Tezin Türü: Yüksek Lisans
Tezin Yürütüldüğü Kurum: Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Anabilimdalı, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2015
Tezin Dili: İngilizce
Öğrenci: Gözde Bodur
Danışman: Arda Arıkan
Özet:Türkiye'de dil öğrenimi uzun yıllardır çözülemeyen bir sorun olarak algılanmıştır. Öğrencilerin İngilizce dilini etkili bir şekilde kullanamamaları birçok araştırmacı, öğretmen ve hatta İngilizce öğrenenler tarafından vurgulanmıştır. Bu çalışmanın amacı da İngilizce öğrenen bireylerin İngilizce öğrenememelerinin nedenlerini sosyal, bireysel ve eğitimsel açılardan bulmaya çalışmaktır. Bu amaç doğrultusunda nicel bir araştırma modeli uygulanmıştır. Veri toplamak için araç olarak ilgili alan yazını kullanılarak, İngilizce hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce öğrenememelerinin nedenlerini sorgulayan açık uçlu bir sorudan alınan veriler dikkate alınarak ve alan uzmanlarının görüşlerine başvurularak bir anket geliştirilmiştir. Anket Akdeniz Üniversitesi'nin farklı fakülte ve okullarında okuyan öğrencilere uygulanmıştır (n=1414). Elde edilen veriler SPSS 21.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir ve betimsel istatistik, frekans, ortalama, yüzdelik hesaplama ve standart sapma kullanılarak raporlanmıştır. Çalışma sonuçlarına göre, öğrencilerin genel olarak toplumsal ve bireysel nedenlerden çok eğitimsel sebeplerden dolayı İngilizce öğrenemedikleri sonucu ortaya çıkmıştır.