Duyurular & Dokümanlar
APPLIED LINGUISTICS RESEARCH GROUP - ALREG
https://avesis.akdeniz.edu.tr/researchteamsite/udag
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2003 - 2007
2003 - 2007Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngiliz Dili Eğitimi Abd, Türkiye
2004 - 2005
2004 - 2005Doktora
State University of New York at Binghamton, 2004-2005, Fine Arts And Humanities, English, Amerika Birleşik Devletleri
2001 - 2003
2001 - 2003Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngiliz Dili Eğitimi Abd, Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngilizce Öğretmenliği Abd, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Examining the Methodological Issues through Pedagogical and Practical Knowledge of Experienced Teachers: A Case Study. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Ankara
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngiliz Dili Eğitimi Abd
2003
2003Yüksek Lisans
A Suggested Syllabus for the Teaching of Poetry Course in ELT Departments of Turkey.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngiliz Dili Eğitimi Abd
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
A1 Başlangıç
A1 BaşlangıçFransızca
B1 Orta
B1 Ortaİspanyolca
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü
2018 - 2019
2018 - 2019Dr. Öğr. Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü
2013 - 2018
2013 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü
2009 - 2013
2009 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Başkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngiliz Dili Eğitimi Abd
2007 - 2009
2007 - 2009Öğretim Görevlisi
Başkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngiliz Dili Eğitimi Abd
2001 - 2007
2001 - 2007Araştırma Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngiliz Dili Eğitimi Abd
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Transforming the Mind Style from the Book to the Film through Multimodality in Virginia Woolf's Orlando.
Saraç Durgun H. S. (Danışman)
A.DUR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Constructing Femininity and Masculinity through Language in Charlotte Perkins Gilman's Herland and Doris Lessing's The Cleft
Saraç Durgun H. S. (Danışman)
E.ÇELEN(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2015
2015Practitioners' Evaluations of the Effectiveness of Professional Development Activities
Sarac H. S.
ANTHROPOLOGIST
, cilt.20, sa.1-2, ss.149-155, 2015 (SCI-Expanded)
2008
2008The Effective English Language Teacher from the Perspectives of Turkish Preparatory School Students
Arıkan A., Taşer D., Sarac H. S.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.33, sa.150, ss.42-51, 2008 (SSCI)
2007
2007Students' views on the importance and content of "Turkish history of education" course in German and English language teaching curricula
Arikan A., Ünver Ş., Sarac H. S.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.33, ss.24-32, 2007 (SSCI)
2007
2007Teacher knowledge on grammar teaching: A case study
Sarac H. S.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.32, ss.255-265, 2007 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024The Narrator’s Self-Justifying Rhetoric in Melville’s Bartleby, the Scrivener: A Story of Wall Street
DUR A., SARAÇ DURGUN H. S.
ACADEMIC JOURNAL OF MODERN PHILOLOGY , cilt.22, ss.77-87, 2024 (ESCI)
2023
2023Foregrounding Poverty through the Heterodiegetic Narrator in O. Henry's "The Gift of the Magi"
Peköz M., Saraç Durgun H. S., Arikan A.
B. A. S. : British and American Studies Journal
, cilt.24, ss.135-142, 2023 (ESCI)
2023
2023Linguistic Construction of Gendered Lives in Alice Munro's "Boys and Girls"
Saraç Durgun H. S., Uzun K., Arıkan A.
ILHA DO DESTERRO
, cilt.76, sa.1, ss.151-160, 2023 (ESCI)
2022
2022From Syntax to Stylistics: A Case Study of Selected Haikus
Saraç Durgun H. S.
ACADEMIC JOURNAL OF MODERN PHILOLOGY
, cilt.15, ss.167-177, 2022 (ESCI)
2022
2022Defamiliarization through Modality of Discourse: "Waiting for Godot"
Demir M. Y., Sarac Durgun H. S.
Philologica Canariensia
, cilt.28, ss.23-36, 2022 (ESCI)
2022
2022Representation of Gender Roles in a TV Commercial Series in Turkey: A Critical Discourse Analysis
Yilmaz M., Saraç Durgun H. S.
Journal of Human and Social Sciences
, cilt.5, sa.1, ss.41-55, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Contruction of Femininity and Masculinity through Language in Doris Lessing's The Cleft
Çelen E., Saraç Durgun H. S.
Literary Voice
, cilt.1, sa.17, ss.7-13, 2022 (ESCI)
2021
2021Identifying the Register Demolishing Hierarchy in American Discourse through Transition Relevance Place: Brooklyn Nine-Nine
Peköz M., Saraç Durgun H. S.
Journal of Social Research and Behavioral Sciences , cilt.7, ss.379-386, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Söylemsel Psikoloji ve Zihinsel Üslup: Öykü Çözümlemesi
Saraç Durgun H. S.
Selçuk Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi
, cilt.44, ss.251-262, 2020 (ESCI)
2020
2020Estudio Comparativo de Fórmulas Sociales en Manuales de Español y Turco
Saraç Durgun H. S., Seoane-Leal E.
ESPACIOS , cilt.41, ss.62-70, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
2018A Quantitaive Study of Post-Reading Strategies Used by Tertiary Level Students of English Language
Tan T., Saraç H. S.
TURKISH STUDIES , cilt.13, sa.4, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Completing the Task Procedure or Focusing on Form: Contextualizing Grammar Instruction via Task-Based Teaching
SARAÇ H. S.
College Quarterly , cilt.21, sa.1, ss.1-26, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017AN ETHNOLINGUISTIC PORTRAYAL OF THE ARABIC SPEAKING ORTHODOX CHRISTIAN COMMUNITY OF ANTAKYA, TURKEY
Köse Ö., SARAÇ H. S., ARIKAN A.
The Journal of Mesopotamian Studies
, cilt.2, sa.2, ss.143-153, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Pedagogical grammar in the English language curriculum for primary education in Turkey: Lexical approach
SARAÇ H. S.
Canadian International Journal of Social Science and Education , cilt.12, sa.1, ss.194-203, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
2015An evaluation of proficiency grouping in English language teaching: SWOT analysis.
Ertuğ C., SARAÇ H. S.
THE CRITERION: AN INTERNATIONAL JOURNAL OF ENGLISH , cilt.6, sa.2, ss.450-456, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014Teacher Knowledge Reflected in Discourse: Evaluating English Language Teaching Activities
SARAÇ H. S.
International Journal of Multidisciplinary Thought , cilt.1, sa.4, ss.281-285, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Learner Autonomy in a Turkish Tertiary Context Sezgi Sarac with Simla Curse Turkey
SARAÇ H. S., COURSE S.
Independence: The Newsletter of the Learner Autonomy Special Interest Group , 2013 (Hakemsiz Dergi)
2012
2012Pre-service EFL teachers’ level of readiness for teaching of speaking: Proposing a working instrument
Güngör Ö., SARAÇ H. S.
International Journal of Arts & Sciences , cilt.5, sa.3, ss.93-98, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012Voices from practitioners: What do ELT teachers expect?
SARAÇ H. S.
Journal of Educational and Instructional Studies in the World , cilt.2, sa.1, ss.27-31, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011Eğitimciler bağlamında beklenti kuramı ve güdülenme
SARAÇ H. S., Kirmizi Ö.
Mediterranean Journal of Humanities , cilt.1, sa.1, ss.181-191, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010Sociopragmatic failures in using English as a foreign language
SARAÇ H. S.
E-Journal of New World Sciences Academy , cilt.5, sa.2, ss.316-327, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010Teacher knowledge on how to teach Turkish grammar: Fulbrighters’ perspectives
SARAÇ H. S.
Electronic Journal of Social Sciences , cilt.9, sa.2, ss.70-79, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010Practitioners’ evaluation on the procedural aspects of an English language portfolio
Karababa C., SARAÇ H. S.
Journal of College Teaching and Learning , cilt.7, sa.3, ss.13-18, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
2010Yabancı dil ders kitaplarında hedef kültür bilgisini incelemede kullanılabilecek kontrol listesi uygulaması
SARAÇ H. S., ARIKAN A.
HİTİT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , cilt.3, sa.1/2, ss.45-56, 2010 (Hakemli Dergi)
2008
2008Teaching of reading and writing skills: Process syllabus and global issues
SARAÇ H. S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF URBAN SCIENCES , cilt.2, sa.5, ss.1-14, 2008 (Scopus)
2008
2008Coping with sociopragmatic failure Suggested activities
SARAÇ H. S.
Humanising Language Teaching , 2008 (Hakemsiz Dergi)
2007
2007Pre-service teachers’ beliefs on efficiency of dialogues in the 8th grade ELT coursebook: Sociopragmatic problems
SARAÇ H. S.
Gazi University Kastamonu Journal of Education , cilt.15, sa.1, ss.401-410, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Öğretmen adaylarının 8 Sınıf İngilizce ders kitabındaki diyalogların etkinliği konusunda inançları Toplumedim sorunları
SARAÇ H. S.
Gazi Universitesi Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.15, sa.1, ss.401-410, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
2006Reader response approach to teaching poetry
SARAÇ H. S.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.31, ss.96-105, 2006 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Representation of Culture in a Rare Course Book for Teaching English in the Ottoman Empire: "Beginning English for the Levant"
SARAÇ DURGUN H. S.
7. Ulusal Başkent Disiplinlerarası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Eylül 2024
2024
2024Suggesting a model for preserving and analyzing tangible cultural heritage in diverse disciplines through rare books.
SARAÇ DURGUN H. S.
Language. Culture. Translation: International Communication in the Digital Age., Kazakistan, 24 Nisan 2024, (Tam Metin Bildiri)
2023
2023Osmanlı Türkçesi Konuşurları İçin Bir Kılavuz: İngilizcenin Şîve-İ Efâli
SARAÇ DURGUN H. S.
21. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Ekim 2023
2022
2022Exploring Literary Aesthetics: Poetry and Pedagogical Stylistics
SARAÇ DURGUN H. S.
The 7th International Language, Culture, and Literature Symposium, Antalya, Türkiye, 28 Aralık 2022, ss.27, (Özet Bildiri)
2022
2022Exploring Literary Aesthetics: Poetry and Pedagogical Stylistics
Saraç Durgun H. S.
The 7th International Language, Culture, and Literature Symposium, Antalya, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2022, ss.27
2022
2022Multimodal Representation of Senses in Potter’s "Orlando"
Dur A., Saraç Durgun H. S.
The 21st International Stylistics Symposium, Antalya, Türkiye, 8 - 09 Aralık 2022, ss.13
2022
2022Pedagogical Stylistics and Poetry Analysis
Saraç Durgun H. S.
International Conference on English Learning and Teaching Skills , Vienna, Avusturya, 23 - 24 Ekim 2022, ss.20
2022
2022In Search of 'The Little Black Boy' and his Self-Image in Blake's Poem: A Fictional Mind Style
Saraç Durgun H. S.
The Poetics and Linguistics Association (PALA) Conference: Style and Sense(s), Aix-En-Provence, Fransa, 6 - 09 Temmuz 2022, ss.30, (Özet Bildiri)
2021
2021A Stylistic Analysis of the Uncanny in "A Haunted House" by Virginia Woolf
UZUN K., SARAÇ DURGUN H. S.
The 20th International Stylistics Symposium, Antalya, Türkiye, 24 Aralık 2021
2021
2021A Stylistic Journey to Devotion in Poverty through a Heterodiegetic Narrator: "The Gift of the Magi" by O. Henry
PEKÖZ M., SARAÇ DURGUN H. S.
The 20th International Stylistics Symposium, Antalya, Türkiye, 24 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021A Stylistic Analysis of a Character’s Inner Conflict: Mind Style of James Joyce’s "Eveline"
DEMİR M. Y., SARAÇ DURGUN H. S.
The 20th International Stylistics Symposium, Antalya, Türkiye, 24 Aralık 2021
2021
2021Exploring the Omnipotent Machine: A Study of the Speech Acts in E. M. Forster’s "The Machine Stops"
BAYRAKTAR M. G., SARAÇ DURGUN H. S.
The 20th International Stylistics Symposium, Antalya, Türkiye, 24 Aralık 2021, (Özet Bildiri)
2021
2021SEX-TYPING A CHILD: A DISCOURSE ANALYSIS ON THE CONSTRUCTION OF GENDER SCHEMA IN ALICE MUNRO’S "BOYS AND GIRLS"
Uzun K., Saraç Durgun H. S.
The 6th International Language, Culture, and Literature Symposium, Isparta, Türkiye, 9 - 10 Aralık 2021, ss.22, (Özet Bildiri)
2021
2021SEMIOTICS, DISCOURSE AND BELA TARR'S "THE TURIN HORSE"
DUR A., SARAÇ DURGUN H. S.
The 6th International Language, Culture, and Literature Symposium, Isparta, Türkiye, 09 Aralık 2021
2021
2021Başarılı Covid-19 Mücadelesini Göstergebilmle Anlamak: Güney Kore Örneği
Memmedova Ü., SARAÇ DURGUN H. S.
SADAB 9th International Conference on Social Researches and Behavioral Sciences, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2021, ss.163-173, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021Identifying the Register Demolishing Hierarchy in American Discourse through Transition Relevance Place: Brooklyn Nine-Nine
Peköz M., SARAÇ DURGUN H. S.
SADAB 9th International Conference on Social Researches and Behavioral Sciences, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2021, ss.74, (Özet Bildiri)
2020
2020COVID-19’U GÖSTERGEBİLİMLE ÇÖZÜMLEMEK: TÜRKİYE, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ VE İNGİLTERE'DE SALGININ DİLİ
SARAÇ DURGUN H. S.
4. Uluslararası İpek Yolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 17 Aralık 2020, (Tam Metin Bildiri)
2020
2020A comparative and semiotic reading of newspaper headlines: Northern and Southern Cyprus
ABACIOĞLU E., SARAÇ DURGUN H. S.
4th International Conference on Awareness: Language and Awareness., Çanakkale, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2020, ss.13
2020
2020TÜRKİYE'NİN 'İNGİLİZCE HAFIZASININ' ARŞİVLERDE ARANMASI: SOMUT KÜLTÜREL MİRAS OLARAK KİTAPLAR
SARAÇ DURGUN H. S.
CUMHURİYET ZİRVESİ 3. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 30 Ağustos 2020
2019
2019Mağdurun Sesi: Söylemde Üslubun İncelenmesi.
ÇOBAN S. S., SARAÇ DURGUN H. S.
19. Uluslararası Deyişbilim Sempozyumu, Isparta, Türkiye, 28 - 29 Kasım 2019, ss.28, (Özet Bildiri)
2019
2019Söylemsel Psikoloji ve Zihinsel Üslup: Bir Öykü Açımlaması.
SARAÇ DURGUN H. S.
19. Uluslararası Deyişbilim Sempozyumu, Isparta, Türkiye, 28 - 29 Kasım 2019, ss.12
2019
2019Self-Action Research: A suggested model to achieve autonomy in language teaching
SARAÇ DURGUN H. S.
2nd International Conference on Language, Education and Culture, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.22, (Özet Bildiri)
2019
2019Saraç, H. S. (2019). Pedagogical grammar instruction and the principle of compositionality of meaning.
SARAÇ H. S.
The 5th International Symposium on Language, Culture and Literature, Antalya, Türkiye., Antalya, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2019, ss.10
2018
2018An Analysis of Teacher Content Knowledgebase Test for English Language Teachers
Sert Aktuğ C., SARAÇ H. S.
The 10th International ELT Research Conference, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2018, ss.166
2018
2018A Suggested Model for Learner Engagement in Language Learning: Self-Action Research
SARAÇ H. S.
12th International IDEA Conference, Antalya, Türkiye, 18 Nisan - 20 Mayıs 2018, ss.29, (Özet Bildiri)
2017
2017Estudio Comparative de Formulas Sociales en Manuales de Espanol y Turco
SARAÇ H. S., Seoane Leal E.
1st International Congress on Social Sciences, 18 - 24 Eylül 2017
2017
2017A Quantitative Study of English Post-Reading Strategies Used by Tertiary Level EFL Students
TAN T., SARAÇ H. S.
3rd InternationalSymposium on Language Education and Teaching, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Constructing a Methodology for the Teaching of Speaking Skill at Tertiary Level: Prospective Practitioners’ Perspectives
SARAÇ H. S.
ISLET-2017 3. International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.99
2017
2017Maxims of Conversation: Efficiency of Dialogues in an ELT Coursebook in use for Tertiary Level Students
YILMAZ A. F., SARAÇ H. S.
2nd World Congress on Lifelong Education, WCLE- 2017, Antalya, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017Compositionality and grammar presentation in the English language curriculum for primary education in Turkey.
SARAÇ H. S.
CUELT Çukurova International ELT Teachers Conference: Replacing Cliches: Teaching Subordinated to Learning., Adana, Türkiye, 15 - 18 Mart 2017, ss.10, (Özet Bildiri)
2016
2016Sociopragmática y enseñanza de lenguas extranjeras Fórmulas rutinarias en español y turco
SEOANE LEAL E., SARAÇ H. S.
XVI. ULUSLARARASI DEYİŞBİLİM SEMPOZYUMU, 6 - 07 Ekim 2016, ss.39-49
2016
2016Pedagogical grammar in the English language curriculum for primary education in Turkey Lexical approach
SARAÇ H. S.
International Conference on Social Science, Arts, Business and Education, Fransa, 25 - 26 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Evaluating the Efficiency of NLP Applications via Adapting Songs to Teach Vocabulary to Young Learners
Dikeç D., SARAÇ H. S.
9th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Sevilla, İspanya, 14 - 16 Kasım 2016, ss.5324-5331
2016
2016Tipologia de actividades de gramatica en manuales de turco y espanol: Teoria de Adquisicion de Destrezas.
SARAÇ H. S., SEOANE LEAL E.
2nd International Language, Culture and Literature Workshops, 8 - 10 Haziran 2016
2016
2016A Study of Historical Views of Political Parties on Foreign Language Teaching
ASMA B., SARAÇ H. S.
CUELT Çukurova International ELT Teachers Conferences "Replacing Cliches: Teaching Subordinated to Learning", Adana, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, ss.40, (Özet Bildiri)
2015
2015Comparing NLP and Communicative Approach A Study on Spoken Performance in ELT
SARAÇ H. S., DAĞLIOĞLU YAZICI Ö.
3rd GLOBAL CONFERENCE on LINGUISTICS and FOREIGNLANGUAGE TEACHING, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Kasım 2015
2015
2015A Stylistic Analysis of Engilsh Language Curriculum in Turkey: Principle of Compositionality
SARAÇ H. S.
4th World Conference on Educational Studies WCEIS - 2015, 5 - 07 Kasım 2015
2015
2015An Evaluation of Cultural Representation in Pedagogical Texts to Teach English as a Foreign Language
SARAÇ H. S.
The 2015 ICBTS International Academic Research Conference in Europe America, Berlin, Almanya, 22 - 24 Ekim 2015
2015
2015The language of e-media: Brevity in e-communication
Caner M., SARAÇ H. S.
15th International Stylistics, Language and Literature Symposium, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2015, ss.131-136, (Tam Metin Bildiri)
2015
2015Analyzing instructional activities: Targeting communicative performance
SARAÇ H. S.
The 1st Language, Culture and Literature Workshop, Antalya, Türkiye, 05 Haziran 2015, ss.445-462, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014Sociopragmatics and Language Teaching Formulaic Expressions in Turkish
SARAÇ H. S.
The Macrotheme Conference, 19 - 20 Aralık 2014
2014
2014Benefits and Challenges of Using Second Life in English Teaching Experts Opinions
SARAÇ H. S.
14th International Language Literature and Stylistics Symposium, Izmir, 15 - 17 Ekim 2014, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014What happens when pre-service English language teachers are in action and researchers are recording?
SARAÇ H. S., ZORBA M. G., ARIKAN A.
Teacher Researchers in Action, İzmir, Türkiye, 27 - 28 Haziran 2014, ss.4, (Özet Bildiri)
2014
2014Teachers Evaluations on The Effectiveness of In Service Training Activities
SARAÇ H. S.
1st Eurasian Educational Research Congress, 24 - 26 Nisan 2014
2013
2013Pedagogical Knowledge Reflected in Teachers’ Discourse: Meta-language to Evaluate Teaching Activities
SARAÇ H. S.
International Conference for Academic Disciplines, 22 - 25 Ekim 2013
2013
2013English preparatory education from pre-service teachers’ perspectives
Sert N., SARAÇ H. S., Dağdeviren G.
1st International Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2013, ss.174-180, (Tam Metin Bildiri)
2013
2013Belief, knowledge and expectations on language instruction via ICT: A close/critical look by experts
SARAÇ H. S.
1st International Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2013, ss.696-701, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012Administrators’ decisions and English teachers’ expectations in conflict: a longitudinal qualitative case study
SARAÇ H. S.
4th World Conference on Educational Sciences, Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, ss.3942-3946
2011
2011PRESERVICE EFL TEACHERS’ DEGREE OF READINESS FOR TEACHING OF FOUR SKILLS: A QUALITATIVE CASE STUDY
SARAÇ H. S.
International Conference of Education, Research and Innovation, Madrid, İspanya, 14 - 16 Kasım 2011, ss.1692-1695
2011
2011The Use of Literary Texts in ELT Coursebooks: To What Extent / Need to Expand?
SARAÇ H. S.
International Conference of Education, Research and Innovation, Madrid, İspanya, 14 - 16 Kasım 2011, ss.1561-1565, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Communicative Approach vs. NLP: Targetting Competence in ELT Classroom.
SARAÇ H. S., Dağlıoğlu Ö.
4th International Adriatic-Ionian Conference: Across Languages and Cultures, Venedik, İtalya, 1 - 03 Eylül 2011, ss.163-164
2010
2010The state of English language teaching in Turkish primary schools as reflected in prospective English language teachers' memoirs
SARAÇ H. S., ARIKAN A.
International Conference on Comparative Education and Teacher Training, Plovdiv, Bulgaristan, 9 - 12 Haziran 2010, ss.233-237
2010
2010Contextualizing Grammar Instruction via Task Based Teaching
SARAÇ H. S.
If We Had to Do It Over Again: Implementing Learner Autonomy in the 21st Century, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2010
2010
2010Examining pre service teachers beliefs on democracy and democratic education
SARAÇ H. S., ALAGÖZLÜ N.
World Conference on Educational Sciences, 3 - 05 Şubat 2010, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Application of a checklist to assess the place of target culture in foreign language coursebooks
SARAÇ H. S., ARIKAN A.
The Second International Congress of Educational Research, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010
2010
2010The state of English language teaching in Turkish primary schools as reflected in prospective English language teachers memoirs
SARAÇ H. S., ARIKAN A.
8th International Conference: Comparative Education and Teacher Training, 9 - 12 Haziran 2010
2010
2010Language and cognition: Is critical thinking a myth in Turkish educational system?
Alagozlu N., Suzer S. S.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.782-786, (Tam Metin Bildiri)
2009
2009Practitioners’ Views on the Efficiency of Professional Development Activities on ELT: Which Works Best?
SARAÇ H. S.
The 2009 Teaching Conference, 8 - 11 Haziran 2009
2009
2009Getting Prepared to Teach via English Language Portfolio: Practitioners’xx Perspectives
KARABABA Z. C., SARAÇ H. S.
The 2009 Teaching Conference, 8 - 11 Haziran 2009
2004
2004Reexamining English Only in the Classroom
SARAÇ H. S.
TRAIN THE TRAINER CONFERENCE, U.S. EMBASSY AND HACETTEPE UNIVERSITY, 16 - 18 Şubat 2004, (Özet Bildiri)
2003
2003Multiculturalism in ELT Classrooms: A workshop
ARIKAN A., SARAÇ H. S.
Inged ELT International Conference, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2003, ss.1, (Özet Bildiri)
2003
2003Teaching Poetry is Easy Isn t It Ironic Don t You Think
SARAÇ H. S.
INGED ELT Conference, Form and Meaning: Classroom Applications, 11 - 12 Nisan 2003
Kitaplar
2015
2015Ortaokul 5 Sınıf İngilizce Student s Book
YEŞİLBURSA A. A. J. A., SARAÇ H. S., Doğan Ç., Demirtaş İ., Yüce E., Fehmi B., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ders Kitapları Dizisi, 2015
2015
2015What happens when pre-service English language teachers are in action and researchers are recording?
SARAÇ H. S., ZORBA M. G., ARIKAN A.
Teacher-researchers in Action, Dikilitaş, K., Smith, R., & Trotman, W., Editör, Iatefl, Kent, ss.399-417, 2015
2015
2015What happens when pre-service English language teachers are in action and researchers are recording?
Saraç H. S., Zorba M. G., Arıkan A.
Teacher-Researchers in Action, Dikilitaş,K.,Smith,R.,& Trotman,W., Editör, Iatefl, London, ss.399-417, 2015
2014
2014Ortaokul 5. sınıf İngilizce ders kitabı
ARIKAN A., Yeşilbursa A. A., SARAÇ H. S., Çelik S., Bayraktar Çepni S.
Milli Eğitim Bakanlığı Devlet Kitapları, Ankara, 2014
2014
2014Ortaokul 5 Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı
YEŞİLBURSA A. A. J. A., GÜRSOY E., EKŞİ G., SARAÇ H. S., ÇELİK S., COURSE S., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ders Kitapları Dizisi, 2014
2014
2014English for Specific Purposes in Turkish Higher Education
Sert N., SARAÇ H. S.
Multidisciplinary Perspectives on Education, Arslan H., Rata G., Kocayoruk E., Icbay M. A., Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.477-484, 2014
2014
2014Convergence and Divergence in Online English Language Teaching
SARAÇ H. S., Sert N.
Multidisciplinary Perspectives on Education, Arslan H., Rata G., Kocayoruk E., Icbay M. A. , Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.435-442, 2014
2014
2014The Direct Method
SARAÇ H. S.
Approaches and Principles in English as a Foreign Language (EFL) Education, Servet Celik, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.13-26, 2014
2013
2013Akdeniz Language Studies Conference, May, 2012, Turkey
ARIKAN A., SARAÇ H. S., Çelik S., CANER M., Sert O., ZORBA M. G.
Social And Behavioral Sciences, New York, 2013
2012
2012Lesson Planning
SARAÇ H. S.
Teaching English to Young Learners: An Activity-based Guide for Prospective Teachers, Esim, G. & Arıkan, A. , Editör, Norrsken Ltd, Ankara, ss.57-74, 2012
2012
2012Lesson Planning
SARAÇ H. S.
Teaching English to Young Learners An Activity based Guide for Prospective Teachers, Esim Gürsoy, Arda Arıkan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.57-74, 2012
2011
2011English Break A2 Workbook
ARIKAN A., SARAÇ H. S., Köse N., TEKİR S.
Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2011
2011
2011Being an English Teacher in Turkey: Future Teachers’ Perspectives
SARAÇ H. S.
Being an English Teacher in Turkey: Future Teachers’ Perspectives, Akbarov, A. , Editör, Languages For Specific Purposes İn Theory And Practice, Newcastle Upon Tyne, ss.259-267, 2011
Desteklenen Projeler
2022 - 2025
2022 - 2025
Integrated STEM Education with an Interactive Digital Library for Curious Kids
Erasmus Projesi
Saraç Durgun H. S. (Yürütücü), Atabek O., Ölmez Çağlar F., Şentürk E.
2022 - 2024
2022 - 2024NEO-İDEKA: Nadir Eser Olarak İngilizce Ders Kitapları
TÜBİTAK Projesi
Saraç Durgun H. S. (Yürütücü), Çubukçu F. F., Kesen Mutlu A.
2022 - 2022
2022 - 2022
İngilizce Öğretmeni Adayları ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları: Pedagojik Farkındalık Oluşturma Kursu
TÜBİTAK Projesi
Arikan A.(Yürütücü), Saraç Durgun H. S.
2018 - 2021
2018 - 2021Yayın Süreklilik Desteği 2018
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ARIKAN A. (Yürütücü), SARAÇ H. S., ÖZDER KILIÇ A., ŞENTÜRK E.
2017 - 2018
2017 - 2018Ulusal Yabancı Dil Müfredatını Değerlendirme Çalışması
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
SARAÇ DURGUN H. S. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorBaskent Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorPALA - Poetics and Linguistics Association
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2022
Aralık 2022FOLKLOR/EDEBIYAT: HALKBILIM, ETNOLOJI, ANTROPOLOJI, EDEBIYAT
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ekim 2022
Ekim 2022Turkish Studies- Language and Literature
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2022
Mayıs 2022Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ödüller
Haziran 2008
Haziran 2008Uluslararası Yayın Ödülü
TUBITAK
Mart 2007
Mart 2007Uluslararası Yayın Ödülü
TUBITAK
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 201812th International IDEA Conference
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018The 4th International Language, Culture and Literature Symposium
Katılımcı
-Türkiye
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018
01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018The 10th International ELT Research Conference
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 20173rd International Symposium on Language Education and Teaching
Katılımcı
-İtalya
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017
01 Nisan 2017 - 01 Nisan 20172nd World Congress on Lifelong Education, WCLE- 2017
Katılımcı
-Türkiye
01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016
01 Kasım 2016 - 01 Kasım 20169th annual International Conference of Education, Research and Innovation
Katılımcı
Sevilla-İspanya
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016
01 Ekim 2016 - 01 Ekim 201616th International Stylistics Symposium
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016
01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016Lisans Öğrencilerine Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı ve Avrupa Dil Portfolyosu Kursu
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016II. Yabancı Dil Olarak İspanyolca Öğretimi Çalıştayı
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016The 2nd International Language, Culture and Literature Workshop
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016Çukurova International ELT Teachers Conference (CUELT)
Katılımcı
Adana-Türkiye
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016Çukurova International ELT Teachers Conference (CUELT)
Katılımcı
Adana-Türkiye
01 Aralık 2015 - 01 Aralık 2015
01 Aralık 2015 - 01 Aralık 2015İspanyolca Öğretmenlerine Yönelik Eğitimsel Sıralanış Calıştayı
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 201515th International Stylistics Symposium
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015
01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015ICBTS Academic Research Conference 2015
Katılımcı
Berlin-Almanya
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015
01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015Akdeniz 1. Dil, Kültür ve Edebiyat Çalıştayı
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Şubat 2015 - 01 Şubat 2015
01 Şubat 2015 - 01 Şubat 2015Yüksek Lisans Öğrencilerine Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı ve Avrupa Dil Portfolyosu Kursu
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Aralık 2014 - 01 Aralık 2014
01 Aralık 2014 - 01 Aralık 2014The Macrotheme Review Business and Social Science Research Conference: Paris
Katılımcı
Paris-Fransa
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 201412th International Language, Literature and Stylistics Symposium
Katılımcı
İzmir-Türkiye
01 Nisan 2014 - 01 Nisan 2014
01 Nisan 2014 - 01 Nisan 20141st EJER Congress
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Ekim 2013 - 01 Ekim 2013
01 Ekim 2013 - 01 Ekim 2013The International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Conference for Academic Disciplines at American University of Rome
Katılımcı
Roma-İtalya
Burslar
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorBecas-MAE
Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları
2004 - Devam Ediyor
2004 - Devam EdiyorFLTA
Fulbright Programı
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 23
h-indeksi (WOS): 2
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam Ediyor