Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.10, sa.3, ss.316-351, 2024 (Hakemli Dergi)
Bu araştırmanın amacı, 2023’te cumhurbaşkanlığı ve genel seçimlerde Mecliste grubu bulunan ve cumhurbaşkanı adayı olan partilerin beyannamelerindeki eğitim politikalarını karşılaştırmalı olarak betimlemektir. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemi olan doküman inceleme modeli kullanılmıştır. Beyannamelerin her biri ayrı bir doküman olarak ele alınmıştır. Araştırmanın problemine yönelik dokümanlar araştırılarak partilerin resmi sitelerinden orijinal belgeler elde edilmiştir. Milliyetçi Hareket Partisi beyannamesine internet sitesinden ulaşılamadığından ilçe başkanlığından eğitim bölümünün fotoğrafı çekilerek elde edilmiştir. Millet ittifakı ortak bir beyanname yayımladığı için Cumhuriyet Halk Partisi ve İYİ Parti bildirgeleri bu ortak beyannamede ele alınarak incelenmiştir. Cumhur İttifakının beyannameleri ortak olmadığı için AK Parti ve Milliyetçi Hareket Partisi bildirgeleri ayrı ayrı ele alınarak incelenmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analiz yöntemi kullanılmıştır. Dokümanlar üzerinden araştırmanın alt problemlerine uygun olarak kodlamalar yapılmıştır. Kodlamalar Nvivo kodlama ekniği kullanılarak yapılmıştır. Kodlar çıkarıldıktan sonra çeşitli temalar oluşturulmuştur. Bu araştırmanın çalışma grubunu 14 Mayıs 2023 seçimlerinde Mecliste grubu bulunan ve cumhurbaşkanı adayı olan dört partinin (AK Parti, Milliyetçi Hareket Partisi, Cumhuriyet Halk Partisi, İYİ Parti) içinde yer aldığı ittifak gruplarının seçim beyannamesi oluşturmaktadır. Partilerin beyannamelerinde vatandaş yetiştirme, örgün eğitim, yaygın eğitim, öğretmen yetiştirme ve öğrenci destekleme politikaları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalışmanın bulgularına göre siyasi partilerin beyannamelerinde yer alan eğitim politikalarının benzer ve farklı yönlerinin olduğu görülmüştür. Araştırma sonunda Türk eğitim sisteminin öngörülebilirliğine ilişkin bazı önerilerde bulunulmuştur.