Öğretmenlerinin Alan Ölçme Konusuna İlişkin Alan Bilgilerinin Durumsal Yaklaşım Temelli Bir Mesleki Gelişim Çalışması Bağlamında İncelenmesi
ÇİFTÇİ Ş. K., YETKİN ÖZDEMİR İ. E., ATAY A., YILDIZ P.
Uluslararası Türk Bilgisayar veMatematik Eğitimi Sempozyumu-4, 26 - 28 Eylül 2019
2019
2019Sınıf Öğretmenlerinin Matematiği Öğretme Bilgilerinin Gelişiminde Uygulama Dökümlerinin Rolü
ÇİFTÇİ Ş. K., YILMAZ N., ŞENGİL AKAR Ş.
VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 19 - 22 Haziran 2019, ss.997-1006
2019
2019Sınıf Öğretmenlerinin Cetvele İlişkin Anlayışlarının İncelenmesi
ÇİFTÇİ Ş. K., ATAY A., YILDIZ P., ŞENGİL AKAR Ş., ÇANKAYA A.
VI. International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019
2019
2019İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Denklem Kavramına İlişkin Tanımları
YILDIZ P., ÇİFTÇİ Ş. K., ATAY A., ŞENGİL AKAR Ş.
VI. International Eurasian Educational Research Congress, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Cebirsel İfade Kavramına İlişkin Tanımları
YILDIZ P., ÇİFTÇİ Ş. K., ATAY A., ŞENGİL AKAR Ş.
28. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 26 - 28 Nisan 2019, ss.694-697, (Özet Bildiri)
2019
2019Sınıf Öğretmenlerinin Alan Ölçme Süreçlerinin İncelenmesi
ŞENGİL AKAR Ş., ATAY A., ÇİFTÇİ Ş. K., YILDIZ P.
28.Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 26 - 28 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2019
2019Farklılaştırma Olarak Matematiksel Modelleme
ŞENGİL AKAR Ş., ÇİFTÇİ Ş. K., YILDIZ P.
16. Eğitimde İyi ÖrneklerKonferansı, 13 Nisan 2019
2017
2017Matematik eğitimi alanında yapılmış lisansüstü tezlerin tematik açıdan incelemesi
ÇİFTÇİ Ş. K., CİN F. M., ÇİFTÇİ Ş. S., KARADAĞ E.
16th International Primary Teacher Education Symposium, 8 - 11 Mayıs 2017
2017
2017PISA ve TIMSS 2015 verileri bağlamında sosyo-ekonomik statünün matematik başarısına etkisi: eğitim kademelerinin moderatörlüğünün test edilmesi
CİN F. M., ÇİFTÇİ Ş. K., ÇİFTÇİ Ş. S., KARADAĞ E.
16th International Primary Teacher Education Symposium, 8 - 11 Mayıs 2017
2017
2017TIMSS ve PISA 2015 Matematik Yeterliğini Etkileyen Faktörlerin Lojistik Regresyon Analiziyle İncelenmesi
ÇİFTÇİ Ş. K., KARADAĞ E.
16th International Primary Teacher Education Symposium, 08 Mayıs 2017, ss.357, (Özet Bildiri)
2017
2017Matematik Eğitimi Alanında Yapılmış Lisansüstü Tezlerin TematikAçıdan İncelemesi
ÇİFTÇİ Ş. K., CİN F. M., ÇİFTÇİ Ş. S., KARADAĞ E.
16th International Primary Teacher Education Symposium, 8 - 11 Mayıs 2017, ss.217
2016
2016İdeal öğrenci öğretmenlerin bilişsel kurguların incelenmesi
KARADAĞ E., ÇİFTÇİ Ş. K., CİN F. M., ÇİFTÇİ S.
15th International Primary Teacher Education Symposium, 11 - 14 Mayıs 2016
2016
2016Cinsiyet eşitliği bağlamında matematik yeterliğini PISA ve TIMSS verileri bağlamında bir lojistik regresyon analizi
ÇİFTÇİ Ş. K., KARADAĞ E., CİN F. M., ÇİFTÇİ Ş. S.
15th International Primary Teacher Education Symposium, 11 - 14 Mayıs 2016, ss.260
2015
2015Türk dünyasında somut olmayan kültürel mirasın matematik öğretiminde kullanılması
ACAT M. B., EV ÇİMEN E., ÇİFTÇİ Ş. K.
I. Uluslararası Türk Dünyası Çocuk Oyun ve Oyuncakları Kurultayı, 14 - 17 Mayıs 2015, ss.239, (Özet Bildiri)
2015
2015An evaluation of the Turkish journals of educational sciences indexed in Social Sciences Citation Index
KARADAĞ E., BEKTAŞ F., ÇİFTÇİ Ş. K., DANİŞMAN Ş., NİHAN S., AY Y., et al.
Global Academic Network International Conferences, Rio de Janeiro, Brezilya, 12 - 14 Şubat 2015
2015
2015The change of knowledge in educational studies in time a research on the citation index
KARADAĞ E., BEKTAŞ F., ÇİFTÇİ Ş. K., DANİŞMAN Ş., NİHAN S., AY Y., et al.
Global Academic Network International Conferences, Rio de Janeiro, Brezilya, 12 - 14 Şubat 2015
2014
2014Factors effecting the mathematical competence: Examining the data obtained from PISA 2012 and TIMSS 2011 using logistic regression analysis
DANİŞMAN Ş., ÇİFTÇİ Ş. K., SÖLPÜK N., KARADAĞ E.
11st Science and Mathematics Education Congress, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
2014
2014Metaphoric perceptions and emotional associations of high school students towards mathematics: A multi-dimensional scaling study
KARADAĞ E., DANİŞMAN Ş., ÇİFTÇİ Ş. K., SÖLPÜK N.
11st Science and Mathematics Education Congress, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014
2014
2014Matematik Yeterliğini Etkileyen Faktörler PISA 2012 ve TIMSS 2011 Verilerinin Lojistik Regresyon Analiziyle İncelenmesi
Danişman Ş., ÇİFTÇİ Ş. K., Sölpük N., KARADAĞ E.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongre, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1146
2014
2014A research related to the publication and citation performances of educational sciences in Turkey
KARADAĞ E., BEKTAŞ F., ÇİFTÇİ Ş. K., DANİŞMAN Ş., SÖLPÜK N., AY Y., et al.
Conf. on Advances In Economics, Social Science and Human Behavior Study, Hong Kong, 1 - 05 Eylül 2014, ss.95-96
2014
2014The examination of the educational researches in Turkey through the social network analysis
KARADAĞ E., BEKTAŞ F., ÇİFTÇİ Ş. K., DANİŞMAN Ş., SÖLPÜK N., AY Y., et al.
Conf. on Advances In Economics, Social Science and Human Behavior Study, 1 - 03 Ağustos 2014
2014
2014Research related to the publication and citation performances of educational sciences in Turkey
KARADAĞ E., BEKTAŞ F., ÇİFTÇİ Ş. K., DANİŞMAN Ş., SÖLPÜK N., AY Y., et al.
Conf. on Advances In Economics, Social Science and Human Behavior Study, 1 - 03 Ağustos 2014
2014
2014The effect of self-esteem on teachers’ professional motivation: testing the mediation role of self-efficacy by structural equation modelling
KARADAĞ E., BEKTAŞ F., ÇİFTÇİ Ş. K., TOSUNTAŞ Ş. B., DANİŞMAN Ş.
3th Curriculum and Instruction Congress, Türkiye, 4 - 08 Mayıs 2014
2013
2013İlköğretim matematik öğretmenlerinin materyal ve materyal kullanımına ilişkin algıları
ÇİFTÇİ Ş. K., AKDAL P., BOZKURT E.
The 5th International Congress of Educational Research, 6 - 09 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2011
2011İlköğretim matematik öğretmen adaylarının kesirler konusunda ilişkin pedagojik alan bilgileri
ŞENGİL AKAR Ş., AKDAL P., ÇİFTÇİ Ş. K.
10. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 21 - 23 Eylül 2011, ss.54-55, (Özet Bildiri)
2011
2011İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifade yazma ve yorumlamada karşılaştırkları zorluklar
SEZER E., ÇİFTÇİ Ş. K., AKDAL P., ŞENGİL AKAR Ş.
The 3rd International Conference on Educational Sciences, 22 - 25 Mayıs 2011, ss.43-44
2010
2010Öğretmen Adaylarının Yalnızlık ve Algılanan Sosyal Destek Düzeyleri
KARADEMİR E., ÇİFTÇİ Ş. K., MUTLU T., AKIN DEMİRCAN Z.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 17 - 18 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
2010
2010Öğretmen adaylarının yanlızlık ve algılanan sosyal destek düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi
KARADEMİR E., ÇİFTÇİ Ş. K., MUTLU SÜRAL T.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2010, ss.330-331
2010
2010Kırsal matematik eğitimin öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
ACAT M. B., ÇİFTÇİ Ş. K.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 16 Eylül 2010 - 18 Eylül 2009, ss.197
2009
2009Kentlerde ve kırsal kesimde öğrenim gören öğrencilerin matematiğe yönelik algılarının belirlenmesi
ÇİFTÇİ Ş. K., ACAT M. B.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.262-263
2009
2009Sınıf öğretmenliği yüksek lisans programına farklı alanlardan kabul edilen öğrencilerin adaptasyon sorunları ve alana katkıları
ÇİFTÇİ Ş. K., DEMİRAY P., GÜNDOĞAN A., TÜRKMEN L.
4. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2009
2008
2008Yerleşik ve taşımalı ilköğretim öğrencilerinin matematik okuryazarlık düzeylerinin karşılaştırılması
ACAT M. B., ÇİFTÇİ Ş. K.
8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 1 - 04 Eylül 2008, ss.272
Kitaplar
2022
2022Mathematics Education in Economic Cooperation Organization Countries: Analysis of TIMSS And PISA Surveys (Cases of Azerbaijan, Iran, Kazakhstan and Turkey)
ÇİFTÇİ Ş. K., KARADAĞ E.
Economic Cooperation Organization Educational Institute:, 2022
2021
2021Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Ülkelerinde Matematik Eğitimi
ÇİFTÇİ Ş. K., KARADAĞ E.
Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Eğitim Enstitüsü Yayınları, 2021
2017
2017The Factors Effecting Student Achievement: Meta-Analysis of Empirical Studies
KARADAĞ E., ÇOĞALTAY N., ÖZEN S., SÖLPÜK N., ÇİFTÇİ Ş. K., YALÇIN M., et al.
Springer, 2017
2017
2017The Effect of Socioeconomic Status on Students’ Achievement
ÇİFTÇİ Ş. K., CİN F. M.
The Factors Effecting Student Achievement: meta-analysis of empirical studies, Karadağ, Engin, Editör, Springer, ss.171-181, 2017
2015
2015Discussion, Limitations and Suggestions
KARADAĞ E., ÇİFTÇİ Ş. K., BEKTAŞ F.
Leadership and Organizational Outcomes Meta Analysis of Empirical Studies, Karadağ, Engin, Editör, Springer, ss.255-268, 2015
Desteklenen Projeler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorSınıf Öğretmenlerinin Matematik Alan Bilgilerinin Durumsal Yaklaşım Temelli Bir Mesleki Gelişim Çalışması Bağlamında İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi
ÇİFTÇİ KARADAĞ Ş. K. (Yürütücü)
2024 - 2026
2024 - 2026IMPROVING MOTOR SKILLS IN SPECIAL NEEDS CHILDREN THROUGH VIRTUAL REALITY EXERCISES
Erasmus Projesi
Çiftçi Karadağ Ş. K., Karadağ E.
2021 - 2023
2021 - 2023Fostering Women’s Access to Justice in Turkey
UFUK AVRUPA Projesi
Çiftçi Karadağ Ş. K.
2020 - 2023
2020 - 2023Karma ve Ayrı Eğitimin Öğrenciye Etkileri: Bir Meta-Analiz Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÇİFTÇİ KARADAĞ Ş. K. (Yürütücü)
2018 - 2022
2018 - 2022Strengthening Democratic Culture in Basic Education
UFUK AVRUPA Projesi
Çiftçi Karadağ Ş. K.
2020 - 2021
2020 - 2021
COVID-19 Pandemisi Sürecince Üniversitelerde Uzaktan Eğitim: Üniversitelerin Kapasiteleri, Öğretim Üyelerinin Adaptasyonları ve Öğrencilerin Memnuniyeti
TÜBİTAK Projesi
Karadağ E. (Yürütücü), ÇİFTÇİ KARADAĞ Ş. K.
2020 - 2020
2020 - 2020Mathematics Education in ECO Member Countries based on TIMSS and PISA Achievements
Ekonomik İşbirliği Teşkilatı (EİT) Destekli Proje
Karadağ E. (Yürütücü), Çiftçi Karadağ Ş. K. (Yürütücü)
2015 - 2017
2015 - 2017Esnaf ve Sanatkârların Uyum Yeteneğinin Artırılması Operasyonu
AB Çerçeve Programları Destekli Proje
ÇİFTÇİ KARADAĞ Ş. K., KARADAĞ E.
2015 - 2016
2015 - 2016Matematik Eğitimi Kalitesi Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Çiftçi Karadağ Ş. K. (Yürütücü)
2014 - 2016
2014 - 2016Türkiye de Eğitim Bilimlerinin Bilimsel Yayın Haritası Bibliyometrik ve Atıf Analizi Araştırması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Karadağ E. (Yürütücü), ÇİFTÇİ KARADAĞ Ş. K.
Ödüller
Eylül 2015
Eylül 2015