Eğitim Bilgileri
1999 - 2004
1999 - 2004Doktora
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama, Türkiye
1997 - 1999
1997 - 1999Yüksek Lisans
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye
1992 - 1996
1992 - 1996Lisans
Selçuk Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme, Türkiye
Yaptığı Tezler
2004
2004Doktora
Marka Değeri Algılaması ve Pazarlama Karması İlişkisi
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Pazarlama
1999
1999Yüksek Lisans
Ailenin Satınalma Kararlarında Kadının Rolü ve Kayseri`de Bir Uygulama
Erciyes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
İşletme
Pazarlama
Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorProf. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
2011 - 2014
2011 - 2014Doç. Dr.
Aksaray Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
2005 - 2011
2005 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Aksaray Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
1997 - 2004
1997 - 2004Araştırma Görevlisi
İstanbul Üniversitesi, İşletme Fakültesi, Pazarlama
1997 - 1999
1997 - 1999Araştırma Görevlisi
Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme
Yönetilen Tezler
2011
2011Yüksek Lisans
Tüketicilerin Oyuncak Satınalma Davranışları ve Ülke Orijini Etkisi Üzerine Bir Araştırma
YARAŞ E.
M.Çiçek(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Consumers’ Psychology Regarding Attachment to Social Media and Usage Frequency: A Mediated-Moderated Model
Karayalçın C., YARAŞ E.
Behavioral Sciences , cilt.14, sa.8, 2024 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Küresel Tüketici Kültürü Temelinde Kültürleşme Ve Kişisel İstekler: Genç Yetişkinlerden Bulgular
Dokumaci E. U. K., Yaras E.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.1-28, 2022 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2016
2016KENTLERİN MARKALAŞMASINDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER VE TURİZM İLİŞKİSİ
YARAŞ E.
I. Uluslararası Abana Sempozyumu: Geçmişten Günümüze Kastamonu/Kent-Kültür-Kimlik, 20 - 21 Mayıs 2016
2016
2016The Effects of Culture, Lifestyle and Psychographic Features on The Expected Benefit From The Brand
YARAŞ E.
ICOPEC, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2016, ss.143-166
2016
2016THE EFFECTS OF CULTURE LIFESTYLE ANDPSYCHOGRAPHIC FEATURES ON THE EXPECTED BENEFIT FROM THE BRAND
YARAŞ E.
STATE, ECONOMIC POLICY, TAXATION AND DEVELOPMENT, 28 - 30 Haziran 2016
2016
2016Global Pazara Giriş Kararının Risk Değerlemesinde Bulanık Yaklaşım
Söyler H., YARAŞ E.
17th International Symposium On Econometrics, Operations Research and Statistics, Sivas, Türkiye, 2 - 04 Haziran 2016, ss.518-519
2016
2016Kentlerin Markalaşmasında Etkili Olan Faktörler ve Turizm İlişkisi
YARAŞ E.
I. Uluslararası ABANA Sempozyumu – Geçmişten Günümüze Kastamonu / Kent-Kültür-Kimlik, Kastamonu, Türkiye, 20 - 21 Mayıs 2016, ss.51-55
2016
2016TÜKETİCİLERİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ TERCİHLERİNİN KARARYÖNTEMLERİ ARACILIĞI İLE BELİRLENMESİ
yüzükırmızı M., YARAŞ E., Yeniçeri T.
7th International Congress on Entrepreneurship(ICE 2016), 12 - 14 Mayıs 2016, ss.1087-1103
2016
2016Tüketicilerin Alışveriş Merkezi Tercihlerinin Karar Yöntemleri Aracılığı İle Belirlenmesi
yüzükırmızı m., YARAŞ E., Yeniçeri T.
7th International Congress on Entrepreneurship (ICE 2016), Bişkek, Kırgızistan, 12 - 14 Mayıs 2016, ss.1087-1103
2010
2010Riskten Kaçınma Düzeyine Göre Tüketicilerin Sanal Alışverişe Yönelik Risk Algısının ve Plansız Sanal Tüketim Eğiliminin Farklılaşıp Farklılaşmadığının Belirlenmesi
Yeniçeri T., YARAŞ E., AKIN E.
15. Ulusal Pazarlama Kongresi, Aydın, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2010, ss.641-646
2010
2010Sustainable Tourism Development In Developing Countries: Overview of Ukraine’s Tourısm Industry
YARAŞ E., yaşin b.
Topical Problems of social economic development of regions International scientific-pratical conference, Simferepol, Rusya, 16 - 18 Nisan 2010, ss.72-81
2009
2009Kola Markası Tercihlerini Tüketicilerin Etnosentrik ve Sosyo-Psikolojik Özelliklerine Göre Tahminleme
Yeniçeri T., YARAŞ E., Zengin A. Y.
14.Ulusal Pazarlama Kongresi, Yozgat, Türkiye, 14 - 17 Ekim 2009, ss.266-278
2009
2009Kola markası tercihlerini tüketicilerin etnosentrik ve sosyo psikolojik özelliklerine göre tahminleme
Yeniçeri T., YARAŞ E., ZENGİN A. Y.
14. Ulusal Pazarlama Kongresi, Yozgat, Türkiye, 14 - 17 Ekim 2009, ss.266-278
2009
2009Identifying The Effects of Price Perceptions on Prestige Sensitivity
YARAŞ E.
Topical Problems of social economic development of regions International scientific-pratical conference, Simferepol, Ukrayna, 12 Nisan 2009, ss.72-85
2009
2009Examining Consumer Perceived Risk Dimensions Related to Store Brands with Structural Equation Modeling
Yeniçeri T., YARAŞ E., zengin a. y.
Ankara University International Conference on Market, Marketing, Antalya, Türkiye, 6 - 09 Nisan 2009, ss.985-993
2008
2008Owners vs. Non-Owners of Loyaty Cards: Identifying the Discriminating Variables Concerning Retailer Equity Perception and Purchasing Behavior
Yeniçeri T., YARAŞ E., akturan u.
Academy of Marketing Annual Conference, Reflective Marketing in a Material World, Scotland, Birleşik Krallık, 7 - 10 Temmuz 2008, ss.1-13
2007
2007Identifying The Factors Effecting The Brand Loyal Consumers: The Impacts Of Quality, Fashion, Brand Conscioussness And Confusion By Overchoice
YARAŞ E., akturan u.
3rd International Conference On Business, Management And Economics, İzmir, Türkiye, 13 - 17 Haziran 2007, ss.97-106
2005
2005Marka Değeri Algılamasında Tüketicileri Ayırmada Kullanılabilecek Temel Belirleyiciler
YARAŞ E.
Marka Yönetimi Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2005, ss.181-193
2003
2003Tüketicilerin Ambalaja İlişkin Tutum ve Davranışlarını Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma
Okumuş A., YARAŞ E., Yeniçeri T.
8. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kayseri, Türkiye, 16 - 19 Ekim 2003, ss.253-269
2003
2003Determining Differences Between Retailer and Manufacturer Brand Buyers in Turkey
kurtuluş K., kurtuluş S., harcAR t., Yeniçeri T., YARAŞ E.
Succeeding in a Turbulent Global Marketplace: Changes, Developments, Challenges, and Creating Distinct Competencies, Twelfth World Business Congress, British Columbia, Kanada, 25 - 29 Haziran 2003, ss.2-8
2003
2003Predicting Retailer or Manufacturer Brand Preference of Consumers
kurtuluş S., kurtuluş K., Yeniçeri T., YARAŞ E.
Globalization, Transformation, and Quality of Life: The Proceedings of the 8th International Conference on Marketing and Development, Thailand, Tayland, 4 - 07 Ocak 2003, ss.98-106
2001
2001Perakendeci Markalı Ürünleri Satınalanları Ayırmada Kullanılabilecek Temel Belirleyiciler
kurtuluş k., kurtuluş S., Yeniçeri T., YARAŞ E.
6. Ulusal Pazarlama Kongresi, Erzurum, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2001, ss.199-209
2000
2000Tüketicilerin Perakendeci Markası Tercihleri Üzerine Bir Pilot Araştırma
kurtuluş K., kurtuluş S., Yeniçeri T., YARAŞ E.
5. Ulusal Pazarlama Kongresi, Antalya, Türkiye, 16 - 18 Kasım 2000, ss.349-372
1999
1999Ailenin Satın Alma Kararlarında Çalışma Durumuna Göre Kadının Rolü
Nakip M., YARAŞ E.
4.Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 18 - 22 Kasım 1999
1999
1999Ailenin Satınalma Kararlarında Çalışma Durumuna Göre Kadının Rolü
Nakip m., YARAŞ E.
4. Ulusal Pazarlama Kongresi, Hatay, Türkiye, 18 - 20 Kasım 1999, ss.246-257
Kitap & Kitap Bölümleri
2016
2016SPSS Uygulamalı Pazarlama Araştırmalarına Giriş
Nakip M., YARAŞ E.
Seçkin Yayıncılık, 2016
2011
2011Bilimsel Araştırmalarda Kaynaklara Ulaşma ve Gösterimi
YARAŞ E.
Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, Ünal S., Editör, Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Erzurum, ss.1-24, 2011
2011
2011