SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Ortaokul İyi Vatandaşlık Bilişsel ve Duyuşsal Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.119-138, 2023 (Hakemli Dergi)
Teaching Practice Experiences Of Student Teachers Of Social Studies.
BULGARIAN JOURNAL OF SCIENCE AND EDUCATION POLICY
, cilt.15, sa.1, ss.5-33, 2021 (Hakemli Dergi)
Bilim ve Sanat Merkezine Devam Eden Ortaokul Öğrencileri ve MEB Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersi Algıları
Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.23-39, 2021 (Hakemli Dergi)
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLERİNİN KÜRESELLEŞME, KÜRESEL EĞİTİM VE KÜRESEL VATANDAŞ KAVRAMLARINA YÖNELİK GÖRÜŞLERİ
Milli Eğitim Dergisi
, cilt.50, sa.229, ss.129-155, 2021 (Scopus)
Öğretmenlik Uygulamasının Öğretme Motivasyonu ve Öğretmenlik Özyeterlilik İnançlarına Etkisi
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
, cilt.14, sa.76, ss.563-573, 2021 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Kök Değerlere İlişkin Görüşleri
Eğitim ve Yeni Yaklaşımlar Dergisi
, cilt.3, sa.2, ss.115-134, 2020 (Hakemli Dergi)
Ben Sosyal Bilgiler Öğretmeni Olsaydım…: Ortaokul Öğrencilerinin Görüşleri
Anadolu Kültürel Araştırmalar Dergisi (ANKAD)
, cilt.4, sa.3, ss.264-277, 2020 (Hakemli Dergi)
Yaratıcı Drama Yöntemi ile Değerler Eğitimine Bir Örnek: TürkTarihinden Yükselen Evrensel Mesajlar
Yaratıcı Drama Dergisi
, ss.1-24, 2020 (Hakemli Dergi)
A Common Anxiety in The Final Stage Of Graduatıon: The Reality Of Pandemic
Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.8, sa.110, ss.95-108, 2020 (Hakemli Dergi)
Bilişimsel Düşünme Becerileri Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
, cilt.99, ss.3050-3071, 2020 (Hakemli Dergi)
Social Studies Student Teachers’ Views on “School Experience Course”
International Journal of Education Literacy Studies
, cilt.8, sa.3, ss.37-47, 2020 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Ögrencilerinin Sosyal Bilgiler Laboratuvari Olarak Sosyal Bilgiler Ögrenme Ortamlarina Yonelik Gorüşleri
HAYEF
, cilt.17, sa.1, 2020 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Tutumlarının Yaratıcı Drama Yöntemi ile Geliştirilmesi
Sakarya University Journal of Education
, cilt.10, sa.1, ss.1-28, 2020 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Güncel Olayları Argümantasyon Tekniği İle Değerlendirmeleri
Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi
, cilt.8, sa.21, ss.118-139, 2020 (Hakemli Dergi)
İyi Vatandaşlık Algısı Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
, cilt.14, sa.33, ss.342-358, 2020 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Fakülteye Uyum Süreçlerinin Yaratıcı Drama İle Desteklenmesi
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.53, ss.266-292, 2020 (Hakemli Dergi)
The Internship Practicum and Guidebooks in Teacher Training: A Social Studies Teaching Model
The European Journal of Educational Sciences (EJES
, cilt.7, sa.3, ss.90-108, 2020 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Fakültelerindeki Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşleri
Tarih Okulu Dergisi
, sa.XLIII, ss.1503-1534, 2019 (Hakemli Dergi)
”Eğitim Fakültesi Birinci Sınıf Öğrencilerinin Üniversiteye Uyumlarının Yaratıcı Drama İle Sağlanması”
Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.141-152, 2019 (Hakemli Dergi)
”Cumhuriyetten Günümüze Sosyal Bilgiler Programlarının Sosyal Bilgiler Öğretim Yaklaşımlarına Göre İncelenmesi ”
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.12, sa.3, ss.842-873, 2019 (Hakemli Dergi)
Karşılaştırmalı Sosyal Bilgiler Öğretimine Bir Örnek: Türk ve Rus Ortaokul Öğrencilerinin “İyi Vatandaşlık Algıları”
BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.14, sa.27, ss.177-195, 2019 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Kaynaştırma Eğitimine Yönelik Öz Yeterlik İnançlarının İncelenmesi
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.14, sa.3, ss.215-232, 2019 (Hakemli Dergi)
”Cumhuriyetten Günümüze Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Değişen “İyi Vatandaşlık” Algısı ”
Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.9-19, 2019 (Hakemli Dergi)
Eğitim Fakültesi Birinci Sınıf Öğrencilerinin Üniversiteye Uyum Programı Öncesi ve Sonrasındaki Metaforları
Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi
, cilt.V, sa.12, ss.174-194, 2018 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kaynaştırma Uygulamalarına İlişkin Görüşleri
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, cilt.16, ss.1206-1223, 2016 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilgiler Eğitimine Yönelik İlgilerinin ve Görüşlerinin Belirlenmesi
THE JOURNAL OF INTERNATIONAL SOCIAL RESEARCH
, cilt.11, sa.2, ss.551-588, 2015 (Hakemli Dergi)
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Sosyal Bilimler Hakkındaki Görüşleri
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.8, sa.37, ss.816-828, 2015 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ekonomi Konularını Öğretmede Öz-Yeterlik İnançları
Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi (UTEB)
, sa.4, ss.28-43, 2015 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarını Sosyal Bilgiler Lisans Programı Üzerine Düşünceleri
THE JOURNAL OF ACADEMIC SOCIAL SCIENCE STUDIES
, cilt.2, sa.Number: 32, ss.267-289, 2015 (Hakemli Dergi)
Ortaokul 8 Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Programında Yer alan Ekonomi Kavramlarını Anlama Düzeyleri
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.16, sa.2, ss.24-47, 2014 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Derslerinde Somut Olmayan Kültürel Miras Öğretimi
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.6, sa.3, ss.722-736, 2014 (Hakemli Dergi)
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Ekonomi Kavramlarını Anlama Düzeyleri
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.13, sa.51, ss.209-225, 2014 (Hakemli Dergi)
Türkiye Cumhuriyeti İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük Dersinde Örnek Bir Uygulama Bir Devrin Analizi Nutuk
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.22, sa.3, ss.1049-1076, 2014 (Hakemli Dergi)
An Example of Creative Drama Implementation in Values Education Mevlana s Global Messages Love Respect Tolerance
International Journal of Progressive Education
, cilt.10, sa.2, ss.14-31, 2014 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Sosyal Bilgiler Derslerinde Ekonomi Okuryazarlığının Geliştirilmesi
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.205-230, 2014 (Hakemli Dergi)
Social studies teaching department freshmen's views on social studies teaching
Procedia - Social and Behavioral Sciences
, sa.116, ss.2903-2908, 2014 (Hakemli Dergi)
Adım Adım Ekonomi Okuryazarlığı: Sosyal Bilgiler Dersleri İçin Alternatif Yollar
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
, cilt.6, sa.14, ss.1-36, 2013 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Gördükleri Meslek Seçimi Konularındaki Değerleri Kazanma Düzeyleri
TURKISH STUDIES
, cilt.8, sa.3, ss.1-15, 2013 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Öğrencilerinin Ders Çalışma Üzerine Algıları
Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi
, sa.8, ss.169-183, 2013 (Hakemli Dergi)
Children’s Rights” Accordıng to Prımary School Students.
The International Journal of Educational Researchers
, cilt.4, sa.1, ss.38-52, 2013 (Hakemli Dergi)
İnkılâp Tarihi Ve Atatürkçülük Ders Kitabındaki Görsel Ögelerin Öğrenmede Kalıcılığa Etkisi
Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, sa.27, ss.45-68, 2011 (Hakemli Dergi)
İlk Dönem Halkevlerinin Eğitim Faaliyetleri “Konya Halkevi Örneği
”. Karam (Karadeniz Araştırmaları Merkezi) Dergisi
, sa.29, ss.59-95, 2011 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Açıklamak İçin Kullandıkları Metaforlar Üzerine Bir Araştırma
TÜRKİYE SOSYAL ARAŞTIRMALAR DERGİSİ
, cilt.14, sa.1, ss.135-172, 2010 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 6 ve 7 Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersine İlişkin Ögeleri Açıklamak İçin Kullandıkları Meteforlar Üzerine Bir Araştırma
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.135-172, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Yaratıcı Drama Yöntemi İle Değerler Eğitimine Bir Örnek: Türk Tarihinden Yükselen Evrensel Mesajlar
30. ULUSLARARASI EĞİTİMDE YARATICI DRAMA KONGRESİ, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Yaratıcın Drama Yöntemi Hakkındaki Görüşleri
30. ULUSLARARASI EĞİTİMDE YARATICI DRAMA KONGRESİ, Adana, Türkiye, 24 - 27 Ekim 2019
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Ekonomi Konularının Öğretilmesine Yönelik Görüşleri
8. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, 7 - 09 Kasım 2019
Temel Eğitimde Sosyal Bilgiler Eğitiminin Yeri
2. ULUSLARARASI TEMEL EĞİTİM KONGRESİ, Muğla, Türkiye, 23 - 27 Ekim 2019, ss.1325-1340
Öğretmen Adaylarının Farklılıklara Saygı Düzeylerinin İncelenmesi
3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 24 - 27 Nisan 2019
2017 Sosyal Bilgiler Programına Yönelik Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Görüşleri
3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, 24 - 27 Nisan 2019
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına Yönelik Görüşleri
III. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, ÜSKÜP, Makedonya, 5 - 08 Eylül 2018, ss.296-307
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adayları İçin Önemli Bir Adım: “Araştırmacı Öğretmen Oluyorum
7. Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Kırşehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018
DEVELOPING A SCALE OF COMPUTATIONAL THINKING SKILL
Mediterranean International Conference on Social Sciences MECAS III, Budapest, Macaristan, 19 - 22 Haziran 2018
Cumhuriyetten Günümüze Sosyal Bilgiler Öğretim Programlarında Değişen “İyi Vatandaşlık” Algısı
Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, Afyonkarahisar, Türkiye, 23 - 25 Mart 2018, ss.651
Karşılaştırmalı Sosyal Bilgiler Öğretimine Bir Örnek: Türk ve Rus Ortaokul Öğrencilerinin “İyi Vatandaşlık Algıları”
USBES VI 2017, Eskişehir, Türkiye, 4 - 06 Mayıs 2017, ss.136-137
Öğretmenlerin Araştırmacı Öğretmen Modeli Hakkındaki Görüşleri
Uluslararası Öğretmen Eğitimi ve Mesleğe Uyum Sempozyumu, 19 - 21 Ekim 2015
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Kaynaştırma Uygulamalarına Yönelik Görüşleri
USBES-2015 Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu, Bolu, Türkiye, 23 - 25 Nisan 2015, ss.152
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Birinci Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler ve Sosyal Bilimlere Yönelik Metaforları
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu III (USBES III), 28 - 30 Nisan 2014
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri
Uluslararası Sosyal Bilgiler Eğitimi Sempozyumu II (USBES II), 26 - 28 Nisan 2013
Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Derslerindeki Sanat Konularının Öğretimine Yönelik Görüşleri
1. Kıbrıs Uluslararası EğitimAraştırmaları Kongresi, 6 - 09 Aralık 2012
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Sanat Konularının Öğretimine Yönelik Görüşleri
Uluslararası Katılımlı Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Sempozyumu, 20 - 22 Eylül 2012
Değerler Eğitimindeki Uygulamalara Bir Örnek Mevlâna nınEvrensel Öğütleri Sevgi Saygı Hoşgörü Değerleri
Değerler Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011
İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Gördükleri Meslek Seçimi Konularındaki Değerlere Bakışları
Değerler Eğitimi Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2011, ss.194
Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının İletişim Becerilerinin Değerlendirilmesi
2nd International Conference on New Trends in Education andTheir Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011
A Creative Drama Practice In Museum Let s Invent Money
FifthInternational Congress of Qualitative Inquiry, 20 - 23 Mayıs 2009
Sınıf Öğretmenliği Lisans Programı Öğrencilerinin Karakter Eğitimi Konusundaki Yetkinlik İnançları
VII. UlusalSınıf Öğretmenliği Sempozyumu, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008
İlköğretim 6 Sınıf Öğrencilerinin Kendi Ekonomi Dünyaları Üzerine Bir Araştırma
III. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2007
Kitap & Kitap Bölümleri
Bilim, Teknoloji ve Toplum Öğrenme Alanı
Etkinlik Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi-I, Cemil Cahit YEŞİLBURSA, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.107-127, 2023
Üretim, Dağıtım ve Tüketim Öğrenme Alanı
Etkinlik Temelli Sosyal Bilgiler Öğretimi II, Cemil Cahit Yeşilbursa, Editör, Nobel, Ankara, ss.373-392, 2023
Examining Secondary School Students’ Cognitive and Affective Levels of Good Citizenship
Research on Social Studies Education in the 100th Year of the Republic of Turkey, Kılıçoğlu Gökçe, Çetin Turhan, Editör, PEGEM AKADEM, Ankara, ss.15-41, 2023
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ BİR YAKLAŞIM: HAFIZA MEKANLARI
TARİH EĞİTİMİNDE BİR EKOL: PROF. DR. MUSTAFA SAFRAN’A ARMAĞAN, HAYTA Necdet, ATA Bahri, KÖKSAL Hüseyin, BELENLİ Tuğba, YAKAR Selen, Editör, BERİKAN YAYINEVİ, Ankara, ss.477-502, 2023
Ders Kitaplarının Yasal Dayanakları, Hazırlama ve Değerlendirme Ölçütleri
Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İnceleme ve Tasarım Kılavuzu, Bülent AKBABA Selahattin KAYMAKCI, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.59-76, 2022
Sosyal Bilgiler Alanının İlkokul Programındaki Yeri ve Tarihçesi
Kuramdan Uygulamaya Sosyal Bilgiler Öğretimi, AKTEPE Vedat, GÜNDÜZ Mevlüt, KURTDEDE FİDAN Nuray, YALÇINKAYA Elvan., Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.67-95, 2021
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Birleştirici Unsurların Gücü:Hafıza Mekânları
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Alternatif Konular, Nadire Emel Akhan, Serpil Demirezen, Editör, Nobel, Ankara, ss.91-114, 2020
An Effective for Social Studies Teaching: Social Studies Laboratories
New Horizons in Social Studies Education, TurhanÇetin, Bahadır Kılcan, Yusuf İnel, Osman Çepni, Editör, SRA Academic Publishing, ss.151-170, 2020
FİNANSAL OKURYAZARLIK BECERİSİ VE ÖĞRETİMİ
KONU VE BECERİ TEMELLİSOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ - II, Tekin Çelikkaya, Hamza Yakar, Editör, Nobel, Ankara, ss.83-127, 2020
THE USE OF SITES OF MEMORY IN SOCIAL STUDIES TEACHING
CURRENT TRENDS IN SOCIAL STUDIES
EDUCATION, Çetin T,Mulalıc A,Kaymakçı S., Editör, Lap Lambert Academic Publishing Press, Riga, ss.194-216, 2018
ARAŞTIRMA İNCELEME YOLUYLA ÖĞRENME/ÖĞRETME STRATEJİSİ
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİ, CENGİZ DÖNMEZ,KUBİLAY YAZICI, Editör, PEGEM AKADEMİ, ss.145-174, 2015
Sosyal Bilgiler Öğretiminde “Sanat ve Estetik”
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar–2, Turan R., Sünbül M., Akdağ H., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.112-122, 2014
Sosyal Bilgilerde Ekonomi Konularının Öğretimi
Sosyal Bilgiler Öğretimi, Safran M., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.165-180, 2014
Tarih Derslerinde Ekonomi Konularının Öğretilmesi
Tarih Nasıl Öğretilir? Tarih Öğretmenleri İçin Özel Öğretim Yöntemleri, Safran M., Editör, Yeni İnsan, İstanbul, ss.391-399, 2014
Ekonomik Durum: Eğitimde Bir Zorluk
Günümüzde Eğitim, Ata B., Öztürk T., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.172-178, 2014
"Sosyal Bilgiler Öğretiminde “Sanat Ve Estetik”
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar 2, Turan R., Sünbül M., Akdağ H., Editör, PEGEM AKADEMİ, ss.112-122, 2014
Sosyal Bilgilerin Doğası
PEGEM AKADEMİ, Ankara, 2013
Sosyal Bilgilerin Doğası
Sosyal Bilgilerin Doğası, Dönmez C., Akhan N. E., Yeşilbursa C.C, Sabancı O,. Ay. E., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-152, 2013
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Ekonomi Okuryazarlığı
Sosyal Bilgiler İçin Çoklu Okuryazarlıklar, Gençtürk E., Karatekin K., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.78-112, 2013
"Yaratıcı Dramanın Sosyal Bilgiler Öğretiminde Kullanılması"
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar 1, Turan R., Sünbül M., Akdağ H., Editör, PEGEM AKADEMİ, ss.359-385, 2013
Sosyal Bilgiler ve Ekonomi
Sosyal Bilgilerin Temelleri, Turan R.,Ulusoy K., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.390-405, 2011