Hedef kültürün öğrenimi ve öğretimi yabancı dil öğretimi çalışmalarında gittikçe daha
çok önem kazanmaktadır. Bu çalışmada da ders kitaplarında olması gereken nitelikler ve bu
bilgilerin aktarılma yöntemleri çerçeve bir kontrol listesi oluşturulmasında kullanılmıştır. 2
basamak ve 31 alt basamaktan oluşan bu çerçeve İngilizce ders kitaplarında yer alan kültür
ögelerini incelemede kullanılabilecek bir kontrol listesine dönüştürülmüştür. Bu çalışmada bu
kontrol listesinin olabilirliği nedir, ilköğretim İngilizce ders kitaplarında hedef kültür nasıl
tanımlanmıştır ve bu kitaplarda hedef kültür bilgisi içerik açısından nasıldır gibi üç temel soruya yanıt aranmıştır. Çalışmanın öncelikli verisi Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilköğretim
okullarında kullanılan iki İngiliz dili öğretimi kitabının analizinde kullanılan,
yapılandırılmış kontrol listesi aracılığıyla sağlanmıştır. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı
ilköğretim okullarında İngilizce derslerinde kullanılmakta olan iki (2) ders kitabı alınmıştır.
Sonuçlar alanyazın taramasından elde edilen düşünce ve öneriler doğrultusunda hazırlamış
olan bu kılavuzun yabancı dil ders kitaplarında hedef kültürün nasıl yer aldığını incelemede
verimli bir şekilde kullanılabileceğini göstermektedir. Buna ek olarak, incelenen ders
kitaplarında kültürel bağlamda sunulan içeriğin daha çok Türk kültürünü kapsadığı ve hedef
dilin kültürüneyse yeterince yer verilmediği görülmüştür
The place and importance of target culture have become an important issue in foreign
language teaching. In this study, specific characteristics of culture that coursebooks are expected to
include and the methods to transfer cultural knowledge throghout the learning process were
singled out and a control list has been prepared within the scope of insight gained through
literature review,. This control list comprises 2 steps and 31 sub-groups. The three fundamental
cases sought within the scope of the present study are: what the viability of using a control list in
investigating cultural elements in coursebook is, how the target culture is defined in primarly
school coursebooks, and how powerful these books are in terms of presentation of the target culture
elements. The primary data of study were collected through a constructed control list to analyze
two English language teaching coursebooks used in elementary schools under the auspices of
Ministry of National Education. The results indicate that the checklist, designed in the light of
notions and suggestions gathered from literature review, can be used effectively in analyzing how
cultural elements are handled in coursebooks. Besides, the content that is presented in the name of
culture mostly covers Turkish culture, sparing little space for the target culture.