Doç. Dr. HATİCE SEZGİ SARAÇ DURGUN


Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü

İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sanat Ve Beşeri Bilimler, Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Dil Ve Dilbilim, Sosyal Bilimler Genel, Sanat Ve Beşeri Bilimler (Ahci), Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi


Yayınlardaki İsimler: Hatice Sezgi Sarac, Hatice Sezgi Sarac Durgun

Metrikler

Yayın

116

Atıf (WoS)

23

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

27

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

53

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (Diğer Toplam)

9

Proje

5

Tez Danışmanlığı

5

Açık Erişim

6
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Duyurular & Dokümanlar

PLEASE FOLLOW US AT: https://avesis.akdeniz.edu.tr/researchteamsite/udag
Duyuru
25.03.2023

APPLIED LINGUISTICS RESEARCH GROUP - ALREG

https://avesis.akdeniz.edu.tr/researchteamsite/udag

Eğitim Bilgileri

2003 - 2007

2003 - 2007

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngiliz Dili Eğitimi Abd, Türkiye

2004 - 2005

2004 - 2005

Doktora

State University of New York at Binghamton, 2004-2005, Fine Arts And Humanities, English, Amerika Birleşik Devletleri

2001 - 2003

2001 - 2003

Yüksek Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngiliz Dili Eğitimi Abd, Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngilizce Öğretmenliği Abd, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

Examining the Methodological Issues through Pedagogical and Practical Knowledge of Experienced Teachers: A Case Study. Doktora Tezi. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı Ankara

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngiliz Dili Eğitimi Abd

2003

2003

Yüksek Lisans

A Suggested Syllabus for the Teaching of Poetry Course in ELT Departments of Turkey.

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngiliz Dili Eğitimi Abd

Yabancı Diller

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

A1 Başlangıç

A1 Başlangıç

Fransızca

B1 Orta

B1 Orta

İspanyolca

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü

2018 - 2019

2018 - 2019

Dr. Öğr. Üyesi

Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü

2013 - 2018

2013 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü

2009 - 2013

2009 - 2013

Yrd. Doç. Dr.

Başkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngiliz Dili Eğitimi Abd

2007 - 2009

2007 - 2009

Öğretim Görevlisi

Başkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngiliz Dili Eğitimi Abd

2001 - 2007

2001 - 2007

Araştırma Görevlisi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü/ İngiliz Dili Eğitimi Abd

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

Representation of Culture in a Rare Course Book for Teaching English in the Ottoman Empire: "Beginning English for the Levant"

SARAÇ DURGUN H. S.

7. Ulusal Başkent Disiplinlerarası Bilimsel Çalışmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Eylül 2024

2024

2024

Suggesting a model for preserving and analyzing tangible cultural heritage in diverse disciplines through rare books.

SARAÇ DURGUN H. S.

Language. Culture. Translation: International Communication in the Digital Age., Kazakistan, 24 Nisan 2024, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

Osmanlı Türkçesi Konuşurları İçin Bir Kılavuz: İngilizcenin Şîve-İ Efâli

SARAÇ DURGUN H. S.

21. Uluslararası Türk Dünyası Sosyal Bilimler Kongresi, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Ekim 2023

2022

2022

Exploring Literary Aesthetics: Poetry and Pedagogical Stylistics

SARAÇ DURGUN H. S.

The 7th International Language, Culture, and Literature Symposium, Antalya, Türkiye, 28 Aralık 2022, ss.27, (Özet Bildiri)

2022

2022

Exploring Literary Aesthetics: Poetry and Pedagogical Stylistics

Saraç Durgun H. S.

The 7th International Language, Culture, and Literature Symposium, Antalya, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2022, ss.27 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

Multimodal Representation of Senses in Potter’s "Orlando"

Dur A., Saraç Durgun H. S.

The 21st International Stylistics Symposium, Antalya, Türkiye, 8 - 09 Aralık 2022, ss.13 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

Pedagogical Stylistics and Poetry Analysis

Saraç Durgun H. S.

International Conference on English Learning and Teaching Skills , Vienna, Avusturya, 23 - 24 Ekim 2022, ss.20 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

In Search of 'The Little Black Boy' and his Self-Image in Blake's Poem: A Fictional Mind Style

Saraç Durgun H. S.

The Poetics and Linguistics Association (PALA) Conference: Style and Sense(s), Aix-En-Provence, Fransa, 6 - 09 Temmuz 2022, ss.30, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

A Stylistic Analysis of the Uncanny in "A Haunted House" by Virginia Woolf

UZUN K., SARAÇ DURGUN H. S.

The 20th International Stylistics Symposium, Antalya, Türkiye, 24 Aralık 2021

2021

2021

A Stylistic Journey to Devotion in Poverty through a Heterodiegetic Narrator: "The Gift of the Magi" by O. Henry

PEKÖZ M., SARAÇ DURGUN H. S.

The 20th International Stylistics Symposium, Antalya, Türkiye, 24 Aralık 2021, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

A Stylistic Analysis of a Character’s Inner Conflict: Mind Style of James Joyce’s "Eveline"

DEMİR M. Y., SARAÇ DURGUN H. S.

The 20th International Stylistics Symposium, Antalya, Türkiye, 24 Aralık 2021

2021

2021

Exploring the Omnipotent Machine: A Study of the Speech Acts in E. M. Forster’s "The Machine Stops"

BAYRAKTAR M. G., SARAÇ DURGUN H. S.

The 20th International Stylistics Symposium, Antalya, Türkiye, 24 Aralık 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

SEX-TYPING A CHILD: A DISCOURSE ANALYSIS ON THE CONSTRUCTION OF GENDER SCHEMA IN ALICE MUNRO’S "BOYS AND GIRLS"

Uzun K., Saraç Durgun H. S.

The 6th International Language, Culture, and Literature Symposium, Isparta, Türkiye, 9 - 10 Aralık 2021, ss.22, (Özet Bildiri)

2021

2021

SEMIOTICS, DISCOURSE AND BELA TARR'S "THE TURIN HORSE"

DUR A., SARAÇ DURGUN H. S.

The 6th International Language, Culture, and Literature Symposium, Isparta, Türkiye, 09 Aralık 2021

2021

2021

Başarılı Covid-19 Mücadelesini Göstergebilmle Anlamak: Güney Kore Örneği

Memmedova Ü., SARAÇ DURGUN H. S.

SADAB 9th International Conference on Social Researches and Behavioral Sciences, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2021, ss.163-173, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Identifying the Register Demolishing Hierarchy in American Discourse through Transition Relevance Place: Brooklyn Nine-Nine

Peköz M., SARAÇ DURGUN H. S.

SADAB 9th International Conference on Social Researches and Behavioral Sciences, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2021, ss.74, (Özet Bildiri)

2020

2020

COVID-19’U GÖSTERGEBİLİMLE ÇÖZÜMLEMEK: TÜRKİYE, AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ VE İNGİLTERE'DE SALGININ DİLİ

SARAÇ DURGUN H. S.

4. Uluslararası İpek Yolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Nevşehir, Türkiye, 17 Aralık 2020, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

A comparative and semiotic reading of newspaper headlines: Northern and Southern Cyprus

ABACIOĞLU E., SARAÇ DURGUN H. S.

4th International Conference on Awareness: Language and Awareness., Çanakkale, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2020, ss.13

2020

2020

TÜRKİYE'NİN 'İNGİLİZCE HAFIZASININ' ARŞİVLERDE ARANMASI: SOMUT KÜLTÜREL MİRAS OLARAK KİTAPLAR

SARAÇ DURGUN H. S.

CUMHURİYET ZİRVESİ 3. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER KONGRESİ, Erzurum, Türkiye, 30 Ağustos 2020

2019

2019

Mağdurun Sesi: Söylemde Üslubun İncelenmesi.

ÇOBAN S. S., SARAÇ DURGUN H. S.

19. Uluslararası Deyişbilim Sempozyumu, Isparta, Türkiye, 28 - 29 Kasım 2019, ss.28, (Özet Bildiri)

2019

2019

Söylemsel Psikoloji ve Zihinsel Üslup: Bir Öykü Açımlaması.

SARAÇ DURGUN H. S.

19. Uluslararası Deyişbilim Sempozyumu, Isparta, Türkiye, 28 - 29 Kasım 2019, ss.12

2019

2019

Self-Action Research: A suggested model to achieve autonomy in language teaching

SARAÇ DURGUN H. S.

2nd International Conference on Language, Education and Culture, İstanbul, Türkiye, 27 - 29 Haziran 2019, ss.22, (Özet Bildiri)

2019

2019

Saraç, H. S. (2019). Pedagogical grammar instruction and the principle of compositionality of meaning.

SARAÇ H. S.

The 5th International Symposium on Language, Culture and Literature, Antalya, Türkiye., Antalya, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2019, ss.10

2018

2018

An Analysis of Teacher Content Knowledgebase Test for English Language Teachers

Sert Aktuğ C., SARAÇ H. S.

The 10th International ELT Research Conference, Antalya, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2018, ss.166

2018

2018

A Suggested Model for Learner Engagement in Language Learning: Self-Action Research

SARAÇ H. S.

12th International IDEA Conference, Antalya, Türkiye, 18 Nisan - 20 Mayıs 2018, ss.29, (Özet Bildiri)

2017

2017

Estudio Comparative de Formulas Sociales en Manuales de Espanol y Turco

SARAÇ H. S., Seoane Leal E.

1st International Congress on Social Sciences, 18 - 24 Eylül 2017

2017

2017

A Quantitative Study of English Post-Reading Strategies Used by Tertiary Level EFL Students

TAN T., SARAÇ H. S.

3rd InternationalSymposium on Language Education and Teaching, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Constructing a Methodology for the Teaching of Speaking Skill at Tertiary Level: Prospective Practitioners’ Perspectives

SARAÇ H. S.

ISLET-2017 3. International Symposium on Language Education and Teaching, Roma, İtalya, 20 - 23 Nisan 2017, ss.99

2017

2017

Maxims of Conversation: Efficiency of Dialogues in an ELT Coursebook in use for Tertiary Level Students

YILMAZ A. F., SARAÇ H. S.

2nd World Congress on Lifelong Education, WCLE- 2017, Antalya, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

Compositionality and grammar presentation in the English language curriculum for primary education in Turkey.

SARAÇ H. S.

CUELT Çukurova International ELT Teachers Conference: Replacing Cliches: Teaching Subordinated to Learning., Adana, Türkiye, 15 - 18 Mart 2017, ss.10, (Özet Bildiri)

2016

2016

Sociopragmática y enseñanza de lenguas extranjeras Fórmulas rutinarias en español y turco

SEOANE LEAL E., SARAÇ H. S.

XVI. ULUSLARARASI DEYİŞBİLİM SEMPOZYUMU, 6 - 07 Ekim 2016, ss.39-49

2016

2016

Pedagogical grammar in the English language curriculum for primary education in Turkey Lexical approach

SARAÇ H. S.

International Conference on Social Science, Arts, Business and Education, Fransa, 25 - 26 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

Evaluating the Efficiency of NLP Applications via Adapting Songs to Teach Vocabulary to Young Learners

Dikeç D., SARAÇ H. S.

9th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Sevilla, İspanya, 14 - 16 Kasım 2016, ss.5324-5331

2016

2016

Tipologia de actividades de gramatica en manuales de turco y espanol: Teoria de Adquisicion de Destrezas.

SARAÇ H. S., SEOANE LEAL E.

2nd International Language, Culture and Literature Workshops, 8 - 10 Haziran 2016

2016

2016

A Study of Historical Views of Political Parties on Foreign Language Teaching

ASMA B., SARAÇ H. S.

CUELT Çukurova International ELT Teachers Conferences "Replacing Cliches: Teaching Subordinated to Learning", Adana, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, ss.40, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

Comparing NLP and Communicative Approach A Study on Spoken Performance in ELT

SARAÇ H. S., DAĞLIOĞLU YAZICI Ö.

3rd GLOBAL CONFERENCE on LINGUISTICS and FOREIGNLANGUAGE TEACHING, İstanbul, Türkiye, 16 - 18 Kasım 2015

2015

2015

A Stylistic Analysis of Engilsh Language Curriculum in Turkey: Principle of Compositionality

SARAÇ H. S.

4th World Conference on Educational Studies WCEIS - 2015, 5 - 07 Kasım 2015

2015

2015

An Evaluation of Cultural Representation in Pedagogical Texts to Teach English as a Foreign Language

SARAÇ H. S.

The 2015 ICBTS International Academic Research Conference in Europe America, Berlin, Almanya, 22 - 24 Ekim 2015

2015

2015

The language of e-media: Brevity in e-communication

Caner M., SARAÇ H. S.

15th International Stylistics, Language and Literature Symposium, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2015, ss.131-136, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

Analyzing instructional activities: Targeting communicative performance

SARAÇ H. S.

The 1st Language, Culture and Literature Workshop, Antalya, Türkiye, 05 Haziran 2015, ss.445-462, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

Sociopragmatics and Language Teaching Formulaic Expressions in Turkish

SARAÇ H. S.

The Macrotheme Conference, 19 - 20 Aralık 2014

2014

2014

Benefits and Challenges of Using Second Life in English Teaching Experts Opinions

SARAÇ H. S.

14th International Language Literature and Stylistics Symposium, Izmir, 15 - 17 Ekim 2014, (Tam Metin Bildiri)

2014

2014

What happens when pre-service English language teachers are in action and researchers are recording?

SARAÇ H. S., ZORBA M. G., ARIKAN A.

Teacher Researchers in Action, İzmir, Türkiye, 27 - 28 Haziran 2014, ss.4, (Özet Bildiri)

2014

2014

Teachers Evaluations on The Effectiveness of In Service Training Activities

SARAÇ H. S.

1st Eurasian Educational Research Congress, 24 - 26 Nisan 2014

2013

2013

Pedagogical Knowledge Reflected in Teachers’ Discourse: Meta-language to Evaluate Teaching Activities

SARAÇ H. S.

International Conference for Academic Disciplines, 22 - 25 Ekim 2013

2013

2013

English preparatory education from pre-service teachers’ perspectives

Sert N., SARAÇ H. S., Dağdeviren G.

1st International Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2013, ss.174-180, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

Belief, knowledge and expectations on language instruction via ICT: A close/critical look by experts

SARAÇ H. S.

1st International Akdeniz Language Studies Conference, Antalya, Türkiye, 9 - 12 Mayıs 2013, ss.696-701, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

Administrators’ decisions and English teachers’ expectations in conflict: a longitudinal qualitative case study

SARAÇ H. S.

4th World Conference on Educational Sciences, Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, ss.3942-3946

2011

2011

PRESERVICE EFL TEACHERS’ DEGREE OF READINESS FOR TEACHING OF FOUR SKILLS: A QUALITATIVE CASE STUDY

SARAÇ H. S.

International Conference of Education, Research and Innovation, Madrid, İspanya, 14 - 16 Kasım 2011, ss.1692-1695

2011

2011

The Use of Literary Texts in ELT Coursebooks: To What Extent / Need to Expand?

SARAÇ H. S.

International Conference of Education, Research and Innovation, Madrid, İspanya, 14 - 16 Kasım 2011, ss.1561-1565, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

Communicative Approach vs. NLP: Targetting Competence in ELT Classroom.

SARAÇ H. S., Dağlıoğlu Ö.

4th International Adriatic-Ionian Conference: Across Languages and Cultures, Venedik, İtalya, 1 - 03 Eylül 2011, ss.163-164

2010

2010

The state of English language teaching in Turkish primary schools as reflected in prospective English language teachers' memoirs

SARAÇ H. S., ARIKAN A.

International Conference on Comparative Education and Teacher Training, Plovdiv, Bulgaristan, 9 - 12 Haziran 2010, ss.233-237

2010

2010

Contextualizing Grammar Instruction via Task Based Teaching

SARAÇ H. S.

If We Had to Do It Over Again: Implementing Learner Autonomy in the 21st Century, Türkiye, 1 - 03 Haziran 2010

2010

2010

Examining pre service teachers beliefs on democracy and democratic education

SARAÇ H. S., ALAGÖZLÜ N.

World Conference on Educational Sciences, 3 - 05 Şubat 2010, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

Application of a checklist to assess the place of target culture in foreign language coursebooks

SARAÇ H. S., ARIKAN A.

The Second International Congress of Educational Research, 29 Nisan - 02 Mayıs 2010

2010

2010

The state of English language teaching in Turkish primary schools as reflected in prospective English language teachers memoirs

SARAÇ H. S., ARIKAN A.

8th International Conference: Comparative Education and Teacher Training, 9 - 12 Haziran 2010

2010

2010

Language and cognition: Is critical thinking a myth in Turkish educational system?

Alagozlu N., Suzer S. S.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.782-786, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2004

2004

Reexamining English Only in the Classroom

SARAÇ H. S.

TRAIN THE TRAINER CONFERENCE, U.S. EMBASSY AND HACETTEPE UNIVERSITY, 16 - 18 Şubat 2004, (Özet Bildiri)

2003

2003

Multiculturalism in ELT Classrooms: A workshop

ARIKAN A., SARAÇ H. S.

Inged ELT International Conference, Ankara, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2003, ss.1, (Özet Bildiri)

2003

2003

Teaching Poetry is Easy Isn t It Ironic Don t You Think

SARAÇ H. S.

INGED ELT Conference, Form and Meaning: Classroom Applications, 11 - 12 Nisan 2003

Kitaplar

2015

2015

Ortaokul 5 Sınıf İngilizce Student s Book

YEŞİLBURSA A. A. J. A., SARAÇ H. S., Doğan Ç., Demirtaş İ., Yüce E., Fehmi B., et al.

Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ders Kitapları Dizisi, 2015

2015

2015

What happens when pre-service English language teachers are in action and researchers are recording?

SARAÇ H. S., ZORBA M. G., ARIKAN A.

Teacher-researchers in Action, Dikilitaş, K., Smith, R., & Trotman, W., Editör, Iatefl, Kent, ss.399-417, 2015

2015

2015

What happens when pre-service English language teachers are in action and researchers are recording?

Saraç H. S., Zorba M. G., Arıkan A.

Teacher-Researchers in Action, Dikilitaş,K.,Smith,R.,& Trotman,W., Editör, Iatefl, London, ss.399-417, 2015

2014

2014

Ortaokul 5 Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı

YEŞİLBURSA A. A. J. A., GÜRSOY E., EKŞİ G., SARAÇ H. S., ÇELİK S., COURSE S., et al.

Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ders Kitapları Dizisi, 2014

2014

2014

English for Specific Purposes in Turkish Higher Education

Sert N., SARAÇ H. S.

Multidisciplinary Perspectives on Education, Arslan H., Rata G., Kocayoruk E., Icbay M. A., Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.477-484, 2014

2014

2014

Convergence and Divergence in Online English Language Teaching

SARAÇ H. S., Sert N.

Multidisciplinary Perspectives on Education, Arslan H., Rata G., Kocayoruk E., Icbay M. A. , Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.435-442, 2014

2014

2014

The Direct Method

SARAÇ H. S.

Approaches and Principles in English as a Foreign Language (EFL) Education, Servet Celik, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.13-26, 2014

2012

2012

Lesson Planning

SARAÇ H. S.

Teaching English to Young Learners: An Activity-based Guide for Prospective Teachers, Esim, G. & Arıkan, A. , Editör, Norrsken Ltd, Ankara, ss.57-74, 2012

2012

2012

Lesson Planning

SARAÇ H. S.

Teaching English to Young Learners An Activity based Guide for Prospective Teachers, Esim Gürsoy, Arda Arıkan, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.57-74, 2012

2011

2011

English Break A2

ARIKAN A., SARAÇ H. S.

Gündüz Publication, Ankara, 2011

2011

2011

English Break A2 Workbook

ARIKAN A., SARAÇ H. S., Köse N., TEKİR S.

Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, 2011

2011

2011

English Break 2

ARIKAN A., SARAÇ H. S.

Gündüz, Ankara, 2011

2011

2011

Being an English Teacher in Turkey: Future Teachers’ Perspectives

SARAÇ H. S.

Being an English Teacher in Turkey: Future Teachers’ Perspectives, Akbarov, A. , Editör, Languages For Specific Purposes İn Theory And Practice, Newcastle Upon Tyne, ss.259-267, 2011

2010

2010

Number One: Vocational Medical English

SARAÇ H. S.

Data Publications, Ankara, 2010

2010

2010

Number one: A coursebook in English

ARIKAN A., SARAÇ H. S.

Data Publication, Ankara, 2010

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Baskent Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi

Yayın Kurul Üyesi

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

PALA - Poetics and Linguistics Association

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Aralık 2022

Aralık 2022

FOLKLOR/EDEBIYAT: HALKBILIM, ETNOLOJI, ANTROPOLOJI, EDEBIYAT

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2022

Ekim 2022

Turkish Studies- Language and Literature

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2022

Mayıs 2022

Ordu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ödüller

Haziran 2008

Haziran 2008

Uluslararası Yayın Ödülü

TUBITAK

Mart 2007

Mart 2007

Uluslararası Yayın Ödülü

TUBITAK



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

12th International IDEA Conference

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018

The 4th International Language, Culture and Literature Symposium

Katılımcı

-Türkiye

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

01 Nisan 2018 - 01 Nisan 2018

The 10th International ELT Research Conference

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017

01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017

3rd International Symposium on Language Education and Teaching

Katılımcı

-İtalya

01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017

01 Nisan 2017 - 01 Nisan 2017

2nd World Congress on Lifelong Education, WCLE- 2017

Katılımcı

-Türkiye

01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016

01 Kasım 2016 - 01 Kasım 2016

9th annual International Conference of Education, Research and Innovation

Katılımcı

Sevilla-İspanya

01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016

01 Ekim 2016 - 01 Ekim 2016

16th International Stylistics Symposium

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

01 Eylül 2016 - 01 Eylül 2016

Lisans Öğrencilerine Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı ve Avrupa Dil Portfolyosu Kursu

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016

01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016

II. Yabancı Dil Olarak İspanyolca Öğretimi Çalıştayı

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016

01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016

The 2nd International Language, Culture and Literature Workshop

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016

01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016

Çukurova International ELT Teachers Conference (CUELT)

Katılımcı

Adana-Türkiye

01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016

01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016

Çukurova International ELT Teachers Conference (CUELT)

Katılımcı

Adana-Türkiye

01 Aralık 2015 - 01 Aralık 2015

01 Aralık 2015 - 01 Aralık 2015

İspanyolca Öğretmenlerine Yönelik Eğitimsel Sıralanış Calıştayı

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

15th International Stylistics Symposium

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

01 Ekim 2015 - 01 Ekim 2015

ICBTS Academic Research Conference 2015

Katılımcı

Berlin-Almanya

01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015

01 Haziran 2015 - 01 Haziran 2015

Akdeniz 1. Dil, Kültür ve Edebiyat Çalıştayı

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Şubat 2015 - 01 Şubat 2015

01 Şubat 2015 - 01 Şubat 2015

Yüksek Lisans Öğrencilerine Avrupa Dilleri Öğretimi Ortak Çerçeve Programı ve Avrupa Dil Portfolyosu Kursu

Katılımcı

Antalya-Türkiye

01 Aralık 2014 - 01 Aralık 2014

01 Aralık 2014 - 01 Aralık 2014

The Macrotheme Review Business and Social Science Research Conference: Paris

Katılımcı

Paris-Fransa

01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014

01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014

12th International Language, Literature and Stylistics Symposium

Katılımcı

İzmir-Türkiye

01 Nisan 2014 - 01 Nisan 2014

01 Nisan 2014 - 01 Nisan 2014

1st EJER Congress

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

01 Ekim 2013 - 01 Ekim 2013

01 Ekim 2013 - 01 Ekim 2013

The International Journal of Arts & Sciences (IJAS) Conference for Academic Disciplines at American University of Rome

Katılımcı

Roma-İtalya

Burslar

2011 - Devam Ediyor

2011 - Devam Ediyor

Becas-MAE

Yabancı Ülkelerin Resmi Kurumları

2004 - Devam Ediyor

2004 - Devam Ediyor

FLTA

Fulbright Programı

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 23

h-indeksi (WOS): 2

Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Uygulamalı Dilbilim Araştırma Grubu - Udag / Applied Linguistics Research Group - AlregSürdürülebilir Kalkınma

https://avesis.akdeniz.edu.tr/researchteamsite/udag

Akdeniz Üniversitesi, Türkiye