Eğitim Bilgileri
1988 - 1992
1988 - 1992Doktora
University of Bath, School Of Bıologıcal Scıences, Hortıcultural Marketıng , Birleşik Krallık
1985 - 1987
1985 - 1987Yüksek Lisans
Trakya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi, Türkiye
1978 - 1982
1978 - 1982Lisans
Ankara Üniversitesi, Ziraat Fakültesi, Tarım Ekonomisi, Türkiye
Yaptığı Tezler
1992
1992Doktora
Marketing Management in the Exporting of Fresh Fruit and Vegetables to the EC.
University of Bath, School Of Bıologıcal Scıences, Hortıcultural Marketıng
1987
1987Yüksek Lisans
Trakya Bölgesinde Bitkisel Yağ Sanayiinin Ekonomik Yapısı
Trakya Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Tarım Ekonomisi
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Akademik Unvanlar / Görevler
2000 - Devam Ediyor
2000 - Devam EdiyorProf. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
Yönetilen Tezler
2015
2015Yüksek Lisans
Antayla’da spor turizmi : mevcut durumun tespiti
AKSOY Ş. (Danışman)
M.Yeşil(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
The effect of corporate social responsibility on brand image -A comarison between Europe and Turkey
AKSOY Ş. (Eş Danışman), Schmucker S.(Eş Danışman)
M.Günay(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Otel işletmelerinde dolaylı dağıtım kanalı kullanma oranının işletme performansına etkisi: Antalya örneği
AKSOY Ş. (Danışman)
İ.Canlı(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Çift kültürlülerde kültürleşme, kültürel açıdan simgesel markalar ve marka tutumu arasındaki ilişkinin incelenmesinde reklam dilinin rolü
AKSOY Ş. (Eş Danışman), Swaminathan V.(Eş Danışman)
U.Kubat(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Müşteri yönlü konaklama işletmelerinde pazarlama departmanı örgütlenme yapısı
AKSOY Ş. (Danışman)
H.Kader(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
İhracat pazarlamasında hedef pazara yönelik bilgi kullanımı ve gereksinim düzeyinin ihracat performansına etkisi : Türkiye genelinde bir uygulama
AKSOY Ş. (Danışman)
A.Aslan(Öğrenci)
2005
2005Doktora
Marka değeri belirleyicilerinin uluslararası analizi
AKSOY Ş. (Danışman)
E.Atılgan(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Niş pazarlama : Türkiye'de ortopedik destek ürünleri pazarının incelenmesi
AKSOY Ş. (Danışman)
T.Albayrak(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Türkiye'de dondurulmuş gıda sektörü : Yapı, davranış, performans analizi
AKSOY Ş. (Danışman)
T.Yönlü(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Beş yıldızlı otel ve tatil köylerinde gıda ve gıda maddeleri satın alma davranışını etkileyen faktörler
AKSOY Ş. (Danışman)
M.Kemal(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
Turizm işletmelerinde gıda güvenliği ve HACCP : kavramlar ve bir uygulama
AKSOY Ş. (Danışman)
S.Vatan(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Kalite fonksiyonunun Türkiye'de baklagil dış satımına etkileri
AKSOY Ş. (Danışman)
F.Uysal(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Türkiye'de gıda sanayiinde kalite ve güvenlik standartları : Kavramlar, mevzuat ve uygulamalar
AKSOY Ş. (Danışman)
E.Halaç(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Elektronik ticarette pazarlama stratejileri ve bir uygulama
AKSOY Ş. (Danışman)
S.Akıncı(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019The impact of service recovery evaluation on word-of-mouth intention: A moderated mediation model of overall satisfaction, household income and gender
AKINCI S., AKSOY Ş.
TOURISM MANAGEMENT PERSPECTIVES
, cilt.31, ss.184-194, 2019 (SSCI)
2017
2017Multiple criteria decision making in hotel location: Does it relate to postpurchase consumer evaluations?
AKSOY Ş., Yetkin Ozbuk M.
TOURISM MANAGEMENT PERSPECTIVES
, cilt.22, ss.73-81, 2017 (SSCI)
2010
2010Re-assessment of E-S-Qual and E-RecS-Qual in a pure service setting
AKINCI S., Atilgan-Inan E., AKSOY Ş.
JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
, cilt.63, sa.3, ss.232-240, 2010 (SSCI)
2004
2004Adoption of internet banking among sophisticated consumer segments in an advanced developing country
Akıncı S., Aksoy Ş., Atılgan E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF BANK MARKETING , cilt.22, sa.3, ss.212-232, 2004 (SSCI)
2003
2003Airline services marketing by domestic and foreign firms: differences from the customers' viewpoint
Aksoy S., Atilgan E., Akinci S.
JOURNAL OF AIR TRANSPORT MANAGEMENT
, cilt.9, sa.6, ss.343-351, 2003 (SSCI)
2003
2003Mapping service quality in the tourism industry
Atilgan E., AKINCI S., AKSOY Ş.
Managing Service Quality: An International Journal
, cilt.13, sa.5, ss.412-422, 2003 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2018
2018APPLYING ANSOFF'S GROWTH STRATEGY MATRIX TO INNOVATION CLASSIFICATION
YENİDOĞAN T., AKSOY Ş.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INNOVATION MANAGEMENT
, cilt.22, sa.4, 2018 (ESCI)
2017
2017Elektronik ağızdan ağıza iletişimin pazarlama literatüründeki önemi
Yetkin Özbük R. M., Aksoy Ş.
Akdeniz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.35, ss.81-100, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
2015Why Are People Still Using Fixed Phones? The Case of Turk Telekom
AKSOY Ş., AYDIN ÜNAL D., AKINCI S., Verimli S.
International Journal of Social Science and Humanity
, cilt.5, ss.496-500, 2015 (Hakemli Dergi)
2013
2013The effect of environmental concern and scepticism on green purchase behaviour
ALBAYRAK T., AKSOY Ş., CABER M.
Marketing Intelligence and Planning
, cilt.31, sa.1, ss.27-39, 2013 (Scopus)
2010
2010Clustering Consumers According to theirEnvironmental Concerns and Scepticisms
ALBAYRAK T., CABER M., AKSOY Ş.
International Journal of Trade, Economics, and Finance , cilt.1, sa.1, ss.84-88, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010Relationships of the Tangible and Intangible Elements of Tourism Products with Overall Customer Satisfaction
ALBAYRAK T., CABER M., AKSOY Ş.
International Journal of Trade, Economics, and Finance , cilt.1, sa.2, ss.140-143, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009Pazarlama literatüründe hizmet kalitesi kavraminin dünü ve bugünü
Akıncı S., Atılgan İnan E., Aksoy Ş., Büyükküpcü A.
Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.27, sa.2, ss.61-82, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009Customer-based brand equity for global brands: A multinational approach
ATILGAN E., AKINCI S., AKSOY Ş., Kaynak E.
Journal of Euromarketing
, cilt.18, sa.2, ss.115-132, 2009 (Scopus)
2009
2009Pazarlama Literatüründe Hizmet Kalitesi Kavramının Dünü ve Bugünü
Akıncı S., Atılgan E., Aksoy Ş., Buyukkupcu A.
Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.27, sa.2, ss.61-82, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
2008Measuring and mapping customers expectations and perceptions for airlines the Sunexpress case with the gaps model
ATILGAN INAN E., AKINCI S., AKSOY Ş.
Journal of Global Strategic Management , cilt.3, ss.68-78, 2008 (Hakemli Dergi)
2008
2008Tüketici Davranışında Temel Yaklaşımlar
ALBAYRAK T., AKSOY Ş.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, ss.1-19, 2008 (Hakemli Dergi)
2005
2005Mapping service quality in the tourism industry
ATILGAN İNAN E., AKINCI S., AKSOY Ş.
MANAGING SERVICE QUALITY , cilt.13, sa.5, ss.413-422, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
2005Probing Integrated Marketing Communications (IMC) in Turkey
EBREN F., KITCHEN P., AKSOY Ş., KAYNAK E.
Journal of Promotion Management , cilt.11, sa.3, ss.127-151, 2005 (Scopus)
2005
2005Determinants of the brand equity: A verification approach in the beverage industry in Turkey
Atilgan E., AKSOY Ş., AKINCI S.
Marketing Intelligence & Planning
, cilt.23, sa.3, ss.237-248, 2005 (Scopus)
2005
2005The Oilseed Market in Turkey Measuring the Impact of Policies on Consumption and Trade Pattern
KOÇ A. A., AKSOY Ş., Dölekoğlu T.
Journal of International Food and Agribusiness Marketing , cilt.17, sa.2, ss.39-63, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
2004Müsteri Iliskileri Yönetimindeki Temel Boyutlar ve Tıbbi Malzeme Lojistigi Üzerine Bir Uygulama
UYSAL F., AKSOY Ş.
Akdeniz İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.4, sa.7, ss.129-144, 2004 (Hakemli Dergi)
1994
1994Export behaviour of fresh produce marketers: towards a co-ordination with general theory of exporting
AKSOY Ş., KAYNAK E.
INTERNATIONAL MARKETING REVIEW , cilt.11, sa.2, ss.16-32, 1994 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2017
2017Examining the relationship between innovativeness and financial performance: Mediating role of market effectiveness and production efficiency
YENİDOĞAN T., AKSOY Ş.
22nd EBES Conference, Roma, İtalya, 24 - 26 Mayıs 2017, ss.86-87, (Özet Bildiri)
2017
2017Examining the Relationship between Innovativeness and Financial Performance: The Mediating Role of Market Effectiveness and Production Efficiency
YENİDOĞAN T., AKSOY Ş.
22nd EBES Conference, 24 - 26 Mayıs 2017
2016
2016The Impact of Innovation Capacity on Firm Performance: Evidence from the Turkish Industrial Clusters
YENİDOĞAN T., AKSOY Ş.
Annual Vietnam Academic Research Conference on Global Business, Economics, Finance & Social Sciences, Hanoi, Vietnam, 7 - 09 Ağustos 2016, ss.1-16, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Innovation strategy for corporate growth: an empirical test of its performance implications
YENİDOĞAN T., AKSOY Ş.
International Academic Conference on Management, Economics and Marketing (IAC-MEM 2016), Budapeşte, Macaristan, 8 - 09 Temmuz 2016, ss.126-134, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015"Developing A Situation Analysis Framework For Five-Star Resort Hotels"
YENİDOĞAN T., ÇİZEL B., ÖZDEMİR B., AKSOY Ş.
The 4th International Symposium on Business and Social Sciences, Hokkaido, Japonya, 20 - 22 Temmuz 2015, ss.246-254
2015
2015Developing a Situation Analysis Framework for Five-Star Resort Hotels
YENİDOĞAN T., ÇİZEL B., ÖZDEMİR B., AKSOY Ş.
The 4th International Symposium on Business and Social Sciences, Hokkaido, Japonya, 20 - 22 Temmuz 2015, ss.246-254
2015
2015Developing a Situation Analysis Framework for Five-Star Resort Hotels
YENİDOĞAN T., ÇİZEL B., ÖZDEMİR B., AKSOY Ş.
The 4th International Symposium on Business and Social Sciences, Hokkaido, Japonya, 20 - 22 Temmuz 2015, ss.246-254, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015"Developing A Situation Analysis Framework For Five-Star Resort Hotels"
YENİDOĞAN T., ÇİZEL B., ÖZDEMİR B., AKSOY Ş.
The 4th International Symposium on Business and Social Sciences, Hokkaido, Japonya, 20 - 22 Temmuz 2015, ss.246-254, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Customer Satisfaction in Airport Retailing
AKSOY Ş., AKINCI S., KIYMALIOĞLU A., ÖZTÜRK B. N., AYDIN ÜNAL D.
International Research Conference on Business and Economics, Semarang, Endonezya, 28 - 30 Haziran 2013, ss.44-54
2012
2012Implementation of Services Marketing Strategies for Airlines: A Case Study
AKSOY Ş., ATILGAN İNAN E., AYDIN ÜNAL D., AKINCI S.
International Conference on Social Science, Şanghay, Çin, 14 - 17 Ağustos 2012, ss.21-28, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011The Effects of Service Attributes on Customer Outcomes in All-Inclusive Package Tours
AKINCI S., ATILGAN İNAN E., AKSOY Ş., ALBAYRAK T., CABER M.
International Conference on Business and Information, Bangkok, Tayland, 6 - 09 Temmuz 2011, ss.30-34
2011
2011The Effects of Service Attributes on Customer Outcomes in All-Inclusive Package Tours
AKINCI S., ATILGAN İNAN E., AKSOY Ş., ALBAYRAK T., CABER M.
International Conference on Business and Information, Bangkok, Tayland, 6 - 09 Temmuz 2011, ss.30-34, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011The Effects of Service Attributes on Customer Outcomes in All-Inclusive Package Tours
AKINCI S., ATILGAN İNAN E., AKSOY Ş., ALBAYRAK T., CABER M.
International Conference on Business and Information, Bangkok, Tayland, 6 - 09 Temmuz 2011, ss.30-34, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Russian and German Tourists' Evaluation of Brand Characteristics for Antalya
AYDIN ÜNAL D., Aksoy Ş.
20th World Business Congress; Advances In Global Management Development, Poznan, Polonya, 3 - 07 Temmuz 2011, ss.32-37, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Russian and German Tourists' Evaluation of Brand Characteristics for Antalya
Aydin D., AKSOY Ş.
20th Annual World Business Congress of the International-Management-Development-Association, Poznan, Polonya, 3 - 07 Temmuz 2011, cilt.20, ss.32-37, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Tangible and Intangible Elements of Tourism Products and their Relationships with Overall Customer Satisfaction: A Comparison of Six Countries
CABER M., Albayrak T., Aksoy S.
2010 International Conference on Business, Economics and Tourism Management, Singapore, Singapur, 26 - 28 Şubat 2010, ss.55-59, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Diverse Roles of Environmental Concern and Scepticism on Environmentally Sensitive Consumer Behavior
ALBAYRAK T., Caber M., Aksoy S.
2010 International Conference on Business, Economics and Tourism Management, Singapore, Singapur, 26 - 28 Şubat 2010, ss.50-54, (Tam Metin Bildiri)
2004
2004Tecnical en economical aspects of turkey production in Turkey
AKSOY T., AKSOY Ş.
XXI. Poultry Congress, Kanada, 1 - 04 Ağustos 2004, ss.352-355
2002
2002Havayolu Hizmetlerinde Yerli ve Yabancı Firmalar Açısından Müşteri Profilleri ve Beklentileri
AKSOY Ş., ATILGAN E., AKINCI S.
7. Ulusal Pazarlama Kongresi, Afyonkarahisar, Türkiye, 30 Mayıs - 02 Haziran 2002, ss.95-113
Kitaplar
2020
2020Untangling the Innovativeness-Performance Puzzle
YENİDOĞAN T., AKSOY Ş.
Analyzing the Relationship Between Innovation, Value Creation, and Entrepreneurship, Miguel-Ángel Galindo-Martín, María-Soledad Castaño-Martíne, Editör, Igı Global, Hershey, Pennsylvania, ss.85-103, 2020
2014
2014İknanın Ayrıntılı İnceleme Olasılığı Modeli
KUBAT U., AKSOY Ş.
Pazarlama Teorileri, Yagci İ., Cabuk S., Editör, Mediacat, İstanbul, ss.499-528, 2014
2013
2013Uluslararası Pazarlarda Ürün
ATILGAN İNAN E., KIYMALIOĞLU A., AKSOY Ş.
Uluslararası Pazarlama, Aksoy, Ş., Barış, G., Editör, Anadolu Üniversitesi Yayınevi, Eskişehir, ss.92-108, 2013
2013
2013Uluslararası Pazarlama: Kavramlar ve Kapsam
AKSOY Ş.
Uluslararası Pazarlama, PROF. DR. ŞAFAK AKSOY, DOÇ. DR. GÜLFİDAN BARIŞ, Editör, T.C. Anadolu Üniversitesi, Ankara, ss.1-22, 2013
2007
2007Restructuring of Agrifood Chains in Turkey: National end Local Mezo Study
KOÇ A. A., j m c., tekelioğlu y., lemeilleur s., tozanlı s., AKSOY Ş., et al.
Akdeniz Üniversitesi, 2007
Diğer Yayınlar
2008
2008Restructuring of agrifood chains in Turkey: The produce Sector (A)
KOÇ A. A., Codron J., Tekelioğlu Y., Lemeilleur S., Tozanlı S., AKSOY Ş., et al.
Teknik Rapor, ss.1-70, 2008
Desteklenen Projeler
1994 - 1996
1994 - 1996Trakya Bölgesi’nde Bitkisel Sıvı Yağ ve Margarin Sanayii Sektör Analizi: Ekonomik Yapı, Darboğazlar ve Çözümler
TÜBİTAK Projesi
AKSOY Ş. (Yürütücü)
Ödüller
Nisan 2006
Nisan 2006