Yayınlar & Eserler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler 44

38. Özel Okullar

Genç Ankara , sa.20, ss.32-33, 2005 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 31

2. Atatürk'ün Eğitim Düşüncesinde Millîlik

"IN MEMORY OF THE 142th ANNIVERSARY OF HIS BIRTH" 3rd INTERNATIONAL ATATURK SYMPOSIUM, Baku, Azerbaycan, 19 Mayıs 2023, ss.188, (Tam Metin Bildiri)

3. Çocuklarda Doğa ve Hayvan Sevgisi (Çocuk Sesi Dergisi Örneği)

4. Uluslararası Multidisipliner Çocuk Çalışmaları Kongresi, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2023, ss.116

4. Kâzım Nâmi Duru, Türk Eğitim Tarihindeki Yeri ve Eğitim Görüşleri

Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Eğitim Enstitüsü Eğitim Düşünürleri Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 23 Aralık 2022, (Tam Metin Bildiri)

5. Hilmi Ziya Ülken'in Eğitim Düşüncesinde Vatancılık ve İnsanlık Yaklaşımı

TRB2 Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Van, Türkiye, 24 - 19 Haziran 2022, ss.243-256

6. Ziya Gökalp'in Eğitim İdeali

II. Maarif Kongresi, Ankara, Türkiye, 17 Temmuz 2021

7. Köy Enstitülerinde Öğretmen Eğitimi

Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme Çalıştayı, Ankara, Türkiye, 01 Mayıs 2021, (Tam Metin Bildiri)

8. Türkiye’de Geçmişten Günümüze Eğitimin Millilik Bilançosu

XII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi (Rize- 2019), Rize, Türkiye, 25 - 28 Nisan 2019, ss.1334-1346, (Tam Metin Bildiri)

9. Çanakkale Muallimler Birliğinin Faaliyetleri Activities of Canakkale Teachers Unity

Uluslarrası Türk Dünyası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 1 - 02 Aralık 2016, cilt.4, ss.155-163, (Tam Metin Bildiri)

10. Sözlü Anlatılarda Köy Enstitülerinde Uygulanan Öğretim İlke ve Yöntemleri

Akademik Düzlemde Köy Enstitüleri Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 16 - 17 Nisan 2016, ss.181-200, (Tam Metin Bildiri)

11. Demokaratik Değerlere İlişkin Gözlem Formu Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

Eğitim Felsefesi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 21 - 22 Kasım 2013, ss.109-112, (Tam Metin Bildiri)

12. Tevhid i Tedrisat Kanunu Çerçevesinde Yapılan Imam Hatip Okulları Tartısmaları

Ululsarası Imam Hatip Okulları Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Kasım 2013, ss.835-852, (Tam Metin Bildiri)

13. Sınıf Dışı Eğitimin Tarihsel Gelişimi ve Tarihten Bazı Örnekler

I. Uluslararası Katılımlı Duvarsız Eğitim Çalıştayı, Samsun, Türkiye, 15 - 17 Haziran 2015, (Özet Bildiri)

14. Pedagojik Formasyon ve Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Duyarlıklarının Karşılaştırılması

VII. International Congres of Educational Research, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

15. I. Dünya Savaşı Çanakkale Cephesinde Öğretmenler

Savaşan Devletlerin Tarihçileri Gözüyle 100. Yılında Birinci Dünya Savaşı Uluslararası Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 12 - 15 Kasım 2014, (Tam Metin Bildiri)

16. Tevhid-i Tedrisat Kanunu Çerçevesinde Yapılan İmam Hatip Okulları Tartışmaları

Uluslararası İmam Hatip Okulları Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 23 - 24 Kasım 2013, (Tam Metin Bildiri)

17. Development Study of Sensitivity Scale Intended to Teaching Job

International Symposium on Sustainable Development, Sarajevo, Bosna-Hersek, 8 - 09 Haziran 2010, ss.15-20, (Tam Metin Bildiri)

18. Uygun S An Oral History of the Teacher Training Institutions in Çanakkale 1955 1992 Antalya 29 Abril 2 May 2010

II. International Congress of Educational Research (II. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Birliği Kongresi), 29 Nisan - 02 Mayıs 2010, (Tam Metin Bildiri)

19. The Democracy Education at Schools and Pre-service Teachers’ Observations to the Democratic Attitudes and Behaviors in School

International Symposium on Sustainable Development, Sarajevo, Bosna-Hersek, 9 - 10 Ekim 2009, ss.138-144

20. Çanakkale'de Eğitim Beklentilerine Yönelik Değerler

Çanakkale İli Değerleri Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 25 - 30 Ağustos 2008, ss.469-481, (Tam Metin Bildiri)

21. Çan’da Eğitim Beklentilerine Yönelik Değerler

Çanakkale İli Değerleri Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 25 - 30 Ağustos 2008, ss.422-435

22. Ortaöğretim Sosyal Alanlar Bölümünde Okuyan Öğretmen Adaylarının Mesleğe Yönelik Duyarlılıkları

Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.187-192

23. Yeni İlköğretim Programlarının Kuramsal Temelleri Açısından Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

VII: Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, ss.182-190, (Tam Metin Bildiri)

24. Antalya Halkevinin Yaygın Eğitim Faaliyetleri

20. Yüzyılda Antalya Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2007, ss.197-215

25. Cumhuriyet Döneminde Ortaöğretime Öğretmen Yetiştirmenin Tarihsel Analizi

Orta Öğretimde Yeniden Yapılandırma Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 22 Aralık 2006, ss.596-602, (Tam Metin Bildiri)

27. Türkiye’de Geçici Öğretmen İstihdamı Sorunu

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, ss.589-595, (Tam Metin Bildiri)

28. UUlusal Kültür İnşa Öğesi Olarak Köy Enstitülerine Yeni Bir Bakış

Türk(iye) Kültürleri Sempozyumu, Van, Türkiye, 3 - 05 Eylül 2003, ss.145-164

29. Türk Akdeniz Antalya Halkevi Dergisine Göre Antalya’da Kültür ve Eğitim

Bin Yılda Antalya Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 18 - 19 Aralık 2003, ss.465-486, (Tam Metin Bildiri)

30. Ulusal Kültür İnşa Öğesi Olarak Köy Enstitülerine Yeni Bir Bakış

Türk(iye) Kültürleri Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2003, ss.145-164

31. Cumhuriyet’in Başlarında İyi Yetişmiş ve İyi Yetişmemiş Öğretmenlerin Halkla İlişkileri

II. Ulusal Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2000, ss.141-147, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar 29

1. Meşrutiyetten Günümüze Millî Eğitim Kavramı

Kavram Tarihi Çalışmaları, ŞİMŞEK AHMET, Editör, VakıfBank Kültür Yayınları, İstanbul, ss.627-652, 2025

2. Çocuk ve Tahakküm

Türkiye Çocuk Yıllığı 100 Yılın Çocukluk Tarihi (Çocuk Eğitimi), ÖNTAŞ TURĞAY, Editör, Çocuk Vakfi Yayınları, İstanbul, ss.1159-1162, 2024

3. Kâzım Nâmi Duru, Türk Eğitim Tarihindeki Yeri ve Eğitim Görüşleri (The Place of Kâzım Nâmi Duru in Turkish Educational History and His Educational Views)

Türkiye'de Eğitim Düşünürleri (Education Thinkers in Türkiye), KİREÇCİ MEHMET AKİF, BACANLI HASAN, Editör, EİT Eğitim Enstitüsü, Ankara, ss.533-545, 2024

4. Meşrutiyetten Günümüze Millî Eğitim Kavramı

Türkiye'de Kavramlar Tarihi II, Ahmet Şimşek, Editör, İBB Atatürk Kitaplığı, İstanbul, ss.265-294, 2023

6. Ziya Gökalp'in Millî Eğitim İdeali

2023'e Doğru Türk Eğitiminin Dünü, Bugünü ve Yarını (II. Maarif Kongresi Anısına 13-18 Temmuz 2021), Polat, Ümit ve Karagöz, Savaş, Editör, Türk Eğitim Sen Genel Merkezi Yayınları, Ankara, ss.47-67, 2021

7. Köy Enstitülü Öğretmen Profili

Köy Enstitüleri, Aydınlanma ve İnsan, Şahin, Mehmet, Editör, Rading Academy Publishing, Çanakkale, ss.133-168, 2021

8. Köy Enstitülerinde Öğretmen Eğitimi

2023'e Doğru Türk Eğitimine Görüş ve Öneriler: Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme, Polat, Ümit, Editör, Türk Eğitim Sen Genel Merkezi Yayınları, Ankara, ss.85-98, 2021

9. Nurettin Topçu'nun Millî Eğitim İdeali

Eğitime Adanmış Yarım Asır (Prof. Dr. Tayip Duman'a Armağan), Peker Ünal, Dilşat ve Demir, Fatih, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.722-744, 2020

13. John Dewey and Village Institute Model in Teacher Training System in Turkey

International Handbook of progressive Educaton, Eryaman M. Y., Bertram C. B., Editör, Peter Lang, New York, ss.75-89, 2015 Creative Commons License

14. John Dewey and Village Institute Model in Teacher Training System in Turkey

International Handbook of Progressive Education, M. Y. Eryaman&C. Bruce, Editör, Peter Lang, New York, Bern, Frankfurt, Berlin, Brussels, Vienna, Oxford, Warsaw, ss.75-89, 2015

16. Çanakkale’de Azınlık Okullarının Tarihsel Gelişimi

Türk Eğitim Tarihi Araştırmaları, Eğitim ve Kültür Yazıları PROF. DR. YAHYA AKYÜZ'E ARMAĞAN, Öztük C. Fındıkçı, İ., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.95-115, 2011

17. Dost ve Öğrencileri Akyüz Hocayı Anlatıyor

PROF. DR. YAHYA AKYÜZ'E ARMAĞAN (Türk Eğitim Tarihi Araştırmaları, Eğitim ve Kültür Yazıları), Öztürk, C. ve Fındıkçı, İ., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.123-125, 2011

18. Dost ve Öğrencileri Akyüz Hocayı Anlatıyor”,

PROF DR YAHYA AKYÜZ E ARMAĞAN Türk Eğitim Tarihi Araştırmaları Eğitim ve Kültür Yazıları, Öztürk, C., Fındıkçı, İ., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1453-1456, 2011

19. Çanakkale’de Azınlık Okullarının Tarihsel Gelişimi

PROF DR YAHYA AKYÜZ E ARMAĞAN Türk Eğitim Tarihi Araştırmaları Eğitim ve Kültür Yazıları, Öztürk, C., Fındıkçı, İ., Editör, Pegem Akademi, ss.1305-1330, 2011

22. Eğitimin Tarihsel Temelleri

Eğitim Bilimine Giriş, Ereş, F., Editör, Maya Akademi, 978-975-01363-9-9, ss.153-195, 2007

23. “Eğitimin Tarihsel Temelleri”

Eğitim Bilimine Giriş, Ereş, F., Editör, Maya Akademi, Ankara, ss.153-195, 2007

24. Köy Enstitülerinin Canlı Tanıkları

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını, Çanakkale, 2006

25. Çevre Sorunlarının Küreselleşmesi, Etiği ve Eğitimi

Felsefe Eğitim Sanat Saffet Bilhan Armağanı, Bilhan S. Taşdelen V., Editör, Hece Yayınları, Ankara, 2006

26. “Türk Eğitim Sisteminde Farklı Bir Okul Modeli: Köy Enstitüleri”

Köy Enstitülerinin Canlı Tanıkları, Uygun S, Kıncal R. Y., Editör, Çanakkale, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını, Çanakkale, ss.12-26, 2006

27. Çevre Sorunlarının Küreselleşmesi, Etiği ve Eğitimi

Felsefe Eğitim Sanat Saffet Bilhan Armağanı, Büyükdüvenci S., Taşdelen, V., Editör, Hece Yayınları, Ankara, ss.279-290, 2006

28. Türk Eğitim Sisteminde Farklı Bir Okul Modeli: Köy Enstitüleri

Köy Enstitülerinin Canlı Tanıkları, Uygun S. Kıncal, R. Y., Editör, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayını, Çanakkale, ss.12-26, 2006
Ansiklopedide Bölümler 7

1. Eğitmen

Türkiye Maarif Vakfı ve TÜBA Yayınları, ss.327-328, 2025

2. Duru, Kâzım Nami

Türkiye Maarif Vakfı ve TÜBA yayınları, ss.209-211, 2025

3. Tardu, Mehmet Reşat

Türkiye Maarif Vakfı ve TÜBA Yayınları, ss.83-84, 2025

4. Türk Eğitim Sisteminin Gelişmesine Tarihi Bir Bakış

Türkiye Maarif Vakfı ve TÜBA yayınları, ss.301-302, 2025

5. Özler, İsmail Safa

Türkiye Maarif Vakfı ve TÜBA Yayınları, ss.263-265, 2025

6. Millî Eğitim

Türkiye Maarif Vakfı ve TÜBA Yayınları, ss.485-488, 2025

7. Binbaşıoğlu, Cavit

Türk Eğitim Vakfı ve TÜBA yayınları, ss.424-426, 2025
Metrikler

Yayın

117

Yayın (WoS)

1

Yayın (Scopus)

1

Atıf (WoS)

10

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

17

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

296

H-İndeks (Scholar)

9

Atıf (TrDizin)

6

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Diğer Toplam)

23

Proje

1

Tez Danışmanlığı

12

Açık Erişim

28
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları