Education
2013 - 2017
2013 - 2017Doctorate
Akdeniz University, Institute of Educational Sciences, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması Ve Ekonomisi, Turkey
2010 - 2013
2010 - 2013Postgraduate
Akdeniz University, Institute of Educational Sciences, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması Ve Ekonomisi, Turkey
2002 - 2006
2002 - 2006Undergraduate
Dokuz Eylul University, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği, Turkey
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Education
Educational Sciences
Administration and Supervision in Education
Academic Positions
2021 - Present
2021 - PresentAssociate Professor
Akdeniz University, Faculty of Education, Educational Sciences
2018 - Present
2018 - PresentAssistant Professor
Akdeniz University, Faculty of Education, Educational Sciences
2017 - 2018
2017 - 2018Assistant Professor
Akdeniz University, Faculty of Education, Educational Sciences
Supervised Theses
2022
2022Postgraduate
Covid-19 Pandemisindeki Okul Yönetimi Süreçlerine İlişkin Yönetici Görüşleri
Gök R. (Advisor)
F.SÜMEYRA(Student)
2022
2022Postgraduate
BİLİM SANAT MERKEZLERİNDE ÇALIŞAN ÖĞRETMENLERİN İŞ DOYUMU
Gök R. (Advisor)
A.AYDENİZ(Student)
2022
2022Postgraduate
Proje Okulu Müdürlerinin Karizmatik Liderlik Davranışlarına İlişkin Öğretmen Görüşleri
Gök R. (Advisor)
D.GÜN(Student)
2021
2021Postgraduate
Kadın okul yöneticilerinin yönetici olma süreçlerine ilişkin görüşleri
Gök R. (Advisor)
A.ADIGÜZEL(Student)
2021
2021Postgraduate
Proje okulu yöneticilerinin girişimci liderlik rollerine ilişkin görüşleri
Gök R. (Advisor)
H.SARGIN(Student)
Journal articles indexed in SCI, SSCI, and AHCI
2024
2024Teachers’ Perceptions Regarding Effective School Features and Effective Leadership Qualifications of School Principals in Turkey
KARATAŞ S., KÖSE S., YÖRÜK T., Yanık Özdemir S. N., GÖK R., Doğan A.
SAGE Open
, vol.14, no.1, 2024 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
2022
2022İLKOKULDA ÇEVRİMİÇİ DERS SÜRECİNDE SINIF YÖNETİMİ BECERİLERİ ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
IŞLAK O., GÖK R.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , no.61, pp.350-366, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Examining the Entrepreneurship Levels of Teacher Candidates
ÖZÇETİN S., GÖK R.
Anatolian Journal of Education
, vol.6, no.2, pp.157-172, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Mentoring Roles of the School Principals in Turkey: A Literature Review
ARSLAN DÖNMEZ S., GÖK R., ŞAHİN A.
SHANLAX , vol.9, no.4, pp.102-113, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Branş Öğretmenlerinin Kaynaştırma Uygulamaları Sürecine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
GÖK R., Dokumacı A. H.
Asya'dan Avrupa'ya Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi , vol.5, no.16, pp.15-22, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021COVID-19 Pandemisi Sürecinde Üniversitelerin Uzaktan Eğitim Kapasiteleri
KARADAĞ E., ÇİFTÇİ Ş. K., GÖK R., SU A., ERGİN H., ÇİFTÇİ Ş. S.
Üniversite Araştırmaları Dergisi
, vol.4, no.1, pp.8-22, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Okul Yöneticilerinin Yetki Kullanımı, Yetki Devri ve Yetki Gaspına İlişkin Görüşleri
ÇİMİLİ GÖK E. B., KAYIKÇI K., ÖZÇETİN S., GÖK R.
The Journal of Academic Social Science Studies , vol.14, no.84, pp.37-55, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020The Perceptions of School Administrators Concerning ”Merit” Concept: A Metaphor Study
GÖK R.
Journal of Pedagogical Research , vol.4, no.3, pp.299-311, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020The Effects of the School’s Humor Climates on Perceived Stresses of the Teachers
ŞAHİN A., GÖK R.
International Journal of Contemporary Educational Research
, vol.7, no.1, pp.71-84, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Eğitim Kurumlarındaki Çatışma Durumlarının Algılanma Biçimi ve Çalışanların Motivasyonuna Etkisi
GÖK R., ÖZÇETİN S.
Turkish Studies - Educational Sciences
, vol.15, no.4, pp.2651-2669, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE LİYAKAT (MERİTOKRASİ) ESASLI EĞİTİMYÖNETİCİLİĞİ
GÖK R.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Classifying the Variables of Merit-Based Training, Appointment and Evaluation System of Administrators According to CHAID Analysis
GÖK R.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , vol.8, no.3, pp.988-1005, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Sınıf Yönetiminde Ders İçi Etkinliklere Katılmayı Reddetme Davranışlarına İlişkin Aday Öğretmen Görüşleri
ŞEKERCİ r., GÖK R.
The Journal of Academic Social Science Studies , vol.76, no.3, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Türk Eğitim Sistemi İle Diğer Ülkelerin Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılmasına İlişkin Aday Öğretmenlerin Görüşleri
ŞEKERCİ R., GÖK R., ÖZÇETİN S.
Journal of Global Sport and Education Research , vol.2, no.1, pp.10-23, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Warwick-Edinburgh Mental İyi Oluş Ölçeği: Öğretmenler için Türkçe Formunun Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
ŞAHİN A., GÖK R., SABANCI A.
Turkish Studies
, vol.14, no.3, pp.1713-1730, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Türk Eğitim Sistemi İle Diğer Ülkelerin Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırılmasına İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri
ŞEKERCİ R., GÖK R., ÖZÇETİN S.
Journal of Global Sport and Education Research , vol.2, no.1, pp.10-23, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017YETİŞTİRME KURSLARININ HALK EĞİTİMİ MERKEZLERİNEDEVREDİLMESİNE İLİŞKİN PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ
GÖK R., ŞEKERCİ R.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) (elektronik)
, no.44, pp.276-296, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017SINIF VE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİN VELİLERİ EĞİTİM SÜRECİNE KATMAK İÇİNYAPTIKLARI UYGULAMALAR
BÜTÜN E., MERCAN UZUN E., GÖK R.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi(jret) , vol.6, no.4, pp.11-20, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Öğretmen adaylarının uygulamalarda karşılaştıkları etik dışı durumlar
MERCAN UZUN E., BÜTÜN E., GÖK R.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , vol.6, no.3, pp.267-276, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Hizmet Kalitesi İle İlgili Memnuniyet Düzeylerinin Ölçülmesi
ÖZÇETİN S., GÖK R.
Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi (EBAD) , vol.7, no.1, pp.289-311, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017YENİ DENETİM UYGULAMALARINA İLİŞKİN İL/İLÇE VE ORTA ÖĞRETİM YÖNETİCİLERİNİN GÖRÜ
ŞEKERCİ R., GÖK R.
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES , vol.10, no.63, pp.127-140, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Devlet İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Çalışma koşullarına İlişkin Görüşleri
SABANCI A., GÖK R.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , vol.8, no.4, pp.507-538, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Okul Yöneticilerinin Yenilik Yönetimi Yeterliklerine İlişkin Öğretmen Algıları
KARATAŞ S., GÖK R., ÖZÇETİN S.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.16, no.33, pp.167-185, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
2019
2019Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersine İlişkin Görüşleri:Okulda Bir Gün
GÖK R.
SADAB 4rd International Social Research and Behavioral Sciences Symposium, 19 - 21 October 2019, (Summary Text)
2019
2019Sınıf Yönetiminde Öğrencilerde Dikkat Dağılmasına İ̇lişkin Aday Öğretmenlerin Çözüm Önerileri
ŞEKERCİ r., GÖK R.
6. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, 18 - 20 April 2019, (Summary Text)
2019
2019Türk Eğı̇tı̇m Sı̇stemı̇le Bazı Ülkelerı̇n Öğretmen Yetı̇ştı̇rmeSı̇stemlerı̇nı̇n Karşılaştırılmasına İlı̇şkı̇n Hı̇zmet Öncesı̇Öğretmenlerı̇n Görüşlerı
ŞEKERCİ R., GÖK R.
6. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu, 18 - 21 April 2019, (Summary Text)
2018
2018Warwick-Edinburgh Zihinsel İyi Oluşluk Ölçeği: Türkçeye Uyarlama, Geçerlik ve GüvenirlikÇalışması
ŞAHİN A., GÖK R., SABANCI A.
V th International Eurasian EducationalResearch Congress, Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018, (Summary Text)
2018
2018Eğitim Kurumlarındaki Çatışmaların Çalışanların Motivasyonuna Etkisi
GÖK R., ÖZÇETİN S.
V th International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Turkey, 2 - 05 May 2018, pp.611-613, (Summary Text)
2018
2018Okul Yöneticilerinin Okul Psikolojik Danışmanlık Hizmetlerine İlişkin Görüşleri
ULUS İ. Ç., GÖK R.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 April 2018, (Summary Text)
2017
2017YENİ DENETİM UYGULAMALARINA İLİŞKİN İL/İLÇE VEORTAÖĞRETİM YÖNETİCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ
ŞEKERCİ R., GÖK R.
3. Uluslararası Eğitim, Uzaktan Eğitimve Eğitim Teknolojileri Kongresi, Antalya, Turkey, 24 - 25 November 2017, pp.72, (Summary Text)
2017
2017LİYAKAT ESASLI YÖNETİCİ YETİŞTİRME, ATAMA VEDEĞERLENDİRME SİSTEMİ DEĞİŞKENLERİNİN CHAİD ANALİZİ İLE SINIFLANDIRILMASI
GÖK R.
3. Uluslararası Eğitim, Uzaktan Eğitimve Eğitim Teknolojileri Kongresi, Antalya, Turkey, 24 - 25 November 2017, pp.71
2017
2017SINIF VE OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLERİN VELİLERİ EĞİTİMSÜRECİNE KATMAK İÇİN YAPTIKLARI UYGULAMALAR
BÜTÜN E., MERCAN UZUN E., GÖK R.
6. Eğitim ve Öğretim Çalışmaları Dünya Kongresi- WCEIS 2017, Antalya, Turkey, 26 - 28 October 2017, pp.64-65
2017
2017ÖĞRETMEN ADAYLARININ UYGULAMALARDA KARŞILAŞTIKLARIETİK DIŞI DURUMLAR
MERCAN UZUN E., BÜTÜN E., GÖK R.
8. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, Antalya, Turkey, 18 - 20 May 2017, pp.124
2017
2017OKUL YÖNETİCİLERİNİN BAKIŞ AÇISIYLA UYGULAMA ÖĞRENCİSİ DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
BÜTÜN E., MERCAN UZUN E., GÖK R.
8. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, Antalya, Turkey, 18 - 20 May 2017, pp.120
2017
2017Açık Öğretim Okulları Uygulamaları Kapsamında Halk Eğitimi Merkezi MüdürlüklerininFaaliyetlerine İlişkin Paydaş Görüşleri
GÖK R., ŞEKERCİ R.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 20 - 23 April 2017, pp.1170-1173
2016
2016Müdürlerin, Okullarında Yetki Kullanımı, Yetki Devri Ve Yetki Gaspına İlişkin Görüşleri
KAYIKÇI K., ÇİMİLİ GÖK E. B., ÖZÇETİN S., GÖK R.
11. Ulusal Eğitim Yönetimi Kongresi, İzmir, Turkey, 12 - 14 May 2016, pp.107-111, (Full Text)
2014
2014Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğrencilerine Yönelik Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi
ÖZÇETİN S., GÖK R.
V. Eğitim Yönetimi Forumu (EYFOR), Konya, Turkey, 11 - 13 September 2014, pp.185
Books
2022
2022Sınıf Yönetiminde Okul-Aile İş Birliği
Yanık Özdemir S. N., Gök R.
in: Sınıf Yönetimi, Adem Bayar, Editor, Vizetek Yayıncılık, Ankara, pp.285-312, 2022
2022
2022Sınıfta istenmeyen sorun davranışlar ve yönetimi
Gök R., Arslan Dönmez S.
in: Sınıf Yönetimi, Adem Bayar, Editor, Vizetek Tayıncılık, Ankara, pp.233-257, 2022
2021
2021Bilişsel Gelişim
ÖZÇETİN S., GÖK R.
in: Eğitim Psikolojisi, Doç. Dr. Özge PINARCIK SAKARYALI, Editor, Eğiten Kitap, Ankara, pp.153-182, 2021
2021
2021Örgütsel Bağlılık
GÖK R.
in: Psiko-Sosyal Yönleriyle Yönetim, Memduhoğlu, Hasan Basri Memduhoğlu, Yılmaz, Kürşad, Editor, Pegem Akademi Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Hizmetleri Ticaret Anonim Şirketi, Ankara, pp.313-332, 2021
2020
2020Girişimci Liderlik
GÖK R.
in: Liderlik: Kuram- Araştırma- Uygulama, Yılmaz Kürşad, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.281-291, 2020
2020
2020EğitimBilimlerinde Yeni Yaklaşımlar
GÖK R.
in: Eğitime Giriş, Adem Bayar, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.384-416, 2020
2019
2019Unwanted Behavior Management in Inclusive Classrooms
GÖK R.
in: Current Trends in Special Education, Rıdvan Karabulut, Emel Sardohan Yıldırım, Neriman Aral, Editor, Strategic Researches Academy (SRA)., pp.135-148, 2019
Funded Projects
2020 - 2021
2020 - 2021
Covid-19 Pandemisi Sürecince Üniversitelerde Uzaktan Eğitim: Üniversitelerin Kapasiteleri, Öğretim Üyelerinin Adaptasyonları ve Öğrencilerin Memnuniyetleri
TUBITAK Project
Karadağ E.(Executive), Gök R.
2018 - 2021
2018 - 2021ErasmusBUS: Building Up Skills
EU Supported Other Project
Vezne R.(Executive), Gök R.
2019 - 2019
2019 - 2019Biyolojik Değerleri BİLSEM Ne Olur Antalya
Project Supported by Other Official Institutions
Üstüner H.(Executive), Gök R.
2019 - 2019
2019 - 2019