Education Information
2010 - 2017
2010 - 2017Doctorate
Akdeniz University, Institute of Social Sciences, İşletme, Turkey
2007 - 2010
2007 - 2010Postgraduate
Akdeniz University, Institute of Social Sciences, İşletme, Turkey
2002 - 2007
2002 - 2007Undergraduate
Anadolu University, Faculty Of Economıcs And Admınıstratıve Scıences, İşletme (İngilizce), Turkey
Dissertations
2017
2017Doctorate
Tüketim kültürünün biçimlenme sürecinde dönüşümler
Akdeniz University, Institute of Social Sciences, İşletme
2010
2010Postgraduate
Antalya'nın destinasyon markası özelliklerinin turistler ve turizm aktörleri açısından değerlendirilmesi
Akdeniz University, Institute of Social Sciences, İşletme
Foreign Languages
C1 Advanced
C1 AdvancedEnglish
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Management
Marketing
Academic Titles / Tasks
2018 - Continues
2018 - ContinuesAssistant Professor
Akdeniz University, Kemer Faculty of Maritime, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Bölümü
2018 - Continues
2018 - ContinuesAssistant Professor
Akdeniz University, Kemer Faculty of Maritime, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Bölümü
2018 - Continues
2018 - ContinuesAssistant Professor
Akdeniz University, Kemer Faculty of Maritime, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Bölümü
2018 - Continues
2018 - ContinuesAssistant Professor
Akdeniz University, Kemer Faculty of Maritime, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Bölümü
2018 - Continues
2018 - ContinuesAssistant Professor
Akdeniz University, Kemer Faculty of Maritime, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Bölümü
2018 - Continues
2018 - ContinuesAssistant Professor
Akdeniz University, Kemer Faculty of Maritime, Denizcilik İşletmeleri Yönetimi Bölümü
Managerial Experience
2018 - Continues
2018 - ContinuesVice Dean
Akdeniz University, Kemer Faculty of Maritime, Department of Maritime Business Management
Articles Published in Other Journals
2024
2024EXPLORING INTERNATIONALIZATION STRATEGIES: A DEVELOPING COUNTRY CASE STUDY ANALYSIS
Aydın Ünal D.
Stratejik Yönetim Sraştırmaları Dergisi , vol.7, no.1, pp.1-22, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
2024
2024Türkiye'de Airbnb Kullanıcılarının Tesis Değerlendirmelerini Etkileyen Faktörler
Aydın Ünal D.
Journal of Tourism and Gastronomy Studies , vol.12, no.1, pp.409-427, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
2024
2024Unlocking Instagram Success: Factors Shaping Consumer Engagement in Social Media Marketing
Aydın Ünal D.
Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi , vol.11, no.1, pp.121-136, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
2023
2023Social media usage in industrial markets: An examination of technopark companies in Turkey
Aydın Ünal D.
Business and Management Studies: An International Journal , vol.11, no.4, pp.1448-1462, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2023
2023Formation and Transitions of Consumption Culture: A Study Within a Veiled Youth Population
Aydın Ünal D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF CONTEMPORARY ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES , vol.13, no.2, pp.628-653, 2023 (ESCI)
2023
2023Lüks Tüketim Kapsamında Tüketici Davranışlarının Sistematik Literatür Taramasıyla Analizi
Aydın Ünal D.
Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi , vol.15, no.2, pp.381-416, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2024
2024Lüks Ürün Pazarında Müşteri Deneyimi
Aydın Ünal D.
3. Uluslararası Katılımlı Ankara İnsan ve Toplum Bilimleri Kongresi, Ankara, Turkey, 8 - 09 March 2024, pp.173
2023
2023BRAND ACTIVISM POSITIONS: INVESTIGATION OF TEN GLOBAL COMPANIES
Aydın Ünal D.
18. International Strategic Management Conference, Sofija, Bulgaria, 8 - 09 July 2023, pp.271-279
2023
2023CONSUMERS' MOTIVATION OF USING SHARING ECONOMY PLATFORMS
Aydın Ünal D.
7. Uluslararası Sosyal Bilimler ve İnovasyon Kongresi, Ankara, Turkey, 10 - 11 June 2023, pp.458-459
2019
2019Gelişmekte Olan Piyasalar Orijinli Çok Uluslu İşletmelerin Uluslararasılaşma Stratejileri: Yılport Holding Örneği
ATALAY M., AYDIN ÜNAL D., BALIK İ.
IV. Ulusal Liman Kongresi, İzmir, Turkey, 7 - 08 November 2019, pp.1
2019
2019Gelişmekte Olan Piyasalar Orijinli Çok Uluslu İşletmelerin Uluslararasılaşma Stratejileri: Yılport Holding Örneği
ATALAY M., AYDIN ÜNAL D., BALIK İ.
4. Ulusal Liman Kongresi, İzmir, Turkey, 7 - 08 November 2019, pp.1-7
2014
2014Advergames Online Privacy of Children in Turkey
YETKİN ÖZBÜK R. M., AYDIN ÜNAL D.
2nd International Conference on Contemporary Marketing Issues (ICCMI), Atina, Greece, 18 - 20 June 2014
2013
2013Consumption Motivations of Women as a Mother and a Wife
Unal D., Dirlik O.
2nd World Conference on Business, Economics and Management (BEM), Antalya, Turkey, 25 - 28 April 2013, vol.109, pp.886-890
2013
2013Investigating Young Academicians' Perception of Career within Their Career Progress
Dirlik O., Aydin-Unal D.
2nd World Conference on Business, Economics and Management (BEM), Antalya, Turkey, 25 - 28 April 2013, vol.109, pp.841-844
Books & Book Chapters
2024
2024Sosyal Medya Etkileyicileri Tüketicileri Nasıl Etkiliyor? S-O-R Modeli ile Bir İnceleme
Aydın Ünal D.
Nisan Yayınları, Eskişehir, 2024
2021
2021Consumer Behavior in Omnichannel Retailing
YETKİN ÖZBÜK R. M., AYDIN ÜNAL D., Büşra O.
in: Managing Customer Experiences in an Omnichannel World: Melody of Online and Offline Environments in the Customer Journey, Taşkın Dirsehan, Editor, Emerald, Bingley, pp.75-95, 2021
2019
2019Doğal Reklamcılık
YETKİN ÖZBÜK R. M., AYDIN ÜNAL D.
in: Yeni Nesil Pazarlama Yaklaşımları - Vaka Analizleri İle, Kahraman A, Güven E., Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.1, 2019
2019
2019Doğal Reklamcılık
YETKİN ÖZBÜK R. M., AYDIN ÜNAL D.
in: Yeni Nesil Pazarlama Yaklaşımları - Vaka Analizleri İle -, Aysun Kahraman, Esra Güven, Editor, Gazi Kitabevi, Ankara, pp.255-273, 2019
Congress and Symposium Activities
01 June 2014 - 01 June 2014
01 June 2014 - 01 June 2014