Eğitim Bilgileri
2005 - 2016
2005 - 2016Doktora
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Eğitimi, Türkiye
1997 - 2000
1997 - 2000Yüksek Lisans
Akdeniz Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik , Türkiye
1988 - 1994
1988 - 1994Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği, Türkiye
Yaptığı Tezler
2016
2016Doktora
5. Sınıf Matematik Dersinde Gerçekçi Matematik Eğitimi Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına, Tutumuna ve Matematik Öz Bildirimine Etkisi
Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2000
2000Yüksek Lisans
Bulanık Gruplar Üzerine
Akdeniz Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik
Araştırma Alanları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Akademik Unvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
2017 - 2018
2017 - 2018Yrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Gerçekçi Matematik Eğitimi Yaklaşımıyla Kısa Film Tasarlamanın 6. Sınıf Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutum, Akademik Başarı ve Özyeterlik Algılarına Etkisi
Özkaya A. (Danışman)
M.ALYANAK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Öğrenme güçlüğü olan öğrencilere uygulanan matematik müdahaleleri: Bir meta-sentez çalışması
Özkaya A. (Danışman)
E.CAN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Matematik öğretmenlerinin matematiksel modelleme etkinliklerini uygulama süreçlerinin değerlendirilmesi
Özkaya A. (Danışman)
H.ORAL(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME SÜREÇLERİNİN NEWMAN'IN HATA ANALİZİ ADIMLARINA GÖRE İNCELENMESİ
Özkaya A. (Danışman)
R.ERBAŞ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ADAYLARININ FETEMM FARKINDALIKLARI İLE MATEMATİK ÖĞRETİMİNE YÖNELİK PEDAGOJİK GELİŞİM DÜZEYLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ
Özkaya A. (Danışman)
A.ARIK(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin matematik motivasyonları, tutumları ve başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özkaya A. (Danışman)
Y.KARA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenlerinin matematik derslerindeki kaygı düzeyleri ve öğrencilerin matematik kaygı düzeyleriyle ilişkisi
Özkaya A. (Danışman)
S.YAVUZ(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. The effect of enriched environments in teaching geometric shapes to students with visual impairment
Arık Karamık G., Özkaya A., Gürel Selimoğlu Ö., Kalkan S.
Humanities and Social Sciences Communications
, cilt.12, sa.1, 2025 (AHCI)
2025
20252. Enhancing Mathematics Teachers’ Feedback Levels with Action Research/Unaprjeđivanje razina povratnih informacija učitelja matematike putem akcijskoga istraživanja
Karamık G. A., Özkaya A.
Croatian Journal of Education: Hrvatski časopis za odgoj i obrazovanje
, cilt.27, sa.1, ss.39-84, 2025 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. Examining the materials and processes developed by preservice preschool teachers with 3D printers and CNC machines
Bulut S., Özkaya A., Arık Karamık G., Şahin G.
STEM Education
, cilt.5, sa.4, ss.688-713, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Analysis of Teachers' Attitudes to Chess and Intelligence Games According to Some Variables
ARIK KARAMIK G., ÖZKAYA A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATIONAL SPECTRUM , cilt.7, sa.1, ss.28-40, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20243. Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Modelleme Etkinliklerini Uygulama Süreçlerinin Değerlendirilmesi
Oral H., Özkaya A.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.15, sa.2, ss.960-986, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20244. The Effect of Intelligence Games on 5th Grade Students Mathematics Attitudes and Academic Achievement
ÖZKAYA A., ALYANAK M.
Scientific Educational Studies , cilt.8, sa.1, ss.20-40, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Matematiksel Modelleme ile Yapılandırılmış STEM Eğitiminin Akıl Yürütme Becerisi, Matematiksel Yeterlik ve Kaygıya Etkisi
Bulut S., Özkaya A., Şahin G., Orkun A., Tez B., Parladı S. S., et al.
EDUCATIONE
, cilt.3, sa.1, ss.1-32, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. Digital Game Applications on Mathematics Achievement of Students at Risk of Mathematics Learning Difficulty
Özkaya A., Sardohan Yıldırım A. E., Altındağ Kumaş Ö., Oral H., Can E.
YAŞADIKÇA EĞITIM
, cilt.38, sa.1, ss.54-69, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20237. The Effect of Interdisciplinary Mathematical Modeling Activities on Pre-service Teachers Mathematical Thinking Skills and Mathematical Literacy
ÖZKAYA A., BULUT S., ŞAHİN G.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.4, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Tam Sayılar ve Rasyonel Sayılarda Problem Çözme Süreçlerinin Newman’ın Hata Analizi Adımlarına Göre İncelenmesi
ERDOĞAN R., ÖZKAYA A.
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.20, sa.2, ss.571-602, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20239. Öğretmen Adaylarının FETEMM Farkındalıkları ile Matematik Öğretimine Yönelik Pedagojik Gelişim Düzeyleri Arasındaki İlişki
ARIK A., ÖZKAYA A.
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.20-35, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
202210. STEM Etkinliklerinin Öğretmen Adaylarının Entegre FeTeMM Öğretim Yönelimi, Farkındalık ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi
BULUT S., ÖZKAYA A., ŞAHİN G., TATLISU S., COŞKUN G.
Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi , cilt.4, sa.7, ss.487-518, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202211. Evaluation of number sense perception of pre-service teachers from different disciplines
Özkaya A., Karamık G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CURRICULUM AND INSTRUCTION (IJCI) , cilt.14, sa.3, ss.2141-2156, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202212. STEM Etkinliklerinin Lisansüstü Öğrencilerinin Entegre FeTeMM Öğretim Yönelimi, Farkındalık ve Tutumlarına Etkisinin İncelenmesi
Bulut S., Özkaya A., Şahin G., Tatlısu S., Coşkun G., Altun M.
Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.1-21, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202213. Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Motivasyonları, Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
Kara Y., Özkaya A.
International Journal of Educational Studies in Mathematics
, cilt.9, sa.1, ss.33-48, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202214. STEM Etkinliklerinin Öğretmenlerin Yaratıcı Tasarım Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
Özkaya A., Bulut S., Şahin G.
Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi
, cilt.5, sa.1, ss.1-17, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202215. Investigation of the Impact of STEM Education on the Creative Design Skills of Prospective Teachers
Özkaya A., Bulut S., Şahin G.
Asian Journal of Contemporary Education , cilt.6, sa.1, ss.1-15, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202216. A systematic review of experimental researches on the learning fields of numbers and operations in middle schools: The case of Turkey
ÖZKAYA A., KARAMIK G.
JOURNAL FOR EDUCATORS, TEACHERS AND TRAINERS , cilt.13, sa.2, ss.191-206, 2022 (ESCI)
2021
202117. Sınıf Öğretmenlerinin ve Öğrencilerinin Matematik Kaygı Puanları Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
YAVUZ S., ÖZKAYA A.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.392-416, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202118. Türkiye ile Kazakistan Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması
ÖZKAYA A.
e-Kafkas Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.8, sa.3, ss.592-611, 2021 (Hakemli Dergi)
2019
201919. STEM Eğitimi Alanında Yapılan Yayınların Bibliyometrik Analizi
ÖZKAYA A.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.590-628, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
201820. Bibliometric analysis of the studies in the field of mathematics education
ÖZKAYA A.
Educational Research and Review , cilt.13, sa.22, ss.723-734, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201721. Matematik başarısında matematik dersi ile ilgili ön bilgi ve matematiğe yönelik tutumlar arasındaki doğrudan ve dolaylı ilişkilerin incelenmesi
ÖZKAYA A., AKSU G.
Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi , cilt.2, sa.2, ss.50-69, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201722. THE EFFECTS OF REALISTIC MATHEMATICS EDUCATION ON STUDENTS’ ACHIEVEMENTS AND ATTITUDES IN FIFTH GRADES MATHEMATICS COURSES
Özkaya A., Yetim S.
International Online Journal of Education and Teaching , cilt.4, sa.2, ss.185-197, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201723. The Effects of Realistic Mathematics Education on Students’ Math Self Reports In Fifth Grades Mathematics Course
YETİM S., ÖZKAYA A.
International Journal of Curriculum and Instruction , cilt.9, sa.1, ss.81-103, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Matematiksel modelleme ile yapılandırılmış STEM etkinliklerinin akıl yürütme becerisi ve matematik disiplinine yönelik bakış açısına etkisi
BULUT S., ÖZKAYA A., ŞAHİN G., ORKUN A., TEZ B., Bölükbaşıoğlu A.
International Education Congress (EDUCongress), Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20222. Matematiksel modelleme ile yapılandırılmış STEM etkinliklerinin matematiksel düşünme becerisi ve matematik okuryazarlığına etkisi
BULUT S., ÖZKAYA A., ŞAHİN G., ORKUN A., TEZ B., PARLADI S. S., et al.
International Education Congress (EDUCongress), Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, ss.582-584, (Özet Bildiri)
2022
20223. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ OYUN OYNAMA ALIŞKANLIKLARININ İNCELENMESİ
ÖZKAYA A., ARIK KARAMIK G., DEMİRAY B.
MaTE International Congress 2022, Antalya, Türkiye, 6 - 07 Temmuz 2022, ss.9-13, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Oyun Oynama Alışkanlıklarının İncelenmesi
ÖZKAYA A., KARAMIK G., Demiray B.
MaTE International Congress 2022, Türkiye, 06 Temmuz 2022, cilt.1, (Tam Metin Bildiri)
2022
20225. Investigation Of The Effect Of Children's Books With Mathematical Content on Skills Development Process
KARAMIK G., ÖZKAYA A.
ICPATME 2022, Antalya, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. Investigation of the Change of Pre-Teachers Gaming Habits in the Covid-19 Pandemic
ÖZKAYA A., KARAMIK G.
ICPATME 2022, Antalya, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Investigation of the Change of Pre-Teachers Gaming Habits in the COVID 19 Pandemic
ÖZKAYA A., ARIK KARAMIK G.
ICPATME 2022 - IV INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATION AND TECHNOLOGIES, Antalya, Türkiye, 27 Mayıs 2022, ss.36, (Özet Bildiri)
2021
20218. Stem Eğitiminin Öğretmen Adaylarında Yaratıcı Tasarım Becerilerine Etkisinin Incelenmesi
ÖZKAYA A., BULUT S., ŞAHİN G.
3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Türkiye, 30 Eylül 2021, ss.184-185, (Özet Bildiri)
2021
20219. Stem Etkinliklerinin Öğretmenlerin Yaratıcı Tasarım Becerilerine Etkisinin Incelenmesi
ÖZKAYA A., BULUT S., ŞAHİN G.
3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Türkiye, 30 Eylül 2021, ss.186-187, (Özet Bildiri)
2021
202110. Investigation of The Stem Education's Effect on Creative Design Skills of Prospective Teachers
ÖZKAYA A., BULUT S., ŞAHİN G.
3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENCE, MATHEMATICS, ENTREPRENEURSHIP AND TECHNOLOGY EDUCATION, Çevrimiçi, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2021, ss.184-185, (Özet Bildiri)
2021
202111. Investigation of The Effect of Stem Activities on Teachers’ Creative Design Skills
ÖZKAYA A., BULUT S., ŞAHİN G.
3rd INTERNATIONAL CONFERENCE ON SCIENCE, MATHEMATICS, ENTREPRENEURSHIP AND TECHNOLOGY EDUCATION, Çevrimiçi, Türkiye, 30 Eylül 2021, ss.186-187, (Özet Bildiri)
2021
202112. STEM Etkinliklerinin Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Yüksek Lisans Öğrencileri Üzerine Etkilerinin Nicel ve Nitel Yönden İncelenmesi
BULUT S., ÖZKAYA A., ŞAHİN G., TATLISU S., COŞKUN G., ALTUN M.
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.258, (Özet Bildiri)
2021
202113. STEM Etkinliklerinin Fen Bilimleri ve Matematik Öğretmen Adayları Üzerine Etkilerinin Nicel ve Nitel Yönden İncelenmesi
BULUT S., ÖZKAYA A., ŞAHİN G., TATLISU S.
14. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Burdur, Türkiye, 19 - 21 Mayıs 2021, ss.257, (Özet Bildiri)
2019
201914. Farklı Disiplinlerdeki Öğretmen Adaylarının Sayı Hissi Kavramlarının Değerlendirilmesi
ARIK KARAMIK G., ÖZKAYA A.
VIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, 19 - 22 Haziran 2019, ss.1703-1705, (Özet Bildiri)
2019
201915. Farklı Disiplinlerdeki Öğretmen Adaylarının Sayı Hissi Kavramlarının Değerlendirilmesi
KARAMIK G., ÖZKAYA A.
EJERCongress 2019, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2019
201916. Ortaokul Matematik Öğretim Programının Değerlendirilmesi ve Lise Matematik Eğitimi Öğretim Programı ile Entegrasyonu
ÖZKAYA A.
ULUSLARARASI FEN, MATEMATİK, GİRİŞİMCİLİK ve TEKNOLOJİ EĞİTİMİ KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
201817. Öğretmen Adaylarının Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmeye Yönelik Özyeterlik Algılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
ÖZKAYA A., KOÇAK H.
ULUSLARARASI ÇAĞDAŞ EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU (ISCESS), Antalya, Türkiye, 22 - 25 Kasım 2018, ss.751-766, (Tam Metin Bildiri)
2017
201718. The Effects of The Course of Intelligence Games Towards Students’ Attitudes
ÖZKAYA A.
5th International Conference on Management, Business, Economics Education 2017, 25 - 26 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. Lise Matematik Ders Kitaplarının Bazı Kriterlere Göre İncelenmesi
ÖZKAYA A.
TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU – 3, AFYON, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017
2017
201720. The Analysis of Mathematics Course books for 9th and 10th GradesAccording to Some Criteria.
ÖZKAYA A.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017
Kitaplar
2022
20221. Matematik Eğitiminde Öğrenciyi Çok Yönlü Tanımaya Dönük Alternatif Araçlar - IV Tanılayıcı Dallanmış Ağaç ve Yapılandırılmış Grid
Özkaya A.
Matematik Eğitiminde Öğrenmelerin Değerlendirilmesi ve Uygulama Örnekleri, ÖZYILDIRIM GÜMÜŞ Feride, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.157-175, 2022
2021
20212. STRATEJi OYUNLARI
Özkaya A.
Oyun ve Matematik Eğitimi, Taştepe Mehtap,Aksoy Nuri Can, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.213-233, 2021
2019
20193. DOĞRUSAL İLİŞKİLER VE DOĞRUSAL DENKLEMLERİN ÖĞRETİMİ
Özkaya A.
UYGULAMA ÖRNEKLERİYLE CEBİRSEL DÜŞÜNME ve ÖĞRETİMİ, SARPKAYA AKTAŞ,Gülfem, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.271-292, 2019
Diğer Yayınlar
Desteklenen Projeler
2020 - 2022
2020 - 2022STEM EĞİTİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARINDA YARATICI TASARIM BECERİLERİNE ETKİSİNİN İNCELENMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÖZKAYA A. (Yürütücü), BULUT S., ŞAHİN G.
2019 - 2021
2019 - 2021