SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Chromosome number of some Satureja species from Turkey
CARYOLOGIA
, cilt.75, sa.3, ss.13-18, 2023 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Tutum ve Görüşleri
Edutech Research Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.112-124, 2023 (Hakemli Dergi)
The Effect of the Flipped Classroom Model on Understanding and Access to the Nature of Science by Students
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.22, sa.1, ss.145-157, 2022 (Hakemli Dergi)
Evaluation of Images of Secondary School Students for Scientists' Genders According to Toulmin's Argumentation Model Components
İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi
, cilt.6, sa.6, ss.125-151, 2021 (Hakemli Dergi)
The Effect of Virtual Laboratory Applications on 8th Grade Students' Achievement in Science Lesson
Journal of Education in Science, Environment and Health
, cilt.7, sa.2, ss.171-181, 2021 (Hakemli Dergi)
Effectiveness of augmented reality implementationmethodsin teaching Sciencetomiddle school students
International Journal of Curriculum and Instruction
, cilt.13, sa.2, ss.1024-1038, 2021 (Hakemli Dergi)
The Effect of the Augmented Reality Applications in Science Class on Students’xx Cognitive and Affective Learning
Journal of Education in Science, Environment and Health
, cilt.6, sa.4, ss.259-267, 2020 (Hakemli Dergi)
Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Fen Eğitimi Alanında Yapılan Bilimsel Çalışmaların İncelenmesi
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.151-164, 2020 (Hakemli Dergi)
Investigation of Pre-service teachers' Web 2.0 Rapid Content Development Self-Efficacy Belief Levels and their Views on Web 2.0 Tools
International Journal of Educational Methodology
, cilt.6, sa.2, ss.245-35, 2020 (Hakemli Dergi)
Flipped Classroom Implementation in Science Teaching
International Online Journal of Education and Teaching - IOJET
, cilt.7, sa.2, ss.606-620, 2020 (Hakemli Dergi)
An Investigation of Teachers’ Skills on Preparing Constructivist Learning Environment By Means of Some Variables
Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.15-24, 2017 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Hazırlama Becerilerinin Bazı Değişkenler Bakımından İncelenmesi
Eğitim, Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.15-24, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
Examination of Studies on Concept Teaching in the Field of Science Education
IConSE 2020: International Conference on Science and Education, Antalya, Türkiye, 29 Ekim - 01 Kasım 2020, cilt.18, ss.132-142
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Evrim Öğretimi Öz Yeterlilikleri
International Human and Cıvılızatıon Congress From Past to Future, 17 - 21 Nisan 2019
Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersindeki Girişimcilik Becerileri
International Human and Cıvılızatıon Congress From Past to Future, Antalya, Türkiye, 17 - 21 Nisan 2019
8.Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (Teog) Sınavı İle İlgili Sınav Kaygı Düzeyleri
The 1st of International INES Academic Researches Congress, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016
8. Sınıf Öğrencilerinin Basınç İle İlgili Kavram Yanılgıları ve Yanlış Anlamalarının Odak Grup Görüşmesi Yöntemi İle Belirlenmesi
1. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016
Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Yoluyla Bilimin Doğası Öğretimi Eğitimi Almalarının Öz Yeterlik İnançlarına Etkisi
I. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2016
İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Görüşlerinin Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi.
VII. Ekoloji ve Çevre Kongresi, Malatya, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2007
Kitap & Kitap Bölümleri
FEN EĞİTİMİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ
FARKLI DİSİPLİNLER AÇISINDAN
KAVRAM ÖĞRETİMİ, Doç. Dr. Serkan Say Doç. Dr. İsmail Yavuz Öztürk, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.179-193, 2023
FEN ÖĞRETİMİNDE BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME
Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar - II, SAY, S.& YILDIRIM, F.S., Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.156-168, 2021
İlkokulda Fen Öğretimi
İlkokulda Eğitim ve Öğretim I-II, Hayati AKYOL, Ayşegül AVŞAR TUNCAY, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.233-252, 2021
ORTAOKUL VE İMAMHATİP ORTAOKULLARI FEN BİLİMLERİ-6 DERS KİTABI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Ankara, 2019
Augmented Reality and Education
Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology 2019, Dr. Mack Shelley & Dr. S.Ahmet Kiray, Editör, Isres Publishing, Iowa, ss.286-297, 2019
TIMSS,PISA Sınavlarının Eğitim Sistemindeki Yansımaları
Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar I, Bağ H, Say S., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.77-95, 2019
Flipped Classroom in Education
Research Highlights in Education and Science, Wenxia Wu, Selahattin Alan, Mustafa Tevfik Hebebci, Editör, Egiten&Isres Publishing, Ankara, ss.2-8, 2016