Makaleler
20
Tümü (20)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (1)
Scopus (5)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (11)
2. THE GENOTOXIC EFFECTS OF HEAVY METALS IN FLY ASH FROM THERMAL POWER PLANTS ON WHEAT, DEPENDING ON WIND DIRECTION
Comptes Rendus de L'Academie Bulgare des Sciences
, cilt.78, sa.2, ss.199-206, 2025 (SCI-Expanded, Scopus)
4. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Tutum ve Görüşleri
Edutech Research Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.112-124, 2023 (Hakemli Dergi)
6. The Effect of the Flipped Classroom Model on Understanding and Access to the Nature of Science by Students
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.22, sa.1, ss.145-157, 2022 (Hakemli Dergi)
8. Evaluation of Images of Secondary School Students for Scientists' Genders According to Toulmin's Argumentation Model Components
İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi
, cilt.6, sa.6, ss.125-151, 2021 (Hakemli Dergi)
9. The Effect of Virtual Laboratory Applications on 8th Grade Students' Achievement in Science Lesson
Journal of Education in Science, Environment and Health
, cilt.7, sa.2, ss.171-181, 2021 (Hakemli Dergi)
10. Effectiveness of augmented reality implementationmethodsin teaching Sciencetomiddle school students
International Journal of Curriculum and Instruction
, cilt.13, sa.2, ss.1024-1038, 2021 (Hakemli Dergi)
12. The Effect of the Augmented Reality Applications in Science Class on Students’xx Cognitive and Affective Learning
Journal of Education in Science, Environment and Health
, cilt.6, sa.4, ss.259-267, 2020 (Hakemli Dergi)
15. Probleme Dayalı Öğrenme Yaklaşımına İlişkin Fen Eğitimi Alanında Yapılan Bilimsel Çalışmaların İncelenmesi
Uluslararası Sosyal Bilgilerde Yeni Yaklaşımlar Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.151-164, 2020 (Hakemli Dergi)
16. Investigation of Pre-service teachers' Web 2.0 Rapid Content Development Self-Efficacy Belief Levels and their Views on Web 2.0 Tools
International Journal of Educational Methodology
, cilt.6, sa.2, ss.245-35, 2020 (Hakemli Dergi)
17. Flipped Classroom Implementation in Science Teaching
International Online Journal of Education and Teaching - IOJET
, cilt.7, sa.2, ss.606-620, 2020 (Hakemli Dergi)
18. An Investigation of Teachers’ Skills on Preparing Constructivist Learning Environment By Means of Some Variables
Eğitim Bilim ve Teknoloji Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.15-24, 2017 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
7
1. Examination of Studies on Concept Teaching in the Field of Science Education
IConSE 2020: International Conference on Science and Education, Antalya, Türkiye, 29 Ekim - 01 Kasım 2020, cilt.18, ss.132-142, (Tam Metin Bildiri)
2. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Evrim Öğretimi Öz Yeterlilikleri
International Human and Cıvılızatıon Congress From Past to Future, 17 - 21 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
3. Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersindeki Girişimcilik Becerileri
International Human and Cıvılızatıon Congress From Past to Future, Antalya, Türkiye, 17 - 21 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
4. 8.Sınıf Öğrencilerinin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (Teog) Sınavı İle İlgili Sınav Kaygı Düzeyleri
The 1st of International INES Academic Researches Congress, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016
5. 8. Sınıf Öğrencilerinin Basınç İle İlgili Kavram Yanılgıları ve Yanlış Anlamalarının Odak Grup Görüşmesi Yöntemi İle Belirlenmesi
1. INTERNATIONAL ACADEMIC RESEARCH CONGRESS, Antalya, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2016, (Tam Metin Bildiri)
6. Öğretmenlerin Uzaktan Eğitim Yoluyla Bilimin Doğası Öğretimi Eğitimi Almalarının Öz Yeterlik İnançlarına Etkisi
I. Ulusal Biyoloji Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 27 - 28 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)
7. İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Çevre Sorunları Hakkındaki Görüşlerinin Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi.
VII. Ekoloji ve Çevre Kongresi, Malatya, Türkiye, 10 - 13 Eylül 2007
Kitaplar
12
5. FEN EĞİTİMİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ
FARKLI DİSİPLİNLER AÇISINDAN
KAVRAM ÖĞRETİMİ, Doç. Dr. Serkan Say Doç. Dr. İsmail Yavuz Öztürk, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, Ankara, ss.179-193, 2023
6. FEN ÖĞRETİMİNDE BEYİN TEMELLİ ÖĞRENME
Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar - II, SAY, S.& YILDIRIM, F.S., Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.156-168, 2021
7. İlkokulda Fen Öğretimi
İlkokulda Eğitim ve Öğretim I-II, Hayati AKYOL, Ayşegül AVŞAR TUNCAY, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.233-252, 2021
9. ORTAOKUL VE İMAMHATİP ORTAOKULLARI FEN BİLİMLERİ-6 DERS KİTABI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI, Ankara, 2019
10. Augmented Reality and Education
Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology 2019, Dr. Mack Shelley & Dr. S.Ahmet Kiray, Editör, Isres Publishing, Iowa, ss.286-297, 2019
11. TIMSS,PISA Sınavlarının Eğitim Sistemindeki Yansımaları
Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar I, Bağ H, Say S., Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.77-95, 2019
12. Flipped Classroom in Education
Research Highlights in Education and Science, Wenxia Wu, Selahattin Alan, Mustafa Tevfik Hebebci, Editör, Egiten&Isres Publishing, Ankara, ss.2-8, 2016