Education Information
2002 - 2007
2002 - 2007Doctorate
Gazi University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sınıf Öğretmenliği, Turkey
2000 - 2002
2000 - 2002Postgraduate
Selcuk University, Instıtute Of Socıal Scıences, Sınıf Öğretmenliği, Turkey
1995 - 1999
1995 - 1999Undergraduate
Selcuk University, Faculty Of Educatıon, Sınıf Öğretmenliği, Turkey
Dissertations
2007
2007Doctorate
6+1 Analitik Yazma ve Değerlendirme Modelinin 5.Sınıf Öğrencilerinin Hikâye Edici Metin Yazma Becerilerini Geliştirmeye Etkisi.
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü/Sınıf Öğretmenliği
2002
2002Postgraduate
Özel İlköğretim Okullarının Veli Beklentilerini Karşılama Düzeyleri
Selcuk University, Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü/Sınıf Öğretmenliği
Foreign Languages
B2 Upper Intermediate
B2 Upper IntermediateEnglish
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Education
Elementary School Education
Teacher Training For Primary School
Academic Titles / Tasks
2017 - Continues
2017 - ContinuesAssociate Professor
Akdeniz University, Faculty of Education, Primary Education
2008 - 2017
2008 - 2017Assistant Professor
Akdeniz University, Faculty of Education, İlköğretim
2007 - 2008
2007 - 2008Research Assistant PhD
Selcuk University, Faculty Of Educatıon, İlköğretim
2003 - 2007
2003 - 2007Research Assistant
Gazi University, Gazi Eğitim Fakültesi, İlköğretim
1999 - 2003
1999 - 2003Research Assistant
Selcuk University, Faculty Of Educatıon, İlköğretim
Managerial Experience
2012 - 2016
2012 - 2016Director of Vocational School
Akdeniz University, Serik Gülsün-Süleyman Süral Myo
2009 - 2016
2009 - 2016Head of Department
Akdeniz University, Akdeniz Üniversitesi Rektörlüğü, Türk Dili Bölümü
Supervised Theses
2013
2013Postgraduate
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile noktalama işaretlerini uygulama düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
ÖZKARA Y. (Advisor)
G.İzci(Student)
2012
2012Postgraduate
İlköğretim 5. sınıf öğrencilerinin hikaye edici metinlerde özetleme ve ana fikir bulma becerileri üzerinde hikaye haritalarının etkisi
ÖZKARA Y. (Advisor)
İ.Şahin(Student)
Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
2024
2024Examining Teachers’ Computational Thinking Skills, Collaborative Learning, and Creativity Within the Framework of Sustainable Education
Tongal A., YILDIRIM F. S., ÖZKARA Y., Say S., Erdoğan Ş.
Sustainability (Switzerland)
, vol.16, no.22, 2024 (SCI-Expanded)
2013
2013Utilization From Humour Elements in Primary School Turkish Teaching Period
Ozkara Y.
MILLI FOLKLOR
, vol.12, no.100, pp.182-188, 2013 (AHCI)
Articles Published in Other Journals
2015
2015Öğretmen Adaylarının Eleştirel Pedagoji ve İlkeleri Hakkındaki Görüşlerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Sarıgöz O., ÖZKARA Y.
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi , vol.8, no.39, pp.710-716, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2014
2014ÖĞRETMENLERİN YENİLENEN ORTAÖĞRETİM ÖĞRETİM PROGRAMLARI HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Sarıgöz O., Cengiz M. Ş., ÖZKARA Y.
IIB INTERNATİONAL REFEREED ACADEMİC SOCİAL SCİENCES JOURNAL , vol.15, pp.1-16, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2014
2014SINIF ÖĞRETMENLERİNİN İLKOKUMA YAZMA ÖĞRETİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
ÖZKARA Y.
AKADEMİK BAKIŞ Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler Dergisi , no.42, pp.1-19, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2014
2014TEMEL EĞİTİME BAŞLAYAN İKİ VE TEK DİLLİ ÇOCUKLARIN TÜRKÇE SÖZCÜK DAĞARCIĞININ KARŞILAŞTIRILMASI
ÖZKARA Y.
Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, vol.11, no.25, pp.265-277, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2014
2014İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin Benlik Algısı Düzeyinin İncelenmesi
ÖZKARA Y.
İnsan Bilimleri Dergisi , vol.11, no.1, pp.642-654, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2014
2014Analitik Yazma ve Degerlendirme Modelinin 5.Sınıf Ögrencilerinin Hikâye Edici Metin Yazma Becerilerini Gelistirmeye Etkisi
ÖZKARA Y.
Selçuk üniversitesi egitim fakültesi dergisi , vol.23, pp.22-235, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2014
2014Ses Temelli Cümle Yöntemiyle Türkçe Okuma Yazma Ögretimi
ÖZKARA Y.
Karadeniz Kültür Dergisi , vol.1, pp.86-88, 2014 (Peer-Reviewed Journal)
2013
2013Ilkögretim 5. sınıf ögrencilerinin okumaya yönelik tutumları ile noktalama isaretlerini uygulama düzeyleri arasındaki iliskinin incelenmesi.
ÖZKARA Y., İzci G.
CUMHURIYET INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION , vol.2, pp.1-9, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2013
2013Hikâye Haritalarının Hikaye Edici Metinlerde Ögrencilerin Ana Fikir Bulma Becerileri Üzerine Etkisi.
ÖZKARA Y., şahin i.
Türkiyat Araştırmaları , no.33, pp.175-185, 2013 (Peer-Reviewed Journal)
2010
2010Okuma Güçlügü Olan Ögrencilerin Okuma Düzeylerinin Gelistirilmesine Yönelik Bir Uygulama.
ÖZKARA Y.
PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ , vol.5, pp.109-119, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
2010
2010Ögretmen Adaylarının Ögretmenlik Meslegini Tercih Etmelerinde Etkili Olan Faktörler.
Özsoy G., Özsoy S., ÖZKARA Y., D. Memiş A.
Ilkögretim Online , vol.9, no.3, pp.910-921, 2010 (Peer-Reviewed Journal)
2007
2007Sınıf Ögretmeni Adaylarının Problem Çözme Becerileri
ÖZKARA Y.
Selçuk Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi , vol.24, pp.112, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
2007
2007Ilkögretim 5. Sınıf Ögrencilerinin Yazma Becerilerini Gelistirmeye Yönelik Bir Arastırma.
ÖZKARA Y.
Sakarya Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi , vol.1, pp.131-141, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
2007
2007Türkçe Dersi Anlama Becerilerine Yönelik Kazanımların Çalısma Kitaplarında Yer Alma Durumları.
ÖZKARA Y.
Selçuk Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi , vol.2, pp.221-225, 2007 (Peer-Reviewed Journal)
2003
2003Özel Ilkögretim Okullarının Veli Beklentilerini Karsılama Düzeyleri
ÖZKARA Y.
Selçuk Üniversitesi Egitim Fakültesi Dergisi , vol.15, pp.429-436, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2018
2018Eğitsel Oyunların İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Nokta ve Virgülü Kullanma Becerilerine Etkisi
ÖZKARA Y., Alparslan B.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, pp.203-204
2018
2018Sınıf Öğretmenlerinin İlk Okuma Yazma Öğretimi Hakkındaki Metaforik Algıları
ÖZKARA Y., Çiftçi S. G.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, pp.11
2011
20114. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Kullanılan Görsellerin İşlevleri Açısından Değerlendirilmesi
BAŞARAN M., ÖZKARA Y.
!0. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Sivas, Turkey, 5 - 07 May 2011, pp.21-25
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ödüllü Çocuk Kitaplarını Çocuk Hakları Bağlamında Değerlendirmesi
ŞEREN N., ÖZKARA Y.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS), Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, pp.175-176
2018
2018Sınıf Öğretmeni Adaylarının Ödüllü Çocuk Kitaplarını Çocuk Hakları Bağlamında Değerlendirmesi
ŞEREN N., ÖZKARA Y.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu (USOS), Ankara, Turkey, 11 - 14 April 2018, pp.175-176
2012
2012Sınıf Ögretmenligi Planlamasına Genel Bir Bakıs
ÖZKARA Y.
11. Ulusal Sınıf Ögretmenligi Kongresi,, Rize, Turkey, 15 - 17 January 2012, pp.1
2006
2006Türkçe Dersi Ögrenci Çalısma Kitaplarının Türkçe Programında Geçen Yazma Kazanımlarını Karsılama Durumu
ÖZKARA Y.
Ulusal Sınıf Ögretmenligi Kongresi, Ankara, Turkey, 28 October - 01 November 2006, pp.38-46
Books
2020
2020Medya Okuryazarlığı Konusunda Yapılmış Tezlerin Sistematik Derlemesi 2008-2020
BİLİŞLİ Y., ÖZKARA Y.
in: Sosyal Bilimlerde Sistematik Derleme, Yıldız Sevcan, Editor, İksad Yayınevi, Ankara, pp.109-124, 2020
Scientific Refereeing
January 2017
January 2017Avrasya Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
National Scientific Refreed Journal
January 2012
January 2012Nevşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
National Scientific Refreed Journal
January 2012
January 2012International journal of Educational Research
Journal Indexed in AHCI
March 2010
March 2010Pamukkale üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü dergisi
National Scientific Refreed Journal
January 2009
January 2009Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
National Scientific Refreed Journal
Congress and Symposium Activities
01 April 2018 - 01 April 2018
01 April 2018 - 01 April 2018