SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
THE ETHICAL PERSPECTIVES OF TURKISH SCHOOL LEADERS
HANDBOOK OF ETHICAL EDUCATIONAL LEADERSHIP
, ss.370-385, 2014 (SSCI)

Mesleki ve Teknik Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitimlerinde Yeni Eğilimler
EĞİTİM VE BİLİM
, cilt.19, sa.98, ss.35-42, 1995 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
A Study on Clustering High Schools According to Multiple Success Variables
VODENJE v vzgoji in izobrazevanju
, cilt.3, sa.44, ss.3-24, 2019 (Hakemli Dergi)
An International Cross Cultural Validation of the Ethical Leadership Questionnaire
International Studies in Educational Administration
, cilt.44, sa.2, ss.55-76, 2016 (Hakemli Dergi)
Theory-practice relations: the views of school administrators
Contemporary Educational Leadership
, cilt.2, sa.1, ss.72-95, 2015 (Hakemli Dergi)
Profesörlerin Cinsiyetlerine göre ‘Bilim İnsanı, Akademisyen, Bilim Adamı ve Bilim Kadını’ Kavramlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.148-155, 2015 (Hakemli Dergi)
Profesörlerin Cinsiyetlerine göre ‘Bilim İnsanı, Akademisyen, Bilim Adamı ve Bilim Kadını’ Kavramlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Yükseköğretim ve Bilim Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.148-155, 2015 (Hakemli Dergi)
Aday Öğretmenlerin Uygulamalı Eğitim Sürecinin Akran Danışma ve Kliniksel Denetim Yoluyla Desteklenmesi
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.21, sa.2, ss.131-160, 2015 (Hakemli Dergi)
Novice teacher self-efficacy belief: A study of scale development
International Online Journal of Education and Teaching (IOJET)
, cilt.1, sa.4, ss.262-276, 2014 (Hakemli Dergi)
Novice teacher self-efficacy belief: A study of scale development
International Online Journal of Education and Teaching
, cilt.1, sa.4, ss.1-16, 2014 (Hakemli Dergi)
Novice Teacher Self efficacy Belief: A Study of Scale Development
International Online Journal of Education and Teaching
, cilt.1, sa.4, ss.262-276, 2014 (Hakemli Dergi)
Clinical supervision and peer consultation for medical Faculty memebers
HEALTHMED
, cilt.7, sa.4, ss.1114-1118, 2013 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlerin Okul Ortamında Barış Eğitimine ilişkin görüşleri.
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.13, sa.3, ss.1, 2012 (Hakemli Dergi)
Genel Lise Öğrencilerinin Zorba Kurban Davranıslarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.30, sa.2, ss.413-448, 2010 (Hakemli Dergi)
Taşımalı Eğitim Uygulaması
Yeniden İmece
, cilt.6, sa.24, ss.41-45, 2009 (Hakemsiz Dergi)
Yükseköğretim Öğrencilerinin Ders Uygulamaları ve Öğretim Elemanlarının Davranışlarına İlişkin Görüşleri: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği.
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.9, sa.16, ss.17-42, 2008 (Hakemli Dergi)
The Effects of TQM Seminar on Teachers towards Classroom Management
”, International Journal of Educational Reform (IJER)
, cilt.15, sa.4, ss.1-15, 2006 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi II Dersine İlişkin Görüşleri İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.3-21, 2006 (Hakemli Dergi)
Students' views of distance education provision at one university
Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE
, cilt.6, sa.4, ss.1-15, 2005 (Hakemli Dergi)
Students’Views of Distance Education Provision at One University
Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE
, cilt.6, sa.4, ss.1-15, 2005 (Hakemli Dergi)
Attitudes of Prospectıve Prımary School Teachers Towards Gender Equıty
International Journal of Educational Reform (IJER)
, cilt.14, sa.4, ss.370-375, 2005 (Hakemli Dergi)
Preparing for the European Language Portfolio: Internet connections
Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE
, cilt.6, sa.1, ss.1-15, 2005 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yöneticilik Eğilimleri: Malatya İli Örneği
İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.5, sa.8, ss.3-16, 2004 (Hakemli Dergi)
Kamu Yönetimi Temel Kanun Tasarısı Taslağı Eğitim Sistemimizi Nasıl Etkileyecektir?
Öğretmen Dünyası
, cilt.293, sa.25, ss.7-12, 2004 (Hakemsiz Dergi)
Türkiye’nin Çağdaş Uygarlık Düzeyini Aşma Hedefi Nasıl Bir Temel eğitim Öngörüyor?
Atatürkçü Düşünce
, cilt.7, sa.73, ss.12-17, 2000 (Hakemsiz Dergi)

Tunus’ta Eğitim Yönetimi
Öğretmen Dünyası
, cilt.18, sa.213, ss.13-19, 1997 (Hakemsiz Dergi)

21.Yüzyılda İlköğretim Yönetiminden Beklentiler
Eğitim ve Yaşam
, cilt.2, sa.5, ss.31-33, 1997 (Hakemsiz Dergi)
Hizmet İçi Öğretmen Eğitimi ve Değerlendirme Sorunu
Eğitim Yönetimi
, cilt.2, sa.2, ss.183-188, 1996 (Hakemli Dergi)
İnsan İlişkilerinde Bir Boyut: Grup Davranışı
Eğitim Yönetimi
, cilt.2, sa.3, ss.315-328, 1996 (Hakemli Dergi)
Yükseköğretim ve Emeklilik: İsrail Deneyimi
Yaşadıkça Eğitim
, cilt.46, sa.1, ss.15-16, 1996 (Hakemsiz Dergi)
Takım Süreci ve Özdeğerlendirme
Çağdaş Eğitim
, cilt.21, sa.222, ss.26-29, 1996 (Hakemsiz Dergi)
Bir Çalışma Takımı Olarak Teknik Eğitim Fakültesi Akademik Personelinin Değerlendirilmesi
FIRAT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.7, sa.1, ss.15-25, 1995 (Hakemli Dergi)
Mesleki ve Teknik Öğretmenlerin Hizmet İçi Eğitim Gereksinimi
Eğitim Yönetimi
, cilt.1, sa.3, ss.329-332, 1995 (Hakemli Dergi)
Toplam Kalite Yönetimi
Eğitim Yönetimi
, cilt.1, sa.2, ss.203-210, 1995 (Hakemli Dergi)
Takımla Sorun Çözme Süreci
FIRAT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.6, sa.1-2, ss.48-58, 1994 (Hakemli Dergi)
Stajyerlik Dosyası Üzerine
Öğretmen Dünyası
, cilt.14, sa.163, ss.23-24, 1993 (Hakemsiz Dergi)
Okul ve Yönetici Etkililiği Sorunu
MPM Verimlilik Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.139-152, 1993 (Hakemsiz Dergi)
Demokrasi ve İnsan Hakları Eğitimi
Özgün Eğitim
, cilt.2, sa.1, ss.32-33, 1991 (Hakemsiz Dergi)

İşbirliğinde Bir Boyut: Öğretmen – Ana Baba Görüşmesi
Özgün Eğitim
, cilt.2, sa.1, ss.58-59, 1991 (Hakemsiz Dergi)
Macaristan’da Eğitim Yönetimi
FIRAT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.45, sa.1, ss.69-86, 1991 (Hakemsiz Dergi)

Ankara Merkez İlçelerindeki Ortaokullarda Okul ile Ailenin İşbirliği ve Sorunları
FIRAT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.45, sa.2, ss.89-116, 1991 (Hakemli Dergi)
Duyarlık Eğitimi
FIRAT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
, cilt.4, sa.2, ss.19-29, 1990 (Hakemli Dergi)
İlkokullarda Ev Ödevi Sorunu
Özgün Eğitim
, cilt.1, sa.1, ss.24-25, 1990 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
Views of the principals on their own professional development needs
26th ENİRDELM Conference, Krakow, Polonya, 14 - 17 Eylül 2017, ss.25, (Özet Bildiri)
Inequality against the Students: Some Observations of Pre-Service English Teachers at Middle Schools.
ENIRDELM (European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management, Jurmala, Letonya, 15 - 17 Eylül 2016, ss.24
Inequality against the Students: Some Observations of Pre-Service English Teachers at Middle Schools.
ENIRDELM (European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management, Jurmala, Letonya, 15 - 17 Eylül 2016, ss.24, (Özet Bildiri)
LEADERSHIP FOR FUTURE SCHOOLS
ENIRDELM 2015 CONFERENCE, Dublin-Malahide, 17 - 20 Eylül 2015
Supervısors’ And Admınıstrators’ Understandıng And Teachers’ Expectatıons Of Supervısıon To Glıckman’s Developmental Model
WCEIS, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2014, ss.59
Supervısors’ And Admınıstrators’ Understandıng And Teachers’ Expectatıons Of Supervısıon To Glıckman’s Developmental Model
WCEIS, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Kasım 2014, ss.59
Öğretim Üyelerinin Cinsiyetlerine Göre "Bilim İnsanı, Akademisyen, Bilim Adamı Ve Bilim Kadını" Kavramlarına Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
23. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
Geçmişten Günümüze Akademisyen Yetiştirme Süreci: Bir Olgubilim Çalışması
23. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
Profesörlerin cinsiyetlerine göre "bilim insanı, akademisyen, bilim adamı ve bilim kadını" kavramlarına yönelik görüşlerinin incelenmesi.
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
Geçmişten günümüze akademisyen yetiştirme süreci: Bir olgubilim çalışması.
23. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kocaeli, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
How Do Educatıonal Admınıstrators See The Issues On Access To Educatıon Of Dısadvantageous Chıldren? A Phenomenologıcal Study
INTE 2014 (International Conference on New Horizons in Education), Paris, Fransa, 24 - 28 Haziran 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
How do educational administrators see theory and practice relations? A Phenomenological Study
ENIRDELM (European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management, Portoroz, Slovenya, 19 - 21 Eylül 2013, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
How Do Educational Administrators See Theory and Practice Relations?.
ENIRDELM 2013 (European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management),, Portoroz, Slovenya, 19 - 21 Eylül 2013, ss.1
Attitudes of Prospective Primary School Teachers Towards Gender Equity
Conference Proceedings on Teaching and Learning for Intercultural Understanding, Human Rights and a Culture of Peace for Unesco Conference on International Education, Jyvaskyla, Finlandiya, 15 - 18 Haziran 2013, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Change vision in schools: School leaders’s role towards and unknown future
European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Eylül 2012, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Eğiticilerin Eğitimi Gibi Bir Sorunumuz Var mı?
Köy Enstitülerinden Günümüze Eğitim Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 18 Nisan 2012, ss.1
Çağdaş Denetim Anlayışına Sahip Eğitim Müfettişleri Nasıl Yetiştirilmelidir? Bir Durum Çalışması
Uluslararası Katılımlı III. Eğitim Denetimi Kongresi, Mersin, Türkiye, 22 - 24 Haziran 2011, ss.307-330
School Leaders’ Views and Appraisals Concerning Ethical Principles
ENIRDELM (European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management, Reykjavik, İzlanda, 22 - 23 Eylül 2011, ss.1
Çağdaş Denetim Anlayışına Sahip Eğitim Müfettişleri Nasıl Yetiştirilmelidir? (Bir Durum Çalışması)
Uluslararası Katılımlı III. Eğitim Denetimi Kongresi, Mersin, Türkiye, 22 - 24 Haziran 2011, ss.1
1940’lardan Günümüze Eğitim Politikalarındaki Gelişmeler
Aramızdan Ayrılışının 50. Yılında Hasan Ali Yücel'den Günümüze Eğitim, Bilim, Kültür Politikaları Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 25 - 26 Şubat 2011, ss.1
Educational Values and Priorities of School Principals in Turkey
ENIRDELM (European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management, Szeged, Macaristan, 16 - 18 Eylül 2010, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Tonguç’un Yönetim Anlayışı ve Günümüzde Nitelik Arayışları
Aramızdan Ayrılışının 50. Yılında Hasan Ali Yücel'den Günümüze Eğitim, Bilim, Kültür Politikaları Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.1
Eğitim Yöneticilerinin Takım Liderliğinde Yeterlik Düzeyleri
V. Ulusal Eğitim Yönetimi, Antalya, Türkiye, 1 - 02 Mayıs 2010, ss.1
Araştırma Görevlilerinin Örgütsel Destek Algıları: Akdeniz Üniversitesi Örneği
4. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2009, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Aday Öğretmenlerin Özyeterlik Duyguları: Antalya İli Örneği
18. Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Organizational cynicism of the research assistants: A case of Akdeniz University
Procedia - Social and Behavioral Sciences, İstanbul, Türkiye, 2 - 05 Şubat 2009, cilt.2, sa.2, ss.4820-4825
Mustafa Necati’nin Eğitim Yönetimi Anlayışı
Ölümünün 80. Yılında Mustafa Necati ve Cumhuriyet Eğitim Devrimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 03 Ocak 2009, ss.1

Clinical supervisor and peer consultation of faculty members a case study
XII. Ulusal Anatomi Kongresi, Mersin, Türkiye, 29 Ekim - 01 Kasım 2008, ss.52
Peace in Society During the Age ‘Turkish Enlightenment’
World Conference on Education of the World Council for Curriculum and Instruction, Antalya, Türkiye, 2 - 07 Eylül 2008, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Devlet Memurları Gizli Sicil Raporları Üzerine Bir Çalışma
I. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Öğretim Üyeleri İçin Kliniksel Denetim Uygulamasına Örnek Bir Olgu
V. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, ss.25
Öğretim Üyeleri İçin Kliniksel Denetim Uygulamasına Örnek Bir Olgu
V. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, ss.25, (Tam Metin Bildiri)
Öğretim Üyeleri İçin Kliniksel Denetim Uygulamasına Örnek Bir Olgu
V. ULUSAL TIP EĞİTİMİ KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 6 - 09 Mayıs 2008, ss.25, (Tam Metin Bildiri)
Yükseköğretim Öğrencilerinin Ders Uygulamaları ve Öğretim Elemanlarının Davranışlarına İlişkin Görüşleri: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
XVI. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Tokat, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2007, ss.1
Takım Algısı İçin Bir ölçek Geliştirme Çalışması
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Temmuz 2005, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi II Dersini İlgili Boyutlar Açısından Değerlendirmeleri: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Temmuz 2005, ss.1, (Özet Bildiri)
Fakülte-Okul İşbirliği Semineri ve Uygulama Sürecinin Değerlendirilmesi: Malatya İli Örneği
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Kamu Yönetimi Temel Kanunu Tasarısı’nın Ulusal ve Uluslararası Boyutları :Eğitim Boyutu
Kamu Yönetimi I.Ulusal Kurultayı, Malatya, Türkiye, 18 - 19 Aralık 2003, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Yöneticilik Eğilimleri: Malatya İli Örneği
XII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 15 - 18 Ekim 2003, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Öğretmen Adaylarının Kendilerini Öğretmenlik Uygulaması Yeterlikleri Açısından Değerlendirmesi: İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği
Uluslararası Katılımlı 2000’li Yıllarda I. Öğrenme ve Öğretme Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 29 - 31 Mayıs 2002, ss.1
Okul Uygulama Öğretmenleri ve Koordinatörlerinin Okul Deneyimi Dersine İlişkin Görüşleri (Malatya Örneği)
X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Bolu, Türkiye, 7 - 09 Haziran 2001, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Uygulamanın İkinci Yılında Okul Deneyimi I Dersinin Değerlendirilmesi (İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği)
IX. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Erzurum, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2000, ss.1
Türkiye’nin Çağdaş Uygarlık Düzeyini Aşma Hedefi Nasıl Bir Temel Eğitim Öngörüyor?
21. Yüzyılın Eşiğinde Türk Eğitim Sistemi Ulusal Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 25 - 27 Ekim 1999, ss.1, (Tam Metin Bildiri)

Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlardan Örnekler
Öğretmen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlar Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 18 - 20 Mart 1999, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Yükseköğretime Giriş ve İkinci Öğretim
IV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 10 - 12 Eylül 1997, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Elazığ İlinde Milli Eğitim Bakanlığı Aday Memurları Yetiştirme Programına Katılan Öğretmenlerin Uygulamaya İlişkin Görüşleri
II. Ulusal Eğitim Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 18 - 20 Eylül 1996, ss.1
Teknik Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Meslek Bilgisi Yeterlikleri
Mesleki ve Teknik Eğitim Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 22 - 23 Haziran 1995, ss.1, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
Meslekleştiremediğimiz Okul Yöneticiliği
Prof Dr Ziya Bursalıoğlu na Armağan, Ali Balcı, İnayet Aydın, Editör, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara, ss.167-190, 2016
ULUSAL EĞİTİMİMİZ ÜZERİNE DÜŞÜNCELER
PROF DR İBRAHİM ETHEM BAŞARAN’xxA ARMAĞAN Eğitimde 52 Yıl, İnayet AYDIN, Şakir ÇINKIR, Editör, Anı Yayınevi, Ankara, ss.155-164, 2015
Diğer Yayınlar