Arş. Gör. Dr. FUNDA ÖLMEZ ÇAĞLAR


Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

İngiliz Dili Eğitimi


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Ve Eğitim Araştırması, Sosyal Bilimler Genel


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Yabancı Diller Eğitimi, İngilizce Eğitimi

Metrikler

Yayın

31

Atıf (Diğer Toplam)

6

Proje

2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2014 - 2019

2014 - 2019

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi A.B.D., Türkiye

2011 - 2014

2011 - 2014

Yüksek Lisans

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye

2007 - 2011

2007 - 2011

Lisans Çift Anadal

Yeditepe Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Çeviribilim (Burslu), Türkiye

2006 - 2010

2006 - 2010

Lisans

Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi (Burslu), Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

Relationships among Possible Selves, Motivations and Self-Efficacy Beliefs of Senior Student Teachers of English

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi

2014

2014

Yüksek Lisans

A comparison of students' and teachers' perceptions on the use and instruction of vocabulary learning strategies

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Yabancı Diller Eğitimi

İngilizce Eğitimi

Akademik Unvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Araştırma Görevlisi Dr.

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2017 - 2019

2017 - 2019

Araştırma Görevlisi

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2014 - 2017

2014 - 2017

Araştırma Görevlisi

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2013 - 2014

2013 - 2014

Araştırma Görevlisi

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Yabancı Dil Eğitiminde Öğretmen Psikolojisi Sürdürülebilir Kalkınma

Yabancı Dil Eğitiminde Öğrenen Psikolojisi Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Okuma Becerileri II

Öğretmenlik Uygulaması II

İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar

Öğretmenlik Uygulaması I

Topluma Hizmet Uygulamaları

İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları

Okuma Becerileri I

İleri Okuma ve Yazma II

İleri Okuma ve Yazma I

Öğretmenlik Uygulaması

İngilizcenin Yapısı

Okul Deneyimi

Yabancı Dil Öğretiminde Materyal İnceleme ve Geliştirme

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Pre-Service English Language Teacher Self-Efficacy in Türkiye: A Cross-Sectional Analysis

KARAS M., FAEZ F., ÖLMEZ ÇAĞLAR F., ERGÜT S. E.

2025 ACLA (Canadian Association of Applied Linguistics) Conference, Toronto, Kanada, 03 Haziran 2025, (Özet Bildiri)

2023

2023

2. Online teaching practice in English language teacher education: Pre-service teacher reflections

ÖLMEZ ÇAĞLAR F.

INCES 2023: International Congress of Education and Science, Antalya, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2023, ss.93, (Özet Bildiri)

2022

2022

3. Traces of Ideal L2 Self on Ideal Language Teacher Self

ÖLMEZ ÇAĞLAR F.

INCES 2022: International Congress of Education and Science, Antalya, Türkiye, 28 Ekim 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

4. The Interplay of Initial Motivations to Teach and Beliefs about Teaching with Ideal Language Teacher Self

Ölmez Çağlar F.

2nd Internatıonal Congress on Teaching & Teacher Education, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Nisan 2022, ss.1, (Özet Bildiri)

2021

2021

5. The Role of Motivation for Reading in Explaining L2 Vocabulary Size

ÖLMEZ ÇAĞLAR F.

ICRAL 2021: 5th International Conference on Research in Applied Linguistics, Bolu, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2018

2018

6. Understanding the Possible Selves of Turkish Pre-service Teachers of English

ÖLMEZ ÇAĞLAR F., MİRİCİ İ. H.

Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. ”Of course, from the teachers”: Student teachers’ preferences of feedbacks in public speaking course

KANAT A., ÖLMEZ F.

GlobELT 2017 Conference: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, İzmir, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

8. Through the Student Teachers’ Lenses: Sources of Anxiety While Speaking Publicly

ÖLMEZ F., ARPACI D.

GlobELT 2017 Conference: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, İzmir, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2015

2015

9. An insight into professional identities of Turkish EFL instructors

ÖLMEZ F.

2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, 04 Kasım 2015 - 06 Kasım 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

10. Exploring the Interaction of L2 Reading Comprehension with Text- and Learner-related Factors

Ölmez F.

GlobELT 2016: International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2016, cilt.232, ss.719-727, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

11. Practicum Reflections of Some Non ELT Student Teachers in Turkey

MİRİCİ İ. H., ÖLMEZ F.

International Conference on the Use of EPOSTL, 11 - 15 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

12. An Investigation into the Relationship Between L2 Reading Motivation and Reading Achievement

Ölmez F.

GlobELT 2015 Conference – An International Conference on Teaching and Learning English as a Foreign Language, Antalya, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, cilt.199, ss.597-603, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

13. The Use and Instruction of Vocabulary Learning Strategies: Students' and Teachers' Views and Practices

Ölmez F., Saka F. Ö.

3rd ULEAD Congress – International Conference on Applied Linguistics, Çanakkale, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

14. English Teacher Candidates’ Aims of the Internet Use

ÖLMEZ F.

INTE 2014 : International Conference on New Horizons, Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Language teachers' self-efficacy beliefs in the Turkish EFL context

Ölmez Çağlar F.

Building the Self-Efficacy Beliefs of English Language Learners and Teachers: New Perspectives for Research, Teaching and Learning, Wyatt Mark; Faez Farahnaz, Editör, Routledge, London/New York , New York, ss.44-64, 2024

2024

2024

2. Current Perspectives on Language Learning Strategies

ÖLMEZ ÇAĞLAR F., KOÇ F. Ş.

Policy Development, Curriculum Design, and Administration of Language Education, ZEYBEK GÜLİN, Editör, IGI Global, ss.394-412, 2024

2024

2024

3. Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretiminde Kelime Öğretimi Uygulamaları

ÖLMEZ ÇAĞLAR F., KOÇ F. Ş.

Etkinliklerle Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi, İLTER BİNNUR, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.90-108, 2024

2023

2023

4. Fluctuations in Language Teacher Motivation in Online Language Teaching: A Case Study

Ölmez Çağlar F.

Situated Nature of EFL Teacher Psychology: Insights from Türkiye, Özkan Kırmızı,Aydan Irgatoğlu, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.257-282, 2023

2023

2023

5. Alternative Assessment in ELT: Conceptualization, Implementation, and Further Perspectives

Koç F. Ş., Ölmez Çağlar F.

Global Perspectives on Effective Assessment in English Language Teaching, Miguel Fernández Álvarez,Amanda Lira Gordenstein Montes, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.235-254, 2023

2023

2023

6. Yabancı Dil Öğretiminde Bireysel Farklılıklar

Ölmez Çağlar F.

Her Yönüyle Yabancı Dil Öğretimi, Binnur İlter, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.187-204, 2023

2023

2023

7. Online Teaching Practice in English Language Teacher Education: Pre-Service Teacher Reflections

Ölmez Çağlar F.

Eğitim ve Bilim Araştırmaları, Çiftçi, Sabahattin, Editör, Çizgi Kitabevi, Ankara, ss.103-111, 2023

2021

2021

8. Sesbilim Edinimi

Ölmez Çağlar F.

Anadili Edinimi, Bayat N., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.155-198, 2021

2021

2021

9. Sözdizim Edinimi

Ölmez Çağlar F.

Anadili Edinimi, Bayat N., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.199-242, 2021

2020

2020

10. The Role of Vocabulary Learning Strategies in Foreign Language Learning

ÖLMEZ ÇAĞLAR F., SAKA F. Ö.

Current Perspectives on Vocabulary Learning and Teaching, Nuray Alagozlu & Vedat Kiymazarslan, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.120-151, 2020

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Canadian Association of Applied LinguisticsSürdürülebilir Kalkınma

Üye



Burslar

2014 - 2018

2014 - 2018

YURTİÇİ DOKTORA BURSU

TÜBİTAK

2011 - 2013

2011 - 2013

YURTİÇİ YÜKSEK LİSANS BURSU

TÜBİTAK

2006 - 2010

2006 - 2010

2006 ÖSS ilk 100 YÖK bursu

Vakıf