Doç. Dr. SAKİNE GÜLFEM ÇAKIR ÇELEBİ


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Eğitim Bilimsel Disiplinler, Aile Çalışmaları


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Psikolojik Danışma ve Rehberlik


Yayınlardaki İsimler: Çakır-Çelebi S. Gülfem, ÇAKIR ÇELEBİ SAKİNE GÜLFEM, Çakır, Gülfem, Çakır, S. Gülfem, Gulfem Cakir S., Cakir, Sakine Gulfem, Çakir-Çelebi Gülfem

Metrikler

Yayın

85

Atıf (WoS)

92

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

45

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

863

H-İndeks (Scholar)

15

Atıf (TrDizin)

2

H-İndeks (TrDizin)

1

Tez Danışmanlığı

13

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2002 - 2009

2002 - 2009

Doktora

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri / Pdr, Türkiye

1998 - 2001

1998 - 2001

Yüksek Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri / Pdr, Türkiye

1993 - 1998

1993 - 1998

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri / Pdr, Türkiye

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Psikolojik Danışma ve Rehberlik

Akademik Unvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2011 - 2017

2011 - 2017

Yrd. Doç. Dr.

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2009 - 2011

2009 - 2011

Araştırma Görevlisi Dr.

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2002 - 2009

2002 - 2009

Araştırma Görevlisi

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri

2005 - 2007

2005 - 2007

Diğer

University of Kent at Canterbury, Sspssr, Masc

Akademi Dışı Deneyim

2006 - 2008

2006 - 2008

Proje Asistanı

University of Kent

2006 - 2007

2006 - 2007

Öğretim görevlisi

University of Kent

2005 - 2006

2005 - 2006

Misafir araştırmacı

University of Kent

1999 - 2006

1999 - 2006

Rehber Öğretmen (Psikolojik Danışman)

Milli Eğitim Bakanlığı

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Grupla Psikolojik Danışma Alan Çalışması II

Lisans

Lisans

Afetler, Krizler ve Travmalarda Psikolojik Yardım

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Aile Danışmanlığı Kuram ve Yaklaşımları

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Öğrenme Psikolojisi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Grupla Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri

Lisans

Lisans

Okullarda Gözlem

Lisans

Lisans

Psikoloji

Lisans

Lisans

Psikolojiye giriş

Lisans

Lisans

Rehberlik

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Bireyle Psikolojik Danışma Uygulaması

Lisans

Lisans

Çocuk ruh sağlığı

Lisans

Lisans

Eğitim Psikolojisi

Lisans

Lisans

Rehberlik

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Aile Danışmanlığı Kuram ve Yaklaşımlar

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Bireyle Psikolojik Danışma İlke ve Teknikleri

Lisans

Lisans

Rehberlik

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Aile Danışmanlığı Kuram ve Yaklaşımlar

Yönetilen Tezler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2021

2021

Grup Liderliği Eğitiminde Yeni Deneyimler: Çevrimiçi Grup Yönetmek

ÇAKIR ÇELEBİ S. G., KOÇYİĞİT ÖZYİĞİT M.

f International Congress of Academic Research and Practice, Antalya, Türkiye, 21 - 23 Haziran 2021

2019

2019

Üniversite Öğrencilerinde Affetmeyi Yordayan Bazı Değişkenlerin İncelenmesi

GÖKMEN G., ÇAKIR S. G.

21. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 24 - 27 Ekim 2019

2015

2015

Authoritative Approach and Student Empowerment Among University Students

Cakir S. G.

5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership, Amerika Birleşik Devletleri, 13 - 15 Mayıs 2015 identifier

2010

2010

Development and validation of study abroad experience scale for foreign students

KONDAKÇI Y., ÇAKIR S. G., ÇETİNKAYA YILDIZ E.

XIV World Congress of Comparative Education Societies, İstanbul, Türkiye, 14 - 18 Haziran 2010

2009

2009

Türkiye’de eğitim gören yabancı uyruklu öğrencilerin yaşam doyumları

ÇAKIR S. G., ÇETİNKAYA YILDIZ E.

X. Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Adana, Türkiye, 21 - 23 Ekim 2009, ss.56

Kitap & Kitap Bölümleri

2022

2022

FARKINDALIK (MINDFULNESS) TEMELLİ ÖZ BAKIM UYGULAMALARI

Çakır Çelebi S. G., Terzioğlu Z. A.

Mesleki Stres Faktörlerine Rağmen Ayakta Kalabilme Ruh Sağlığı Çalışanları İçin Bir Öz-Bakım Rehberi, Deniz Güler, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.91-150, 2022

2021

2021

Covid-19 Pandemi Döneminde Üniversite Öğrencilerinde Psikolojik İyi Oluş Ve Yaşam Doyumunu Yordayan Değişkenlerin İncelenmesi

Terzioğlu Z. A., Çakır Çelebi S. G.

Akademik Araştırmalar 2021, Erdal HAMARTA,Coşkun ARSLAN,Sabahattin ÇİFTÇİ,Mustafa USLU, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, ss.91-100, 2021

2021

2021

Grup Liderliği Eğitiminde Yeni Deneyimler: Çevrimiçi Grup Yönetmek

Çakır Çelebi S. G., Koçyiğit Özyiğit M.

Akademik Araştırmalar 2021, Erdal HAMARTA,Coşkun ARSLAN,Sabahattin ÇİFTÇİ,Mustafa USLU, Editör, Çizgi Kitabevi Yayınları, Konya, ss.77-85, 2021

2018

2018

Farkındalık (Mindfulness) ve Kabul Temelli Terapiler

ÇAKIR S. G., Uzun R. B.

Psikolojik Danışma ve Psikoterapi Kuramları, Karataş Z., Yavuzer Y., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.615-652, 2018

2016

2016

Okul Yöneticilerinin PDR Hizmetlerinin Gerekliliği ve Etkiliğine İlişkin Algılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi

APAYDIN S., ÇAKIR S. G.

Eğitim Bilimlerinde Yenilikler ve Nitelik Arayışı, Demirel Ö., Dinçer S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.655-667, 2016

2015

2015

Öğrenen Güçlenmesi

ÇAKIR S. G.

Eğitimde Pozitif Psikoloji Uygulamaları, Ergüner Tekinalp Bengü, Işık Terzi Şerife, Editör, Pegem Akademi, ss.175-189, 2015

2013

2013

Post-migration wellbeing, community self-help and empowerment: the case of Turkish-speaking women in London

HATZİDİMİTRİADOU E., ÇAKIR S. G.

Migration Health and Inequality, Thomas Felicity, Gideon Jasmine, Editör, Zed Books, ss.180-197, 2013

2012

2012

Hizmet verenler için stres tepkileri, travma sonrası gelişim, stres yönetimi ve özbakım

ÇAKIR S. G., Erdur Baker Ö., Uzun R. B.

Psikososyal Uygulamalar Eğitimi, Gözden M., Öztan N., Aker T., Editör, Türkiye Kızılayı Derneği, Ankara, ss.223-251, 2012

2011

2011

Grup üyeleri, üyelerde zor davranışlar ve bunlarla baş etme

ÇAKIR S. G.

Grupla Psikolojik Danışma, Demir A. ve Koydemir S., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.179-199, 2011

2011

2011

Grup Çeşitleri

ÇAKIR S. G.

Grupla Psikolojik Danışma, Demir A. ve Koydemir S. , Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.49-72, 2011

2011

2011

Psikolojik danışma gruplarında etkinliklerin kullanımı

ÇAKIR S. G.

Grupla Psikolojik Danışma, Demir A. ve Koydemir S., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.251-281, 2011

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2016 - 2018

2016 - 2018

Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Bilimsel Hakemlikler

Kasım 2016

Kasım 2016

Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2016

Ağustos 2016

Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2014

Mayıs 2014

Perceptual and motor skills

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Mart 2013

Mart 2013

Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2007

Mayıs 2007

International Journal of Psychology

SSCI Kapsamındaki Dergi

Ödüller

Haziran 2012

Haziran 2012

Yayın Teşvik Ödülü

Akdeniz Üniversitesi

Mayıs 2011

Mayıs 2011

Yayın Teşvik Ödülü

Akdeniz Üniversitesi

Aralık 2009

Aralık 2009

ODTÜ Yılın Tezi Ödülü

ODTÜ Prof. Dr. Mustafa N. Parlar Eğitim ve Araştırma Vakfı

Nisan 2006

Nisan 2006

Yayın Teşvik Ödülü

TÜBİTAK



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 20

h-indeksi (WOS): 2