Akademik Unvanlar
-
2016 - Devam Ediyor Prof. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü
-
2021 - 2021 Prof. Dr.
M.H. Dulati Taraz Devlet Üniversitesi, Humanities, Foreign Languages
-
2011 - 2016 Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatları
-
2007 - 2010 Yrd. Doç. Dr.
University of Massachusetts Boston, Applied Linguistics, Applied Linguistics
-
2005 - 2010 Yrd. Doç. Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
-
2002 - 2005 Öğretim Görevlisi Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
-
2001 - 2001 Araştırma Görevlisi Dr.
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
-
1996 - 1998 Okutman
Başkent Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, İngilizce Hazırlık
Yönetimsel Görevler
-
2021 - Devam Ediyor Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü
-
2019 - Devam Ediyor BAP Bilimsel Komisyon Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Uzmanlar Grubu Üyesi
-
2017 - Devam Ediyor Akademik Performans D. Kurulu Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Edebiyat Fakültesi
-
2016 - Devam Ediyor Farabi Programı Kurum Koordinatörü
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı
-
2021 - 2023 Bölüm Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü
-
2016 - 2018 Bölüm Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, İngiliz Dili Ve Edebiyatı
-
2015 - 2016 Bölüm Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü
-
2014 - 2015 Yönetim Kurulu Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu
-
2011 - 2015 Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Batı Dilleri ve Edebiyatları
-
2012 - 2014 Akademik Kurul Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi
Akademi Dışı Deneyim
-
2009 - 2011 Öğretim Üyesi
University of Massachusetts
Verdiği Dersler
-
Lisans İngiliz Şiiri
-
Doktora Seminer II
-
Doktora Doktora Tezi
-
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
-
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
-
Doktora Seminer II
-
Doktora Uzmanlık Alan Dersi
-
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
-
Yüksek Lisans Seminer
-
Yüksek Lisans Yüksek Lisans Tezi
-
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
-
Doktora Ortaçağ Avrupasında Edebiyat-II
-
Doktora Uzmanlık Alan Dersi
-
Yüksek Lisans Danışmanlık
-
Lisans Literary Criticism II
-
Yüksek Lisans Ortaçağ Avrupasında Anlatılar: Görsel-İşitsel Projeler-II
-
Lisans History of American Literature
-
Yüksek Lisans Yüksek Lisans Tezi
-
Doktora Danışmanlık
-
Doktora Danışmanlık
-
Doktora Uzmanlık Alan Dersi
-
Yüksek Lisans Edebiyat ve Kültür Çalışmaları
-
Doktora Ortaçağ Avrupasında Edebiyat-I
-
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
-
Lisans World Civilizations
-
Doktora Uzmanlık Alan Dersi
-
Yüksek Lisans Ortaçağ’ı Okumak: Umberto Eco
-
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
-
Doktora James Clarence Mangan: Poetry
-
Doktora Ortaçağ Avrupasında Eğitim-I
-
Yüksek Lisans Çokdillilik ve Çokkültürlülük
-
Doktora İleri Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etik
-
Yüksek Lisans Contemporary Literary Theory and Criticism
-
Lisans History of American Culture
-
Lisans Literary Criticism I
-
Doktora Reading the Middle Ages: Umberto Eco
-
Doktora Contemporary Images of the Middle Ages: Netnographic Research
-
Doktora Mediterranean Region and the Middle East in Popular Culture, Film and Literature
-
Doktora Europe During the Middle Ages in Popular Culture, Film and Literature
-
Doktora Reflections of Mediterranean in Cinema II
-
Doktora Yeni ve Yakınçağ İngiliz Edebi Metinlerinde Akdeniz
-
Lisans American History
-
Lisans Creative Writing
-
Lisans Sociology of Literature
-
Lisans Stylistics
-
Yüksek Lisans Karşılaştırmalı Akdeniz Ülkelerinde Eğitim Uygulamaları
-
Lisans Literary Criticism
-
Lisans Rhetoric and Argumentation
-
Lisans English Presentation Skills
-
Lisans American Drama
-
Lisans Race, Class, and Gender in Literature
-
Doktora Popüler Kültür, Film ve Edebiyatta Akdeniz ve Ortadoğu
-
Doktora Mediterranean Languages: Text Analysis
-
Lisans American History
-
Lisans English Writing Skills
-
Lisans İngiliz Kısa Öyküsü
-
Lisans Güncel Edebiyat Eleştirisinde Kuram ve Yöntemler
-
Sanatta Yeterlik Popüler Kültür, Film ve Edebiyatta Akdeniz ve Ortadoğu
-
Yüksek Lisans Mediterranean Languages II: English
-
Yüksek Lisans Mediterranean Languages: Text Analysis in English
-
Yüksek Lisans Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
-
Lisans American Short Story Writing
-
Lisans History of American Culture I
-
Lisans American Drama
-
Lisans Reading (Auto)Biographies
-
Lisans American Poetry
-
Doktora Uzmanlık Alan Dersi
-
Lisans İngilizce Yazma Becerileri
-
Yüksek Lisans Multilingualism and Multiculturalism
-
Lisans Ingiliz Kisa Öyküsü
-
Lisans Dünya Uygarlıkları (World Civilizations)
-
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
-
Doktora Doktora Danışmanlık
-
Lisans Edebiyat Kuramlari ve Elestirisi I
-
Lisans Öğretmenlik Uygulaması (Practicum)
-
Lisans Dünya Uygarlıkları
-
Yüksek Lisans Teaching Foreign Languages to Young Learners
-
Lisans Edebiyat Kuramları ve Eleştiri I
-
Yüksek Lisans Çok Dillilik ve Çok Kültürlülük
-
Yüksek Lisans Yabancı Dil Öğretiminde Mesleki Gelişim
-
Lisans Teaching Foreign Languages to Young Learners II
-
Lisans American Novel
-
Lisans Sözlü Anlatım II
-
Lisans İngiliz Kısa Öyküsü
-
Lisans Sözlü Anlatım I
-
Lisans Edebiyat Bilimine Giriş II
-
Lisans Teaching Foreign Languages to Young Learners I
-
Lisans İngiliz Kültür Tarihi I
-
Lisans Karşılaştırmalı Kültür Bilgisi I
-
Lisans History of American Culture II
-
Lisans History of American Culture I
-
Lisans İngiliz Kültür Tarihi II
-
Lisans İngilizce Öğretiminde Yöntem ve Yaklaşımlar I
-
Lisans Contextual Grammar I
-
Lisans Karşılaştırmalı Kültür Bilgisi II
-
Lisans Contextual Grammar II
Yönetilen Tezler
-
The construction of love and woman as body in hooks' All About Love: New Visions and Communion: The Female Search for Love
Arıkan A. (Danışman)
-
“Neden Kıbrıs?: Sir Samuel White Baker, Sir Henry Rider Haggard ve William Hurrell Mallock’un Seyahatnamelerinde Kıbrıs Adası”
Arıkan A. (Danışman)
-
Cosmopolitanism in James Clarence Mangan's Prose
Arıkan A. (Danışman)
-
Yeni Ortaçağcılık ve Akdeniz'deki mimari izleri: Antalya örneği
Arıkan A. (Danışman)
A.Aktav(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
Akdeniz Yahudileri, Sefaradlar, Ladino Dili ve Kültürü: Nasreddin Hoca ve Djoha Üzerine Mukayeseli Bir Çalışma
Arıkan A. (Danışman)
-
Doğu Akdeniz ve Asya Medeniyetlerinin Ortaçağ İngiliz Edebiyatına Tesiri: Chaucer’ın Canterbury Hikâyeleri
Arıkan A. (Danışman)
O.Şimşek(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2021 -
A case study of the factors hampering teachers' successful teaching in young learners' classrooms
Arıkan A. (Danışman)
N.Kaya(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
The use of multiple intelligences in Turkish EFL textbooks
Arıkan A. (Danışman)
R.Özbay(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
Pre-service English language teachers' problematic sounds
Arıkan A. (Danışman)
A.Fatih(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
İlkeden uygulamaya yeşil aktivizm: Etnografik bir çalışma
Arıkan A. (Danışman)
T.Gizem(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2019 -
English language teachers in the movies: Focus on pedagogy and teacher identity
Arıkan A. (Danışman)
B.CİVELEK(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2017 -
Practitioners' evaluation of an alternative five-week teacher development program
M.YILMAZ(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2017 -
Why can't we learn English?: Students' opinions at Akdeniz University
Arıkan A. (Danışman)
-
Teachers’ and students’ perspectives on the integrated skills approach
ARIKAN A. (Danışman)
-
Promoting critical thinking skills in the first year reading and writing course through argumentative writing in ELT teacher education programme at Hacettepe University and suggested activities
Arıkan A. (Danışman)
F.Bahçe(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2014 -
The use of the Internet and Web 2.0 tools among EFL instructors
-
An Evaluation of Anatolian High schools 9th grade EFL curriculum and course materials through the principles of the common European framework of reference for languages
ARIKAN A. (Danışman)
-
The relationship between vocabulary learning strategies employed by university level English language learners and their success
Ş.Alemdari(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
A profile of EFL teachers' knowledge of the target culture from their epistemological sources to classrooom applications
S.Şen(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2010 -
Socially responsible teaching in English language teaching: An evaluation of coursebooks on ethnicity, gender, and disability
M.Bulut(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
Teacher development at TOBB ETU prep school with or without a teacher trainer: A descriptive study of ELT teachers’ perception and habits of development
İ.Evre(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2008 -
An analysis and evaluation of Let’s Speak English 7 and suggested supplementary activities
S.Tekir(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007 -
An evaluation of the effectiveness of dbe.off.line.readings2 and suggested supplementary reading materials in teaching reading skills to intermediate students at Middle East Technical University
D.Taşer(Öğrenci), Yüksek Lisans, 2007