Eğitim Bilgileri
1999 - 2006
1999 - 2006Doktora
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye
1995 - 1997
1995 - 1997Yüksek Lisans
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme, Türkiye
1990 - 1995
1990 - 1995Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İngilizce İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
Bütünleşik pazarlama iletişiminin algılanışı ve uygulanması: Reklam ajansları ve firmalar düzeyinde araştırmalar
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme
1997
1997Yüksek Lisans
Tekstil sektörünün gelişme trendi ve Antalya bölgesi'nin tekstil ürünleri üretim potansiyelinin değerlendirilmesi
Akdeniz Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme
Yabancı Diller
B1 Orta
B1 OrtaAlmanca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Kitle İletişimi ve Araçları
Reklamcılık ve Tanıtım
Akademik Unvanlar / Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorProf. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık
2011 - 2017
2011 - 2017Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
2007 - 2011
2007 - 2011Yrd. Doç. Dr.
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
2006 - 2007
2006 - 2007Öğretim Görevlisi Dr.
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
2001 - 2006
2001 - 2006Araştırma Görevlisi
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım Bölümü
Yönetimsel Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorBölüm Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Reklamcılık
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, Reklamcılık
2016 - 2018
2016 - 2018Senato Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi
2016 - 2017
2016 - 2017Dekan Yardımcısı
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi
2009 - 2017
2009 - 2017Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
2015 - 2016
2015 - 2016Bölüm Başkanı
Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
Yönetilen Tezler
2019
2019Yüksek Lisans
Antalya'da eğitim alan uluslararası öğrencilerin mobil reklamlara yönelik tutumları International students' studying in antalya attitudes towards mobile advertising
EBREN F.
B.CONTEH(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Tüketim kültürü çerçevesinden küyerel reklam: Coca-Cola örneği Glocal advertising within the frame of consumerist culture: The case of Coca-Cola
EBREN F.
P.ÜGÜMÜ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Tüketicilerin bir reklam mecrası olarak oyun içi reklam uygulamalarına yönelik tutumları: Madagaskar örneği Consumers' attitudes towards in-game ad apps as an ad media: The case of Madagascar
EBREN F.
A.RAZAFINDRATSIMBA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Tüketici gözüyle moda reklamlarının analizi Analysis of fashion advertisements through consumers' view
EBREN F.
E.TURAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Instagram'da nüfuz pazarlaması (influencer marketing) ve doğal reklamlar üzerine betimleyici bir araştırma A descriptive research of influencer marketing and native advertising on instagram
EBREN F.
R.AYBATMAZ(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Modern ve postmodern reklamlar: Göstergebilimsel bir analiz Modern and postmodern advertising: A semiotic analysis
EBREN F.
M.KOÇ(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Parfüm reklamlarının Freudyen bakış açısıyla psikanalitik çözümlenmesi The psychoanalytical analysis of perfume advertisements with the Freudien perspective
EBREN F.
M.GÜLER(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Hedonik tüketim bağlamında Simmel'in perspektifinden kişiselleştirilmiş ürünlerin tercih nedeni üzerine bir araştırma A research on the preference of personalized products from Simmel's perspective in the context of hedonic consumption
EBREN F.
F.HİLAL(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Faydacı ve hedonik güdülerin reklamlarda kullanımı
EBREN F.
D.Toure(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Sosyal Ağların Tüketim Kültürü Üzerindeki Etkisi: Facebook Örneği
EBREN F.
S.KIVANÇ(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Geçmişten Günümüze Kahve Kültürünün Reklamlar Ekseninde İncelenmesi: Çok Boyutlu Bir Analiz
EBREN F.
N.GÜREL(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Sosyal ağların tüketim kültürü üzerindeki etkisi : “Facebook” örneği
EBREN F. (Danışman)
S.Kıvanç(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Türkiye’de Medya Planlama ve Satın Alma Sektörünün Yapısı Üzerine Bir Araştırma.
EBREN F.
M.SAMİ(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Tüketicilerin Çevresel Sorumluluklarının Yeşil Reklama Yönelik Tutumlarına Etkisi: Eskişehir Örneği
EBREN F.
Ö.KÜKRER(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2009
2009SUSCEPTIBILITY TO INTERPERSONAL INFLUENCE: A STUDY IN TURKEY
Ebren F.
SOCIAL BEHAVIOR AND PERSONALITY
, cilt.37, sa.8, ss.1051-1063, 2009 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2016
2016"Türkiye'de Akıllı Telefon Kullananların Tüketim Davranışı: Bebek Patlaması Kuşağı Üzerine Nitel Bir Araştırma"
EBREN F., Güler M.
International Multilingual Academic Journal , cilt.3, sa.3, ss.87-99, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016"On the New Media and Marketing Communications in Turkey: An Analysis of Theses and Dissertations"
EBREN F.
Jaipuria International Journal of Management Journal , cilt.2, sa.1, ss.3-12, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016"Effects of Social Media on Adolescents"
EBREN F.
International Multilingual Academic Journal , cilt.3, sa.1, ss.101-108, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015"Etkileşim ve Televizyon Reklamları İlişkisi Üzerine Bir Araştırma"
EBREN F., Güler M.
Uluslararası Türkbilim Dergisi , sa.15, ss.225-247, 2015 (Hakemli Dergi)
2011
2011Television Advertisements: A Reception Study
ÇELİK Y., EBREN F.
The Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI) (Temmuz Sayısı) , ss.40-66, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Television Advertisements: A Reception Study
EBREN F., ÇELİK Y.
Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry (TOJQI) , cilt.2, sa.3, ss.40-66, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011"A Content Analysis Study: Cross-Cultural Advertising Research Between the Years 2006-2010"
EBREN F.
International Journal of Humanities and Social Science , cilt.1, sa.3, ss.165-168, 2011 (Hakemli Dergi)
2009
2009Consumer Behavior from a Social Communication Perspective: A Research on Young Adults
EBREN F.
The IUP Journal of Marketing Management
, cilt.8, sa.3, ss.42-55, 2009 (Hakemli Dergi)
2006
2006"Bütünleşik Pazarlama İletişimi Kavramı ve Yapısı Üzerine Bir Değerlendirme"
EBREN F.
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi , sa.4, ss.107-121, 2006 (Hakemli Dergi)
2005
2005Probing Integrated Marketing Communications (IMC) in Turkey
EBREN F., KITCHEN P., AKSOY Ş., KAYNAK E.
Journal of Promotion Management , cilt.11, sa.3, ss.127-151, 2005 (Scopus)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2010
2010Analysis of Consumer Advertising in Turkey Within the Standardization Versus Adaptation Strategies in the Context of Center-Periphery Countries: A Content Analysis Study
ÇELİK Y., EBREN F.
8th International Symposium Communication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 23 - 26 Mayıs 2010, ss.360-368, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Analysis of Consumer Advertising in Turkey Within the Standardization Versus Adaptation Strategies in the Context of Center-Periphery Countries: A Content Analysis Study
EBREN F., ÇELİK Y.
8th International Symposium Communication in the Millennium, Eskişehir, Türkiye, 23 - 26 Mayıs 2010, ss.360-368, (Tam Metin Bildiri)
2009
2009"Corporate Social Responsibility by Turkish Banks: A Marketing Communications Perspective"
EBREN F.
International Conference on Social Sciences (ICSS), İzmir, Türkiye, 10 - 11 Eylül 2009, ss.275-283
2009
2009Measuring the Student’s Attitudes of Organization-Public Relationships: The Relational Theory of Public Relations
EBREN F.
International Symposium on Public Relations (Uluslararası Halkla ilişkiler Sempozyumu, Lefkoşe, Kıbrıs (Kktc), 15 - 17 Nisan 2009, ss.53-58, (Tam Metin Bildiri)
2008
2008Televizyon Reklamlarının Çocuklar Üzerindeki Etkileri: İlköğretim Okulu Öğrencileri Üzerinde Araştırma
EBREN F.
5. Uluslararası Çocuk ve İletişim Kongresi / 5th International Children and Communication Congress, İstanbul, Türkiye, 20 - 23 Ekim 2008, (Tam Metin Bildiri)
2008
2008"Effectiveness of Product Placement: A Research on Young Adults"
EBREN F.
International Marketing Communications Symposium, İzmir, Türkiye, 29 Mayıs 2008, ss.12-18
2008
2008Mass Communication and Consumer Society: A Turkish Experience
EBREN F.
International Conference on Issues in Mass Communication: A Non-Western Perspective, Antalya, Türkiye, 14 - 16 Mart 2008, ss.171-184, (Tam Metin Bildiri)
2006
2006Impact of Integrated Marketing Communications Programs in Enhancing Manager and Employee Performance
EBREN F.
The International Conference on Human and Economic Resources, İzmir, Türkiye, 24 - 25 Mayıs 2006, ss.17-25
2006
2006Actions on Consumer Protection in the European Union
EBREN F.
International Conference on the Changes and Conversions in the Socio-Economic and Political Structure of Turkey in EU Negotiations, Kütahya, Türkiye, 16 - 18 Mart 2006, ss.41-49, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2014
20145. Bölüm Satın Alma Davranışlarını Etkilemede Algılama ve Tutum
EBREN F.
Tüketici Davranışları, Paksoy M. & Kara M., Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, ss.85-108, 2014
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorAmerican International Journal of Contemporary Research
Danışma Kurul Üyesi
2014 - 2015
2014 - 2015Akdeniz İletişim
Editör
2010 - 2011
2010 - 2011Akdeniz İletişim
Editör
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Temmuz 2016
Temmuz 2016Akdeniz İletişim
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2016
Haziran 2016Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2015
Mayıs 2015TRT Akademi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2014
Haziran 2014Akdeniz İletişim
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2014
Mayıs 2014Akdeniz İletişim
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2013
Nisan 2013Akdeniz İletişim
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2011
Mart 2011Akdeniz İletişim
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2010
Ağustos 2010Akdeniz iletişim
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2009
Mayıs 2009Akdeniz İletişim
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2008
Nisan 2008Akdeniz İletişim
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016Spehes
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 20162nd International Media Studies Conference
Katılımcı
-Türkiye
01 Mayıs 2011 - 01 Mayıs 2011
01 Mayıs 2011 - 01 Mayıs 2011International Conference for Academic Disciplines
Katılımcı
Massachusetts-Amerika Birleşik Devletleri
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 7
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Aralık-2015
Aralık 2015Tez Savunma (Doktora)
- Sosyal Bilimler Enstitüsü
Temmuz-2015
Temmuz 2015Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
- İletişim Fakültesi
Temmuz-2015
Temmuz 2015Akademik Personel Sınavı
- İletişim Fakültesi
Haziran-2015
Haziran 2015Tez Savunma (Doktora)
- Sosyal Bilimler Enstitüsü
Haziran-2015
Haziran 2015Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Sosyal Bilimler Enstitüsü
Haziran-2014
Haziran 2014Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Sosyal Bilimler Enstitüsü
Haziran-2013
Haziran 2013Tez Savunma (Doktora)
- SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
Mart-2013
Mart 2013Tez Savunma (Doktora)
- Sosyal Bilimler Enstitüsü
Ocak-2013
Ocak 2013Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Sosyal Bilimler Enstitüsü
Temmuz-2012
Temmuz 2012Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Sosyal Bilimler Enstitüsü
Ocak-2008
Ocak 2008