Eğitim Bilgileri
2014 - 2019
2014 - 2019Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi A.B.D., Türkiye
2011 - 2014
2011 - 2014Yüksek Lisans
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi, Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Lisans Çift Anadal
Yeditepe Üniversitesi, Fen Edebiyat Fakültesi, Çeviribilim (Burslu), Türkiye
2006 - 2010
2006 - 2010Lisans
Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi (Burslu), Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
Relationships among Possible Selves, Motivations and Self-Efficacy Beliefs of Senior Student Teachers of English
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi
2014
2014Yüksek Lisans
A comparison of students' and teachers' perceptions on the use and instruction of vocabulary learning strategies
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngiliz Dili Eğitimi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Yabancı Diller Eğitimi
İngilizce Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorAraştırma Görevlisi Dr.
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2017 - 2019
2017 - 2019Araştırma Görevlisi
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2014 - 2017
2014 - 2017Araştırma Görevlisi
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2013 - 2014
2013 - 2014Araştırma Görevlisi
Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yabancı Dil Eğitiminde Öğretmen Psikolojisi
Yabancı Dil Eğitiminde Öğrenen Psikolojisi
Yüksek Lisans
Yabancı Dil Eğitiminde Öğretmen Psikolojisi
Yabancı Dil Eğitiminde Öğrenen Psikolojisi
Lisans
Lisans
Okuma Becerileri II
Öğretmenlik Uygulaması I
İngilizce Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar
Topluma Hizmet Uygulamaları
İngilizce Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları
Okuma Becerileri I
İleri Okuma ve Yazma II
İleri Okuma ve Yazma I
Öğretmenlik Uygulaması II
Öğretmenlik Uygulaması
İngilizcenin Yapısı
Okul Deneyimi
Yabancı Dil Öğretiminde Materyal İnceleme ve Geliştirme
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Career Motivations as Sources of Teacher Identity in Foreign Language Education
Ölmez Çağlar F.
Participatory Educational Research , cilt.9, sa.5, ss.105-126, 2022 (Scopus)
2020
2020Attitudes of Tertiary Level EFL Teachers towards Intercultural Foreign Language Teaching
ÖLMEZ ÇAĞLAR F.
International Journal of Languages’ Education and Teaching , cilt.8, sa.2, ss.325-334, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Perceived Importance, Use and Instruction of Vocabulary Learning Strategies from Students’ and Teachers’ Perspectives
ÖLMEZ ÇAĞLAR F., SAKA F. Ö.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, sa.2, ss.200-216, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Measuring possible language teacher selves: A scale development study
ÖLMEZ ÇAĞLAR F., MİRİCİ İ. H., ERTEN İ. H.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING , cilt.7, sa.1, ss.327-353, 2020 (Hakemli Dergi)
2017
2017Reflections on practicum experiences of non-ELT student teachers in Turkey
MİRİCİ İ. H., ÖLMEZ F.
ELT Research Journal , cilt.6, sa.3, ss.276-292, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Review of Motivational Currents in Language Learning Frameworks for Focused Interventions
Ölmez F.
Eurasian Journal of Applied Linguistics (EJAL) , cilt.2, sa.1, ss.57-64, 2016 (ESCI)
2016
2016An Insight into Professional Identities of Turkish EFL Instructors
ÖLMEZ F.
International Journal of Social Sciences and Education Research , cilt.2, sa.4, ss.1516-1528, 2016 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023Online teaching practice in English language teacher education: Pre-service teacher reflections
ÖLMEZ ÇAĞLAR F.
INCES 2023: International Congress of Education and Science, Antalya, Türkiye, 26 - 29 Ekim 2023, ss.93
2022
2022Traces of Ideal L2 Self on Ideal Language Teacher Self
ÖLMEZ ÇAĞLAR F.
INCES 2022: International Congress of Education and Science, Antalya, Türkiye, 28 Ekim 2022, (Özet Bildiri)
2022
2022The Interplay of Initial Motivations to Teach and Beliefs about Teaching with Ideal Language Teacher Self
Ölmez Çağlar F.
2nd Internatıonal Congress on Teaching & Teacher Education, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Nisan 2022, ss.1, (Özet Bildiri)
2021
2021The Role of Motivation for Reading in Explaining L2 Vocabulary Size
ÖLMEZ ÇAĞLAR F.
ICRAL 2021: 5th International Conference on Research in Applied Linguistics, Bolu, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2018
2018Understanding the Possible Selves of Turkish Pre-service Teachers of English
ÖLMEZ ÇAĞLAR F., MİRİCİ İ. H.
Vth International Eurasian Educational Research Congress, Antalya, Türkiye, 2 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017”Of course, from the teachers”: Student teachers’ preferences of feedbacks in public speaking course
KANAT A., ÖLMEZ F.
GlobELT 2017 Conference: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, İzmir, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017
2017
2017Through the Student Teachers’ Lenses: Sources of Anxiety While Speaking Publicly
ÖLMEZ F., ARPACI D.
GlobELT 2017 Conference: An International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, İzmir, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2015
2015An insight into professional identities of Turkish EFL instructors
ÖLMEZ F.
2nd International Conference on Social Sciences and Education Research, 04 Kasım 2015 - 06 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Exploring the Interaction of L2 Reading Comprehension with Text- and Learner-related Factors
Ölmez F.
GlobELT 2016: International Conference on Teaching and Learning English as an Additional Language, Antalya, Türkiye, 14 - 17 Nisan 2016, cilt.232, ss.719-727
2016
2016Practicum Reflections of Some Non ELT Student Teachers in Turkey
MİRİCİ İ. H., ÖLMEZ F.
International Conference on the Use of EPOSTL, 11 - 15 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2015
2015An Investigation into the Relationship Between L2 Reading Motivation and Reading Achievement
Ölmez F.
GlobELT 2015 Conference – An International Conference on Teaching and Learning English as a Foreign Language, Antalya, Türkiye, 16 - 18 Nisan 2015, cilt.199, ss.597-603
2015
2015The Use and Instruction of Vocabulary Learning Strategies: Students' and Teachers' Views and Practices
Ölmez F., Saka F. Ö.
3rd ULEAD Congress – International Conference on Applied Linguistics, Çanakkale, Türkiye, 8 - 10 Mayıs 2015
2014
2014English Teacher Candidates’ Aims of the Internet Use
ÖLMEZ F.
INTE 2014 : International Conference on New Horizons, Paris, Fransa, 25 - 27 Haziran 2014
Kitaplar
2024
2024Language teachers' self-efficacy beliefs in the Turkish EFL context
Ölmez Çağlar F.
Building the Self-Efficacy Beliefs of English Language Learners and Teachers: New Perspectives for Research, Teaching and Learning, Wyatt Mark; Faez Farahnaz, Editör, Routledge, London/New York , New York, ss.44-64, 2024
2024
2024Current Perspectives on Language Learning Strategies
ÖLMEZ ÇAĞLAR F., KOÇ F. Ş.
Policy Development, Curriculum Design, and Administration of Language Education, ZEYBEK GÜLİN, Editör, IGI Global, ss.394-412, 2024
2024
2024Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretiminde Kelime Öğretimi Uygulamaları
ÖLMEZ ÇAĞLAR F., KOÇ F. Ş.
Etkinliklerle Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi, İLTER BİNNUR, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.90-108, 2024
2023
2023Fluctuations in Language Teacher Motivation in Online Language Teaching: A Case Study
Ölmez Çağlar F.
Situated Nature of EFL Teacher Psychology: Insights from Türkiye, Özkan Kırmızı,Aydan Irgatoğlu, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.257-282, 2023
2023
2023Alternative Assessment in ELT: Conceptualization, Implementation, and Further Perspectives
Koç F. Ş., Ölmez Çağlar F.
Global Perspectives on Effective Assessment in English Language Teaching, Miguel Fernández Álvarez,Amanda Lira Gordenstein Montes, Editör, IGI Global, Pennsylvania, ss.235-254, 2023
2023
2023Yabancı Dil Öğretiminde Bireysel Farklılıklar
Ölmez Çağlar F.
Her Yönüyle Yabancı Dil Öğretimi, Binnur İlter, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.187-204, 2023
2023
2023Online Teaching Practice in English Language Teacher Education: Pre-Service Teacher Reflections
Ölmez Çağlar F.
Eğitim ve Bilim Araştırmaları, Çiftçi, Sabahattin, Editör, Çizgi Kitabevi, Ankara, ss.103-111, 2023
2021
2021Sesbilim Edinimi
Ölmez Çağlar F.
Anadili Edinimi, Bayat N., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.155-198, 2021
2021
2021Sözdizim Edinimi
Ölmez Çağlar F.
Anadili Edinimi, Bayat N., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.199-242, 2021
2020
2020The Role of Vocabulary Learning Strategies in Foreign Language Learning
ÖLMEZ ÇAĞLAR F., SAKA F. Ö.
Current Perspectives on Vocabulary Learning and Teaching, Nuray Alagozlu & Vedat Kiymazarslan, Editör, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle Upon Tyne, ss.120-151, 2020
Desteklenen Projeler
2022 - 2025
2022 - 2025
Integrated STEM Education with an Interactive Digital Library for Curious Kids
Erasmus Projesi
Saraç Durgun H. S. (Yürütücü), Atabek O., Ölmez Çağlar F., Şentürk E.
Burslar
2014 - 2018
2014 - 2018YURTİÇİ DOKTORA BURSU
TÜBİTAK
2011 - 2013
2011 - 2013YURTİÇİ YÜKSEK LİSANS BURSU
TÜBİTAK
2006 - 2010
2006 - 2010