Prof. Dr. HAKAN KOĞAR


Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Sosyal Bilimler Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, Eğitim Bilimleri, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme


Yayınlardaki İsimler: Kogar Hakan, Koğar, H, Hakan Koğar

E-posta: hakankogar@akdeniz.edu.tr
Diğer E-posta: hkogar@gmail.com
İş Telefonu: +90 242 227 4400 Dahili: 6079
Web: https://avesis.akdeniz.edu.tr/hakankogar
Ofis: 265
Posta Adresi: Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Dumlupınar Bulvarı 07058 Kampus Antalya / TÜRKİYE

Metrikler

Yayın

97

Atıf (WoS)

96

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

68

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

747

H-İndeks (Scholar)

16

Atıf (TrDizin)

13

H-İndeks (TrDizin)

2

Proje

5

Tez Danışmanlığı

13

Açık Erişim

25
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2010 - 2014

2010 - 2014

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme, Türkiye

2008 - 2010

2008 - 2010

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme, Türkiye

2004 - 2008

2004 - 2008

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim / Sınıf Öğretmenliği, Türkiye

Yaptığı Tezler

2014

2014

Doktora

Madde Tepki Kuramının Farklı Uygulamalarından Elde Edilen Parametrelerin ve Model Uyumlarının Örneklem Büyüklüğü ve Test Uzunluğu Açısından Karşılaştırılması

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme

2010

2010

Yüksek Lisans

Farklı Örneklem Büyüklüklerinde Uçdeğerlerle Başetme Yöntemlerinin Puanların Geçerlik ve Güvenirliğine Etkisi

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

Eğitim Bilimleri

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Akademik Unvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2018 - 2019

2018 - 2019

Dr. Öğr. Üyesi

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2015 - 2018

2015 - 2018

Yrd. Doç. Dr.

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2014 - 2015

2014 - 2015

Öğretim Görevlisi Dr.

Başkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

2009 - 2014

2009 - 2014

Araştırma Görevlisi

Başkent Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, İlköğretim

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Merkez Müdür Yardımcısı

Akdeniz Üniversitesi, ÖLÇME DEĞERLENDİRME BELGELENDİRME UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Enstitü Müdür Yardımcısı

Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Ölçme ve değerlendirmede güncel konular

bilgisayarda ölçme uygulamaları

maksimum performansın ölçülmesi ve test geliştirme

test geliştirme teknikleri

tipik davranışın ölçülmesi

Ölçme ve değerlendirme

Psikolojik Ölçmenin Temelleri

Y.L. Danışmanlık

İleri Araştırma Yöntemleri - 1

Maksimum Performansın Ölçülmesi

Uzmanlık Alan

Lisans

Lisans

Ölçme ve değerlendirme

Ölçme ve değerlendirme

Ölçme ve değerlendirme

eğitim istatistiği

eğitim istatistiği

Ölçme ve değerlendirme

İstatistik

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Yönetilen Tezler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2018

2018

KARMA DAĞILIMLARDA MADDE TEPKI KURAMI MODELLERI ILE MADDE PARAMETRE KAYMASININ INCELENMESI

KOĞAR H., ŞEKERCİOĞLU G.

6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Kosova, 5 - 08 Eylül 2018, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

DENK OLMAYAN GRUPLARDA KERNEL EŞITLEME YÖNTEMINDEN ELDE EDILEN SONUÇLARININ KARŞILAŞTIRILMASI

KOĞAR H., Sayın A.

6th International Congress on Measurement and Evaluation in Education and Psychology, Prizren, Kosova, 5 - 08 Eylül 2018

2018

2018

PISA 2015 Okuduğunu Anlama Testinin Yaygın Kullanılan Diller Açısından Ölçme Değişmezliğinin İncelenmesi

ŞEKERCİOĞLU G., KOĞAR H.

The 4th International Language, Culture & Literature Symposium, Antalya, Türkiye, 17 - 18 Mayıs 2018, ss.82, (Özet Bildiri)

2018

2018

Examination of Affective and Individual Factors Effecting Mathematics Achievement

KOĞAR H., ŞEKERCİOĞLU G.

Antalya Uluslararası İnsan Bilimleri Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 7 - 09 Nisan 2018, ss.220, (Özet Bildiri)

2017

2017

Eamination of Dimensionality and Latent Trait Scores on Mixed-Format Tests

Yılmaz Koğar E., KOĞAR H.

28th ınternational Conference on Teaching Education and Learning, Dubai, Birleşik Arap Emirlikleri, 20 - 21 Aralık 2017, ss.37-38, (Özet Bildiri)

2017

2017

PISA 2015 Okuryazarlık Puanları Kullanılarak Farklı Değişkenlere göre Sınıflama Doğruluğunun Belirlenmesi

KOĞAR H., UYUMAZ G.

International Multidisciplinary Studies Congress (IMSC), Antalya, Türkiye, 25 - 26 Kasım 2017, ss.83

2017

2017

İkili Puanlanan Verilerde Faktör Döndürme Yöntemlerinin Karşılaştırılması

KOĞAR H., UYUMAZ G.

8'inci Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.165, (Özet Bildiri)

2017

2017

Çoklu Puanlanan Verilerde Faktör Döndürme Yöntemlerinin Karşılaştırılması

UYUMAZ G., KOĞAR H.

8’inci Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, ss.165, (Özet Bildiri)

2017

2017

Sosyo-ekonomik Düzeyin Fen Okuryazarlığı Üzerindeki Etkisi: PISA 2015 Üzerine Bir Araştırma

KOĞAR H.

26th International Conference on Educational Sciences, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Nisan 2017, ss.1320-1322, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

Comparison of the Different Dimensionality Methods for Ordinal Variables

KOĞAR H., Yılmaz Koğar E.

5th Business and Social Science Conference, Paris, Fransa, 20 - 21 Aralık 2016, ss.11, (Özet Bildiri)

2016

2016

Performans Takip Sınavının (PTS) Faktör Yapısının Belirlenmesi

KOĞAR H., UYUMAZ G.

5th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, ss.67

2016

2016

“Ebeveyn Olarak Ben” Ölçeğinin Türk Kültürüne Uyarlanması

Keleş S., KOĞAR H., Yurt Ö.

5th World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, ss.68

2016

2016

Performans Takip Sınavının (PTS) Psikometrik Özelliklerinin Rasch Analizi ile İncelenmesi

KOĞAR H.

5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2016, ss.214-215, (Özet Bildiri)

2016

2016

Bilgisayar Kullanarak Ev Ödevi Yapma Sıklığının Öğrenci Başarısına Etkisi

Yılmaz Koğar E., KOĞAR H.

10. Uluslararası Bilgisayar ve Eğitim Teknolojileri Sempozyumu, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.343

2016

2016

PISA 2012 Verilerine Göre Türkiye’deki Öğrencilerin Akademik Başarilari İle Bilgi Ve İletişim Teknolojileri Aşinaliklari Arasindaki İlişki

Yılmaz Koğar E., KOĞAR H.

10. Uluslararası Bilgisayar ve İletişim Teknolojileri Sempozyumu, Rize, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2016, ss.444 Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

Examination of the Variable that Influence the Engagement with and at School through a Path Analysis

Yılmaz Koğar E., KOĞAR H.

Multidisiplinary Academic Conference on Education, Teaching and Learning, Prag, Çek Cumhuriyeti, 4 - 06 Aralık 2015, ss.26

2015

2015

Yetiskin Oyunculuk Ozelligi Olcegi Turkce Formunun Psikometrik Ozelliklerinin Ogretmen Adaylari Acisindan Incelenmesi

Yurt Ö., Keleş S., KOĞAR H.

4. Uluslararasi Okul Oncesi Egitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 05 Eylül 2015, ss.16-17

2015

2015

Comparison of Different Estimation Techniques for Categorical and Ordered Data in Confirmatory Factor Analysis

KOĞAR H., Yılmaz Koğar E.

International Congress on Education for the Future: Issues and Challanges, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, ss.335-337, (Özet Bildiri)

2014

2014

Üniversiteye Girişten Mezuniyete Üniversite Öğrencilerinin Akademik Performanslarının İncelenmesi

Sayın A., KOĞAR H.

4. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, ss.82

2014

2014

Uç Değerle Baş Etmede Kullanılan Farklı Tekniklerin Bazı İstatistiksel Analiz Sonuçları Üzerindeki Etkisi

Yılmaz Koğar E., KOĞAR H.

4. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, ss.64

2012

2012

Yüksek Lisans Eğitimine Girişte Öğrencilerin Sınıflandırılma Doğruluğunun İncelenmesi

KOĞAR H., Sayın A.

3. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Bolu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.31

2012

2012

Sınıf Öğretmenliği Programındaki Aşamalı Dersler Arasındaki İlişkilerin Kanonik Korelasyon Tekniğiyle İncelenmesi

Sayın A., KOĞAR H., Çakan M.

3. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Bolu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.43

2010

2010

Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Yaşadıkları Sorunların Değerlendirilmesi

Yıldırım B., KOĞAR H., Koştur H. İ., Kaplan M.

19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2010, ss.197-198, (Özet Bildiri)

2009

2009

Sınıf Öğretmeni Adayı Öğrencilerin Fakültelerinde Yapılan Sınavlara İlişkin Görüşleri

Kutlu Ö., Bal Ö., KOĞAR H.

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Ekim 2009, ss.438-439

2009

2009

Opinions of Class Teacher Candidates on the Enviroment and Enviromental Problems

Erdem A., Sevinç Ş., KOĞAR H.

I. International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, ss.208, (Özet Bildiri)

2016

2016

Comparison the Different Dimensionality Methods for Ordinal Variables

KOĞAR H., YILMAZ KOĞAR E.

5th Business and Social Science Conference: Paris 2016, Paris, Fransa, 20 - 21 Aralık 2016

Kitaplar

2024

2024

Koşullu Süreç Analizleri

Koğar H.

ARACILIK, DÜZENLEYİCİLİK VE KOŞULLU SÜREÇ ANALİZLERİ - Teori ve Uygulama, ÖRS ÖZDİL SELDA,KOĞAR HAKAN, Editör, nobel akademik, Ankara, ss.235-288, 2024

2024

2024

Kayıp Veriler, Uç Değerler ve Normallik

Koğar H., Akbaş U.

İleri İstatistik Uygulamaları, ŞEN SEDAT,YILDIRIM İBRAHİM, Editör, nobel akademi, Ankara, ss.29-58, 2024

2024

2024

Kümeleme Analizi

Koğar H.

İleri İstatistik Uygulamaları, ŞEN SEDAT,YILDIRIM İBRAHİM, Editör, Nobel Akademi, Ankara, ss.215-234, 2024

2017

2017

Farklı örneklem büyüklüklerinde uç değerlerle baş etme yöntemlerinin puanların geçerlik ve güvenirlik kanıtları üzerindeki etkisi

KOĞAR H., Çokluk Bökeoğlu Ö.

Küreselleşen Dünyada Eğitim, Demirel Ö., Dinçer S., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.345-372, 2017

2014

2014

Pre-school social skill support project (PSSSP)

Ömeroğlu E., Büyüköztürk Ş., Aydoğan Y., Çakan M., Özyürek A., Gültekin Akduman G., et al.

Preschool education in Turkey and in the world: a theorical and empirical perspective, Taner Derman M., Editör, St. Kliment Ohridski University Press Gang Publishers, Sofya, ss.88-92, 2014

2014

2014

Pre-school social skills evaluation scale (PSSES)

Ömeroğlu E., Büyüköztürk Ş., Aydoğan Y., Çakan M., Özyürek A., Gültekin Akduman G., et al.

Preschool education in Turkey and in the world: a theorical and empirical perspective, Taner Derman M., Editör, St. Kliment Ohridski University Press Gang Publishers, Sofya, ss.436-441, 2014

Desteklenen Projeler

2010 - 2013

2010 - 2013

Okul Öncesi Sosyal Beceri Destek Projesi

TÜBİTAK Projesi

2009 - 2010

2009 - 2010

Öğrenme ve öğretme uluslararası anketi - TALIS

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

KOĞAR H.

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2014 - Devam Ediyor

2014 - Devam Ediyor

Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Derneği

Üye

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Şubat 2015

Şubat 2015

Eğitim ve Bilim

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2015

Ocak 2015

Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2014

Kasım 2014

Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 36

h-indeksi (WOS): 2