Eğitim Bilgileri
2002 - 2009
2002 - 2009Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri / Pdr, Türkiye
1998 - 2001
1998 - 2001Yüksek Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri / Pdr, Türkiye
1993 - 1998
1993 - 1998Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri / Pdr, Türkiye
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2011 - 2017
2011 - 2017Yrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2009 - 2011
2009 - 2011Araştırma Görevlisi Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2002 - 2009
2002 - 2009Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri
2005 - 2007
2005 - 2007Diğer
University of Kent at Canterbury, Sspssr, Masc
Akademi Dışı Deneyim
2006 - 2008
2006 - 2008Proje Asistanı
University of Kent
2006 - 2007
2006 - 2007Öğretim görevlisi
University of Kent
2005 - 2006
2005 - 2006Misafir araştırmacı
University of Kent
1999 - 2006
1999 - 2006Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman)
Milli Eğitim Bakanlığı
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Bilişsel Davranışçı Terapi Temelli Sosyal Duygusal Öğrenme Becerileri Psikoeğitim Programının Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Kaygı Düzeylerine Etkisi
Çakır Çelebi S. G. (Danışman)
P.BAYKAL(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Yakın ilişkiler odaklı psikoeğitim programının bağlanma stilleri, duygu düzenleme ve romantik ilişki inançlarına etkisi
Çakır Çelebi S. G. (Danışman)
Ö.DENİZ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Sosyal kaygıyı azaltmaya yönelik bilişsel davranışçı terapi temelli çevrimiçi psikoeğitim programının etkililiğinin incelenmesi
Çakır Çelebi S. G. (Danışman)
Z.SAFAROVA(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinde dijital oyun bağımlılığının yordayıcıları olarak oyunlarla ilgili bilişlerin ve duygu düzenleme becerilerinin incelenmesi
Çakır Çelebi S. G. (Danışman)
N.ŞAHAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Duygusal beceriklilik ve farkındalığın ilişki doyumu ile ilişkisinin incelenmesi
Çakır Çelebi S. G. (Danışman)
H.ŞİMŞEK(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinde utanç ve suçluluk ile başa çıkma tutumları arasındaki ilişkide bilişsel duygu düzenlemenin aracı rolü
Çakır Çelebi S. G. (Danışman)
U.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Beliren yetişkinlikte bağlanma ve kimlik stilleri arasındaki ilişki
Çakır Çelebi S. G. (Danışman)
F.TOPAL(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinin bağlanma temsilleri ile romantik ilişki inançları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Çakır Çelebi S. G. (Danışman)
D.UĞUR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Otizm spektrum bozukluğuna sahip kardeşi olan ergenlerin yılmazlık kaynakları ile kardeşlerine yönelik tutumlarının incelenmesi
Çakır Çelebi S. G. (Danışman)
E.YOKUŞ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinde affetmeyi yordayan bazı değişkenlerin incelenmesi
Çakır Çelebi S. G. (Danışman)
G.GÖKMEN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Farkındalık temelli psikoeğitim programının üniversite öğrencilerinin duygusal yeme, kontrolsüz yeme ve duyguları yönetme becerileri üzerindeki etkisi
Çakır Çelebi S. G. (Danışman)
M.TÜRK(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Öğretmenlerin eşli ruminasyon ve öz- duyarlık düzeyleri ile mesleki tükenmişlik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Çakır Çelebi S. G. (Danışman)
B.TOPRAK(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Üniversite öğrencilerinde öznel iyi oluş ve stres belirtilerinin yordayıcılarının incelenmesi
ÇAKIR ÇELEBİ S. G.
Z.Ayça(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerine uygulanan sosyal duygusal beceri eğitimi programının öğrencilerin duygusal zeka düzeylerine etkisi
ÇAKIR ÇELEBİ S. G.
F.Zorlu(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Devlet okullarında çalışan psikolojik danışmanlık ve rehberlik mezunu olan ve olmayan rehber öğretmenlerin duygusal zeka düzeylerinin karşılaştırılması
ÇAKIR ÇELEBİ S. G.
S.Altınkaynak(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Lise Son Sınıf Öğrencilerinin Akılcı Olmayan İnançları ve Anne-Baba Tutumları ile Sınav Kaygısı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
ÇAKIR ÇELEBİ S. G.
D.Güler(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Effect of online mindfulness-based physical exercise program on psychological well-being and life satisfaction during the Covid-19 pandemic
Terzioğlu Z. A., Çakır-Çelebi S. G., YILDIZ M.
Current Psychology , cilt.43, sa.16, ss.15035-15045, 2024 (SSCI)
2024
2024The effects of the Mindfulness, Acceptance and Self-Compassion in Sport (MASCS) program on the sport anxiety and self-compassion of elite tennis players
Terzioğlu Z. A., Çakir-Çelebi G.
Journal of Applied Sport Psychology , 2024 (SCI-Expanded)
2015
2015The effects of teacher immediacy and student burnout on empowerment and resistance among Turkish pre-service teachers
Cakir S. G.
LEARNING AND INDIVIDUAL DIFFERENCES , cilt.40, ss.170-175, 2015 (SSCI)
2011
2011Psychological distress among international students in Turkey
Cetinkaya-Yildiz E., Çakır S. G., Kondakçı Y.
International Journal of Intercultural Relations , cilt.35, sa.5, ss.534-539, 2011 (SSCI)
2011
2011Exploring the factors contributing to empowerment of Turkish migrant women in the UK
Çakır S. G., Guneri O. Y.
International Journal of Psychology , cilt.46, sa.3, ss.223-233, 2011 (SSCI)
2005
2005Parental attitudes and ego identity status of Turkish adolescents
Cakir S. G., Aydın G.
ADOLESCENCE , cilt.40, sa.160, ss.847-859, 2005 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Counselor candidates’ experiences regarding counselling supervision
APAYDIN S., ÇAKIR ÇELEBİ S. G.
Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.142-161, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
2024Contribution of Job Shadowing Experience to the Career Development of High School Students
APAYDIN S., ÇAKIR ÇELEBİ S. G.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Kriz Danışmanlığı Dersinin Psikolojik Danışma Öz-yeterliği ve Krize Müdahaleye Hazırlık Düzeyine Etkisi
APAYDIN S., ÇAKIR ÇELEBİ S. G.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.52, 2023 (ESCI)
2022
2022Universite Ogrencilerinin Baglanma Temsilleri Ile Romantik Iliski Inanclari Arasindaki iliskinin Incelenmesi
UĞUR D., ÇAKIR ÇELEBİ S. G.
Bilişsel Davranışçı Psikoterapi ve Araştırmalar Dergisi , 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Sosyal Duygusal Beceri Eğitiminin Duygusal Zeka Üzerindeki Etkililiğinin İncelenmesi
ÇAKIR ÇELEBİ S. G., Zorlu Uğur F.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Otizm Spektrum Bozukluğuna Sahip Kardeşi Olan Ergenlerin Yılmazlık Kaynakları İle Kardeşlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Yokuş Yılmaz E., ÇAKIR ÇELEBİ S. G.
Humanistic Perspective , 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Üniversite Öğrencilerinde Affetmeyi Yordayan Değişkenlerin İncelenmesi
Gökmen G., Çakır Çelebi S. G.
TURKISH STUDIES , cilt.16, sa.2, ss.675-699, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Effectiveness of a Mindfulness-Based Skill Development Program on Elite Archers’ Mental Skills and Mindfulness Levels
Terzioğlu Z. A., ÇAKIR S. G.
Akdeniz Spor Bilimleri Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.303-316, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Examining the Effectiveness of Mindfulness Based Training Program on Female Handball Players’ Psychological Skills and Coping with Stress Strategies
TERZİOĞLU Z. A., YILDIZ M., ÇAKIR S. G.
Türk Spor ve Egzersiz Dergisi , cilt.22, sa.1, ss.30-37, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE ÖZNEL İYİ OLUŞ VE STRES BELİRTİLERİNİNYORDAYICILARININ İNCELENMESİ
Terzioğlu Z. A., Çakır S. G.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.55, ss.206-225, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019ÖĞRETMENLERİN EŞLİ RUMİNASYON VE ÖZ- DUYARLIK DÜZEYLERİ İLE MESLEKİ TÜKENMİŞLİK DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
TOPRAK B., ÇAKIR S. G.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, ss.1393-1408, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN SOSYAL BAĞLILIK, DUYGULARI YÖNETME, YAŞAM POZİSYONLARI, TEMAS ENGELLERİ VE KOŞULSUZ KENDİNİ KABUL İLE AFFETME DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Gökmen G., ÇAKIR S. G.
Uluslararası Türk Kültür Coğrafyasında Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.4, sa.1, ss.1-7, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
2017GÜÇLENME ÖLÇEĞİNİN PSİKOMETRİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ
ÇAKIR S. G., Bugay Sökmez A.
Uluslarası Soyal Bilimler Dergisi , cilt.5, sa.57, ss.40-53, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Süpervizyon Eşliğinde Gerçekleştirilen Bireysel Psikolojik Danışma Uygulamasının Psikolojik Danışman Adaylarının Öz-yeterlilik Düzeylerine Etkisi
Çakır Çelebi S. G., Apaydın S., Taşdelen Karçkay A., Varlık Özsoy E.
V. International Eurasian Educational Research Congress , cilt.10, ss.399-408, 2017 (ESCI)
2016
2016Mutluluk korkusu ile öznel ve psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkinin incelenmesi
SARI T., ÇAKIR S. G.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, ss.222-229, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Rehber Öğretmenlerin Duygusal Zeka Düzeylerinin İncelenmesi
Altınkaynak S., ÇAKIR S. G.
AKDENİZ İNSANİ BİLİMLER DERGİSİ , cilt.V/1, ss.77-87, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Öğrenen Güçlenmesi Ölçeğinin uyarlanması: Geçerlik ve güvenirlik çalışmaları
ÇAKIR S. G., ERDOĞAN M.
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.11, sa.25, ss.297-307, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Ego Identity Status and Psychological Well-Being Among Turkish Emerging Adults
Çakır S. G.
Identity , cilt.14, sa.3, ss.230-239, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Lise son sınıf öğrencilerinin sınav kaygısını yordayan değişkenlerin incelenmesi
ÇAKIR S. G., Güler D.
PDR TÜRK PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK DERGİSİ , sa.4, ss.82-94, 2013 (Hakemli Dergi)
2009
2009Community activism and empowerment of Turkish speaking migrant women in London
Hatzidimitriadou E., Çakır S. G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MIGRATION, HEALTH AND SOCIAL CARE , sa.5, ss.34-46, 2009 (ESCI)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2022
2022Effectiveness of an Online Self-Regulation Psychoeducation Program on Procrastination and Self-Regulation of University Students
ÇAKIR ÇELEBİ S. G., KEPİR D., ÖZDEMİR Ö. D.
International Education Congress 2022, Türkiye, 17 Kasım 2022
2022
2022Bağlanma Stillerinin, Romantik İlişki İnançları ve Duygu Düzenleme Güçlüğü ile İlişkisinin İncelenmesi
ÖZDEMİR Ö. D., ÇAKIR ÇELEBİ S. G., TERZİOĞLU Z. A.
International Education Congress 2022, Türkiye, 17 Kasım 2022
2019
2019Üniversite Öğrencilerinde Affetmeyi Yordayan Bazı Değişkenlerin İncelenmesi
GÖKMEN G., ÇAKIR S. G.
21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 24 - 27 Ekim 2019
2019
2019Üniversite Öğrencilerinde Öznel İyi Oluş ve Stres Belirtilerinin Yordayıcıları Olarak Farkındalık, Özduyarlık, Duyguları Yönetme Becerileri ve Sosyal İlginin İncelenmesi
TERZİOĞLU Z. A., ÇAKIR S. G.
21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 24 - 27 Ekim 2019
2019
2019Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Sosyal Bağlılık, Duyguları Yönetme, Yaşam Pozisyonları, Temas Engelleri ve Koşulsuz Kendini Kabul İle Affetme Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
GÖKMEN G., ÇAKIR S. G.
V. Uluslararası TURKCESS Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019
2018
2018Süpervizyon Eşliğinde Gerçekleştirilen Bireysel Psikolojik Danışma Uygulamasının Psikolojik Danışman Adaylarının Öz-yeterlilik Düzeylerine Etkisi, ANTALYA, TÜRKIYE, 2-5 Mayıs 2018, pp.399-408
ÇAKIR S. G., APAYDIN S., TAŞDELEN KARÇKAY A., VARLIK ÖZSOY E.
5.Uluslararası Avrasya Eğitim Araştırmaları Kongresi, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018
2015
2015Authoritative Approach and Student Empowerment Among University Students
Cakir S. G.
5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 15 Mayıs 2015
2010
2010Development and validation of study abroad experience scale for foreign students
KONDAKÇI Y., ÇAKIR S. G., ÇETİNKAYA YILDIZ E.
XIV World Congress of Comparative Education Societies, İstanbul, Türkiye, 14 - 18 Haziran 2010
0
0A pilot study on stress and support sources of single mothers in Turkey
Çakır S. G.
Antalya, Türkiye, cilt.5, ss.1079-1083
2009
2009Türkiye’de eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerin yaşam doyumları
ÇAKIR S. G., ÇETİNKAYA YILDIZ E.
X. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Adana, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2009, ss.56
Kitap & Kitap Bölümleri
2022
2022FARKINDALIK (MINDFULNESS) TEMELLİ ÖZ BAKIM UYGULAMALARI
Çakır Çelebi S. G., Terzioğlu Z. A.
Mesleki Stres Faktörlerine Rağmen Ayakta Kalabilme Ruh Sağlığı Çalışanları İçin Bir Öz-Bakım Rehberi, Deniz Güler, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.91-150, 2022
2021
2021Covid-19 Pandemi Döneminde Üniversite Öğrencilerinde Psikolojik İyi Oluş Ve Yaşam Doyumunu Yordayan Değişkenlerin İncelenmesi
Terzioğlu Z. A., Çakır Çelebi S. G.
Akademik Araştırmalar 2021, Erdal HAMARTA,Coşkun ARSLAN,Sabahattin ÇİFTÇİ,Mustafa USLU, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, ss.91-100, 2021
2021
2021Grup Liderliği Eğitiminde Yeni Deneyimler: Çevrimiçi Grup Yönetmek
Çakır Çelebi S. G., Koçyiğit Özyiğit M.
Akademik Araştırmalar 2021, Erdal HAMARTA,Coşkun ARSLAN,Sabahattin ÇİFTÇİ,Mustafa USLU, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, ss.77-85, 2021
2018
2018Farkındalık (Mindfulness) ve Kabul Temelli Terapiler
ÇAKIR S. G., Uzun R. B.
Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları, Karataş Z., Yavuzer Y., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.615-652, 2018
2016
2016Okul Yöneticilerinin PDR Hizmetlerinin Gerekliliği ve Etkiliğine İlişkin Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
APAYDIN S., ÇAKIR S. G.
Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı, Demirel Ö., Dinçer S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.655-667, 2016
2015
2015Öğrenen Güçlenmesi
ÇAKIR S. G.
Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamaları, Ergüner Tekinalp Bengü, Işık Terzi Şerife, Editör, Pegem Akademi, ss.175-189, 2015
2013
2013Post-migration wellbeing, community self-help and empowerment: the case of Turkish-speaking women in London
HATZİDİMİTRİADOU E., ÇAKIR S. G.
Migration Health and Inequality, Thomas Felicity, Gideon Jasmine, Editör, Zed Books, ss.180-197, 2013
2012
2012Hizmet verenler için stres tepkileri, travma sonrası gelişim, stres yönetimi ve özbakım
ÇAKIR S. G., Erdur Baker Ö., Uzun R. B.
Psikososyal Uygulamalar Eğitimi, Gözden M., Öztan N., Aker T., Editör, Türkiye Kızılayı Derneği, Ankara, ss.223-251, 2012
2011
2011Grup üyeleri, üyelerde zor davranışlar ve bunlarla baş etme
ÇAKIR S. G.
Grupla Psikolojik Danışma, Demir A. ve Koydemir S., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.179-199, 2011
2011
2011Grup Çeşitleri
ÇAKIR S. G.
Grupla Psikolojik Danışma, Demir A. ve Koydemir S. , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.49-72, 2011
2011
2011Psikolojik danışma gruplarında etkinliklerin kullanımı
ÇAKIR S. G.
Grupla Psikolojik Danışma, Demir A. ve Koydemir S., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.251-281, 2011
Diğer Yayınlar
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2016 - 2018
2016 - 2018Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Bilimsel Hakemlikler
Mart 2024
Mart 2024Asya Studies
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2023
Eylül 2023EDUCATIONAL PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2022
Şubat 2022Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2020
Ağustos 2020Akdeniz Kadın Çalışmaları ve Toplumsal Cinsiyet Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2016
Kasım 2016Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2016
Ağustos 2016Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2014
Mayıs 2014PERCEPTUAL AND MOTOR SKILLS
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2007
Mayıs 2007International Journal of Psychology
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ödüller
Haziran 2012
Haziran 2012Yayın Teşvik Ödülü
Akdeniz Üniversitesi
Mayıs 2011
Mayıs 2011Yayın Teşvik Ödülü
Akdeniz Üniversitesi
Aralık 2009
Aralık 2009ODTÜ Yılın Tezi Ödülü
ODTÜ Prof. Dr. Mustafa N. Parlar Eğitim ve Araştırma Vakfı
Nisan 2006
Nisan 2006