Eğitim Bilgileri
2001 - 2006
2001 - 2006Doktora
University of Warwick, The Centre For English Language Teacher Education, Birleşik Krallık
2000 - 2001
2000 - 2001Yüksek Lisans
University of Warwick, The Centre For Language Teacher Education, Birleşik Krallık
1994 - 1999
1994 - 1999Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi/ İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2009 - Devam Ediyor
2009 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2006 - 2009
2006 - 2009Öğretim Görevlisi Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans Tezi
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
Yüksek Lisans Seminer
Yüksek Lisans Danışmanlık
Yabancı Dil Öğreniminde Öğrenen Kimliği
Yabancı Dil Öğreniminde Öğrenen Kimliği
Söylem Çözümlemesi
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
Yüksek Lisans Danışmanlık
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
Yüksek Lisans Danışmanlık
Dil Öğreniminde Öğrenen Kimliği
Yüksek Lisans Seminer
Yabancı Dilde Temel Becerilerin Öğretimi
Söylem Çözümlemesi
Dil Öğretiminde Öğrenen Kimliği
Yüksek Lisans Uzmanlık Alan Dersi
Uygulamalı Dilbilim
Lisans
Edimbilim ve Dil Öğretimi
Öğretmenlik Uygulaması II
İngilizce Öğretim Programları
İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi I
İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi II
Öğretmenlik Uygulaması
Öğretmenlik Uygulaması I
Sınıf Dili
Topluma Hizmet Uygulamaları
Söylem Çöümlemesi ve Dil Öğretimi
Eleştirel Okuma ve Yazma
Söylem Çözümlemesi ve Dil Öğretimi
Dil Becerilerinin Öğretimi II
Topluma Hizmet Uygulamaları
Okul Deneyimi
Öğretmenlik Uygulaması
Dil Becerilerinin Öğretimi II
İleri Okuma ve Yazma II
Dil Becerilerinin Öğretimi I
İleri Okuma ve Yazma I
Okul Deneyimi
İleri Okuma ve Yazma I
Dil Becerilerinin Öğretimi I
Topluma Hizmet Uygulamaları
Okul Deneyimi
Dilbilim I
Topluma Hizmet Uygulamaları
Sözlü İletişim Becerileri II
Dil Becerilerinin Öğretimi II
Öğretmenlik Uygulaması
Sözlü İletişim Becerileri I
Yönetilen Tezler
2022
2022Yüksek Lisans
Evaluation of an English preparatory program using Bellon and Handler model
Course S. (Danışman)
Z.UÇKAYA(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Multilingual self systems of multilinguals: Self-motivation of learners of several languages
Course S. (Danışman)
S.AYKUŞ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Analysis of thematic patterns and cohesion in efl learners' argumentative essays
Course S. (Danışman)
F.ŞEYMA(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
The effect of language portfolio on young learners' self-assesment and language learning autonomy
Course S. (Danışman)
Ö.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
An investigation into relationship between Turkish and international students' l2 motivational self systems and their achievement level in foreign language learning
Course S. (Danışman)
G.PARTAL(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Evaluation of four seasons coursebook in terms of curriculum objectives and effectiveness in developing listening skill
COURSE S. (Danışman)
N.Abalı(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
An analysis of teaching practices and classroom interaction of native and non-native teachers of english
COURSE S. (Danışman)
T.Akyol(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Representation of older adults in Turkish newspaper reports during the COVID-19 pandemic
COURSE S., KOÇ F. Ş., SAKA F. Ö.
Journal of Aging Studies
, cilt.69, 2024 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Türkiye’de İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Yabancı Dil Benlik Sistemlerinin Kesitsel Desenle İncelenmesi
Course S., Saka F. Ö.
CUKUROVA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATION JOURNAL , cilt.52, sa.3, ss.696-710, 2023 (ESCI)
2021
2021Gender Representation in Secondary and High School EFL Coursebooks
Course S.
The Journal of Limitless Education and Research , cilt.6, sa.3, ss.408-426, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Investigating L2 Motivational Self System in the Turkish University Context
Course S., Saka F. Ö.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.50, sa.2, ss.649-662, 2021 (ESCI)
2018
2018Motivation for Language Learning: After All We Have Been Studying These since Primary School
Course S.
International Journal of Languages’ Education and Teaching , cilt.6, sa.1, ss.496-513, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Reading strategies and reading diaries for autonomous learning in a Turkish context
COURSE S.
The Reading Matrix , cilt.17, sa.1, ss.124-144, 2017 (Hakemli Dergi)
2014
2014Critical reading in EFL in Turkish High School Context
COURSE S.
International Journal of Language Academy , cilt.2, ss.133-156, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Learner Autonomy in a Turkish Tertiary Context Sezgi Sarac with Simla Curse Turkey
SARAÇ H. S., COURSE S.
Independence: The Newsletter of the Learner Autonomy Special Interest Group , 2013 (Hakemsiz Dergi)
2009
2009Motivation and Critical Reading in EFL Classrooms: A Case of ELT Preparatory Students
COURSE S.
Journal of Theory and Practice in Education , cilt.5, ss.123-147, 2009 (Hakemli Dergi)
2007
2007Computer Mediated Communication For Raising Cultural Awareness Between Cultures
Tüm G., COURSE S.
Journal of Social Sciences Research, Gaziosmanpaşa University , cilt.2, ss.243-267, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Research Methods in Education: An Exploratory Study on ELT pre-service Teacher Training
COURSE S.
Journal of Social Sciences Research, Gaziosmanpaşa University , cilt.2, ss.38-58, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
2007Learner Autonomy: What We Need to Foster and How
COURSE S.
Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.34, ss.143-152, 2007 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2018
2018An investigation of negotiation for meaning in Turkish EFL context
KOÇ F. Ş., COURSE S.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018
2016
2016Analysis of gender roles in English coursebooks
COURSE S.
2nd International Language, Culture and Literature Workshop, Antalya, Türkiye, 8 - 10 Haziran 2016, ss.260-263
2014
2014ELT Students’ Use of Teacher Questions in Peer Teaching
COURSE S.
14th International Language, Literature and Stylistics Symposium, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, ss.331-336, (Tam Metin Bildiri)
2014
2014ELT students' use of teacher questions in peer teaching
Course S.
14th Language, Literature and Stylistics Symposium, Selcuk, Türkiye, 15 - 17 Ekim 2014, cilt.158, ss.331-336, (Tam Metin Bildiri)
2003
2003'Faute de mieux? Simulated action research, from participant perspectives
Smith R., Brown P., Alagoz S., COURSE S.
TDTR5: Teachers Develop Teachers Research, Ankara, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2003, ss.1
Kitaplar
2023
2023Tümleşik Dil Becerilerinin Yabancı Dil Öğretiminde Öğrenimi-Öğretimi
Course S.
Her Yönüyle Yabancı Dil Öğretimi, Binnur İlter, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.167-186, 2023
2022
2022Finding a Place for a Foreign Language Among Possible Selves
Course S.
Autoethnographic Perspectives on Multilingual Life Stories, E. Hancı-Azizoglu,Ş. Şahinkarakaş,D. Tannacito, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.188-201, 2022
2019
2019Critical Reading in EFL
Course S.
Contemporary Issues in ELT, Demirel, Ö., Editör, Pegem Akademi Kitabevi Yayınları, Ankara, ss.49-62, 2019
2017
2017Investigating the role of learners’ selves in language learner motivation
COURSE S.
The Role of the Self in Language Learning, Sahinkarakas, S and Inozu, J. , Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.95-112, 2017
2014
2014Ortaokul 5 Sınıf İngilizce Çalışma Kitabı
YEŞİLBURSA A. A. J. A., GÜRSOY E., EKŞİ G., SARAÇ H. S., ÇELİK S., COURSE S., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ders Kitapları Dizisi, 2014
2014
2014Action Research for Promoting Teacher and Learner Autonomy
COURSE S.
Autonomy in Language Learning: Tools, Tasks and Environments, J, Mynard., C. Ludwig, Editör, Iatefl Learner Autonomy Sıg, Kent, ss.200-210, 2014
2013
2013Action research: Promoting teacher/ learner autonomy and improving praxis
COURSE S.
Autonomy in Language Learning: Stories of Practices, Barfield A., Delgado Alvarado, N., Editör, Iatefl, Canterbury, ss.200-210, 2013
2013
2013Linguistics I, Linguistics II, Language Acquisition
COURSE S.
Öğretmenlik alan bilgisi: İngilizce, L. Harputlu, Editör, Aby, Ankara, ss.1-19, 2013
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Eylül 2021
Eylül 2021E-NOVİTAS-ROYAL (ELEKTRONİK)
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2018
Mayıs 2018Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2017
Eylül 2017Novitas-Royal
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2017
Mayıs 2017Pedagogies: An International Journal
SCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2015
Ocak 2015Novitas-ROYAL
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2014
Ocak 2014Başkent University Journal of Education
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2013
Ağustos 2013Novitas-ROYAL
Hakemli Bilimsel Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018
01 Mayıs 2018 - 01 Mayıs 2018Vth International Eurasian Educational Research Congress Akdeniz Üniversitesi, Antalya/Türkiye 2-5 Mayıs 2018
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 2016
01 Haziran 2016 - 01 Haziran 20162nd International Language, Culture and Literature Workshops
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016
01 Nisan 2016 - 01 Nisan 2016Annual International IATEFL Conference and Exhibition
Katılımcı
Birmingham-Birleşik Krallık
01 Eylül 2015 - 01 Eylül 2015
01 Eylül 2015 - 01 Eylül 2015The Self in Language Learning (SILL) International Conference
Katılımcı
Mersin-Türkiye
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 2014
01 Ekim 2014 - 01 Ekim 201414th International Language, Literature and Stylistics Symposium
Katılımcı
İzmir-Türkiye
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014Learners and Teachers as Companions on the Road to Autonomy
Davetli Konuşmacı
İstanbul-Türkiye
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014
01 Mayıs 2014 - 01 Mayıs 2014Learners and Teachers as Companions on the Road to Autonomy
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Kasım 2013 - 01 Kasım 2013
01 Kasım 2013 - 01 Kasım 20132nd World Conference on Educational and Instructional Studies
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Haziran 2013 - 01 Haziran 2013
01 Haziran 2013 - 01 Haziran 2013Teacher Researchers in Action
Katılımcı
İzmir-Türkiye
01 Nisan 2013 - 01 Nisan 2013
01 Nisan 2013 - 01 Nisan 201347th Annual International IATEFL Confernence
Katılımcı
Liverpool-Birleşik Krallık
01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 2012
01 Mayıs 2012 - 01 Mayıs 20121st Akdeniz Language Studies Conference
Katılımcı
Antalya-Türkiye
01 Haziran 2010 - 01 Haziran 2010
01 Haziran 2010 - 01 Haziran 20101st International Foreign Language Teaching Conference: Independent Learning
Katılımcı
Gaziantep-Türkiye
01 Nisan 2008 - 01 Nisan 2008
01 Nisan 2008 - 01 Nisan 2008Stepping Over Thresholds: Transitions in English Language Teaching and Learning
Katılımcı
Adana-Türkiye
01 Nisan 2004 - 01 Nisan 2004
01 Nisan 2004 - 01 Nisan 200438th Annual IATEFL Conference
Katılımcı
Liverpool-Birleşik Krallık
01 Temmuz 2002 - 01 Temmuz 2002
01 Temmuz 2002 - 01 Temmuz 200214th Euro-International Systemic Functional Linguistics Workshop
Katılımcı
Lisbon-Portekiz
01 Eylül 2001 - 01 Eylül 2001
01 Eylül 2001 - 01 Eylül 2001