Kavram Tarihi Çalışmaları, ŞİMŞEK AHMET, Editör, VakıfBank Kültür Yayınları, İstanbul, ss.627-652, 2025
“Millî eğitim” kavramı, sosyal, siyasal, düşünsel yönden önemli görülmekle birlikte bir o kadar da tartışmalıdır. Tartışmanın kaynağı, öncelikle “millî” veya “millî eğitim” kavramlarına yüklenen anlamlar ve bu doğrultuda izlenen eğitim politika ve uygulamalarıdır. Bu çalışmada öncelikle “millî” kavramı, etimolojisi ve terminolojisi açıklığa kavuşturularak tarihsel süreçte dönemsel olarak ve bu konuda fikir yürütmüş bazı önemli devlet adamı ve eğitim düşünürlerinin yaklaşımlarına da yer vererek “millî eğitim” kavramı betimlenmiş olacaktır. Ayrıca bu betimleme üzerinden çağdaş yönelimlere ilişkin geleceğe yönelik bir bakış açısı oluşturulacaktır.