Doç. Dr. ALİ ÖZKAYA


Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Matematik Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: İlköğretim Matematik Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Özkaya Ali, Ali Ozkaya

E-posta: aliozkaya@akdeniz.edu.tr
Diğer E-posta: ozkaya42@gmail.com
Web: https://avesis.akdeniz.edu.tr/aliozkaya
Ofis: 4643
Posta Adresi: Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi A blok 366 Konyaaltı/Antalya

Metrikler

Yayın

50

Yayın (Scopus)

1

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (TrDizin)

20

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

332

H-İndeks (Sobiad)

6

Atıf (Diğer Toplam)

128

Proje

2

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2005 - 2016

2005 - 2016

Doktora

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi, Türkiye

1997 - 2000

1997 - 2000

Yüksek Lisans

Akdeniz Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik , Türkiye

1988 - 1994

1988 - 1994

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2016

2016

Doktora

5. Sınıf Matematik Dersinde Gerçekçi Matematik Eğitimi Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına, Tutumuna ve Matematik Öz Bildirimine Etkisi

Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

2000

2000

Yüksek Lisans

Bulanık Gruplar Üzerine

Akdeniz Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik

Araştırma Alanları

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

2017 - 2018

2017 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

3. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ OYUN OYNAMA ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ

ÖZKAYA A., ARIK KARAMIK G., DEMİRAY B.

MaTE International Congress 2022, Antalya, Türkiye, 6 - 07 Temmuz 2022, ss.9-13, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

4. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Oyun Oynama Alışkanlıklarının İncelenmesi

ÖZKAYA A., KARAMIK G., Demiray B.

MaTE International Congress 2022, Türkiye, 06 Temmuz 2022, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

6. Investigation of the Change of Pre-Teachers Gaming Habits in the Covid-19 Pandemic

ÖZKAYA A., KARAMIK G.

ICPATME 2022, Antalya, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Investigation of the Change of Pre-Teachers Gaming Habits in the COVID 19 Pandemic

ÖZKAYA A., ARIK KARAMIK G.

ICPATME 2022 - IV INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND TECHNOLOGIES, Antalya, Türkiye, 27 Mayıs 2022, ss.36, (Özet Bildiri)

2021

2021

8. Stem Eğitiminin Öğretmen Adaylarında Yaratıcı Tasarım Becerilerine Etkisinin Incelenmesi

ÖZKAYA A., BULUT S., ŞAHİN G.

3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Türkiye, 30 Eylül 2021, ss.184-185, (Özet Bildiri)

2021

2021

9. Stem Etkinliklerinin Öğretmenlerin Yaratıcı Tasarım Becerilerine Etkisinin Incelenmesi

ÖZKAYA A., BULUT S., ŞAHİN G.

3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Türkiye, 30 Eylül 2021, ss.186-187, (Özet Bildiri)

2021

2021

10. Investigation of The Stem Education's Effect on Creative Design Skills of Prospective Teachers

ÖZKAYA A., BULUT S., ŞAHİN G.

3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENCE, MATHEMATICS, ENTREPRENEURSHIP AND TECHNOLOGY EDUCATION, Çevrimiçi, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, ss.184-185, (Özet Bildiri)

2021

2021

11. Investigation of The Effect of Stem Activities on Teachers’ Creative Design Skills

ÖZKAYA A., BULUT S., ŞAHİN G.

3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENCE, MATHEMATICS, ENTREPRENEURSHIP AND TECHNOLOGY EDUCATION, Çevrimiçi, Türkiye, 30 Eylül 2021, ss.186-187, (Özet Bildiri)

2021

2021

12. STEM Etkinliklerinin Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Öğrencileri Üzerine Etkilerinin Nicel ve Nitel Yönden İncelenmesi

BULUT S., ÖZKAYA A., ŞAHİN G., TATLISU S., COŞKUN G., ALTUN M.

14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.258, (Özet Bildiri)

2021

2021

13. STEM Etkinliklerinin Fen Bilimleri ve Matematik Öğretmen Adayları Üzerine Etkilerinin Nicel ve Nitel Yönden İncelenmesi

BULUT S., ÖZKAYA A., ŞAHİN G., TATLISU S.

14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.257, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. Farklı Disiplinlerdeki Öğretmen Adaylarının Sayı Hissi Kavramlarının Değerlendirilmesi

ARIK KARAMIK G., ÖZKAYA A.

VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1703-1705, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. Farklı Disiplinlerdeki Öğretmen Adaylarının Sayı Hissi Kavramlarının Değerlendirilmesi

KARAMIK G., ÖZKAYA A.

EJERCongress 2019, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Ortaokul Matematik Öğretim Programının Değerlendirilmesi ve Lise Matematik Eğitimi Öğretim Programı ile Entegrasyonu

ÖZKAYA A.

ULUSLARARASI FEN, MATEMATİK, GİRİŞİMCİLİK ve TEKNOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

17. Öğretmen Adaylarının Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Özyeterlik Algılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

ÖZKAYA A., KOÇAK H.

ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU (ISCESS), Antalya, Türkiye, 22 - 25 Kasım 2018, ss.751-766, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

18. The Effects of The Course of Intelligence Games Towards Students’ Attitudes

ÖZKAYA A.

5th International Conference on Management, Business, Economics Education 2017, 25 - 26 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Lise Matematik Ders Kitaplarının Bazı Kriterlere Göre İncelenmesi

ÖZKAYA A.

TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU – 3, AFYON, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017

2017

2017

20. The Analysis of Mathematics Course books for 9th and 10th GradesAccording to Some Criteria.

ÖZKAYA A.

26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017

Kitaplar

2022

2022

1. Matematik Eğitiminde Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Alternatif Araçlar - IV Tanılayıcı Dallanmış Ağaç ve Yapılandırılmış Grid

Özkaya A.

Matematik Eğitiminde Öğrenmelerin Değerlendirilmesi ve Uygulama Örnekleri, ÖZYILDIRIM GÜMÜŞ Feride, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.157-175, 2022

2021

2021

2. STRATEJi OYUNLARI

Özkaya A.

Oyun ve Matematik Eğitimi, Taştepe Mehtap,Aksoy Nuri Can, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.213-233, 2021

2019

2019

3. DOĞRUSAL İLİŞKİLER VE DOĞRUSAL DENKLEMLERİN ÖĞRETİMİ

Özkaya A.

UYGULAMA ÖRNEKLERİYLE CEBİRSEL DÜŞÜNME ve ÖĞRETİMİ, SARPKAYA AKTAŞ,Gülfem, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.271-292, 2019

2017

2017

4. GERÇEKÇİ MATEMATİK EĞİTİMİ

Özkaya A., Aksu G.

MAYA AKADEMİ, Ankara, 2017

Diğer Yayınlar



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2

h-indeksi (WOS): 1