Bu çalışmada, davranış sorunlarını yordamada ebeveyn-çocuk ilişkisi incelenmiştir. Tarama modelinde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu, Kırklareli İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı resmi ilkokullarda öğrenim gören 7-10 yaş grubu çocukların ebeveynleri oluşturmaktadır. Araştırmaya toplam 415 ebeveyn katılmıştır. Çalışmada çocukların sosyo-demografik özellikleri hakkında bilgi edinmek amacıyla ‘‘Kişisel Bilgi Formu’’, ebeveyn-çocuk ilişkisini değerlendirmek amacıyla ‘‘Ebeveyn çocuk İlişkisi Ölçeği’’ ve davranış sorunlarını belirlemek için ‘‘Güçler ve Güçlükler Anketi- Anne-Baba Formu’’ kullanılmıştır. Araştırma bulguları ebeveyn-çocuk ilişkisinin çocukların davranış sorunları üzerinde önemli bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir (p<.01). Ebeveynler ve çocuklar arasındaki çatışma, güvensizlik ve iletişim eksikliği gibi olumsuz deneyimler çocuklarda davranış sorunlarına yol açarken; sevgi, destek ve anlayışın olduğu olumlu ebeveyn-çocuk ilişkileri, çocukların davranış sorunlarını azaltmaktadır.
In this study, parent-child relationship in predicting behavior problems was examined. The study group of the research, which was conducted in the survey model, consisted of parents of 7-10 year old children studying in official primary schools affiliated to Kırklareli Provincial Directorate of National Education. A total of 415 parents participated in the study. In the study, "Personal Information Form" was used to obtain information about the socio-demographic characteristics of the children, "Parent-Child Relationship Scale" was used to evaluate the parent-child relationship, and "Strengths and Difficulties Questionnaire-Parent Form" was used to determine behavioral problems. The findings of the study show that parent-child relationship has a significant effect on children's behavioral problems (p<.01). While negative experiences such as conflict, mistrust and lack of communication between parents and children lead to behavioral problems in children, positive parent-child relationships with love, support and understanding reduce children's behavioral problems.