Education Information
2015 - 2020
2015 - 2020Doctorate
Akdeniz University, İşletme, İşletme, Turkey
2008 - 2015
2008 - 2015Postgraduate
Akdeniz University, İşletme, İşletme, Turkey
2011 - 2014
2011 - 2014Undergraduate
Anadolu University, Faculty Of Busıness Admınıstratıon, İşletme, Turkey
2004 - 2008
2004 - 2008Undergraduate
Akdeniz University, Fen-Edebiyat , Matematik, Turkey
Dissertations
2020
2020Doctorate
"Benim Markam, Benim Dünyam" Tüketici-Marka Özdeşleşmesi Üzerine YApısal Bir Model Önerisi
Akdeniz University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, İşletme
2015
2015Postgraduate
İMKB 100 endeks vadeli işlem sözleşmesinin etkinliğinin test edilmesi
Akdeniz University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, İşletme
Foreign Languages
B2 Upper Intermediate
B2 Upper IntermediateEnglish
Research Areas
Social Sciences and Humanities
Management
Marketing
Academic Titles / Tasks
2022 - Continues
2022 - ContinuesAssociate Professor
Akdeniz University, Faculty of Applied Sciences, Department of Marketing
2014 - Continues
2014 - ContinuesResearch Assistant
Akdeniz University, Ayşe Sak Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Pazarlama
2014 - Continues
2014 - ContinuesResearch Assistant
Akdeniz University, Ayşe Sak Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Pazarlama
Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
2023
2023The effect of the information channel on the investment decision: The bull and bear market and investment experience as a moderator
KOÇ USTALI N., KAYA A., GÜRLER H. E., BÜYÜKDAĞ N.
Australian Journal of Management , 2023 (SSCI)
2021
2021How to prevent food waste behaviour? A deep empirical research
AKA S., BÜYÜKDAĞ N.
JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES , vol.61, 2021 (SSCI)
2021
2021Antecedents of consumer-brand identification in terms of belonging brands
Büyükdağ N., Kitapcı O.
JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES , vol.59, 2021 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
2021
2021The effect of brand awareness, brand image, satisfaction, brand loyalty and WOM on purchase intention: An empirical research on social media
BÜYÜKDAĞ N.
Business & Management Studies: An International Journal , vol.9, no.4, pp.1380-1398, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Otomobil Fiyatlarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Covid-19 Döneminde bir Araştırma
BÜYÜKDAĞ N.
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.18, no.3, pp.1887-1902, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2021
2021Factors Affecting Consumer' Satisfaction: An Application in the Tourism Industry
Büyükdağ N.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , vol.20, no.4, pp.2096-2108, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Rafting Su Sporları İşletmelerinin Sorunları Ve Çözüm Önerileri
GÜLMEZ M., SOYSAL A. N., BÜYÜKDAĞ N.
Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi , vol.6, no.12, pp.99-111, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Uluslararası pazara Giriş Kararını Etkileyen Faktörler Üzerine Kavramsal Bir Araştırma
BÜYÜKDAĞ N., YENİDOĞAN T.
Stratejik Yönetim Araştırmaları Dergisi , vol.2, no.1, pp.21-46, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019The Effect of Marketing Expenditures on Business Performance: Time Series Analysis on Causality
Büyükdağ N., Kaya A., Kitapcı O.
JOURNAL OF APPLIED ECONOMICS AND BUSINESS RESEARCH , vol.9, no.4, pp.197-211, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Does The E-Loyalty Increase As The Consumer's Access To The Internet Increases? An Empirical Study In Turkey
BÜYÜKDAĞ N., KİTAPCI O.
İşletme Araştırmaları Dergisi (Journal of Business Research-Türk) , vol.9, no.4, pp.139-154, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017A Conceptual Study on the Effect of Social Media Sites on Brand Dimensions
BÜYÜKDAĞ N., SOYSAL A. N., KİTAPCI O.
The Journal of International Scientific Researches , vol.2, no.8, pp.46-53, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Müşteri Ara Yüz Özellikleri ile E-Bağlılık Arasındaki İlişkide E-Tatminin Aracılık Etkisi
Büyükdağ N., Kitapcı O., Kangal Demir A.
İşletme Araştırmaları Dergisi , vol.9, no.3, pp.326-344, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Social Media, Product Groups and Turkish Consumers
BÜYÜKDAĞ N., KİTAPCI O.
International Journal of Management and Applied Science , vol.3, no.9, pp.83-87, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2021
2021The Effect of the Gender As a Moderator on The Relationship Between Self-image Congruity and Memory
BÜYÜKDAĞ N.
8th International Management and Social Sciences Conference, İstanbul, Turkey, 06 November 2021
2021
2021The Effect of the Innovative Service Behaviour on Business Performance: Hotel Stars Rating as a Moderator
SOYSAL A. N., BÜYÜKDAĞ N.
8th International Management and Social Sciences Conference, İstanbul, Turkey, 06 November 2021
2021
2021The Effect of Regret on Consumer-Brand Identification: Country of Origin as a Moderator
Büyükdağ N.
14th International Congress on Social Studies with Recent Researches , Antalya, Turkey, 29 - 31 October 2021, pp.22
2021
2021Memories' Mediator Effect on the Relationship Between Culture and Destination Loyalty
Büyükdağ N., Soysal A. N.
14th International Congress on Social Studies with Recent Researches , Antalya, Turkey, 29 - 31 October 2021, pp.51
2019
2019RAFTİNG SU SPORLARI İŞLETMELERİNİN SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ
GÜLMEZ M., SOYSAL A. N., BÜYÜKDAĞ N.
ASEAD VI. ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Antalya, Turkey, 2 - 05 November 2019, vol.II, pp.99-111
2019
2019Fiyat Tutundurmalarının Algılanan Fiyat Çekiciliği Üzerine Etkisi: Ampirik Bir Araştırma
BÜYÜKDAĞ N., SOYSAL A. N., KİTAPCI O.
MMRA MArketing Congress, Aydın, Turkey, 1 - 04 May 2019, pp.634-639
2017
2017Sosyal Medya Ortamında Marka İmajı ve Satın Alma Niyeti İlişkisine Ağızdan Ağıza İletişimin Aracılık Etkisi
BÜYÜKDAĞ N., KİTAPCI O.
3rd International Conference on Economic and Social Impacts of Globalization, Antalya, Turkey, 5 - 07 October 2017, vol.1, no.1, pp.37
2017
2017Sosyal Medya Sitelerinin Marka Boyutları Üzerindeki Etkisine Yönelik Kavramsal Bir Çalışma
BÜYÜKDAĞ N., SOYSAL A. N., KİTAPCI O.
22. Pazarlama Kongresi, Trabzon, Turkey, 28 September - 30 October 2017, vol.1, no.1, pp.259-268
2017
2017TURİZMDE YENİLİKÇİ GİRİŞİM: TEMA PARK OTEL ÖRNEĞİ
EKİCİ R., GÜVEN A., BÜYÜKDAĞ N.
The First International Congress on Future of Tourism: Innovation, Entrepreneurship and Sustainability, Mersin, Turkey, 28 September - 30 October 2017, pp.507-519
2017
2017Social Media, Product Groups and Turkish Consumers' Preference
BÜYÜKDAĞ N., KİTAPCI O.
International Conference on Science, Social Science and Economics (IC3SE), Paris, France, 13 - 14 July 2017, vol.1, no.1, pp.1-5
2016
2016E-Tatminin Web Ara Yüz Özellikleri ile E-Bağlılık Arasındaki İlişkiye Aracılık Etkisi
BÜYÜKDAĞ N., KANGAL DEMİR A., KİTAPCI O.
21. Pazarlama Kongresi Dijital Dünyada Pazarlama, Kütahya, Turkey, 6 - 08 October 2016, pp.227-241
Books & Book Chapters
2022
2022YENİLENEBİLİR ENERJİDE PAZARLAMA
BÜYÜKDAĞ N.
in: YENİLENEBİLİR ENERJİYE FARKLI BAKIŞLAR, Prof. Dr. Selahattin Yavuz ve Dr. Öğr. ÜyesiTurgut Karabulut, Editor, Nobel Bilimsel Eserler, Ankara, pp.21-40, 2022
2022
2022A Review on Consumer-Brand Identification
BÜYÜKDAĞ N.
in: ADMINISTRATIVE AND ECONOMICS SCIENCES Theory, Current Researches and New Trends 4, Faruk KALAY, Editor, İvpe Yayınevi, Cetinje, pp.87-99, 2022
2022
2022A Bibliometric Analysis of the Price Promotion
BÜYÜKDAĞ N.
in: Developments in Financial and Economic Fields at the National and Global Scale, Şahin KARABULUT, Editor, Gazi Kitapevi, Ankara, pp.149-161, 2022
2022
2022A Bibliometric Research On Corporate Social Responsibility (CSR)
BÜYÜKDAĞ N.
in: Ulusal Ve Küresel Ölçekte Tüm Yönleriyle Pazarlama, Şahin KARABULUT, Editor, Gazi Kitapevi, Ankara, pp.1-16, 2022
2021
2021Tüketici Davranışları ve Sosyal pazarlama
BÜYÜKDAĞ N.
in: Tüketici Davranışları III Güncel Akademik Araştırmalar, Davut KARAMAN, Editor, Eğitim Yayınevi, Konya, pp.49-72, 2021
2020
2020YEŞİL PAZARLAMA: SİSTEMATİK BİR DERLEME
Büyükdağ N.
in: Pazarlamada Güncel çalışmalar, Davut KARAMAN, Editor, İksad Yayınevi, Ankara, pp.95-123, 2020
Congress and Symposium Activities
01 May 2017 - 01 May 2017
01 May 2017 - 01 May 20177. Pazarlama Araştırmalarında Alternatif Yöntemler Sempozyumu, Antalya, Mayıs 2017
Attendee
Antalya-Turkey
01 May 2016 - 01 May 2016
01 May 2016 - 01 May 2016