Metrikler
Eğitim Bilgileri
2011 - 2016
2011 - 2016Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiye
2004 - 2008
2004 - 2008Lisans
Başkent Üniversitesi, Türkiye
Akademi Dışı Deneyim
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorÖlçme ve Değerlendirme Uzmanı
ÖLÇME, SEÇME VE YERLEŞTİRME MERKEZİ BAŞKANLIĞI, Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
20251. Network analysis of academic achievement and psychological characteristics of secondary school adolescents
Yılmaz Koğar E., Sayın A., Koğar H., Kafes H., Şekercioğlu G.
GLOBAL MENTAL HEALTH
, cilt.12, ss.1-18, 2025 (SCI-Expanded)
2025
20252. Does Gender and Social Support Matter in the Associations between Loneliness, Resilience, and Psychological Distress?
Koğar H., Yılmaz-Koğar E.
PSIHOLOGIJA
, cilt.58, ss.39-58, 2025 (SSCI)
2024
20243. The structure of the multidimensional scale of perceived social support: a meta-analytic confirmatory factor analysis
Koğar H., Yılmaz Koğar E.
GLOBAL MENTAL HEALTH
, cilt.11, ss.1-11, 2024 (SCI-Expanded)
2024
20244. A systematic review and meta-analytic confirmatory factor analysis of the perceived stress scale (PSS-10 and PSS-14)
Yılmaz Koğar E., KOĞAR H.
Stress and Health
, cilt.40, sa.1, 2024 (SCI-Expanded)
2023
20235. Using a bifactor exploratory structural equation modeling framework to examine the factor structure of the Depression Anxiety and Stress Scales-21
Yılmaz Koğar E., KOĞAR H.
Current Psychology
, cilt.42, sa.29, ss.25807-25821, 2023 (SSCI)
2023
20236. FACTOR STRUCTURE OF THE DE JONG GIERVELD LONELINESS SCALE: AN ESEM APPROACH
KOĞAR H., Koğar E.
Behavioral Psychology/ Psicologia Conductual
, cilt.31, sa.2, ss.359-378, 2023 (SSCI)
2023
20237. A Bifactor-ESEM Representation of the Multidimensional Scale of Perceived Social Support
Yılmaz Koğar E., KOĞAR H.
Psychological Reports
, 2023 (SSCI)
2023
20238. A Validation Study of the Self-Compassion Scale–Short Form (SCS-SF) with Ant Colony Optimization in a Turkish Sample Validaciona studija kratke verzije skale samo-saosećanja (SCS-SF) sa primenom optimizacije algoritmom mravlje kolonije na turskom uzorku
Koğar E., KOĞAR H.
Psihologija
, cilt.56, sa.1, ss.89-114, 2023 (SSCI)
2022
20229. Examining the Factor Structure of the Anxiety Sensitivity Index-3 in a Turkish Sample: The Factor Structure of the Anxiety Sensitivity Index-3
Yılmaz Koğar E.
Psychological Reports
, cilt.125, sa.6, ss.3289-3312, 2022 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
20231. Examination of response time effort in TIMSS 2019: Comparison of Singapore and Türkiye
Yılmaz Koğar E., Soysal S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.10, ss.174-193, 2023 (ESCI)
2022
20222. Suggestions for Designing Multiple Choice Items for High-Order Thinking Skills with Examples from the Healthcare Field
YILMAZ KOĞAR E.
Journal of nursology (Online)
, cilt.25, sa.2, ss.117-125, 2022 (Scopus)
2022
20223. Item parameter recovery via traditional 2PL, Testlet and Bi-factor models for Testlet-Based tests
SOYSAL S., YILMAZ KOĞAR E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.9, sa.1, ss.254-264, 2022 (ESCI)
2021
20214. Comparison of Testlet Effect on Parameter Estimates Using Different Item Response Theory Models
YILMAZ KOĞAR E.
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology
, cilt.12, sa.3, ss.254-266, 2021 (ESCI)
2021
20215. An Investigation of Item Position Effects by Means of IRT-Based Differential Item Functioning Methods
SOYSAL S., YILMAZ KOĞAR E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.8, sa.2, ss.239-256, 2021 (ESCI)
2021
20216. An Investigation of the Mediating Role of Various Variables in the Effect of Both Gender and Economic, Social and Cultural Status on Reading Literacy
YILMAZ KOĞAR E.
International Journal of Progressive Education , cilt.17, sa.1, ss.376-391, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20217. TALIS 2018 İş Doyumu Ölçeğinin Ölçme Değişmezliğinin Türkiye Örneklemi Üzerinden İncelenmesi
YILMAZ KOĞAR E.
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)
, cilt.20, sa.77, ss.152-167, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Psikolojik Dayanıklılık Düzeylerinde Cinsiyet Farklılıkları Üzerine Bir Meta Analiz Çalışması
GÖK A., YILMAZ KOĞAR E.
Cyprus Turkish Journal of Psychiatry & Psycholog
, cilt.3, sa.2, ss.132-143, 2021 (Scopus)
2019
20199. Investigation of Scientific Literacy According to Different Item Types: PISA 2015 Turkey Sample
YILMAZ KOĞAR E., KOĞAR H.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.19, sa.2, ss.695-709, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201910. Eğilim Puanı Eşleştirme Analizinin Eğitim Araştırmalarında Kullanılması
YILMAZ KOĞAR E.
Amasya Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.24-61, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201911. The Investigation of the Relationship Between Mathematics and Science Literacy and Information and Communication Technology Variables
YILMAZ KOĞAR E.
INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF ELEMENTARY EDUCATION
, cilt.11, sa.3, ss.257-271, 2019 (Scopus)
2018
201812. Examination of Dimensionality and Latent Trait Scores on Mixed-Format Tests
YILMAZ KOĞAR E., KOĞAR H.
PEOPLE: International Journal of Social Sciences
, cilt.4, sa.1, ss.165-185, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201713. Öğretmenlerin Matematik Konularına Yönelik Hazırlık Düzeylerinin Matematik Başarısı ile İlişkisi: TIMSS 2015 Türkiye ve Singapur Örneği
KOĞAR H., YILMAZ KOĞAR E.
Başkent University Journal of Education
, cilt.4, sa.2, ss.108-121, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201714. Examination of Different Item Response Theory Models on Tests Composed of Testlets
YILMAZ KOĞAR E., KELECİOĞLU H.
Journal of Education and Learning , cilt.6, sa.4, ss.113-126, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201715. Cronbach's Coefficient Alpha: A Meta Analysis Study
İNAL H., YILMAZ KOĞAR E., DEMİRDÜZEN E., GELBAL S.
HACETTEPE ÜNIVERSITESI E?ITIM FAKÜLTESI DERGISI / HACETTEPE UNIV., JOURNAL OF FACULTY OF EDUCATION
, cilt.32, sa.1, ss.18-32, 2017 (Scopus)
2016
201616. 6.- 7.- 8. Sınıf Matematik Dersi Öğrenme Alanlarına Ilişkin Ölçekleme Çalışması
YILMAZ KOĞAR E., DEMİRCİOĞLU E.
Başkent University Journal of Education , cilt.3, sa.1, ss.44-52, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201517. Ölçme Araçlarında Bulunması Gereken Nitelikler Ünitesinin Tyler'ın Hedefe Dayalı Program Değerlendırme Modeli İle Değerlendirilmesi
İNAL H., YILMAZ KOĞAR E., ÖZDEMİR B.
Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.2, ss.400-416, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201518. Comparison of Different Estimation Methods for Categorical and Ordinal Data in Confirmatory Factor Analysis
KOĞAR H., Yilmaz Kogar E.
JOURNAL OF MEASUREMENT AND EVALUATION IN EDUCATION AND PSYCHOLOGY-EPOD
, cilt.6, sa.2, ss.351-364, 2015 (ESCI)
2015
201519. Tek ve Çok Boyutlu Madde Tepki Kuramına Dayalı Bir Veri Analizi Yazılımı: IRTPRO 2.1
YILMAZ KOĞAR E., ÇAKICI ESER D., AKAN H., BADUR O. S.
Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.207-217, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201520. Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş Sınavı (TEOG)’nın Matematik Temel Alanına Ait Testlerin Kapsam Geçerliğinin İncelenmesi
YILMAZ KOĞAR E., AYGÜN B.
Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi , cilt.5, sa.5, ss.667-680, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201521. Uç Değerle Baş Etmede Kullanılan Farklı Tekniklerin Bazı İstatistiksel Analiz Sonuçları Üzerindeki Etkisi
YILMAZ KOĞAR E., KOĞAR H.
Başkent University Journal of Education
, cilt.2, sa.1, ss.61-67, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2017
20171. Eğitim Araştırmalarında Eğilim Puanı Eşleştirme Yönteminin Kullanılması
YILMAZ KOĞAR E.
6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Sırbistan, 05 Eylül 2017 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri)
2018
20182. Değişen Madde Fonksiyonun Madde Ayıklamaya Göre İncelenmesi
YILMAZ KOĞAR E.
6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Sırbistan, 05 Eylül 2018 - 08 Eylül 2019, ss.435-438, (Özet Bildiri)
2017
20173. Examination of Dimensionality and Latent Trait Scores on Mixed-Format Tests
YILMAZ KOĞAR E., KOĞAR H.
28th International Conference on Teaching, Education Learning (ICTEL), Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 20 - 21 Aralık 2017, ss.37-38, (Özet Bildiri)
2017
20174. PISA 2012 Matematik Okuryazarlığını Açıklayan Öğretim Uygulamaları Ve Niteliklerinin CHAID Analizi İle İncelenmesi
KARAMAN H., YILMAZ KOĞAR E.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1304-1306, (Özet Bildiri)
2017
20175. Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının Erken Çocukluk Eğitimi Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi
UYSAL H., YILMAZ KOĞAR E., DURMUŞOĞLU M. C.
International Congress Of Eurasian Social Sciences, Alanya, Türkiye, 6 - 08 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
20166. Madde Takımları İçeren Testlerde Tek ve Çok Boyutlu Madde Tepki Kuramı Modellerinden Elde Edilen Madde ve Yetenek Parametrelerinin Karşılaştırılması
YILMAZ KOĞAR E., KELECİOĞLU H.
V. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
20167. PISA 2012 Verilerine göre Türkiye'deki Öğrencilerin Akademik Başarıları ile Bilgi ve İletişim Teknolojileri Aşinalıkları Arasındaki İlişki
YILMAZ KOĞAR E., KOĞAR H.
10th International Computer and Instructional Technologies Symposium (ICITS), Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.1299-1307, (Tam Metin Bildiri)
2016
20168. Türkiye'nin PISA 2012 sonuçlarına göre öğrenci başarısını etkileyen faktörlerin kanonik korelasyon ile incelenmesi
YILMAZ KOĞAR E., YURTÇU M., ZORLU M.
IIIrd International Eurasian Educational Research Congress (EJER), Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
20159. Temel Eğitimden Orta Öğretime Geçiş Sınavı Matematik Temel Alanının Kapsam Geçerliği Açısından İncelenmesi
AYGÜN B., YILMAZ KOĞAR E., KARAMAN MERCAN T.
24. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Niğde, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201410. Cronbach Alfa Katsayısı: Bir Meta Analizi Çalışması
İNAL H., YILMAZ KOĞAR E., DEMİRDÜZEN E., GELBAL S., TURUT H., TOÇOĞLU F. Z., et al.
IV. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi (Uluslararası Katılımlı), Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, (Özet Bildiri)
2016
201611. Comparison the Different Dimensionality Methods for Ordinal Variables
KOĞAR H., YILMAZ KOĞAR E.
5th Business and Social Science Conference: Paris 2016, Paris, Fransa, 20 - 21 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. ARACILIK, DÜZENLEYİCİLİK VE KOŞULLU SÜREÇ ANALİZLERİ - Teori ve Uygulama
Yılmaz Koğar E., Ayan C., Kınay Çiçek E., Özyeter N. T., Örs Özdil S. (Editör), Koğar H. (Editör)
Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2024
2024
20242. Çok Boyutlu Ölçekleme
YILMAZ KOĞAR E.
İleri İstatistik Uygulamaları, ŞEN SEDAT, YILDIRIM İBRAHİM, Editör, Nobel, Ankara, ss.259-284, 2024
2024
20243. Doğrusal Regresyon Analizi
YILMAZ KOĞAR E.
ARACILIK, DÜZENLEYİCİLİK VE KOŞULLU SÜREÇ ANALİZLERİ: TEORİ VE UYGULAMA, KOĞAR HAKAN, ÖRS ÖZDİL SELDA, Editör, Nobel, Ankara, ss.49-66, 2024
2024
20244. Tekli Aracılık Analizi
YILMAZ KOĞAR E.
ARACILIK, DÜZENLEYİCİLİK VE KOŞULLU SÜREÇ ANALİZLERİ: TEORİ VE UYGULAMA, KOĞAR HAKAN, ÖRS ÖZDİL SELDA, Editör, Nobel, Ankara, ss.67-88, 2024
2022
20225. MPLUS ve R ile İleri Düzey Psikometri Uygulamaları
YILMAZ KOĞAR E., KOĞAR H.
Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, 2022
2017
2017