Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
10
Articles Published in Other Journals
12
Orta Çocukluk Döneminde Empatik Eğilimin Arkadaşlık Niteliğini Yordayıcı Rolü
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.25, no.3, pp.1198-1219, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
Okul Öncesi Dönemde Yürütücü İşlevlerin Sosyal Beceriler Üzerindeki Yordayıcı Rolü
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.2024, no.61, pp.1729-1751, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
Okul öncesi dönem çocuklarında öz düzenleme becerileri ile prososyal davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, no.62, pp.354-376, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
Okul öncesi dönem çocuklarında duygu düzenleme becerileri ile etkileşimli oyun davranışları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, vol.23, no.4, pp.1291-1307, 2021 (Peer-Reviewed Journal)

The Turkish Adaptation of a Measure to Assess the Impacts of Cyberbullying in Adolescents: The Cybervictimization Emotional Impact Scale
International Journal of Social and Humanities Sciences
, vol.5, no.2, pp.35-52, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
İlkokul öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile serbest zamanlarında kitap okuma alışkanlıklarının incelenmesi
Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi
, vol.9, no.2, pp.217-229, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
Okul öncesi dönemde çocukların oyun davranışlarının teknoloji kullanma alışkanlıkları açısından değerlendirilmesi
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi-Jret,
, vol.7, no.3, pp.249-262, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Investigation of the relationship between cyber bullying behaviors and internet addiction in adolescents
PressAcademia Procedia
, vol.4, no.1, pp.123-128, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Türkiye’de okul öncesi dönemde kaynaştırma konusunda yapılan lisanüstü tezlerin incelenmesi
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES
, no.49, pp.501-514, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
10
The Predictor Role of Emotion Regulation on Teacher-Student Relationship in Preschool Children
International Conference on Mathematics, Statistics, Education & Law (ICMSEL-23), Roma, Italy, 14 - 15 December 2023, pp.40-46, (Full Text)
Phthalate exposure and language development in childhood: A systematic review
VI. International Health Science and Life Congress (IHSLC2023), Burdur, Turkey, 01 March 2023, pp.1039-50, (Full Text)
Examination of the variables predicting cybervictimization in adolescents
ISER International Conference on Education and Social Science (ICESS-2021), Amsterdam, Netherlands, 09 December 2021, (Full Text)
An Examination of the Relationship Between Peer Bullying and Academic Motivation in Secondary School Students
International Conference on Social Sciences in the 21st Century, Amsterdam, Netherlands, 12 - 14 July 2019, pp.54-64, (Full Text)
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE ÇOCUĞU OLAN ANNELERİN KABUL-RED DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
VIth International EurasianEducational Research Congress, Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019, (Full Text)
An Investigation of Parents’ Habits of Reading Books to their Children and their Criteria for Selecting Children’s Books.
XV. European Conference on Social and Behavioral Sciences, Aydın, Turkey, 1 - 03 February 2018, pp.209, (Summary Text)
An Examination of Primary School Students’ Reading Habits in Their Spare Time and Their Reading Attitudes
4th International Conference on Language and Literature in Education and Research, Dresden, Germany, 3 - 05 December 2017, pp.26-27
Investigation of The Relationship Between Cyberbullying Behaviors and Internet Addiction In Adolescents
2nd World Conference on Technology, Innovation and Entrepreneurship, İstanbul, Turkey, 12 - 14 May 2017, pp.14, (Summary Text)
Examination of Factors Which Predict Loneliness in Adolescents
International Conference of Strategic Research in Social Science and Education, Prague, Czech Republic, 12 - 14 May 2017, pp.616-626
Books
14
Yönetici İşlevler ve Akademik Beceriler
in: YÖNETİCİ İŞLEVLER Bilimsel Süreçlerde Üst Boyut, Doç. Dr. Kızbes Meral KILIÇ,Prof. Dr. A. Şebnem Soysal ACAR, Editor, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, pp.269-301, 2023
Okul döneminde (7-11 yaş) bilişsel gelişim ve desteklenmesi
in: Bilişsel Gelişim ve Desteklenmesi, Ayhan Bütün, A.; Beyazıt, U., Editor, Nobel Akademik Yayınevi, Ankara, pp.344-371, 2022
Okul Öncesi dönemde (3-6 yaş) bilişsel gelişim ve desteklenmesi
in: Bilişsel Gelişim ve Desteklenmesi, A. Bütün Ayhan ve U. Beyazıt, Editor, Nobel Akademik Yayınevi, Ankara, pp.324-345, 2022
Hastanede Çocuğa Yönelik Yatakbaşı Destek Uygulamaları ile Eğitsel Düzenlemeler/ Uygulamalar
in: Hastanede Çocuk ve Ailesine Yönelik Psikososyal Destek Çalışmaları , A. Bütün Ayhan U. Beyazıt, Editor, Pelikan Tıp & Teknik Kitapçılık, Ankara, pp.131-174, 2021
Çocukluk Döneminde Siber Zorbalıkla Baş Etme
in: Çocuk, Medya ve Sosyal Medya , S. Yıldırım A. Doğutaş, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.181-203, 2021
An Examination of The Relationship Between Internet Addiction And Parenting Attitudes inAdolescents
in: Recent Researches On Social Sciences, Dorczak R., Arslan H., Musialik R., Editor, Jagiellonian University Institute Of Public Affairs, Krakow, pp.629-634, 2018
An Investigation of Parents’ Habits of Reading Books to their Children and their Criteria for SelectingChildren’s Books
in: Educational Policy and Research, Arslan H., Dorczak R., Alina-Andreea U. D., Editor, Jagiellonian University Institute Of Public Affairs, Krakow, pp.551-560, 2018